Jump to content

Start de sezon 2010


ionatan

Recommended Posts

Mercedes GP Petronas Bahrain preview.

 

Echipa care in 2009 castiga 'de la zero' ambele titluri, are acum doi noi piloti si se poate spune ca Ross Brawn a ramas singurul englez intr-o mare de nemti. Chiar daca echipa se numeste altfel decat Brawn GP, obiectivul pentru 2010 trebuie sa fie obtinerea celor doua titluri. Iar din punct de vedere al pilotilor, echipa are toate ingredientele pentru a-si atinge acest obiectiv - Michael Schumacher revine in Formula 1 dupa retragerea de la finalul lui 2006, iar Nico Rosberg are in sfarsit in spate o echipa capabila de a lupta la varf.

 

Revenirea lui Michael Schumacher a atras deja extrem de mult interes asupra Formulei 1, caci oricine isi pune intrebarea daca neamtul mai poate face fata mult mai tinerilor sai rivali. In ceea ce-l priveste pe Nico Rosberg 2010 se anunta un an extrem de important - cu atat mai important avand in vedere palmaresul noului sau coechipier.

 

Mercedes GP este evident una dintre echipele care trebuiesc urmarite si care pot spori spectacolul in cel de-al 61-lea sezon din istoria F1. Ramane de vazut daca eforturile depuse de Brawn GP pe durata intregului sezon 2009 pentru castigarea celor doua titluri si-au pus amprenta asupra pregatirii monopostului de specificatie 2010. Testele au lasat impresia ca Mercedes nu sunt chiar sus, insa echipa pune baza pe un upgrade important care va fi testat pentru prima data in antrenamentele libere din Bahrain.

 

 

Michael Schumacher: "In sfarsit va incepe sezonul! Ma simt ca un copil inainte de Craciun.

 

Decizia de a reveni pare deja departe, iar acum abia astept ca sezonul sa inceapa in Bahrain. Sunt perfect pregatit din punct de vedere fizic si, mai important, am revenit la acelasi nivel de energie ca in trecut. Cand m-am retras in 2006 aveam bateriile goale. Acum s-au incarcat in totalitate si sunt pregatit pentru aceasta provocare."

 

"E dificil sa prevezi nivelul de competitivitate al echipelor urmarind testele din presezon, in acest an cu atat mai greu, dar ultimul test din Barcelona ne-a demonstrat ca ar trebui sa fim competitivi. Stim ca vom avea cateva noi componente in Bahrain care ar trebui sa imbunatateasca performantele masinii. Este important sa fim in grupul din fata inca de la inceputul sezonului si am incredere ca vom reusi asta."

 

 

Nico Rosberg: "Perioada dinainte de startul unui sezon de Formula 1 este extrem de interesanta, mai ales atunci cand trebuie sa te acomodezi unei noi echipe si ai o noua masina cu care sa te familiarizezi. Programul nostru de teste a decurs destul de bine in februarie."

 

"Am avut intr-adevar cateva griji cu privire la gasirea celei mai bune directii pentru exploatarea intregului potential al masinii, dar cu multa munca am reusit sa gasim calea cea buna si sa terminam testele optimist. Avem de asemenea un upgrade consistent pentru Bahrain care ar trebui sa-si aduca aportul asupra performantelor, asa ca sunt destul de optimist ca ne vom descurca bine. Bahrain este un circuit care-mi place foarte mult, asa ca ar trebui sa fie un start bun de sezon."

 

 

Ferrari: Optimisti cu privire la 2010

 

Scuderia Ferrari Bahrain preview; video interview-uri Massa si Alonso.

 

 

 

Dupa un sezon 2009 deloc bun pentru standardele celei mai titrate echipe din Formula 1, Scuderia Ferrari spera ca 2010 sa aiba un final mult mai fericit - adica sa lupte pentru cele doua titluri puse in joc, ba mai mult, sa iasa si castigatoare.

 

Fiecare bucatica pare sa se fi asezat in locul potrivit in ceea ce-i priveste pe italieni; campania de pregatire pentru acest nou sezon a scos in evidenta performantele noului monopost F10, iar cei doi piloti ai echipei nu mai au nevoie de nicio prezentare; Felipe Massa va reveni dupa accidentul teribil suferit in Ungaria anul trecut si cu siguranta brazilianul va arata lumii ca este neafectat. Pilotand pentru Ferrari, Massa a avut mereu coechipieri extrem de puternici, iar 2010 nu este o exceptie, caci dublul Campion Mondial Fernando Alonso se va imbraca in rosu incepand cu acest sezon. Avand in vedere ca in 2009 au pierdut destul de repede trenul in lupta pentru cele doua titluri, italienii s-au concentrat devreme asupra monopostului de specificatie 2010, iar forma pe care au aratat-o in teste a fost pe masura.

 

 

Felipe Massa: "Sunt foarte fericit si foarte motivat pentru faptul ca vom putea incepe sezonul intr-o alta modalitate decat anul trecut, un an nu foarte bun, dar de asemenea si fata de alte sezoane. S-ar parea ca suntem intr-o forma buna si putem incepe Campionatul cu o masina rapida si fiabila. E bine ca ne gandim la puncte inca de la inceput. Ma astept sa castig puncte bune [in Bahrain]. Chiar daca poate nu stim daca e posibil sa castigam este important sa incepem sezonul pe directia potrivita."

 

"Suntem optimisti, dar am ramas in mod sigur cu picioarele pe pamant, caci stim ca ne asteapta un Campionat dificil. Sunt multe masini bune, multe echipe bune si de asemenea multi piloti rapizi. Dar pot spune ca sunt foarte, foarte optimist. Tot ce am facut in teste a avut rezultate pozitive. Masina si echipa noastra sunt foarte competitive. Cred ca asta arata ca avem un masina pregatita pentru startul sezonului. Dar va trebui sa muncim in fiecare zi pentru a imbunatati-o cursa de cursa si pentru a fi in varf. Dar sunt foarte motivat."

 

 

Fernando Alonso: "Dupa doua luni extrem de intense, atat pe circuit cat si in afara sa, sezonul de Formula 1 sta sa inceapa - primul meu sezon alaturi de Scuderia Ferrari. M-am simtit ca acasa imediat si abia astept sa inceapa Campionatul, unul care va fi extrem de interesant. Daca noile reguli nu erau suficiente, prima cursa se va desfasura pe un circuit mult modificat fata de editiile precedente. In aceasta dimineata am parcurs pista cu bicicleta si trebuie sa spun ca am vazut un circuit foarte mult modificat: nu va mai fi circuitul traditional stop&go pe care-l stiam. Timpii pe turul de circuit inregistrati aici vor fi cei mai ridicati din intreg sezonul, chiar mai ridicati decat la Spa, un circuit ce are o lungime de sapte kilometri."

 

"Noua sectiune a pistei consta dintr-o serie de viraje de viteza medie ce necesita mai multa apasare aerodinamica decat in trecut si care va solicita mai mult pneurile - sigur e un motiv suficient de bun pentru a pilota mai mult vineri dimineata, chiar daca trebuie sa nu uitam ca pista va fi in continuare destul de murdara."

 

"Stiu ca exista asteptari foarte ridicate din partea fanilor nostri pentru acest start de Campionat. Eu simt, si pot confirma, ca suntem bine pregatiti. Am demonstrat un nivel ridicat de fiabilitate, iar performantele sunt la acelasi nivel cu cei mai buni. F10-ul este o masina excelenta: am spus asta de mai multe ori; pentru mine, aceasta este cea mai buna masina pe care am pilotat-o. Asta nu inseamna ca este si cea mai buna de pe grila si ca vom castiga titlul. Ce este sigur este vom da totul pentru un start bun de sezon: aceasta este promisiunea mea pentru voi."

 

 

 

 

 

 

 

Button: Nu vreau sa pierd numarul 1

McLaren Mercedes Bahrain preview.

 

In Bahrain vom avea patru Campioni Mondiali pe grila de start, iar doi dintre ei vor pilota pentru McLaren Mercedes; ce obiectiv trebuie sa aiba o echipa ai carui piloti sunt cei mai recenti Campioni Mondiali de Formula 1?

 

Alaturi de monopostul Ferrari, cel scos in pista cu ocazia testelor de McLaren Mercedes a atras aproape la fel de multa atentie prin rezultatele obtinute; noul MP4-25 va fi inscriptionat cu numerele de concurs 1 si 2 in 2010, iar faptul ca Mercedes si-au construit propria echipa este putin probabil sa influenteze negativ performantele McLaren; chiar daca in 2009 lui Hamilton nu i s-a oferit un pachet cu care sa poata lupta pentru pastrarea titlului, sezonul precedent s-a incheiat cu o crestere evidenta de forma pentru echipa; un aspect extrem de interesant cu privire la McLaren il reprezinta, fara doar si poate, lupta interna dintre cei doi coechipieri de aceeasi nationalitate Jenson Button si Lewis Hamilton.

