Jump to content

E60 - Fulie-role-curele


Recommended Posts

Salut ! Ieri am avut parte de o surpriza "frumoasa" in trafic, din fericire aveam doar 10-20 km/h si am observat ca nu-mi mai merge volanul ! M-am albit instantaneu, sa nu-ti mearga directia in plin trafic e o senzatie pe care n-ati vrea s-o traiti ! Au inceput sa-mi apara tot felul de erori in bord, de la alternator, de la directie, de la clima etc...panica totala ! Slava Domnului ca nu aveam viteza si ma pregateam sa opresc la semafor ! Mirosea foarte tare a cauciuc ars, am tras cu greu pe dreapta, am ridicat capota si am constatat buba. Am sunat un prieten mecanic si mi-a spus exact ce am patit, asta e una din bolile faimosului E60, FULIA ! In scut si pe interiorul fuliei am vazut firimituri de cauciuc , deci clar fulia era dusa pentru ca iesea si putin fum din ea ! Am lasat-o 15 minute sa se mai raceasca si am plecat usurel spre service tinand-o cu turatia jos la maxim 1100 de ture ! Am ajuns cu bine la service functionand absolut tot, dar fumegand si mirosind a cauciuc ars de la fulie. Mecanicul a demontat pe acolo si a constatat ce trebuie schimbat , si anume : fulia, trei role, doua curele ! Fulia e 1253 ron (mai jos de atat n-am gasit-o) iar rolele si cele doua curele 680 ron ! Acum sa vad cat o sa ma coste manopera, cred ca e ok pretul pieselor, ce parere aveti ?

Sper sa ajute post-ul meu si sper sa nu treceti prin asa ceva ! Chiar va recomand cand ajungeti cu masina pe la service , faceti si o verificare a fuliei si curelelor, pentru ca nici eu si nici multi dintre voi sunt sigur ca nu dati mare atentie curelelor-rolelor-fuliei !

Bafta si sa auzim de bine !!!

Link to comment
Share on other sites

Sal , fix aceeasi problema am avut-o si eu joia trecuta , la mine s-ar parea ca a pus capac la fulie punerea in functiune a aerului conditionat . Unde ai gasit fulie la banii aia ca eu am gasit la 1600 ron cel mai jos ? Numai bine !
Link to comment
Share on other sites

Sal , fix aceeasi problema am avut-o si eu joia trecuta , la mine s-ar parea ca a pus capac la fulie punerea in functiune a aerului conditionat . Unde ai gasit fulie la banii aia ca eu am gasit la 1600 ron cel mai jos ? Numai bine !

Sal, si la mine exact la 10-15 secunde dupa ce am pornit aerul s-a blocat volanul si au inceput sa sune si sa se aprinda toate in bord ! Fulia nu am cumparat-o eu, mi-a cumparat-o un prieten care are service, azi mi-au venit toate piesele la el si maine dimineata le monteaza ! Daca vrei sa iei legatura cu el iti trimit nr.lui de tel. pe privat ! Toate bune !

Link to comment
Share on other sites

"doar scutul" inseamna cateva zeci de minute, cu suit pe elevator, dat jos, verificat, pus scutul, dat jos de pe elevator...

bai si cat m-am tinut sa nu uit sa le zic.

Parerea mea e ca merita sa sacrifici juma' de ora sa verifice fulia si tot ce tine de ea, curele, role etc...fa-ti timp si mergi, crede-ma, cand am vazut ca am volanul blocat deja imi veneau fel de fel de scenarii in cap , asa intr-o fractiune de secunda, scenarii urate.... Vine vara si pleci in vacanta etc, pleaca cu masina linistit la drum !

Bafta !

Edited by ady23
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut ! Ieri am avut parte de o surpriza "frumoasa" in trafic, din fericire aveam doar 10-20 km/h si am observat ca nu-mi mai merge volanul ! M-am albit instantaneu, sa nu-ti mearga directia in plin trafic e o senzatie pe care n-ati vrea s-o traiti ! Au inceput sa-mi apara tot felul de erori in bord, de la alternator, de la directie, de la clima etc...panica totala ! Slava Domnului ca nu aveam viteza si ma pregateam sa opresc la semafor ! Mirosea foarte tare a cauciuc ars, am tras cu greu pe dreapta, am ridicat capota si am constatat buba. Am sunat un prieten mecanic si mi-a spus exact ce am patit, asta e una din bolile faimosului E60, FULIA ! In scut si pe interiorul fuliei am vazut firimituri de cauciuc , deci clar fulia era dusa pentru ca iesea si putin fum din ea ! Am lasat-o 15 minute sa se mai raceasca si am plecat usurel spre service tinand-o cu turatia jos la maxim 1100 de ture ! Am ajuns cu bine la service functionand absolut tot, dar fumegand si mirosind a cauciuc ars de la fulie. Mecanicul a demontat pe acolo si a constatat ce trebuie schimbat , si anume : fulia, trei role, doua curele ! Fulia e 1253 ron (mai jos de atat n-am gasit-o) iar rolele si cele doua curele 680 ron ! Acum sa vad cat o sa ma coste manopera, cred ca e ok pretul pieselor, ce parere aveti ?

