Jump to content

E39 525dA (steptronic): trepidatii motor in R; smucituri la trecere din P in R/D


Bogdan_C

Recommended Posts

Salut.

 

Am creat un topic nou deoarece nu am gasit, expuse punctual, problemele mele; imi cer scuze anticipat, daca deja existau sfaturi in alte topicuri.

 

Auto: E39 525dA (steptronic), oct. 2002, achizitionata de 7 zile.

 

Probleme:

 

1.la rece/cald: cand trec schimbatorul din P in R /D, sau din N in R/D (cu frana apasata, bineinteles), smuceste inainte (D) sau, dupa caz, inapoi ( R ); e ca la cut. manuale, cand debraiezi partial si schimbi viteza (agatza);

 

2.la rece in special: la mersul inapoi Ž si foarte putin (abia sesizabil) in D, daca tin frana apasata continuu mai mult de 5-10 secunde, incepe motorul sa trepideze, sa-i scada turatia, si simt pedala franei cum se lasa (slabeste); daca spritzuiesc (apas-eliberez frana in reprize scurte) nu se mai intampla acest fenomen.

 

Mentionez ca, in rest, cutia se comporta ok (schimba imperceptibil) si franele tin f bine; placutze noi; nu am apucat sa schimb fluide si consumabile din lipsa de timp; 100% se vor schimba uleiuri la motor si cutie, poate si diferential + caseta directie, plus lichidul de frana, filtre, etc (toate astea cand intru in concediu).

Daca aveti opinii, sfaturi, comentarii despre aceste probleme, cu respect, va multumesc anticipat.

Edited by Bogdan_C
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai dupa ce schimbi uleiul in cutie va fi mai bine. Probabil ai si tampoanele de la cutie obosite, cand faci schimbul le poti verifica/inlocui eventual.

Verifica si nivelul uleiului la servo, asta o faci foarte usor.

Link to comment
Share on other sites

exact la fel a patit fratele meu la un 530d din 2000, totul din cauza ca nu au schimbat cum trebuie uleiul in cutie la service ( fiecare cu reteta lui ).

 

unii iau zis ( inclusiv la filaret ) ca zmunceste din cauza piliturii care se strange in cutie si cand schimbi uleiul ramane pilitura prin canalele de ulei si din cauza asta face asa dar ca in timp o sa-si revina. asa si a fost dupa vreo 4-5 luni si-a revenit cutia.

 

 

sper sa te ajute.

Link to comment
Share on other sites

pai dupa ce schimbi uleiul in cutie va fi mai bine. Probabil ai si tampoanele de la cutie obosite, cand faci schimbul le poti verifica/inlocui eventual.

Verifica si nivelul uleiului la servo, asta o faci foarte usor.

 

Te referi la servo frana, nu? (sa verific nivelul lichidului de frana) ; daca nu ma insel, este sub filtrul de aer pt. habitaclu din dreptul soferului, nu? sincer sa fiu si eu m-am gandit ca si asta ar putea fi o posibila cauza. In acest weekend fac verificarea; am citit pe aici ca multi au avut surprize neplacute cand au verificat servo... amestec cu apa, pompa de servo inundata (din cauza conductelor de scurgere infundate, etc) ; as scapa ieftin rau de tot numai cu schimbul de ulei cutie + completare/schimb lichid de frana :twoup: .

 

-------------------------------------------------------

 

Simtiti-va liberi sa va dati cu parerea daca ati patit cam aceleasi probleme, sa impartasiti experienta.

 

O zi buna

 

 

 

exact la fel a patit fratele meu la un 530d din 2000, totul din cauza ca nu au schimbat cum trebuie uleiul in cutie la service ( fiecare cu reteta lui ).

 

unii iau zis ( inclusiv la filaret ) ca zmunceste din cauza piliturii care se strange in cutie si cand schimbi uleiul ramane pilitura prin canalele de ulei si din cauza asta face asa dar ca in timp o sa-si revina. asa si a fost dupa vreo 4-5 luni si-a revenit cutia.

 

 

sper sa te ajute.

 

Ok; cand voi schimba uleiul, am de gand sa-i fac si spalare ( "flush" ) + curatat magneti + filtru ulei nou/spalat; gasesc eu un service, care sa aibe instalatie pt asa ceva; am inteles ca liber se scurg doar 4-5 litri; cu spalare ies vreo 10-12 litri sau cam pe acolo. Probabil ca o sa-l rog pe Ciupanezu sa-mi dea datele de contact ale service-ului unde si-a reparat el cutia.

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Nu este necesar să schimbi tot uleiul, poţi schimba doar 5-6 litri, aşa cum scrie ĂŽn TIS.

 

Cumpără ulei de la BMW, deşi este mai scump, cu siguranţă este mai de calitate.

 

Filtrul de ulei este baia de ulei şi trebuie schimbat, nu spălat, iar magneţii trebuie ĂŽntr-adevăr fundăţaţi.

 

Vasul lichidului de frână este ĂŽntr-adevăr sub carcasa filtrului de polen din stânga.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu este necesar sĂŁ schimbi tot uleiul, poĂži schimba doar 5-6 litri, aÂşa cum scrie ĂŽn TIS.

