Jump to content

Vreau sa modific 2 motoare


mario.b

Recommended Posts

Salutare, detin eu si un prieten cate un exemplar de E30 avand motorizari 1.6 M40 (eu) si respecticv 2.0 12v (el). M-am tot gandit si m-am rasucit, singura posilbilitate (financiara) momentan este sa incercam cu piesele care le am, respectiv o admisie de 1,8 M40 + 2 admisii 1.8is M42 si o admisie 2,5 12v. Din ce am mai citit si eu pe internet as putea sa castig ceva 'forta' la M20 daca ii schimb admisia, sa ii pun mai mare (in caz ca gresesc ma puteti corecta), dar ma gandesc pot castiga si la motorul meu de 1,6 ceva in plus daca schimb admisia? in sensul sa ii pun una din cele 2 modele de sus. Eu m-am mai gandit sa montez si injectoarele de 1,8 sau 1.8is ca poate, poate o iesi niste cai in plus, nu de alta dar povestea cu filtru sport inca nu o cred, poate doar la turbo sa pun un filtru mai maricel. Crede-ti ca imi puteti da si mie cateva sfaturi?

Eu mai cunosc cativa colegi de forum care chiar se pricep la motoare dar imi este rusine toata ziua sa ii turbez in telefoane , cu toate "nebuniile lui salam" care imi trec prin cap.

Eu m-am mai gandit pe viitor si la cutii de viteze + dif dar e mult de munca si inca nu este vremea de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Bmw a reusit sa modifice ; tu de ce nu ?! Succes !

The BMW M12/13 turbocharged straight-4 engine was famous during its life for being the first Formula 1 engine capable of 1,000 hp (746 kW) in racing trim, although it was capable of nearly 1,400 hp (1,044 kW) for qualifying with modification of its boost. This engine had a bore and stroke of 89.2 mm (3.5 in) x 60.0 mm (2.4 in), giving a displacement of 1,499.79 cc. Maximum crankshaft speed was 11,200 rpm. Peak power b.m.e.p. was in the region of 1,000 lbs/sq.in.

 

 

Sursa :http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_in_motorsport

Link to comment
Share on other sites

Motorul M40B16 poate fi transformat foarte usor in 1,8 prin inlocuirea arborelui cotit si a bielelor. In rest toate componentele sunt identice. Pentru a il face si mai fasnet, poti anula catalizatorul (daca are) si inlocuirea finalei cu una de motor 2,0, admisia laso asa cum e dar verifica toate furtunele sa fie o.k. in special cele de la valva de relanti. Anuleaza vasco-cuplajul, pune un termostat de 82 de grade si un electroventilator cu supra comanda manuala.

 

Motorul M20B20 are un bloc foarte solid si poate fi alezat pentru a acomoda pistoane de 2,7 (eta), _chiuloasa_ este bolt-on, la fel se inlocuiesc si vibrochenul si bielele. Sistemul de injectie este foarte slab si se poate inlocui electronica complet cu motronic 1,7 de pe motorul M50B25 de preferat.

Edited by Remus_bv
Link to comment
Share on other sites

Bmw a reusit sa modifice ; tu de ce nu ?! Succes !
The BMW M12/13 turbocharged straight-4 engine was famous during its life for being the first Formula 1 engine capable of 1,000 hp (746 kW) in racing trim, although it was capable of nearly 1,400 hp (1,044 kW) for qualifying with modification of its boost. This engine had a bore and stroke of 89.2 mm (3.5 in) x 60.0 mm (2.4 in), giving a displacement of 1,499.79 cc. Maximum crankshaft speed was 11,200 rpm. Peak power b.m.e.p. was in the region of 1,000 lbs/sq.in.

 

 

Sursa :http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_in_motorsport

 

In primul rand m12/m13 s-a bazat pe blocul m10-ului, de 1500cmc (75 cai) mai exact. Cu un m40 de aprox. 300cp, cand mergi cu el, trebuie sa stai cu o casca, de carbon de preferat, permanent. Pentru ca nu se stie cum sare un piston din bloc si te loveste in cap.

Iar in al doilea rand, omul a cerut o idee pentru o schimbare care nu necesita o investitie atat de mare.

 

Sfatul meu e ca sa lasi m40 deoparte, pentru ca nu prea sunt gandite ca motoare de forja.

Link to comment
Share on other sites

Bmw a reusit sa modifice ; tu de ce nu ?! Succes !
The BMW M12/13 turbocharged straight-4 engine was famous during its life for being the first Formula 1 engine capable of 1,000 hp (746 kW) in racing trim, although it was capable of nearly 1,400 hp (1,044 kW) for qualifying with modification of its boost. This engine had a bore and stroke of 89.2 mm (3.5 in) x 60.0 mm (2.4 in), giving a displacement of 1,499.79 cc. Maximum crankshaft speed was 11,200 rpm. Peak power b.m.e.p. was in the region of 1,000 lbs/sq.in.

 

 

Sursa :http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_in_motorsport

 

 

Multam frumos, dar momentan nu am suficiente finante pt asa ceva, ast momentul potrivit (bugetul potrivit).