 

 

Jenson Button: "Abia astept sa urc in masina vineri dimineata in Bahrain stiind ca sunt Campionul Mondial. Este o responsabilitate si o onoare - dar ma voi bucura de asta cat de mult voi putea. Nu vreau sa pierd acel numar de pe masina! Venirea la McLaren Mercedes mi-a oferit exact provocarea de care aveam nevoie."

 

"Chiar si dupa patru saptamani de teste este incredibil de dificil sa prevezi ierarhia inainte de startul sezonului. Exista cativa piloti si cateva echipe care par ca pot lupta la varf, si, asa cum se intampla la fiecare start de sezon, va fi foarte interesant de vazut care echipa se va distanta in cea care trebuie invinsa. N-am mai avut parte de o munca mai asidua in presezon decat cea din iarna aceasta - am petrecut mai mult timp alaturi de inginerul meu decat in orice alt an, si sunt foarte increzator in pregatirea pe care am facut-o."

 

 

 

Lewis Hamilton: "Nu-mi vine sa cred ca iarna s-a terminat deja - parca ieri alergam in Abu Dhabi. Incepand cu luna ianuarie m-am concentrat in totalitate pe munca alaturi de echipa, pe teste si imbunatatirea pachetului nostru inainte de prima cursa a acestui an."

 

"S-a muncit foarte mult, a fost foarte placut sa lucrez alaturi de Jenson si ingineri pentru a imbunatati MP4-25-ul si suntem cu totii extrem de multumiti cu progresul pe care l-am facut si directia pe care am ales-o. Cred ca avem o masina foarte competitiva: directia aleasa acum este mult diferita pentru noi si cred ca masina are acum posibilitati de dezvoltare foarte ridicate. Acum, insa, totul se reduce la ce vom face in pista - odata ce imi pun casca si las viziera, stiu ca sunt pregatit sa alerg."

Link to comment
Share on other sites

MP al Bahrain deschide noul sezon, marcat de importante modificari de regulament

 

Ora statisticilor

 

 

Noul sezon de Formula 1 debuteazã pe 14 martie cu Marele Premiu al Bahrain, cele 12 echipe Înscrise pe grila de start urmând sã se confrunte cu modificãri importante ale regulamentului, de la schimbarea sistemului de punctaj la eliminarea realimentãrii cu carburant În timpul curselor.

 

MP al Bahrain deschide noul sezon, marcat de importante modificari de regulament Pe grila de start au rĂŁmas 12 scuderii, dupĂŁ retragerea echipei americane US F1, din cauza problemelor financiare, ĂŽn timp ce numĂŁrul Grand-Prix-urilor din calendar a ajuns la 19, prin apariĂžia unei noi curse ĂŽn Coreea de Sud Âşi revenirea MP al Canadei. Cele 3 echipe noi sunt Virgin Racing, Lotus F1 Âşi Hispania RT. Echipa Sauber-BMW ĂŽÂşi va menĂžine aceeaÂşi denumire ca ĂŽn 2009, ĂŽn pofida retragerii fabricantului german BMW. (am subliniat pentru cei nedumeriti)

 

La startul sezonului, pentru prima oarã din 1999, se vor alinia 4 campioni mondiali: britanicii Jenson Button, Lewis Hamilton, spaniolul Fernando Alonso ºi germanul Michael Schumacher, revenit în activitate dupã o pauzã de 3 ani. În 1999, cei patru campioni mondiali erau Mika Hakkinen, Damon Hill, Michael Schumacher ºi Jacques Villeneuve.

 

Cei patru campioni mondiali se numĂŁrĂŁ printre favoriĂžii la titlul din 2010, alĂŁturi de outsideri precum Sebastian Vettel, Felipe Massa sau Mark Weber.

 

McLaren este prima echipã care aliniazã 2 campioni mondiali britanici, Jenson Button ºi Lewis Hamilton dupã 1968, atunci când Lotus se baza pe Graham Hill ºi James Clark. McLaren a mai avut 2 campioni mondiali În 1989, când Îi incorpora pe francezul Alain Prost ºi brazilianul Ayrton Senna.

 

Un numãr de 11 piloÞi, din cei 24, au câºtigat cel puÞin un Grand Prix, În timp ce podiumul celor mai multe victorii În Formula 1 este ocupat la echipe de Ferrari (210), McLaren (164) ºi Williams (113).

 

Veteranul competiÞiei din acest an este Michael Schumacher, 41 de ani, de la Mercedes GP, care este Însã ºi cel mai titrat pilot din istorie, cu 7 titluri mondiale, 91 de victorii ºi 68 pole position. Schumi este Însã depãºit de argentinianul Juan Manuel Fangio care câºtiga al 5-lea sãu titlu mondial În 1957, la 46 de ani. Cel mai vârstnic pilot care a câºtigat o cursã rãmâne italianul Luigi Fagioli, care la 53 de ani câºtiga MP al FranÞei din 1951.

 

Cel mai tânãr pilot de pe grila de start este spaniolul Jaime Alguersuari (Toro Rosso), care va Împlini 20 de ani pe 23 martie.

 

Mercedes revine ĂŽn Formula 1 cu propria echipĂŁ pentru prima oarĂŁ din 1955, dupĂŁ ce a preluat la finele sezonului trecut scuderia Brawn GP, campioana mondialĂŁ la constructori.

 

Sezonul trecut, Ferrari nu a reuÂşit nici un pole position, pentru prima oarĂŁ din 1993, ultimul fiind consemnat la MP al Braziliei din 2008.

 

MP al Bahrain se disputã pe circuitul Sakhir, a cãrui lungime În acest an a fost mãritã la 6,299 km. PiloÞii vor avea de efectuat 49 de tururi, Însumând 308,405 km.

 

Cele 6 curse anterioare au fost câºtigate de Jenson Button (2009), Felipe Massa (2007, 2008), Fernando Alonso (2005, 2006) ºi Michael Schumacher (2004). Jumãtate din aceste curse au fost câºtigate de piloÞii care au plecat din pole position.

 

Pentru prima oarã din 1993, monoposturile trebuie sã aibã în rezervor o cantitate de combustibil suficientã pe ntru a încheia cursa fãrã alimentare. Din acest motiv, rezervorul maºinilor a fost mãrit de la 80 la 250 l. Piloþii vor putea opri la standuri doar pentru schimbul de pneuri. Începând din acest sezon, greutatea de start a maºinilor nu va mai fi datã publicitãþii. Greutatea minimã a maºinilor a crescut de la 605 la 620 kg.

 

Din cauza creºterii greutãÞii monoposturile, pneurile faÞã vor fi mai Înguste, iar piloÞii calificaÞi pentru ultima parte a calificãrilor oficiale (primii 10), sunt obligaÞi sã plece În cursã cu aceleaºi pneuri. Aceste modificãri deschid calea unor numeroase strategii de cursã.

 

De asemenea, numĂŁrul seturilor de penuri uscate alocate pentru fiecare Grand Prix a scĂŁzut de la 14 la 11.

 

Sistemul de punctaj valabil din acest sezon rĂŁsplĂŁteÂşte victoria cu 25 puncte, iar celelalte locuri de pe podium cu 18 Âşi respectiv 15. Primii 10 clasaĂži vor primi puncte dupĂŁ urmĂŁtorul sistem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

 

Sistemul KERS, care a ajutat anul trecut echipele McLaren ºi Ferrari pentru a câºtiga curse, nu va mai fi permis În 2010. Sistemul de recuperare a energiei cinetice permitea pilotului prin apãsarea unui buton sã obÞinã o putere suplimentarã a motorului.

 

În timpul sezonului, testele sunt interzise, cu excepþia cazului piloþilor de teste care nu au concurat în ultimii 2 ani în Formula 1. În asemenea caz, o zi de teste este permisã pe un circuit care nu este utilizat în Formula 1, începând cu sãptãmâna de dupã a 2-a cursã a anului pânã la ultima cursã.

