Jump to content

Anulare vascocuplaj...


scara_211084

Recommended Posts

Salut!

 

Am in plan un transplant de motor.Momentant am un M44 pe masina, si urmeaza sa pun un M50B25.

In acest moment, pentru racire am electroventilator, M44 nu are vasco.Nu am avut niciodata probleme cu racirea, nici la mers in oras vara..indiferent cat de cald a fost.

Ma gandesc ca in momentul in care voi pune M50, sa anulez vasco, si sa merg pe electroventilator.

A mai facut cineva aceasta modificare?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

 

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Radiatorul il pastrez pe cel de M44, l-am masurat si e la fel ca cel de 2.5, doar ca cel de 2.5 e fara AC.

Am vazut topicul tau acum ceva vreme, ideea e daca nu cumva M50 se incinge mai tare decat motorul tau...si daca face fata electroventilatorul...

As fi fost curios daca a facut cineva modificarea asta, exact pe M50 B25....

 

Mai asteptam pareri....

Link to comment
Share on other sites

Ma citez din celalalt topic:

 

Nu imi spuneti ca la 6 cilindrii caldura generata e mai mare si nu va face fata pentru ca am vazut E46 330xi stock care are un singur ventilator electric in spatele radiatorului - asemeni un E30 turbo de 340 cai cu acelasi setup.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Merge si cu electroventilator. Am impresia ca MAS sau RMQ au pus, dar pe seria 5. Intre timp am vorbit cu un inginer, de unde mania asta cu vascocuplajul la BMW. Se pare ca solutia asta e mai eficienta, mananca mai putin din puterea motorului si reduce usor consumul, nu ca tu la M50B25 ai simti prea mult...
Link to comment
Share on other sites

Merge si cu electroventilator. Am impresia ca MAS sau RMQ au pus, dar pe seria 5. Intre timp am vorbit cu un inginer, de unde mania asta cu vascocuplajul la BMW. Se pare ca solutia asta e mai eficienta, mananca mai putin din puterea motorului si reduce usor consumul, nu ca tu la M50B25 ai simti prea mult...

Dar de ce un electroventilator ar mari atat de mult consumul?

Link to comment
Share on other sites

Din punct de vedere al racirii motorului, sunt convins ca un electroventilator functioneaza ok, insa electroventilatorul original de pe M44 NU se potriveste deoarece este mare, si nu incape .

 

Ideea e ca orice rola in plus, sau orice accesoriu legat de curele de la motor, teoretic scad puterea motorului, si cresc consumul.

Sunt convins ca in practica diferentele sunt foarte mici.

Eu as fi preferat electroventilator, deoarece i-as fi facut un intrerupator si vara, in aglomeratie etc...l-as fi pornit tot timpul...

Oricum, acum am rezolvat...vasc si elice noi, si gata....

O sa caut pe viitor un electroventilator slim, si rezolv problema....cu toate ca cu vasc nou , radiatorul curatat foarte bine, nu vad de ce ar aparea probleme...

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am vorbit cu un inginer, de unde mania asta cu vascocuplajul la BMW. Se pare ca solutia asta e mai eficienta, mananca mai putin din puterea motorului si reduce usor consumul, nu ca tu la M50B25 ai simti prea mult...

 

In principiu are dreptate dar in practica e mai complicat. Vascocuplajul este mai eficient din simplu motiv ca foloseste direct energia mecanica. La electric: energia mecanica este convertita in energie electrica (pierderi) si apoi din nou in energie mecanica (din nou pierderi).

In practica nu ai nevoie de atata racire cat sa conteze cele de mai sus, vascocuplajul merge tot timpul (e putin variabila turatia) chiar daca nu este nevoie de el. In sezonul rece merge degeaba toata iarna. Cel electric merge DOAR atunci cand e nevoie.