Sper sa ajute post-ul meu si sper sa nu treceti prin asa ceva ! Chiar va recomand cand ajungeti cu masina pe la service , faceti si o verificare a fuliei si curelelor, pentru ca nici eu si nici multi dintre voi sunt sigur ca nu dati mare atentie curelelor-rolelor-fuliei !

Bafta si sa auzim de bine !!!

 

Naspa, insa s-a tot scris pe aici ca aceste fulii (cele de la arbore) la modelele diesel se cam rup si trebuiesc schimbate. Ai avut bafta ca nu te aflai in curba si in viteza...

Link to comment
Share on other sites

Naspa, insa s-a tot scris pe aici ca aceste fulii (cele de la arbore) la modelele diesel se cam rup si trebuiesc schimbate. Ai avut bafta ca nu te aflai in curba si in viteza...

 

Am avut bafta ! Insa e panica si in trafic, in special in Bucuresti unde daca nu ai plecat in doua secunde de la semafor cand e verde, te claxoneaza toti idiotii si-ti mai ureaza si chestii de genul " Misca baaaaa bouleeeeee, ca ai BMW fu.....i m........i ma.....iiiiii "

Poate ar trebuii deschis un topic despre agresivitatea participantilor la trafic contra celor care au BMW !!!

 

cati km are masina ?

142000 KM !

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Ieri am avut parte de o surpriza "frumoasa" in trafic, din fericire aveam doar 10-20 km/h si am observat ca nu-mi mai merge volanul ! M-am albit instantaneu, sa nu-ti mearga directia in plin trafic e o senzatie pe care n-ati vrea s-o traiti ! Au inceput sa-mi apara tot felul de erori in bord, de la alternator, de la directie, de la clima etc...panica totala ! Slava Domnului ca nu aveam viteza si ma pregateam sa opresc la semafor ! Mirosea foarte tare a cauciuc ars, am tras cu greu pe dreapta, am ridicat capota si am constatat buba. Am sunat un prieten mecanic si mi-a spus exact ce am patit, asta e una din bolile faimosului E60, FULIA ! In scut si pe interiorul fuliei am vazut firimituri de cauciuc , deci clar fulia era dusa pentru ca iesea si putin fum din ea ! Am lasat-o 15 minute sa se mai raceasca si am plecat usurel spre service tinand-o cu turatia jos la maxim 1100 de ture ! Am ajuns cu bine la service functionand absolut tot, dar fumegand si mirosind a cauciuc ars de la fulie. Mecanicul a demontat pe acolo si a constatat ce trebuie schimbat , si anume : fulia, trei role, doua curele ! Fulia e 1253 ron (mai jos de atat n-am gasit-o) iar rolele si cele doua curele 680 ron ! Acum sa vad cat o sa ma coste manopera, cred ca e ok pretul pieselor, ce parere aveti ?

Sper sa ajute post-ul meu si sper sa nu treceti prin asa ceva ! Chiar va recomand cand ajungeti cu masina pe la service , faceti si o verificare a fuliei si curelelor, pentru ca nici eu si nici multi dintre voi sunt sigur ca nu dati mare atentie curelelor-rolelor-fuliei !

Bafta si sa auzim de bine !!!

 

 

Cu tot respectul dar daca ai fi facut reviziile cand trebuie nu aveai problema asta.

Orice mecanic poate vedea starea acestor fulii in fix cateva secunde.

E normal ca ele sa se rupa dupa 143.000 kilometri doar n-o sa tina o vesnicie.

 

Ma rog..aviz amatorilor care cred ca schimbarea uleiul si filtrelor e tot ce trebuie schimbat.

Link to comment
Share on other sites

in cei 142k km nu ai schimbat nimic la ea? Ma refer la curea, fulie, role intinzatoare.

 

eu am luat masina de noua dar as schimba cureaua si rolele preventiv. Acum am 43k km. Pe la cat sa schimb cureaua ?