Link to comment
Share on other sites

McLaren-Mercedes

Sediu: Woking, Marea Britanie;

Sasiu: M4-25;

Motor: Mercedes-Benz FO 108X;

1. Jenson Button (Marea Britanie, 30 de ani);

2. Lewis Hamilton (Marea Britanie, 25 de ani).

 

Mercedes GP

Sediu: Brackley, Marea Britanie;

Sasiu: MGP W01;

Motor: Mercedes-Benz FO 108X;

3. Michael Schumacher (Germania, 41 de ani);

4. Nico Rosberg (Germania, 24 de ani).

 

Red Bull

Sediu: Milton Keynes, Marea Britanie;

Sasiu: RB6;

Motor: Renault RS27-2010;

5. Sebastian Vettel (Germania, 22 de ani);

6. Mark Webber (Australia, 33 de ani).

 

Ferrari

Sediu: Maranello, Italia;

Sasiu: F10;

Motor: Ferrari 056;

7. Felipe Massa (Brazilia, 28 de ani);

8. Ferando Alonso (Spania, 28 de ani).

 

Williams

Sediu: Grove, Marea Britanie;

Sasiu: FW32;

Motor: Cosworth CA2010;

9. Rubens Barrichello (Brazilia, 37 de ani);

10. Nico Hulkenberg (Germania, 22 de ani).

 

Renault

Sediu: Enstone, Marea Britanie;

Sasiu: R30

Motor: Renault RS27-2010;

11. Robert Kubica (Polonia, 25 de ani):

12. Vitaly Petrov (Rusia, 25 de ani).

 

Force India

Sediu: Silverstone, Marea Britanie;

Sasiu: VJM 03;

Motor: Mercedes-Benz FO 108X;

14. Adrian Sutil (Germania, 27 de ani);

15. Vitantonio Liuzzi (Italia, 28 de ani).

 

Toro Rosso

Sediu: Faenza, Italia;

Sasiu: STR5;

Motor: Ferrari 056;

16. Sebastien Buemi (Elvetia, 21 de ani);

17. Jaime Alguersuari (Spania, 19 ani).

 

Lotus

Sediu: Norfolk, Marea Britanie;

Sasiu: T127;

Motor: Cosworth CA2010;

18. Jarno Trulli (Italia, 35 de ani);

19. Heikki Kovalainen (Finlanda, 28 de ani).

 

Hispania

Sediu: Murcia, Spania;

Sasiu: HRT;

Motor: Cosworth CA2010;

20. Karun Chandhok (India, 26 de ani);

21. Bruno Senna (Brazilia, 26 de ani).

 

BMW Sauber

Sediu: Hinwil, ElveĂžia;

Sasiu: C29;

Motor: Ferrari 056;

22. Pedro de la Rosa (Spania, 39 de ani):

23. Kamui Kobayashi (Japonia, 23 de ani).

Virgin

Sediu: Sheffield, Marea Britanie;

Sasiu: VR-01

Motor: Cosworth CA2010

24. Timo Glock (Germania, 27 de ani):

25. Lucas di Grassi (Brazilia, 25 de ani).

Link to comment
Share on other sites

Rezultat antrenamente libere 1

 

Prima sesiune de antrenamente libere a Campionatului Mondial de Formula 1 2010 s-a desfasurat astazi la Sakhir, Bahrain; cel mai rapid pilot s-a dovedit a fi Adrian Sutil pentru Force India.

 

Al doilea a terminat Fernando Alonso, spaniolul confirmand forma buna in care se presupunea ca sunt cei de la Ferrari, iar Robert Kubica a fost al treilea - o surpriza avand in vedere rezultatele reusite de Renault in testele din presezon.

 

Cele doua McLaren-uri au fost pe locurile sase si sapte, in timp ce septuplul Campion Mondial Michael Schumacher, cel mai urmarit pilot in acest debut de Campionat, s-a clasat al 10-lea.

 

Asa cum era de asteptat, echipele care debuteaza odata cu acest sezon au avut un start timid si s-au clasat pe ultimele pozitii, cei de al Hispania Racing Team nereusind sa completeze niciun tur cronometrat. Sesiunea a doua va incepe la ora 13.00

 

Sakhir, Bahrain - rezultat antrenamente libere 1 - 12.03.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

1 Adrian Sutil Force India 1:56.583

18

2 Fernando Alonso Ferrari 1:56.766 0.183 18

3 Robert Kubica Renault 1:57.041 0.458 19

4 Felipe Massa Ferrari 1:57.055 0.472 19

5 Jenson Button McLaren 1:57.068 0.485 19

6 Lewis Hamilton McLaren 1:57.163 0.580 19

7 Vitantonio Liuzzi Force India 1:57.194 0.611 19

8 Nico Rosberg Mercedes GP 1:57.199 0.616 15

9 Mark Webber Red Bull 1:57.255 0.672 17

10 Michael Schumacher Mercedes GP 1:57.662 1.079 16

11 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:57.722 1.139 18

12 Nico Hulkenberg Williams 1:57.894 1.311 20

13 Sebastian Vettel Red Bull 1:57.943 1.360 17

14 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:58.399 1.816 13

15 Rubens Barrichello Williams 1:58.782 2.199 11

16 Vitaly Petrov Renault 1:58.880 2.297 13

17 Pedro de la Rosa Sauber 2:00.250 3.667 18

18 Kamui Kobayashi Sauber 2:01.388 4.805 11

19 Timo Glock Virgin 2:03.680 7.097 8

20 Heikki Kovalainen Lotus 2:03.848 7.265 21

21 Jarno Trulli Lotus 2:03.970 7.387 15

22 Lucas di Grassi Virgin fara timp

2

23 Bruno Senna HRT fara timp

3

24 Karun Chandhok HRT fara timp

0

 

 

 

 

 

 

 

 

Bahrain, rezultat antrenamente libere 2

 

Mercedes GP si McLaren au impartit primele pozitii in cea de-a doua sesiune de antrenamete libere din Bahrain.

 

Nico Rosberg a reusit cel mai rapid tur inregistrat pana acum in primul weekend de Formula 1, in timp ce nici coechipierul sau mult mai titrat n-a fost deloc departe - locul al treilea pentru Michael Schumacher cu un monopost pe care abia astazi au aparut ultimele componente cu care Mercedes vor aborda debutul sezonului.

 

In mare parte echipele s-au concentrat asupra stint-urilor lungi, insa au incercat de asemenea si pneurile de specificatie super-soft. Cei de la Red Bull n-au avut o sesiune foarte buna, caci Mark Webber a intampinat probleme tehnice dupa doar cinci tururi cronometrate, in timp ce Sebastian Vettel a semnat doua excursii in afara circuitului pe franarea pentru ultimul viraj.

 

Echipele debutante au continuat sa ramana la subsolul clasamentului, Lotus inregistrand cel mai rapid tur in aceasta divizie, in timp ce Bruno Senna a fost nevoit sa se opreasca pe pista chiar la finalul sesiunii dupa o problema la roata dreapta-spate. Coechipierul lui Senna in cadrul HRT, indianul Karun Chandhok, a ramas si in aceasa a doua sesiune la boxe, echipa nereusind sa-i ofere al doilea monopost.

 

Ultima sesiune de antrenamente inainte de calificari va avea loc maine incepand cu ora 10.00

 

Sakhir, Bahrain - rezultat antrenamente libere 2 - 12.03.2010

Pilot Echipa

Timp

 

Gap

 

Tururi

1 Nico Rosberg Mercedes GP

1:55.409

 

 

23

2 Lewis Hamilton McLaren

1:55.854

 

0.445

 

22

3 Michael Schumacher Mercedes GP

1:55.903

 

0.494

 

23

4 Jenson Button McLaren

1:56.076

 

0.667

 

28

5 Sebastian Vettel Red Bull

1:56.459

 

1.050

 

18

6 Nico Hulkenberg Williams

1:56.501

 

1.092

 

26

7 Felipe Massa Ferrari

1:56.555

 

1.146

 

30

8 Vitaly Petrov Renault

1:56.750

 

1.341

 

26

9 Fernando Alonso Ferrari

1:57.140

 

1.731

 

25

10 Pedro de la Rosa Sauber

1:57.255

 

1.846

 

24

11 Kamui Kobayashi Sauber

1:57.352

 

1.943

 

27

12 Adrian Sutil Force India

1:57.361

 

1.952

 

29

13 Rubens Barrichello Williams

1:57.452

 

2.043

 

21

14 Vitantonio Liuzzi Force India

1:57.833

 

2.424

 

29

15 Robert Kubica Renault

1:58.155

 

2.746

 

29

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso

1:59.799

 

4.390

 

31

17 Mark Webber Red Bull

2:00.444

 

5.035

 

12

18 Heikki Kovalainen Lotus

2:00.873

 

5.464

 

23

19 Jarno Trulli Lotus

2:00.990

 

5.581

 

14

20 Timo Glock Virgin

2:02.037

 

6.628

 

3

21 Lucas di Grassi Virgin

2:02.188

 

6.779

 

21

22 Bruno Senna HRT

2:06.968

 

11.559

 

17

23 Sebastien Buemi Toro Rosso

fara timp

 

 

1

24 Karun Chandhok HRT

fara timp

 

 

0

Link to comment
Share on other sites

Impresii dupa antrenamentele libere:

 

 

Schumecher:

 

In ciuda faptului ca se considera inca putin cam ruginit in ceea ce priveste ritmul pe un singur tur de circuit, Michael Schumacher a spus dupa primele doua sesiuni de antrenamente ca se simte pregatit Marele Premiu al Bahrainului.

