Jump to content

Probleme ventilator clima


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DOMI ai avut dreptate in pagina anterioara.

logic ca la mine nu se invartea electroventilatorul, eu ma uitam la el cand eram pe dn sau alte sosele unde poti circula mai repede, fara sa se incinga motorul. in situatii de aglomeratie (oras, bara la bara) treaba sta altfel:

 

ieri am plecat spre unirii, eram in spate la m itropolie, cu clima data drumul. dupa ce am stat in trafic 10-20 min, am tras de maner de la capota, m-am dat jos, deja cand ajunsesem in fata masinii se auzea inca un bazait. cand am ridicat capota se invartea ala intr-o veselie. apoi m-am urcat iar, am lasat geamurile jos, am oprit clima , se auzea putin electroventilatorul (cei drept e cam silentios) si sa orpit in max 10 secunde.

deci electroventilatorul de la clima porneste numai cand vasco-cuplajul nu mai face fata.

Link to comment
Share on other sites

Sa nu va pacaleasca faptul ca el este in 2 trepte. Cand vasco nu mai face fata si creste temperatura porneste pe treapta a 2a.

In teorie, pt ca radiatorul AC sa se comporte ca un condesator, ar trebui sa fie racit bine de electroventilator. Insa din cate imi aduc aminte aceasta functie e comandata de presostat. Daca ala nu-i da comanda, posibil sa nu aiba nevoie de racire suplimentara. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Da, aia e o rezistenta care separa treapta 1 de 2. Cand se arde, nu mai pleaca treapta 1, doar pe 2 cand e cazul, adica cand este comandat de catre termocupla de pe radiator.

Eu am improvizat acea rezistenta dintr-una de Renault si merge foarte bine, pt ca si eu am avut-o arsa.

Releele sunt sus, in cutia de sigurante. Sunt 2 daca-mi aduc aminte, pt fiecare treapta. Daca le nimeresti care sunt, poti sa alimentezi direct de acolo, cu shtrap, sa vezi daca pleaca ambele trepte.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Pai daca el functioneaza in treapta 2, inseamna ca scarba aia de rezistenta e de vina. La relee nu cred ca am probleme, sunt toate noi, am ramas paf cand am desfacut prima data, inca luceste plasticul ala pe ele si arata mai bine ca unele de le-am vazut sigilate in pungute.. cred ca au fost inlocuite cu totul impreuna cu cutie si ce mai e pe acolo relativ recent.

Am gasit-o Bosch cu 23 de euro.. Cred ca ma duc sa o cumpar vineri si sa vad ce o iesi...

Link to comment
Share on other sites

Eu n-as cumpara-o inainte. Daca ai chef de putina munca da bara jos (e relativ simplu: ai 2 bandouri de tras afara si 4 piulite, deconectat senzorul de temperatura si proiectoarele din bara si tragi bara in fata). Asa poti sa ai acces la electroventilator, sa dezizolezi capetele firelor care intra in rezistenta si sa masori daca e intrerupta. De asemenea, poti sa alimentezi mufa de intrare sa vezi daca pleaca pe cele 2 trepte.
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare .

la mine cand pornesc AC automat pleaca si electoventilatorul in treapta 1 si sta asa cat timp masina sta pe loc. Cand plec de pe loc pleaca in treapta 2 imediat si huruie rau ma enerveaza maxim se uita lumea la mine :twoup: dc oare? e pe duca? De precizat ca vara trecuta a avut un moment in care nu a mers deloc in care la viteze mari baga rece , in oras nu , m`am dus la cel mai tare "mecanic" de BMW din oras si mi`a zis ca s`a stricat. Dupa un drum Suceava - Tg mures si-a revenit de la gropi :)) si merge si acum.. doar ca huruie . exista vreun remediu sau trebuie altul ?

Si inca ceva . La mine vasco porneste imediat daca se fac 23 grade si se aude foarte tare parca am avion ( mai ales in oras) dupa 2200 ture . E normal sau nu am ceva bun pe la racire?

mersi

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare .

la mine cand pornesc AC automat pleaca si electoventilatorul in treapta 1 si sta asa cat timp masina sta pe loc. Cand plec de pe loc pleaca in treapta 2 imediat si huruie rau ma enerveaza maxim se uita lumea la mine :twoup: dc oare? e pe duca? De precizat ca vara trecuta a avut un moment in care nu a mers deloc in care la viteze mari baga rece , in oras nu , m`am dus la cel mai tare "mecanic" de BMW din oras si mi`a zis ca s`a stricat. Dupa un drum Suceava - Tg mures si-a revenit de la gropi :)) si merge si acum.. doar ca huruie . exista vreun remediu sau trebuie altul ?