 

Puse una peste alta cred ca electricul iese in avantaj. Cu alte cuvinte chiar daca cel electric nu este atat de eficient energetic, faptul ca functioneaza exclusiv atunci cand trebuie (mult mai putin timp decat vascocuplajul pe termen lung), il face sa fie preferat.

 

99% din autoturismele fabricate azi sunt pe electric. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca sunt in stare buna nu ai probleme cu nici unul dintre siteme.

 

Vasc-ul este mai silentios la turatii mici, la turatii mari si foarte mari scoate un vuiet specific foarte apreciat de unii. :twoup:

Eu am facut modificarea pe electric si treapta 1 nu se aude deloc din masina, treapta 2 se aude putin doar la relanti.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
salut am un 320i din 2000 si vreau pt moment sa dau jos vascocuplajul deoarece la turatie de peste 4000 imi trepideaza paletul si atinge pe acolo.Se aude un croncanit ca de rulment si banui ca ar fi de la vasc,daca reusesc sa-l dau jos cum o sa ma sfatuiti voi si tot se aude croncanitul ala de rulment de la ce ar mai putea fi?ax stramb?nu stiu ce mai are pe acolo....
Link to comment
Share on other sites

salut am un 320i din 2000 si vreau pt moment sa dau jos vascocuplajul deoarece la turatie de peste 4000 imi trepideaza paletul si atinge pe acolo.Se aude un croncanit ca de rulment si banui ca ar fi de la vasc,daca reusesc sa-l dau jos cum o sa ma sfatuiti voi si tot se aude croncanitul ala de rulment de la ce ar mai putea fi?ax stramb?nu stiu ce mai are pe acolo....

 

 

schimba pompa de apa

de la ea e problema

Link to comment
Share on other sites

Daca vascul merge bine si ai radiatorul curat, nu ai nici o problema nici stand in trafic la 40 de grade. Vascul e si mai silentios, sau asa mi se pare mie.

 

 

...si pare mai sigur...raceste..isi face treaba.

 

la cel electric apar defectiuni la trepte, la vreun releu...la cate ceva....

 

ms pt raspuns dar cum dau jos vascul pt inceput?

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...n_fan_coupling/

Link to comment
Share on other sites

ms pt raspuns dar cum dau jos vascul pt inceput?

 

 

ms pt raspuns dar cum dau jos vascul pt inceput?

 

cel mai important lucru cand desfaci vascul: e cu filet invers :)

mai departe cred ca te descurci si fara sculele alea speciale, doar ai grija sa nu spargi fulia de la pompa de apa cand te spriji pe ea :twoup:

Link to comment
Share on other sites

salut am un 320i din 2000 si vreau pt moment sa dau jos vascocuplajul deoarece la turatie de peste 4000 imi trepideaza paletul si atinge pe acolo.Se aude un croncanit ca de rulment si banui ca ar fi de la vasc,daca reusesc sa-l dau jos cum o sa ma sfatuiti voi si tot se aude croncanitul ala de rulment de la ce ar mai putea fi?ax stramb?nu stiu ce mai are pe acolo....

ai nevoie de o cheie de 32 si un ciocan sanatos

dupa ce dai jos difuzorul pui cheie pe piulita si dai cu ciocanul in cheie spre partea stanga a masinii(partea dreapta a ta)

mare grija cum dai cu ciocanul sa nu lovesti ceva pe acolo si si mai mare grija la degete sa nu le freci de radiator ca e naspa rau

Ar fi indicat inainte sa desfaci piulita sa dai pe ea cu un spray degripant

spor la treaba

Link to comment
Share on other sites

gata am dat jos si vascocuplajul,s-a desfacut cat de cat usor,de croncanit tot croncane acum sigur e pompa de apa,fostul proprietar de etnie roma a avut alt vascocuplaj pe masina si ce i-a dat in cap sa sudeze piulita respectiva de vasc astfel incat se invartea intr-una si nefiind sudata ca lumea adica centrata a dus cred la distrugerea pompei de apa,a rulmentului.vedem ce va urma .bafta la toti!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.