 

Dupa ce in prima sesiune au parut sa aiba mici probleme, antrenamentele libere cu numarul doi s-au incheiat pozitiv pentru Mercedes GP, cu Nico Rosberg pe prima pozitie si Michael Schumacher pe locul trei; poate tocmai din acest motiv, al ordinii in care au incheiat ziua cei doi, septuplul Campion Mondial a tinut sa atraga atentia ca n-a dat chiar totul pe durata unui singur tur cronometrat.

 

"Am lucrat foarte bine in aceasta dupa-amiaza dupa ce de dimineata am avut mici probleme cu balansul masinii. Masina a functionat mult mai bine in a doua sesiune, chiar daca sunt inca putin ruginit in ceea ce priveste ritmul de un singur tur rapid si trebuie sa reintru in rutina" a spus Michael la finalul zilei.

 

"In regim de cursa masina a functionat foarte bine si, odata de intri in ritm, totul pare foarte natural. Sunt multumit de ceea ce am reusit astazi si sunt pregatit pentru weekend."

 

Coechipierul lui Michael, Nico Rosberg, s-a plans de asemenea de aceleasi probleme de balans: "Am imbunatit masina pe parcursul zilei, dar initial n-a fost chiar grozav pe acest nou circuit, cu mai putina apasare si cu mult nisip pe pista. Asa ca am avut mici probleme de balans, dar totul s-a terminat foarte bine dupa-amiaza."

 

Ferrari:

Massa, Alonso si Stefano Domenicali atrag atentia ca scopul antrenamentelor de astazi a fost exclusiv regimul de cursa pentru noul Ferrari F10. Scuderia se declara multumita de rezultatele primelor antrenamente.

 

Cei doi piloti Ferrari au terminat pe locurile 7 si 8 cea de-a doua sesiune si chiar mai sus in prima, insa cu toate acestea spun ca ritmul de cursa a fost obiectivul principal de astazi; abia maine, in ultima sesiune de antrenamente, vor incerca sa gaseasca balansul potrivit pentru un singur tur cronometrat, cu putin combustibil in rezervoare.

 

Fernando Alonso: "Ne-am concentrat in principal asupra celor doua tipuri de pneuri, caci vrem sa fim cat mai bine pregatiti pentru cursa de duminica, sa incercam sa obtinem o masina care sa performeze bine in mod constant in regim de cursa. Din ce-am putut vedea astazi, semnalele pe care le-am avut in teste au fost confirmate, cu patru echipe pe care le poti descrie drept favorite, chiar daca ar mai putea exista surprize - Force India de exemplu."

 

"Noul circuit nu este rau: e distractiv, chiar daca sunt putin cam prea multe denivelari pe care nu am reusit sa le depistez un turul de recunostere cu bicicleta."

 

La fel ca si Alonso, Felipe Massa vorbeste despre regimul de cursa: "Am lucrat mult la gasirea celui mai potrivit balans pentru masina in ritm de cursa si in compararea celor doua tipuri de pneuri, am alergat cu diferite cantitati de combustibil in rezervor si n-am tintit niciodata cel mai bun timp."

 

"Sunt multumit de ceea ce am vazut astazi, chiar daca este dificil sa-ti faci o imagine corecta a competitivitatii in raport cu ceilalti. In mod sigur vom avea parte de o competitie dura din partea multor echipe, dar ne-am pregatit cat de bine am putut pentru cursa de duminica, iar maine dimineata vom lucra pentru calificari" a incheiat brazilianul.

Senna:

 

Bruno Senna s-a declarat multumit de debutul echipei sale in Formula 1 dupa primele tururi alergate astazi la volanul monopostul HRT.

 

Hispania Racing Team este una dintre cele trei echipe care debuteaza in F1 odata cu acest sezon, insa singura care se poate 'lauda' cu performanta de nu fi testat nici macar o zi in presezon. Astfel, debutul lor pe un circuit de Grand Prix chiar in cadrul unei sesiuni oficiale este cu atat mai important, iar singurul pilot care a iesit in pista cu ocazia antrenamentelor libere de astazi, Bruno Senna, este incantat de startul echipei sale.

 

"In mod sigur a fost o usurare sa scriem istorie in aceasta dimineata. Masina a iesit in pista asa cum planuisem si toata lumea este multumita si mandra de asta. Mai avem mult de lucru de-acum inainte. Trei tururi de dimineata si 17 dupa-amiaza reprezinta un start minunat. Desigur, n-am putut testa masina la limita. Am incredere ca vom continua munca si-mi felicit mecanicii, inginerii si intreaga echipa pentru ceea ce-au realizat."

 

Coechipierul lui Senna, indianul Karun Chandhok, a trebuit sa se multumeasca doar cu pornirea masinii sale in aceasta prima zi si n-a putut debuta in adevaratul sens al cuvantului: "Speram ca voi putea iesi in pista putin mai tarziu decat coechipierul meu. Stim ca toate sistemele masinii functioneaza si avand in vedere ca mai urmeaza si a treia sesiune de antrenamente, inca putem privi pozitiv startul nostru in acest prim weekend de curse."

 

http://www.flickr.com/photos/12384272@N06/4427251379/ - Un album foto

 

P.S. De observat o strategie ciudata la Renault - face reclama pe masina unui alt producator auto -LADA (da marca ruseasca de masini). De ce nu or fi pus si sigla Dacia pe acolo mai ales acum cu mediatizarea puternica a lui DUSTER.

 

Pilotii de la Red Bull sunt si spioni industiali pentru echipa lor, uite-i la lucru:

 

http://www.motorsport.com/photos/f1/2010/bah/f1-2010-bah-xp-0943.jpg

 

http://www.motorsport.com/photos/f1/2010/bah/f1-2010-bah-xp-0948.jpg

Link to comment
Share on other sites

Calificari:

-rezultate-

 

Castigatorul ultimului Mare Premiu din 2009 este si castigatorul primei sesiuni de calificari din 2010; Sebastian Vettel a reusit astazi pole position-ul in Marele Premiu al Bahrainului, in fata celor doi piloti ai Ferrari.

 

In ciuda faptului ca primele calificari din 2010 n-au fost extrem de spectaculoase, suspansul noului regulament si faptul ca in ultima parte a sesiunii s-a alergat in conditii egale - cu cat mai putin combustibil in rezervoare pentru toti pilotii - dar si prezenta a nu mai putin de patru Campioni Mondiali in pista, au asigurat interesul pana la caderea steagului in patratele si reusita lui Vettel de a le sufla celor de la Ferrari primul pole position.

 

Partea intai

Asa cum era de asteptat, echipele noi aveau sa fie eliminate inca din Q1, astfel ca principalii actori nici macar nu s-au obosit sa folosesaca pneurile super-soft; alaturi de pilotii Lotus, Virgin si HRT, Jaime Alguersuari avea sa fie cel de-al saptelea nume eliminat; chiar daca a fost ultimul la debutul sau in Formula 1, indianul Karun Chandhok a reusit totusi sa iasa in pista pentru "cateva tururi de instalare in fata a milioane de telespectatori." Prima parte este castigata de Alonso, Vettel termina al doilea, iar Adrian Sutil reuseste in mod surprinzator cel de-al treilea timp - avea sa duca Force India pana in Q3.

 

Partea a doua

Sebastian Vettel iese repede in pista si, imediat, stabileste un 'barem' destul de greu de atins cu 1'54''035; la fel ca toti ceilalti piloti, foloseste inca de la inceput pneurile de specificatie mai moale si reuseste sa-si imbunateasca propriul timp spre finalul celei de-a doua parti; neamtul (al carui monopost de specificatie 2010 se numeste 'Luscious Liz') castiga Q3, urmat fiind de Alonso, Webber si Massa. Barrichello, Liuzzi, Hulkenberg, de la Rosa, Buemi, Kobayashi si Petrov sunt eliminati.

