Jump to content

unde fac geometria?


cosmins

Recommended Posts

mai am o intrebare:

dupa ce imi schimb amortizoarele pe fata as vrea sa imi fac si geometria. Ce service imi recomadati?

Eu ma gandeam al Autosoft probabil Baneasa ca am auzit de bine, sau Bavaria desi m-am convins cat sunt de "priceputi".

 

mai am o vibratie slaba in volan, pe la 80-90km/h. Gumele nu cred ca sunt de vina, are cineva idee ce poate sa fie? Cred ca am un amortizor busit de la o groapa. Poate sa dea asta vibratie?

Link to comment
Share on other sites

autosoft... ii recomand cei de la Fundeni...

+1, si aerogarii (baneasa) sunt ok, ultima oara la ei am fost. Si dupa ultima patanie (la un alt service, care parea serios), numai la autosoft am sa merg de acum!

@cosmins, verifica jantele sa nu fie strambe si rezolva daca sunt probleme, apoi echilibreaza rotile si nu ar trebui sa mai ai batai de cap.

Edited by spaceboy
Link to comment
Share on other sites

pai sa va povestesc, sper sa nu va plictisiti

 

1. cu rotile de iarna, goodyear runflat nu cred ca aveam vreo vibratie

2. mi-am cumparat alte jante pe 17 modelul 138 sa le am pt vara, le-am luat de pe net, nu am fost inspirat sa le verific si cand am pus gumele pe ele, doua erau putin strambe pe interior(lucru poate normal la drumurile astea), le-am indreptat si sunt chiar ok acuma. sudate sau cu alte modificari nu par. sa aiba ele vreo problema?

3. am cumparat gume bridgestone potenza, noi 225/50/17 94V(de noi erau foarte deformate, ceva gen Montana pentru cunoscatori), si in 1500km le-am echilibrat de 6 ori. dupa 2-3 zile de la echilibrare se dezechilibrau la 20-35g si imi vibra volanul. un lucru foarte ciudat: am fost plecat din tara 3 sapt., masina a fost in garaj, gumele unflate la 2.4, dupa 3 sapt cand am plecat cu ea imi vibra volanul ca la caruta de la 50km/h. Dupa vreo 15-20 km nu mai vibra nimik. ?!?!? inainte de asta mai observasem vibratii in volan pe la 90km/h si dupa ceva km sa zic ca dispareau sau nu le mai simteam eu. tare nu?? voodoo nu?

4. dupa scandal cu astia la bridgesone mi le-ai skimbat cu Potenza 94Y, astea de vede ca sunt altfel ca sunt UHP dar dupa vreo 600km parca am vibratii mici pe la 90. E posibil sa fie putin dezechilibrate ca o guma noua trebuie sa o mai verifici odata la 1000km.

 

ciudat nu?

Ate probleme, jocuri, articulatii nu pare sa aiba, am verificat-o si la Bavaria si la Alex(de pe forum). Am probleme cu un amortizor pe dreapta de la un gropan, si de aia vreau sa le schimb pe fata.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Asa a patit si frate-mi la un focus 2 dupa ce si-a pus jante + cauciucuri. Cred ca 2 randuri de jante a schibat si 3 de cauciucri - cu discutii si scandaluri, opc. ..etc. El avea vibratii de la 120 in sus si s-a dovedit a fi de la caseta de directie. Poate te ajuta cu ceva
Link to comment
Share on other sites

voi ce presiune aveti in roti? eu am 2,4 fata si spate.

pe usa scrie 2 fata si 2,4 spate dar cred ca sunt pt runflat.

eu nu mi-am mai pus anvelope RFT ca nu imi plac. cei de la BMW mi le-au lasat pe fata la 2,2 si mi-a aparut avertizarea "tyre pressure".

mie 2,4 mi se pare ok. ma gandeam chiar sa bag 2,5.

Link to comment
Share on other sites

voi ce presiune aveti in roti? eu am 2,4 fata si spate.

pe usa scrie 2 fata si 2,4 spate dar cred ca sunt pt runflat.

eu nu mi-am mai pus anvelope RFT ca nu imi plac. cei de la BMW mi le-au lasat pe fata la 2,2 si mi-a aparut avertizarea "tyre pressure".

mie 2,4 mi se pare ok. ma gandeam chiar sa bag 2,5.

 

La E60 525d: fata 2,2 spate 2,5 (exact ce scrie pe usa la incarcare mica 4 pers.), cind am mers pe autostrada in Europa (am mers 4000KM) le-am facut fata 2,5 si spate 2,8 (ca pentru incarcare mare 5 + bagaje cu toate ca am fost 2 persoane) si a rulat foarte bine. Cind m-am intors in tara am revenit la 2,2 bar fata si 2,5 bar spate.

 

Dupa refacerea presiunii anvelopelor aplica procedura de setare a presiunii RPA sa-ti dispara "tyre pressure"

 

Jantele in 18" perfecte, si totusi am avut o problema cu anvelopele pe fata, erau usor deformate din fabrica. La Autosoft in Baneasa le-am demontat din nou, i-am rugat sa stearga bine jantele si anvelopele apoi le-au uns cu solutia de etansare, le-au umflat ceva mai tare spre 4 - 4,5 bar sa se aseze bine pe janta si apoi le-am dezumflat la presiunea normala. Bataia din anvelope s-a redus mult dar n-a disparut total.

 

Am retinut promotia de 150RON la AB - Baneasa, Tks.!

Link to comment
Share on other sites

pai sa va povestesc, sper sa nu va plictisiti

 

1. cu rotile de iarna, goodyear runflat nu cred ca aveam vreo vibratie

2. mi-am cumparat alte jante pe 17 modelul 138 sa le am pt vara, le-am luat de pe net, nu am fost inspirat sa le verific si cand am pus gumele pe ele, doua erau putin strambe pe interior(lucru poate normal la drumurile astea), le-am indreptat si sunt chiar ok acuma. sudate sau cu alte modificari nu par. sa aiba ele vreo problema?