Si inca ceva . La mine vasco porneste imediat daca se fac 23 grade si se aude foarte tare parca am avion ( mai ales in oras) dupa 2200 ture . E normal sau nu am ceva bun pe la racire?

mersi

incearca sa faci o curatate la lichidul de racire, o curatare la instalatia de freon si apoi vezi daca mai zboara .

daca huruie atunci inseamna ca nu prea mai ai bucsi la motoras .deci cam trebuei schimbat sau daca ai rabdare le porti schimba .

 

nu am auzit de bucsile astea poti da ceva detalii ?

 

sau poate e dus vasco.

ala se verifica imediat ,cind pornesti masina adica la rece are o viteza si dupa 5 minute cu motorul pornit are alta viteza .

 

chiar o sa ma uit desi nu cred.. ca face asa doar de cand s`a incalzit.. si anul trecut la fel facea... eu zic ca si`a pierdut lichidul de racide din proprietati ca are cam 1,5 ani si poate de asta

Link to comment
Share on other sites

bucsile alea sunt ceva comun de la alte modele nu exista asa ceva ca piesa de schimb.dar se pot schimba.

eu mi-am inbunatatit performantele schimbind lichidul de racire ca arata ca un namol prin motor.

ok mersi o sa schimb lichidul cand o sa`mi permita timpul si o sa mai revin cum inf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am si eu o problema, sper ca am postat bine aici...(BMW seria5-2001) Cand dau drumu la aer cald/rece/clima la prima liniuta merge ok.... daca doresc sa dea mai cu putere la urmatoarele liniute se manifesta ca la prima liniuta.... Deci si la maxim impinde aer ca la prima liniuta... ce ar putea fi?

merci

Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa repar si eu acel ventilator, fara succes insa, la un E39 530d. Pretul nou era de 1600RON, dar am gasit unul la dezmembrari si am dat 200RON pe el.

 

Parerea mea este ca nu se merita sa te chinui sa-l repari...

Link to comment
Share on other sites

Acum am venit de la munca si am verificat in garaj. Deci nu porneste cand pornesc si clima. AC -ul merge bine si se comporta cum am povestit si mai sus. Sincer chiar nu stiu sigur daca si la benzinare e aceasi treaba ca la TDS din cauza de intercooler in plus care din cate stiu si ala e pe acolo...

 

 

Aceeasi problema o am si eu cu un E39 520i. Am masina de vara trecuta si nu mi-a pornit niciodata electroventilatorul cu toatae k am mers in plina vara prin bucuresti ziua cu clima pornita. Aer rece baga f bine, dar la drum lung se simte si mai rece. Mie mi se invarte daca turez motorul dar se invarte pentru k il trage aerul degajat de vasco. Vara trecuta in trafic mi-a crescut temperatura peste 90 grade dar era din cauza faptului k nu aveam apa suficienta si pentru ca era radiatorul infundat de muste si mizerie. Am fost la un baiat din cartier dupa indelungi umblari pe la mecanicii lu peste de la toate serice-urile si diagnostice de sute de euro si s-a rezolvat cu o simpla curatare a adiatorului si cu plinu de antigel + aerisitul (cost 50 lei). Acum stiu lectia si in periodic verific antigelul si daca este nevoie mai adaog cate 1 litru sau apa distilata si totul este in regula nu mi-a mai crescut temperatura niciodata, nici in oras nici afara. Mie mi-au explicat mai multe persoane ca electroventilatorul ar trebui sa porneasca in momentul in care este clima pe rece pornita (fapt ce mi s-a confirmat la mai multe E39) si poate atunci cand vasco nu face fata cu mai ziceau si baietii. oricum daca vasco nu este bun se observa foarte usor pt ca o sa creasca temperatura. Pe un plus de siguranta recomand curatarea radiatorului periodic, in special inainte de vara si verificarea lichidului de racire si cam atat. Si evident inlocuirea electroventilatorului pentru o mai buna functionare a climei p rece.

Link to comment
Share on other sites

depinde ce are electroventilatorul , la mine spre ex. erau sparti 2 magneti si bineinteles ca era si ars , magneti ia`m facut si la`m facut sa se invarta iara usor si dc. nu era colectorul de la bobinaj il facem cu 70 RON , acuma depinde dc. ai masina dupa 10/2001 sau schimbat motorasele nu cel nou este cu mult mai complicat si nu cred ca ai sanse sa il repari , cu totusi ca merge adaptat si motorasu asta nou pe ala vechi cu niste mici improvizatii :twoup:)
Link to comment
Share on other sites

unde verific freonul? unde trebuie sa umblu?

acum vad ca la drum si cand merg cu ea nu mai da deloc .... nici cald, nici rece...