 

Partea a treia

Asadar, rezultatele din primele doua parti sugerau ca lupta pentru pole se va da intre Ferrari si Red Bull, in timp ce Mercedes si McLaren pareau ca nu fac parte din acest peisaj. Echipa ii schimba aripa spate lui Nico Rosberg inainte de startul Q3, insa chiar si cu cea noua Mercedes-ul nu reuseste sa se apropie de topul 3. Singura consolare a lui Rosberg ramane clasarea, in mod constant, in fata septuplului Campion Mondial - s-ar parea ca Michael inca are mici probleme de adaptare la noul monopost.

 

Calificarile din Bahrain, mai ales ultima parte, ne ofera o imagine clara asupra competitivitatii echipelor; si este una deloc placuta pentru fanii altor echipe in afara de Red Bull sau Ferrari; cu extrem de putin combustibil la bord, Lewis Hamilton a fost la peste o secunda de Vettel, la fel si Nico Rosberg; mai ramane doar de vazut cum se vor comporta monoposturile cu rezervoarele pline, caci in regim de cursa se pot schimba foarte multe si putem vedea cu totul alte ierarhii.

 

Bahrain, rezultat calificari - 13.03.2010

 

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3 Gap

1 Vettel Red Bull 1:55.029 1:53.883 1:54.101

2 Massa Ferrari 1:55.313 1:54.331 1:54.242 +0.141

3 Alonso Ferrari 1:54.612 1:54.172 1:54.608 +0.507

4 Hamilton McLaren 1:55.341 1:54.707 1:55.217 +1.116

5 Rosberg Mercedes 1:55.463 1:54.682 1:55.241 +1.140

6 Webber Red Bull 1:55.298 1:54.318 1:55.284 +1.183

7 Schumacher Mercedes 1:55.593 1:55.105 1:55.524 +1.423

8 Button McLaren 1:55.715 1:55.168 1:55.672 +1.571

9 Kubica Renault 1:55.511 1:54.963 1:55.885 +1.784

10 Sutil Force India 1:55.213 1:54.996 1:56.309 +2.208

11 Barrichello Williams 1:55.969 1:55.330

12 Liuzzi Force India 1:55.628 1:55.653

13 Hulkenberg Williams 1:56.375 1:55.857

14 de la Rosa Sauber 1:56.428 1:56.237

15 Buemi Toro Rosso 1:56.189 1:56.265

16 Kobayashi Sauber 1:56.541 1:56.270

17 Petrov Renault 1:56.167 1:56.619

18 Alguersuari Toro Rosso 1:57.071

19 Glock Virgin 1:59.728

20 Trulli Lotus 1:59.852

21 Kovalainen Lotus 2:00.313

22 di Grassi Virgin 2:00.587

23 Senna HRT 2:03.240

24 Chandhok HRT 2:04.904

Link to comment
Share on other sites

Sumacher: "clasat pe acelasi loc ca la debutul in F1"

 

Dupa ce a obtinut locul 7 in prima sesiune de calificari de la revenirea in Formula 1, Michael Schumacher face o paralela cu debutul sau in acest sport.

 

Septuplul Campion Mondial se declara multumit de performanta reusita astazi in Bahrain si atrage atentia ca acesta este doar inceputul:

 

"Sunt multumit de locul sapte obtinut astazi dupa ce am fost departe de Formula 1 pentru o perioada atat de lunga. Prin coincidenta, este acelasi loc pe grila de start ca si atunci cand mi-am inceput cariera la Spa in 1991" a spus Michael.

"A fost placut sa lucrez cu inginerii si cu echipa mea; apreciez eforturile depuse pentru a ma sprijini sa revin in mijlocul luptei. Baietii sunt foarte profesionisti si simt ca ne-am imbunatatit pas cu pas pe durata intregului weekend. Astept cu nerabdare cursa si ma astept la si mai multe in viitor."

 

Coechipierul sau, Nico Rosberg, este oarecum dezamagit: "Sincer sa fiu, ne asteptam la putin mai mult astazi, chiar daca nu avem ritmul necesar luptei la varf, asa ca am putea sa nu fim foarte dezamagiti. A fost greu in pista, pneurile s-au supraincalzit mereu. Daca faci o mica greseala si masina subvireaza, pierzi foarte multa aderenta in urmatoarele cateva viraje."

 

Hamilton 'coplesit' de locul 4

 

Lewis Hamilton a fost al patrulea in calficarile din Bahrain de astazi, iar britanicul a declarat pentru BBC ca nu se astepta la un rezultat atat de bun.

 

In ciuda faptului ca in testele din presezon McLaren pareau ca se descurca cu mult mai bine decat anul trecut, iata ca se considera norocosi pentru obtinerea unui loc patru; Hamilton a fost al patrulea, in timp ce coechipierul sau, Jenson Button, doar al optulea.

 

"Am fost surprins de fapt cu acest rezultat. In general nu avem acelasi ritm precum Red Bull si Ferrari si am fost surprins cand s-a terminat sesiunea. Am vazut ca sunt al patrulea, dar nu stiam ca mai sunt multi piloti in spate care trebuie sa-si termine ultimul tur cronometrat. Sunt efectiv complesit de aceasta pozitie, cred ca e minunat pentru noi, un punct de plecare foarte bun si sper ca maine fie sa ne putem pastra aceasta pozitie, fie sa mai castigam inca una."

 

Chiar daca monopostul cu care incepe sezonul 2010 este intr-o forma mult mai buna decat cel de anul trecut si-i ofera posibilitatea de a castiga puncte inca de la inceput, Hamilton este constient ca noul McLaren trebuie imbunatatit: "Cred ca e vorba de apasarea aero" a nominalizat britanicul sectorul in care MP4-25-ul are deficiente. "Suntem destul de slabi in sectorul de mijloc [circuitul Sakhir], cred ca pierdem aproape o secunda acolo. "

 

Button: Red Bull sunt foarte, foarte rapizi

 

Jenson Button, Campionul Mondial in exercitiu, spune ca este surprins de performantele aratate de monopostul Red Bull; de asemenea, justifica locul opt obtinut in calificarile de astazi cu o problema de natura tehnica.

 

"Masina functiona din ce in ce mai bine cu fiecare tur parcurs si ma simteam din ce in ce mai confortabil. Am avut mari probleme cu blocarea rotilor fata pe franari in dupa-amiaza aceasta - comportament foarte diferit in raport cu prima parte a zilei" a declarat Button pentru BBC. Britanicul a fost mai mereu in spatele coechipierului sau in ciuda faptului ca acesta din urma n-a reusit sa-si completeze programul in ultima sesiune de antrenamente.

 

"In calificari totul mergea din ce in ce mai bine si, apoi, la ultima iesire in pista ceva a fost diferit. Am simtit ceva nelalocul lui, asa ca vom analiza masina si vom vedea ce a fost. Am fost chiar surprins de pozitia a opta, caci m-am chinuit in acest ultim tur."

 

In ceea ce-i priveste pe rivalii directi, Red Bull si Ferrari, Jenson s-a declarat a fi extrem de surprins de ritmul uluitor pe care par sa-l aiba monoposturile acestora: "Lewis este pe locul 4, o pozitie destul de buna, dar cu o diferenta masiva de timp intre el si locul intai - peste o secunda - asa ca e o mare surpriza. Cred ca Red Bull sunt foarte, foarte rapizi si nici chiar cei de la Ferrari n-au reusit sa stea aproape de ei in calificari."

 

Massa pe prima linie la reveinrea in F1

 

Brazilianul Felipe Massa a revenit astazi intr-o sesiune oficila pentru prima data dupa accidentul teribil din Ungaria in vara lui 2009 si se simte excelent.

 

"In primul rand, felicitari lui Sebastian care a facut o treaba grozava pentru aceasta prima cursa a sezonului. E placut sa revii pe pista si sa fii competitiv. Sunt fericit ca revin dupa o perioada atat de dificila. Priveam cursele la televizor, dar e mai intereasnt sa fii in masina."

 

"Daca avem in vedere trecutul apropiat, putem spune ca este un start bun pentru noi. Ma simt foarte bine stiind ca vom pleca de pe pozitiile 2 si 3, e minunat. Cu siguranta Red Bull si alte cateva echipe sunt puternice, asa ca vom avea o cursa dificila, dar sunt multumit pentru ca voi lupta la varf."

 

In ceea ce priveste cursa de maine, Massa este increzator dupa cele doua sesiuni de antrenamente de ieri: "Cred ca ne-am descurcat bine ieri in pregatirea regimului de cursa. Am folosit ambele tipuri de pneuri si le-am schimbat in stint-uri lungi. Cred ca suntem pe directia potrivita, asa ca trebuie sa asteptam sa vedem unde ne vom clasa. Sunt multe lucruri care se vor intampla in cursa, dar sunt foarte optimist."