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Ieri am avut parte de o surpriza "frumoasa" in trafic, din fericire aveam doar 10-20 km/h si am observat ca nu-mi mai merge volanul ! M-am albit instantaneu, sa nu-ti mearga directia in plin trafic e o senzatie pe care n-ati vrea s-o traiti ! Au inceput sa-mi apara tot felul de erori in bord, de la alternator, de la directie, de la clima etc...panica totala ! Slava Domnului ca nu aveam viteza si ma pregateam sa opresc la semafor ! Mirosea foarte tare a cauciuc ars, am tras cu greu pe dreapta, am ridicat capota si am constatat buba. Am sunat un prieten mecanic si mi-a spus exact ce am patit, asta e una din bolile faimosului E60, FULIA ! In scut si pe interiorul fuliei am vazut firimituri de cauciuc , deci clar fulia era dusa pentru ca iesea si putin fum din ea ! Am lasat-o 15 minute sa se mai raceasca si am plecat usurel spre service tinand-o cu turatia jos la maxim 1100 de ture ! Am ajuns cu bine la service functionand absolut tot, dar fumegand si mirosind a cauciuc ars de la fulie. Mecanicul a demontat pe acolo si a constatat ce trebuie schimbat , si anume : fulia, trei role, doua curele ! Fulia e 1253 ron (mai jos de atat n-am gasit-o) iar rolele si cele doua curele 680 ron ! Acum sa vad cat o sa ma coste manopera, cred ca e ok pretul pieselor, ce parere aveti ?

Sper sa ajute post-ul meu si sper sa nu treceti prin asa ceva ! Chiar va recomand cand ajungeti cu masina pe la service , faceti si o verificare a fuliei si curelelor, pentru ca nici eu si nici multi dintre voi sunt sigur ca nu dati mare atentie curelelor-rolelor-fuliei !

Bafta si sa auzim de bine !!!

 

 

Cu tot respectul dar daca ai fi facut reviziile cand trebuie nu aveai problema asta.

Orice mecanic poate vedea starea acestor fulii in fix cateva secunde.

E normal ca ele sa se rupa dupa 143.000 kilometri doar n-o sa tina o vesnicie.

 

Ma rog..aviz amatorilor care cred ca schimbarea uleiul si filtrelor e tot ce trebuie schimbat.

Cu tot respectul spun si eu, reviziile nu le fac niciodata la timp (10-15 mii de km) le fac inainte , mai precis la 8500 - 10 mii de km maxim ! Revizie totala ( role, curele, fulie, discuri de frana si altele, sunt schimbate la 90 de mii ). Si acum sa fim sinceri , nimeni nu ia in seama curele, role sau fulia, toti ne uitam doar la ulei, filtre, placute frana si discuri de frana !

Link to comment
Share on other sites

in cei 142k km nu ai schimbat nimic la ea? Ma refer la curea, fulie, role intinzatoare.

 

eu am luat masina de noua dar as schimba cureaua si rolele preventiv. Acum am 43k km. Pe la cat sa schimb cureaua ?

Da, au fost schimbate la 90 de mii (cica e o revizie mare) toate rolele, curele, fulie, discuri si placute de frana etc ... inclusiv turbina, ambreiaj,volanta, au fost schimbate la 90 de mii, astea din urma nu faceau parte din revizie, probabil ca necesitau inlocuirea ! Mi-a fost confirmat si de Automobile Bavaria ce s-a schimbat la 90 de mii, insa prima data fulia, rolele si curelele au fost schimbate la 45 de mii km ! Masina am luat-o la 94 de mii km ! Curelele, la mine sunt doua, sunt foarte ieftine si merita sa le schimbi, fulia insa cred ca cel mai bine ar fi s-o schimbi pina in 50 de mii, dar cel mai indicat ar fii sa se uite la ea cineva la service ca sa-ti spuna exact in ce stare se afla, asta daca se poate observa desii nu cred, poate fii fisurat cauciucul undeva in interior si sa nu se vada din exterior !

Bafta si sa auzim de bine !

Edited by ady23
Link to comment
Share on other sites

si eu stiu ca daca e masina in mers poti sa invarti de volan cat sa nu intri in sant.

Da, invarti de volan, dar nu ca la o Dacie care nu are servo si in mers volanul e usor, in situatia asta volanul e greu ca al unui camion vechi fara servo !

 

Mai mergeti pe la sala, in caz ca ramaneti fara servo sa puteti invarti totusi de volan. :twoup:

Iti spun eu sigur ca oricat mergi la sala, in situatii de genul asta nu jonglezi cu volanul ! Nu-ti doresc sa patesti asa ceva, vei vedea atunci ca sala nu-ti este de prea mare ajutor !!!

Edited by ady23
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.