 

Poate sa fie si de la freon, dar daca tot vorbim de acel ventilator electric din fata, la mine cand s-a defectat nu-mi mai baga aer rece deloc. Mi-a picat pe Bucuresti-Ploiesti si am observat ceva in neregula cu aerul, nu prea mai facea fata si era sa ma ia si somnul in masina, se facuse multa umezeala probabil. Mai eram cu 3 persoane si ele au adormit, am tras pe dreapta si asa am vazut ca ala nu mai zice nimic. Dupa ce l-am schimbat totul a revenit la normal (fara completat freon)

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat la reprezentanta din Trier cum e cu ventilatorul auxiliar de clima la e34 daca porneste odata cu fulguletul. Se pare ca da, trebuie sa porneasca odata cu fulguletul, in treapta 1.

Am gasit si 2 materiale foarte misto care explica procedura de verificare, cu poze foarte clare pentru tot mecanicul amator de scara blocului. Procedura e similara si la e32. De ce imi era frica, dat jos bara o sa scap cu siguranta :twoup:, se pare ca ajungi usor numai daca dai jos grila de pe bara .

 

Mai jos aveti linkurile.

http://www.bmw4life.com/auxFanR.htm

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_20.htm

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutare!

 

Ptr a verifica daca iti functioneaza electroventilatorul iti voi explica cum il poti testa, in urma unei experiente pe E34.

 

Pe radiatorul de apa in partea dreapta, sub protectia de plastic a farurilor se gaseste un termostat (termocupla cu contacte Norma, High Speed).

Scoti conectorul de pe termostat

Pornesti motorul

Iei un 'Shunt' (un cablu/ sarma/ agrafa) si faci scurt intre bornele mufei 2 cate 2. Nu ai ce sa gresesti sau sa arzi.

 

Ce trebuie sa observi

La o anumita combinatie de scurt-circuit trebuie sa observi ca electroventilatorul dintre masca si radiator clima porneste pe viteza mica sau viteza mare.

 

Daca porneste doar pe o singura viteza (mare) inseamna ca ai rezistorul de limitare de pe electroventilator intrerupt. Solutie: cel mai elegant dar solicitant e sa dau jos bara si pui in scurt cele 3 cabluri care erau conectate la Rezistor (o chestie drepunghiulara). Poti folosi cel mai elegant unul din terminalele rezistorului pentru contact electric

 

Daca nu porneste de niciun fel inseamna ca electroventilatorul este defect (gripat, ars, etc) sau ai 2 din 3 cabluri intrerupte.

 

Daca porneste pe viteza mica (aberanta situatia) inseamna ca ai un cablu intrerupt.

 

Daca porneste pe ambele viteze, inseamna ca functioneaza totul in regula. Daca nu ai sesizat vreodata declansarea ventilatorului inseamna ca termostatul de pe radiator trebuie schimbat pentru ca nu mai declanseaza.

 

 

Observatie

Daca ai vasco-cuplajul bun, atunci nu esti chiar in mare pericol sa arzi motorul. Totusi in trafic daca cumva ai capacul de la radiator putin defect,adica supapa de supra-presiune nu declanseaza o sa ti se fisureze radiatorul sau vreun furtun, etc.

 

Electroventilatorul este necesar in bara-la-bara ptr ca nu turezi motorul pe loc ca sa raceasca vasco-cuplajul indeajuns. Daca este vasco' lenes, iar poti avea o problema.

 

Vasco-cuplajul nu trebue sa aibe urme de scurgeri. Dupa un drum in care motorul a avut timp sa se incinga, puteti observa daca vasco-cuplajul angreneaza elicea de racire in ritmul turatiei motorului. Daca se invarte in inertie in ritmul propriu, posibil sa fie putin stricat. La E34 un vasco-cuplaj costa in jur 380 RON.

 

Daca temperatura iti sta stabila la mijloc, nu iti face griji pana va aparea o situatie in care fierbe motorul. Cand va fierbe tragi pe dreapta, sufla in radiator o ora, mergi REPEDE pana intr-un loc de stationare. Nu depasi temperatura critica si investigheaza vasco-cuplaj si electroventilator SI capacul de la radiator (neglijat de multi, ieftin ~60RON, dar cu capacitatea de a sparge radiatorul)

sal am si eu o problema cu electroventilatorul porneste ,dar cand intra pe treapta a 2 a merge 2-3 sec si intra pe treapta 1,compresorul intra in safe mode si se opreste,ce parere ai? ms mult!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

sal am si eu o problema cu electroventilatorul porneste ,dar cand intra pe treapta a 2 a merge 2-3 sec si intra pe treapta 1,compresorul intra in safe mode si se opreste,ce parere ai? ms mult!

Simptomele astea le aveam eu pe un 525d din 2003. Si azi am dat drumul la clima si mi s-a afumat toata masina.Din electroventilatorul ala pt AC a inceput sa iasa fum, ceea ce inseamna ca s-a ars.Pe luni o sa-l dat jos sa vad ce anume a patit si de ce.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.