Vettel 'surprins' de pole position

 

Sebastian Vettel, castigatorul primului pole position din 2010, s-a declarat surprins de reusita la conferinta de presa din Bahrain.

 

"O mare surpriza!" a caracterizat Vettel pole position-ul reusit astazi in Bahrain, al saselea astfel de rezultat din cariera tanarului pilot Red Bull. "In testele din iarna nimeni n-a prea stiu unde se afla. Era clar ca exista patru echipe destul de puternice, dar apropiate una de cealalta" a continuat Vettel.

 

"Sincer sa fiu, ziua de ieri a fost una dificila pentru noi, caci n-am reusit sa stam suficient de mult in pista. O alta noapte lunga, in special pentru mecanici care n-au prea dormit si multe fete lungi, dar de dimineata si-au dorit sa contiune sa fortam. Stiam ca avem o masina grozava, dar evident, mai intai de toate trebuie sa ducem lucrurile la capat."

 

Neamtul a adaugat ca performanta reusita in calificari nu inseamna in mod obligatoriu ca va si castiga cursa: "Cred ca niciunul dintre noi nu stie ce se va intampla maine, ar putea fi foarte interesant, ar putea fi foarte plictisitor. Eu unul asta sper! Vrem o cursa linistita. Prima parte a cursei va fi cruciala, dar nu e un secret ca trebuie sa ai grija de pneuri. Niciunul dintre noi nu stie la ce sa se astepte maine."

Link to comment
Share on other sites

Bahrain, rezultat cursa

 

Dubla Ferrari; Hamilton al treilea si Vettel al patrulea dupa o problema mecanica care l-a indepartat de o victorie aproape sigura; au urmat cele doua monopostul Mercedes GP, cu Michael Schumacher pe 6.

 

Bahrain, rezultat cursa - 14.03.2010

1 F. Alonso Ferrari 1 pit stop

2 F. Massa Ferrari +0:16.099 1 pit stop

3 L. Hamilton McLaren +0:23.182 1 pit stop

4 S. Vettel Red Bull +0:38.799 1 pit stop

5 N. Rosberg Mercedes +0:40.213 1 pit stop

6 M. Schumacher Mercedes +0:44.163 1 pit stop

7 J. Button McLaren +0:45.280 1 pit stop

8 M. Webber Red Bull +0:46.360 1 pit stop

9 V. Liuzzi Force India +0:53.008 1 pit stop

10 R. Barrichello Williams +1:02.400 1 pit stop

11 R. Kubica Renault +1:09.000 1 pit stop

12 A. Sutil Force India +1:22.900 1 pit stop

13 J. Alguersuari Toro Rosso +1:32.800 2 pit stop

14 N. HĂźlkenberg Williams +1 tur 2 pit stop

15 H. Kovalainen Lotus +2 tururi 1 pit stop

16 J. Trulli Lotus +2 tururi 1 pit stop

17 S. Buemi Toro Rosso +3 tururi 1 pit stop

18 P. de la Rosa Sauber +21 tururi 2 pit stop

19 B. Senna HRT +32 tururi 1 pit stop

20 T. Glock Virgin +33 tururi 1 pit stop

21 V. Petrov Renault +36 tururi 1 pit stop

22 K. Kobayashi Sauber +38 tururi

23 L. di Grassi Virgin +47 tururi

24 K. Chandhok HRT +48 tururi

 

cuderia Ferrari incepe cum nu se putea mai bine cel de-al 60-lea sezon de Formula 1 din istorie: dubla pentru italieni, Fernando Alonso castigand prima cursa in care alearga sub culorile Scuderiei. Castigatorul pole position-ului si liderul cursei pentru 34 de tururi, Sebastian Vettel, termina doar al patrulea ca urmare a unei probleme mecanice la sistemul de evacuare.

 

Oamenii si echipele care au avut un sezon 2009 nu foarte grozav par sa se fi ragasit, iar puterea s-a restabilit oarecum in Formula 1; singurii care au reusit sa surprinda in sezonul precedent si care continue in aceeasi forma sunt cei de la Red Bull Racing; Sebastian Vettel a plecat excelent din pole si a controlat cursa pana in momentul in care motorul sau a incetat sa-i oferte toata puterea disponibila; Red Bull au fost aproape de a reusi prima victorie in etapa cu numarul unu, insa echipa momentului este fara indoiala Ferrari - a fost cea de-a 80-a dubla a Scuderiei.

 

Desi a plecat din fata coechipierului, Felipe Massa a fost depasit de Alonso imediat dupa start, iar pana la final brazilianul nu a mai putut reveni, mai ales ca echipa l-a chemat primul la boxe pe Fernando Alonso - o singura oprire pentru ambii, astfel ca folosirea pneurilor Medium mai devreme a reprezentat astazi un avantaj. La conferinta de presa Fernando Alonso a spus: "Nu era posibil un start mai bun, Ferrari cea mai buna echipa din lume, am avut o perioada de pregatire foarte buna si am ajuns cu lectiile facute la aceasta cursa; toti cei de la Maranelo si cei prezenti aici merita aceasta victorie; rezultatul este foarte pozitiv si acum putem privi cu optimism restul sezonului."

 

Pe locul al treilea s-a clasat Lewis Hamilton, iar McLaren trebuie sa fie mai mult decat multumiti pentru acest rezultat; monopostul lor este departe de Red Bull si Ferrari si asta se reflecta foarte bine nu prin pozitia lui Hamilton, ci prin cea ocupata de Campionul Mondial in exercitiu, caci Jenson Button a fost doar al saptelea. In ciuda faptului ca plecase bine de pe grila amenintandu-i chiar pe pilotii Ferrari, Hamilton a fost surprins undeva spre al patrulea viraj si depasit de Nico Rosberg. Neamtul l-a tinut apoi la respect si cei doi ne-au aratat totusi ca depasirile nu pot fi facute foarte usor in acest sezon mai ales cand diferentele dintre monoposturi nu sunt uriase. Totusi, printr-o strategie mai reusita, Hamilton il sare prin boxe pe Rosberg si apoi poate sa se bucure de prinderea din urma si depasirea unui Vettel 'subnutrit'.

 

Ultimele doua locuri care ofera puncte in acest sezon, pozitiile 9 si 10, au fost ocupate de Liuzzi si Rubens Barrichello; pilotul Force India a luat un start foarte bun si a reusit astfel sa termine in fata coechipierului sau care azi a avut mai putin noroc: Robert Kubica l-a atins imediat dupa start pe Adrian Sutil si apoi ambii au facut o cursa de recuperare; una foarte frumoasa s-ar putea spune, cu multe depasiri in pluton, care s-a incheiat cu locurile 11, respectiv 12.

 

Dintre echipele debutante s-au evidentiat cei de la Lotus - simplul fapt ca sunt singurii care au ajuns la steagul in patratele este suficient, chiar daca Trulli s-a tarat pe pista la final din cauza unor probleme hidraulice. Iar daca tot vorbim despre debutanti putem sa-i amintim si pe Vitaly Petrov - abandon cu un brat al suspensiei rupt din cauza unui vibrator, insa cursa buna -, sau Nico Hulkenberg - cursa de recuparare de asemenea buna dupa o piruieta dramatica in plina cursa.

 

Incheiem prin cuvintele unui Vettel extrem de dezamagit intr-un interviu BBC imediat dupa o cursa: "E pacat, dar ce poti sa faci? Trebuie sa acceptam acest rezultat; am controlat bine cursa, am aviut o strategie buna, am stiut continuu in ce stare sunt pneurile mele, dar spre final am pierdut puterea. Macar am reusit sa continuam si sa terminam pe patru."

 

Urmatoarea etapa va avea loc peste doua saptamani, in Australia.