3. am cumparat gume bridgestone potenza, noi 225/50/17 94V(de noi erau foarte deformate, ceva gen Montana pentru cunoscatori), si in 1500km le-am echilibrat de 6 ori. dupa 2-3 zile de la echilibrare se dezechilibrau la 20-35g si imi vibra volanul. un lucru foarte ciudat: am fost plecat din tara 3 sapt., masina a fost in garaj, gumele unflate la 2.4, dupa 3 sapt cand am plecat cu ea imi vibra volanul ca la caruta de la 50km/h. Dupa vreo 15-20 km nu mai vibra nimik. ?!?!? inainte de asta mai observasem vibratii in volan pe la 90km/h si dupa ceva km sa zic ca dispareau sau nu le mai simteam eu. tare nu?? voodoo nu?

4. dupa scandal cu astia la bridgesone mi le-ai skimbat cu Potenza 94Y, astea de vede ca sunt altfel ca sunt UHP dar dupa vreo 600km parca am vibratii mici pe la 90. E posibil sa fie putin dezechilibrate ca o guma noua trebuie sa o mai verifici odata la 1000km.

 

ciudat nu?

Ate probleme, jocuri, articulatii nu pare sa aiba, am verificat-o si la Bavaria si la Alex(de pe forum). Am probleme cu un amortizor pe dreapta de la un gropan, si de aia vreau sa le schimb pe fata.

Si eu am bridgestone potenza cred ca aceste cauciucuri dupa un anumit nr. de km sunt cam figurante,am facut si bragaj si echilibrare,jantele sunt ok,mi-au ramas doar cauciucurile.La echilibrare imi arata ok,cred ca gumele sunt de vina...altceva nu cred ca ar mai putea fi.

Link to comment
Share on other sites

se pare ca e o problema generala cu vibratia si anvelopele UHP, puteti sa cititi aici:

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=362783

http://answers.yahoo.com/question/index?qi...08061314AAxoZFS

http://www.fitfreak.net/forums/fit-shoes/1...-when-cold.html

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e5...-when-cold.html

 

 

 

 

@nene - ai anvelope RSC? la rsc 2,2 e ok, asa am si eu de iarna. Daca sunt anvelope normale 2,2 mi se pare prea putin pentru o masina de 1600-1700kg. 2,2 au pe usa masini de 1200-1400kg.

chestia cea mai ciudata : am un 207 si are pe usa 2,4 cu greutate mica si 2,6 cu greutate mare, tare nu(masina are 1270kg)?

Edited by cosmins
Link to comment
Share on other sites

se pare ca e o problema generala cu vibratia si anvelopele UHP, puteti sa cititi aici:

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=362783

http://answers.yahoo.com/question/index?qi...08061314AAxoZFS

http://www.fitfreak.net/forums/fit-shoes/1...-when-cold.html

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e5...-when-cold.html

 

 

 

 

@nene - ai anvelope RSC? la rsc 2,2 e ok, asa am si eu de iarna. Daca sunt anvelope normale 2,2 mi se pare prea putin pentru o masina de 1600-1700kg. 2,2 au pe usa masini de 1200-1400kg.

chestia cea mai ciudata : am un 207 si are pe usa 2,4 cu greutate mica si 2,6 cu greutate mare, tare nu(masina are 1270kg)?

 

cosmins,

presiunile le-am luat de pe stilpul masinii, la sofer. Ai dreptate presiunea de 2,2 bar pare mica dar suprafata de contact a cauciucului cu solul este destul de mare la anvelope de 18" 245X40, cit are masina mea. Am avut si anvelope RFT dar sunt foarte rigide, presiunea data de fabricant (asa cum este scrisa pe masina) difera doar functie de dimensiunea anvelopei si incarcarea masinii.

 

Sunt masini mici cu anvelope inguste care chiar au nevoie de presiune mare ca sa mentina forma anvelopei deoarece suprafata de contact cu solul este destul de mica (intervin si fortele date de solicitarile directiei si motorului). Scopul presiunii este sa pastreze o forma cilindica a anvelopei dar sa permita si o amortzare a socurilor - este un compromis ales prin experimente facute de fabricant.

 

Fiecare poate adauga o mica corectie in functie de drum, incarcare etc.. dar in limitele cred a 0,1 - 0,2bar cel mult cu conditiile pastrarii formei anvelopei (cu toate implicatiile - stabilitate, uzura, consum etc..) si a confortului (la o presiune mica). Fabricantii dau un optim care nu poate fi alterat pre mult decit daca esti pregatit in domeniu si stii foarte bine ce faci.

Link to comment
Share on other sites

am un coleg care are astra H GTC, masina are 1200-1300kg, anvelope 225/45 17(deci cu balonul la fel de lat) si pe usa scrie 2,3-2,5.

nu cred ca poti sa unfli rotile unui e60 de 1600kg la 2, decat daca sunt RSC.

mie cu anvelope RSC imi declanseaza senzorul la 1,8 si cu anvelope normale mi-a declansat la 2,2. deci nu ai cum sa pui 2. Cred ca 2 cum e pe stalp e pentru RSC. la 2,2 simteam masina ciudat sau poate m-am obisnuit cu 2,4. In jur de 2(poate putin peste) tineam si eu RSC-urile de iarna si erau ok. Tinand cont ca RSC tine masina chiar fara aer e normal sa fie o diferenta de la 2 la 2,4 intre RSC si normale. Parerea mea ...

Edited by cosmins
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.