 

Vinde-le si ia alt motor :)

 

 

am deja altul pt montat dar dorea sa vad daca pot obtine ceva mai mult din ele.

 

Motorul M40B16 poate fi transformat foarte usor in 1,8 prin inlocuirea arborelui cotit si a bielelor. In rest toate componentele sunt identice. Pentru a il face si mai fasnet, poti anula catalizatorul (daca are) si inlocuirea finalei cu una de motor 2,0, admisia laso asa cum e dar verifica toate furtunele sa fie o.k. in special cele de la valva de relanti. Anuleaza vasco-cuplajul, pune un termostat de 82 de grade si un electroventilator cu supra comanda manuala.

 

Motorul M20B20 are un bloc foarte solid si poate fi alezat pentru a acomoda pistoane de 2,7 (eta), _chiuloasa_ este bolt-on, la fel se inlocuiesc si vibrochenul si bielele. Sistemul de injectie este foarte slab si se poate inlocui electronica complet cu motronic 1,7 de pe motorul M50B25 de preferat.

 

 

ca idee stiam de nebuniile astea, dar doream sa stiu daca pot castiga ceva doar de la "suprafata" motorului, fara sa mai intru in ulei si alte nebunii. Multumesc de info pentru ca mai pierdusem ceva din info pe drum. :)

Edited by mario.b
Link to comment
Share on other sites

motoarele m40b16 m40b18 au biele identice....ceea ce difera sunt:

arborele cotit, pistoanele, admisia(toata)+debitmetrul, ECU(de fapt mapa cu parametrii)

injectoarele sunt identice, evacuarea e identica

nu se merita sa transformi m40b16 in 18 deoarece treb desfacut tot motorul, schimbate o gramada de garnituri etc, practic e un fel de engine rebuild cu riscurile asociate (ii dai drumul dupa si auzi ca troncane ceva in el :) )

totusi se poate face dc vrei neap. se poate chiar si mari rap de compresie (m40b18 are 8.8) undeva spre 10 dc ii pui pistoane custom

Link to comment
Share on other sites

salutare , eu am avut acelasi motor pe e36 1.6i M40 si l-am transformat in 1.8is m42.Am cumparat un motor 1.8 is m42 cu tot ce trebuie la el si am preferat sa fac modificarea asta din doua motive: motorul cumparat oricum trebuia aranjant un pic pt ca toate is-urile sunt forjate iar al doilea motiv este ca nu mai fac omologare la rar pt. ca am pastrat blocul motor de pe 1.6i m40, blocurile sunt identice :)
Link to comment
Share on other sites

da dar acum ai cilindree de 1800 in loc de 1600 cat e in acte...iar asta poate fi o problema...

de asemenea motoarele pot fi deosebite vizual relativ usor pt cineva care a mai vazut....forma chiulasei...banuiesc ca ai pus chiulasa de pe m42 cu tot cu distr pe lant cu 2 arbori came...

acuma e adev astfel de verif nu prea se fac.

Link to comment
Share on other sites

da,acum am _chiulasa_ de m42 si cineva care cunoaste isi da seama ca nu e 1.6 8 valve dar nu cred ca au ce sa-mi faca la itp ...e acelasi bloc motor deci aceeasi serie ...plus cu o mica atentie se trece fara probleme :)
Link to comment
Share on other sites

da dar acum ai cilindree de 1800 in loc de 1600 cat e in acte...iar asta poate fi o problema...

de asemenea motoarele pot fi deosebite vizual relativ usor pt cineva care a mai vazut....forma chiulasei...banuiesc ca ai pus chiulasa de pe m42 cu tot cu distr pe lant cu 2 arbori came...

acuma e adev astfel de verif nu prea se fac.

 

1. Poate-mi explici si mie cum la RAR iti poate verifica cilindreea... O sa desfaca motorul si o sa-l umple cu apa sa vada cati litri intra in el... Cel mult iti ies "noxe mai multe" fiind un motor mai mare.

2. Daca blocul motor are seria care o ai in acte nu ma intereseaza cum arata. Poate sa arate si ca o rashnitza de cafea...

3. Unde scrie ce forma trebuie sa aiba chiulasa sau cum sa arate motorul ?

4. Si cum o sa-ti numere lanturile de la distributie ?

 

Unul asa ca tine ar trebui sa lucreze la RAR. Sa inventeze el diverse motive sa nu se poata si nimic sa nu-i convina ... :)

 

Daca sari cu taxa de omologare ia sa vezi cum se poate. Doar ca s-a uitat la el 2 secunde mi-au luat 20 de milioane. ( trecere de la 4 la 6 pistoane )

 

 

Are bloc motor facut de BMW ? Da

Are seria pe bloc ? Da.

 

Atunci "Ura si la gara"...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

da....multe se pot in ro.....norocul tau ca nu lucram eu la rar :)

 

cum masoara cilindreea? simplu masoara volumul de aer aspirat de mot si turatia, temp, etc .... nu stiu ...poate ca exista ap electronice deja concepute pt asa ceva.....deci dc chiar se vrea se poate stai linistit....dar probabil ca nimeni nu se complica cu astfel de mas in trafic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.