 

Bahrain, rezultat final, etapa I - 14.03.2010

 

Pilot Echipa

Puncte

1 Fernando Alonso Ferrari Invingator 25

2 Felipe Massa Ferrari +16.0 sec 18

3 Lewis Hamilton McLaren +23.1 sec 15

4 Sebastian Vettel Red Bull +38.7 sec 12

5 Nico Rosberg Mercedes GP +40.2 sec 10

6 Michael Schumacher Mercedes GP +44.1 sec 8

7 Jenson Button McLaren +45.2 sec 6

8 Mark Webber Red Bull +46.3 sec 4

9 Vitantonio Liuzzi Force India- +53.0 sec 2

10 Rubens Barrichello Williams +62.4 sec 1

11 Robert Kubica Renault +69.0 sec

12 Adrian Sutil Force India +82.9 sec

13 Jaime Alguersuari Toro Rosso +92.6 sec

14 Nico Hulkenberg Williams +1 tur

15 Heikki Kovalainen Lotus +2 tururi

16 Sebastien Buemi Toro Rosso +3 tururi

17 Jarno Trulli Lotus +3 tururi

Ret Pedro de la Rosa Sauber +21 tururi

Ret Bruno Senna HRT +32 tururi

Ret Timo Glock Virgin +33 tururi

Ret Vitaly Petrov Renault +36 tururi

Ret Kamui Kobayashi Sauber +38 tururi

Ret Lucas di Grassi Virgin +47 tururi

Ret Karun Chandhok HRT +48 tururi

 

 

Pilot Puncte

1 Fernando Alonso 25

2 Felipe Massa 18

3 Lewis Hamilton 15

4 Sebastian Vettel 12

5 Nico Rosberg 10

6 Michael Schumacher 8

7 Jenson Button 6

8 Mark Webber 4

9 Vitantonio Liuzzi 2

10 Rubens Barrichello 1

11 Robert Kubica 0

12 Adrian Sutil 0

13 Jaime Alguersuari 0

14 Nico HĂźlkenberg 0

15 Heikki Kovalainen 0

16 SĂŠbastien Buemi 0

17 Jarno Trulli 0

 

 

 

Constructor Puncte

1 Ferrari 43

2 McLaren/Mercedes 21

3 Mercedes 18

4 Red Bull/Renault 16

5 Force India/Merc. 2

6 Williams/Cosworth 1

7 Renault 0

8 Toro Rosso/Ferrari 0

9 Lotus/Cosworth 0

 

Declaratii de presa:

 

Schumacher se plange de lipsa actiunii

 

Michel Schumacher a spus imediat dupa finalul primei etape din Campionatul Mondial de Formula 1 2010 ca s-a bucurat de revenirea in acest sport, insa sugereaza ca strategiile dictate de noul regulament nu ne vor oferi curse prea spectaculoase.

 

Schumi a luat startul de pe pozitia a saptea a grilei si a terminat al saselea astazi in Bahrain, singurul loc castigat fiind chiar la start, in dauna lui Mark Webber; astfel, dupa o cursa cu prea putina actiune, septulul Campion Mondial a spus:

 

"Totul se rezuma la start, iar apoi trebuie sa-ti mentii propriul ritm si sa nu faci greseli. Depasirile sunt practic imposibil de efectuat, daca nu cumva cineva face o greseala - Lewis a facut o mica greseala si Nico a reusit sa-l depaseasca, dar apoi si-a recastigat pozitia prin boxe. Cam asta e tot."

"Din pacate, aceasta este actiunea de care vom avea parte cu aceste strategii de cursa. Dar, oricum, a fost distractiv. Mai ales la inceput; acum vom lucra pentru a-i prinde pe cei din fata noastra."

 

In ceea ce priveste felul in care s-a desfasurat cursa sa de revenire in F1, Michael a spus: "Dupa trei ani departe, sunt bucuros sa spun ca m-am simtit bine in circuit, mai ales la inceput dupa ce am luat un start foarte bun. Ma pot multumi foarte usor cu acest loc sase si-mi ofera atat mie cat si echipei un bun punct de plecare. Am toata increderea ca vom imbunatati masina. Sezonul este lung."

 

 

Vettel: Am fi castigat

 

Dezamagire mare:

 

Sebastian Vettel este foarte sigur de faptul ca el si echipa sa ar fi castigat prima etapa din Bahrain daca nu ar fi aparut acea problema de natura tehnica in turul cu numarul 34.

 

Tanarul pilot al Red Bull a condus o buna bucata din cursa dupa un start excelent din pole position, insa a fost nevoit sa-i lase sa treaca pe rand pe pilotii Ferrari si pe Lewis Hamilton din cauza unei lipse de putere a motorului sau Renault.

 

El este insa sigur ca ar fi castigat: "Cred ca am controlat foarte bine cursa, aveam o strategie foarte buna, stiam in ce stare sunt pneurile. Totul a fost pozitiv in acest weekend in afara de problema de fiabilitate."

 

Christian Horner si-a exprimat si el frustarea de a pierde victoria din cauza unei probleme de ordin tehnic: "Foarte suparator. Chiar controlam foarte confortabil cursa. E frustrant ca din cauza unei probleme la sistemul de evacuare sau a unei probleme electrice motorul sa piarda puterea. Sebastian a pilotat fantastic de bine pentru a termina pe locul 4, care ne ofera totusi puncte valoroase, dar este incredibil de frustrant cand cursa decurgea bine, aveam o strategie buna, ne ocupasem bine de cele doua Ferrari si el avea grija de pneuri."

 

Horner a adaugat faptul ca sistemul de evacuare instalat pe noul RB6 nu este foarte diferit de cel utilizat de echipa in 2009, insa se asteapta inspectarea amanuntita a masinii: "Nu stim ca sigur care a fost problema, caci era ceva intermitent. Trebuie sa ajunga masina inapoi in garaj si sa o investigam."

Button: Prea conservator in privinta pneurilor

 

Jenson Button s-a declarat multumit de rezultatul obtinut la debutul sau pentru McLaren, dar considera ca a incercat sa-si menajeze prea mult pneurile.

 

"E pacat ca am intrat la boxe in acel moment, caci cred ca menajasem putin prea mult pneurile; in utlimele cinci tururi ale stint-ului am putut forta si i-am prins pe Webber si Michael. Apoi Michael a intrat la boxe mai devreme cu un tur decat mine, lucru care l-a ajutat mult si a putut sa se distanteze."

 

Britanicul isi lauda echipa de mecanici pentru schimbul de pneuri facut: "Dar si eu l-am depasit prin boxe pe Webber si a fost bine - foarte bune pit stop-uri reusite de baieti. Si eu si Lewis am depasit cate un pilot prin pit stop-uri". Cel mai rapid schimb de pneuri al cursei a fost facut de echipa Red Bull pentru Sebastian Vettel - fix 4 secunde.

 

Jenson Button a continuat prin a da lamuriri cu privire la comportementul masinii sale si spune ca aceasta nu uzeaza foarte puternic pneurile, insa mai sunt mici probleme care trebuiesc rezolvate in ceea ce-l priveste pentru a se impaca bine cu noul monopost: "Initial am fost foarte atent cu pneurile, dar au rezistat foarte bine, chiar surprinzator de bine. Cred ca nu avem probleme in ceea ce priveste uzura pneurilor, dar de fiecare data e loc de mai bine. Avem nevoie de mai multa viteza si de mai multa apasare aero" a spus Button care nu s-a putut apropia decisiv de Michael Schumacher in ultima parte a cursei de astazi.

 

Echipele debutante

 

 

Trei echipe noi s-au aflat astazi pe grila de start din Bahrain; se incearca o improspatare a fortelor in Formula 1 si, in ciuda performantelor precare, cele trei echipe trebuie felicitate pentru eforturile depuse.

 

Toate cele trei team-uri sunt motorizate Cosworth, o companie care 'debuteaza' de asemenea in acest sezon 2010. Lotus, Virgin si HRT au parcurs astazi primele tururi intr-un Grand Prix.

 

De departe cel mai bucuros pentru debut a fost Directorul echipei Lotus, Tony Fernandes, un om care si-a updatat continuu pe durata cursei contul de twitter cu pozitiile pe care se aflau Kovalainen si Trulli, amintindu-ne constant ca Lotus a ramas singura echipa, dintre cele debutante, cu ambii piloti in joc: "Sunt in al noualea cer! Nu pot descrie ceea ce simt. Sase luni de munca si sa termini cu ambele masini este incredibil. Suntem incantati, suntem fericiti si spritul echipei este fantastic. Sunt foarte mandru de Jarno si Heikki, si de toata lumea de aici. Este un start grozav si mai bun decat am visat. Am vrut sa terminam cursa si daca am reusit s-o facem si in fata echipelor mai vechi este fantastic."

 

Cei de la Virgin au abandonat cu ambele monoposturi din cauze tehnice, insa sunt multumiti pentru faptul ca au reusit sa aduca in Bahrain o masina competitiva; ieri, in clasamentul calificarilor, primul monopost debutant pe lista a fost un VR-01.

 

Nick Wirth, directorul tehnic al celor de la Virgin a spus: "Lucas a abandonat din cauza unei probleme hidraulice, una care a mai aparut de doua ori in acest weekend. Dupa cateva tururi in cursa, pe masina lui Timo s-a vazut o crestere neasteptata a temperaturii cutiei de viteze, lucru care a dus, gradual, la imposibilitatea de a selecta anumite trepte, iar la final a fost nevoit sa abandoneze. Asfel parasim primul Mare Premiu cu dezamagirea ca n-am terminat cursa cu nicio masina, dar macar nu s-au repetat problemele avute in testele din presezon."

 

Cei de la Virgin au fost insa foarte fair-play felicitandu-si rivalii de la Lotus: "Felificari Lotus Racing pentru finish-ul dublu la prima cursa. Este o realizare fantastica pentru o echipa noua si sper ca-i putem duce si noi pe Timo si Lucas la steagul in patratele peste doua saptamani, in Melbourne."

 

Cel mai slab rezultat al primul weekend a fost evident cel al Hispania Racing Team, insa era de asteptat avand in vedere lipsa testelor din presezon si chiar completarea celor trei sesiuni de antrenamente cu doar un singur monopost. Colin Kolles, a spus: "Sunt multumit de cum au decurs lucrurile. Karun Chandhok s-a oprit devreme in cursa, dar n-a fost o problema mecanica - nu avea cum sa stie ca acolo exista o denivelare dupa ce a facut foarte putini kilometri in masina."

 

"Obiectivul de astazi al echipei a fost sa incepem cursa si sa rulam cu ambele masini. As vrea sa multumesc tuturor pentru devotament; am facut un prim pas istoric."

 

Ferrari incantati de rezultat

 

De la piloti pana la Presedinte, Scuderia Ferrari este o echipa fericita dupa felul in care a inceput noul sezon de Formula 1; Alonso a debutat cu victorie, iar Massa inregistreaza cel mai bun start de sezon din cariera.

 

Spaniolul Fernando Alonso a dedicat victoria de debut in culorile Scuderiei Presedintelui Ferrari si mecanilor echipei. In ciuda faptului ca Ferrari au decis inlocuirea motoarelor inainte de startul cursei (sau poate tocmai datorita acestei decizii - vezi problemele avute de Vettel), Fernando Alonso si Felipe Massa au avut cel mai bun start de sezon posibil reusind cea de-a 80-a dubla din istoria celei mai cunoscute echipe de Formula 1.

 

"Cheia victoriei va fi sa dezvoltam continuu masina, cursa de cursa. Astazi, cu pneurile mai dure ne-am descurcat foarte bine, insa cu cele moi am avut dificultati in a sta aproape de Vettel. Voiam sa atac in ultimele 10 tururi, dar sansa mi-a dat o mana de ajutor: ai mereu nevoie de putin noroc" a spus printre altele dublul Campion Mondial.

 

Chiar daca nu el este cel care a castigat astazi pentru Ferrari, Felipe Massa este mai mult decat fericit pentru revenirea in F1, dupa accidentul suferit anul trecut; de asemenea, el ne aminteste faptul ca acesta este cel mai bun rezultat din cariera sa pentru o prima etapa: "Sunt multumit de acest rezultat si vreau sa multumesc intregii echipe si fanilor nostri. Este cea mai buna prima cursa a unui nou sezon de cand am inceput in Formula 1 si, avand in vedere toate problemele pe care le-am avut, sunt foarte multumit."

 

Presedintele Ferrari Luca di Montezemolo a tinut neaparat sa spuna cateva cuvinte dupa aceasta prima cursa si, practic, revenirea Ferrari in lupta de la varful plutonului: "Sunt fericit, insa mai mult decat atat sunt mandru de oamenii mei care au facut o treaba extraordinara. Victoria a fost urmarita si dorita dupa multe luni de munca. Sunt extrem de fericit pentru ei si pentru fanii nostri."

 

"Ferrari ramane Ferrari. Sunt de asemenea incantat de pilotii nostri. Alonso debuteaza cu o victorie si Massa e in continuare atat de rapid intr-o cursa dificila dupa accidentul teribil de anul trecut. Dubla ne incurajeaza si ne motiveaza sa continuam munca."

 

Bonus:

 

Un set de fotografii frumoase:

 

http://www.flickr.com/photos/12384272@N06/4432715925/

Link to comment
Share on other sites

Cateva clipuri interesante cu Bahrain-ul din 2010

 

Martin Brundle ne vorbește despre pitstop-uri ĂŽn 2010:

 

Același Martin ne plimbă pe grila de start:

 

David Coulthard ĂŽi ia un scurt interviu lui Bruno Senna:

 

 

La Bahrain, Formula 1 a aniversat 60 de ani de existență aducând toți campionii mondiali ĂŽn viață:

 

 

Și rezumatul de final al cursei:

 

 

 

P.S. "Asa ca-i frumoasa formula 1?"

 

Ce frumos se misca tipul de BBC ..... Dan Alexandrescu era si el pe acolo :)

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

cam slab inceput de sezon :) , cursa a fost previzibila si eu am asteptat revenirea lui schumacher fiind un mare fan de-al lui, in afara de ghinionul lui vetel nimic notabil , am sa ma m-ai uit la vreo 2 curse si daca tot asa se decurg lucrurile astept sezonul viitor :)
Link to comment
Share on other sites

In mai ma duc in Turcia, dupa calculele mele, e mai avantajos decat in Ungaria unde au pus niste preturi cam piperate la bilete !

 

Da sunt super preturile la bilete in turcia, plus ca circuitul este de 7 ori mai misto decat cel din Ungaria. Eu mi-am luat deja bilet, deabia astept sa reaud acele masini, este ceva.......

Link to comment
Share on other sites

In mai ma duc in Turcia, dupa calculele mele, e mai avantajos decat in Ungaria unde au pus niste preturi cam piperate la bilete !

 

Da sunt super preturile la bilete in turcia, plus ca circuitul este de 7 ori mai misto decat cel din Ungaria. Eu mi-am luat deja bilet, deabia astept sa reaud acele masini, este ceva.......

 

Salut

 

Pentru ce perioada sunt (libere, calificari, cursa) si cat au costat biletele?

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Pentru ce perioada sunt (libere, calificari, cursa) si cat au costat biletele?

 

Pai eu am 3 day pass (vineri, sambata, duminica) general admision, pentru ca mi se pare cel mai ok putand sa te muti oriunde vrei pe circuit, partea naspa la general admision este ca nu prea vezi la TV-urile de pe marginea pistei (asa era in Ungaria). Pretul a fost de 30 Euro

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

"Alonso este un mit", considera presa spaniola

 

Cotidianul sportiv spaniol Marca l-a calificat luni pe spaniolul Fernando Alonso drept "un mit" dupĂŁ victoria de duminicĂŁ la Marele Premiu al Bahreinului, etapa inauguralĂŁ a noului sezon din Campionatul Mondial de Formula 1.

"Alonso a demonstrat cĂŁ este un devorator de curse Âşi un strateg...El este capabil sĂŁ marcheze o epocĂŁ", a titrat cotidianul Marca, ĂŽn timp ce celĂŁlalt jurnal sportiv madrilen, AS, a fĂŁcut referire la "prima lecĂžie magistralĂŁ a lui Alonso la Ferrari".

 

"Alonso este un pilot pregĂŁtit sĂŁ marcheze o nouĂŁ epocĂŁ la Ferrari Âşi a pus prima piatrĂŁ la aceastĂŁ temelie printr-o victorie perfectĂŁ", a adĂŁugat publicaĂžia.

 

De asemenea, presa generalistĂŁ l-a salutat pe Alonso "Grandissimo" (La Razon), ĂŽn timp ce El Pais vorbea de "resurecĂžie" dupĂŁ doi ani de deÂşert la Renault.

 

Ultima victorie a pilotului spaniol data din 2008, de la Granr Prix-ul Japoniei.

 

Presa italiana: "Incepe o noua era Ferrari"

 

Dupã victoria Scuderiei În prima probã a Formulei 1, vorbind de "o nouã erã Ferrari", În care vioara Întâi va fi Fernando Alonso.

 

"Cu Fernando Alonso, cu surâsul sãu, cu dorinÞa lui sãlbaticã de a se Întrece ne aflã În pragul unei noi ere roºii", scrie La Gazzetta dello Sport, care nu se zgârceºte În elogii la adresa pilotului spaniol.

 

La rândul lui, La Stampa subliniazã un lucru care se vede cu ochiul liber: "Alonso κi doreºte cu frenezie sã fie ºef", iar Corriere dello Sport" noteazã cã "Alonso câºtigã din prima, iar Felipe Massa Îl secundeazã, fãrã sã fie prea fericit, dar Ferrari deschide sezonul cu o dublã". Acelaºi ziar reproduce entuziasmul altfel reÞinutului Luca di Montezemolo, preºedintele Ferrari, care considerã cã "Fernando este capabil sã preia ºtafeta lui Michael (Schumacher) ºi sã continue ceea ce a continuat Raikkonen".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.