 

Cumpãrã ulei de la BMW, deºi este mai scump, cu siguranÞã este mai de calitate.

 

Filtrul de ulei este baia de ulei Âşi trebuie schimbat, nu spĂŁlat, iar magneĂžii trebuie ĂŽntr-adevĂŁr fundĂŁĂžaĂži.

 

Vasul lichidului de frânã este Într-adevãr sub carcasa filtrului de polen din stânga.

 

Ok, se face!

Multumiri pt. mes + info!

Link to comment
Share on other sites

Nu este necesar sĂŁ schimbi tot uleiul, poĂži schimba doar 5-6 litri, aÂşa cum scrie ĂŽn TIS.

 

Cumpãrã ulei de la BMW, deºi este mai scump, cu siguranÞã este mai de calitate.

 

Filtrul de ulei este baia de ulei Âşi trebuie schimbat, nu spĂŁlat, iar magneĂžii trebuie ĂŽntr-adevĂŁr fundĂŁĂžaĂži.

 

Vasul lichidului de frânã este Într-adevãr sub carcasa filtrului de polen din stânga.

 

Cutia este GM si are filtru de ulei nu baia de ulei este filtrul.

 

Filtrul se schimba nu se spala.

Link to comment
Share on other sites

iar magneĂžii trebuie ĂŽntr-adevĂŁr fundĂŁĂžaĂži.

 

E prima oara cand aud verbul asta, a fundati ceva. Ce inseamna? :twoup:

 

M-am prins acuma, e de fapt curatat dar filtreaza forumul, foarte tare. :)

Link to comment
Share on other sites

pai dupa ce schimbi uleiul in cutie va fi mai bine. Probabil ai si tampoanele de la cutie obosite, cand faci schimbul le poti verifica/inlocui eventual.

Verifica si nivelul uleiului la servo, asta o faci foarte usor.

 

-azi dimineata am verificat, asa cum imi propusesem, lichidul de frana: nivel ok (ceva peste jumatatea distantei MAX - MIN) ; nu am completat ca nu avea rost; uscat si destul de fara praf in jurul pompei; conductele de scurgere sunt ok. Ramane sa fac si restul operatiunilor propuse; voi reveni cu info.

Link to comment
Share on other sites

Nu este necesar sĂŁ schimbi tot uleiul, poĂži schimba doar 5-6 litri, aÂşa cum scrie ĂŽn TIS.

 

Cumpãrã ulei de la BMW, deºi este mai scump, cu siguranÞã este mai de calitate.

 

Filtrul de ulei este baia de ulei Âşi trebuie schimbat, nu spĂŁlat, iar magneĂžii trebuie ĂŽntr-adevĂŁr fundĂŁĂžaĂži.

 

Vasul lichidului de frânã este Într-adevãr sub carcasa filtrului de polen din stânga.

ai idee cam cat costa toata treaba asta?mersi

Link to comment
Share on other sites

La cutia Rmfd automatic transmission General Motors EH A5S 390R - WZ (AUTOMATIC TRANSMISSION A5S360R / A5S390R)

 

FILTRUL ULEI - 100 RON sa pe original 300 ron

ULEI ESSO/MOBIL ATF LT71141 - 31 Ron litrul sau pe original mult mai scump

MANOPERA 150 RON sau la "Specialistii AB" mult mai scump (cred) :twoup:

 

ATENTIE!

 

Sa nu va luati sub nici-o forma dupa ce scrie in acele PDF_uri gasite pe internet cu uleiul recomandat deoarece va bagati ulei gresit si va distrugeti cutia, cineva a facut acele PDFuri si a gresit, poate voit , sunt greseli mari si in TISul BMW ...am descoperit in special la cutiile GM unde recomanda ulei mineral ROSU si in cutie se afla de fapt ulei GALBEN (sintetic) BMW MINTE si IN TIS ... DOVADA E CLARA ...

 

Sa va spun un mic secret :

Filtrul de ulei GM ( sunt de 2 feluri ) asta va vor spune cei de la bmw sau cei fara cunostinte sau care vor sa va ia banii voit din buzunar, ideea este ca el de fapt vine de la automatic choice cu un adaos de material ( plastic) de 3-5mm asta depinde de baia de ulei pe care o aveti pe cutie .... adaosul respectiv se taie efectiv in rest filtrul este IDENTIC

 

http://img834.imageshack.us/img834/7846/tranny1.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

La cutia Rmfd automatic transmission General Motors EH A5S 390R - WZ (AUTOMATIC TRANSMISSION A5S360R / A5S390R)

 

FILTRUL ULEI - 100 RON sa pe original 300 ron

ULEI ESSO/MOBIL ATF LT71141 - 31 Ron litrul sau pe original mult mai scump

MANOPERA 150 RON sau la "Specialistii AB" mult mai scump (cred) :)

 

 

ATENTIE!

Sa va spun un mic secret :

Filtrul de ulei GM ( sunt de 2 feluri ) asta va vor spune cei de la bmw sau cei fara cunostinte sau care vor sa va ia banii voit din buzunar, ideea este ca el de fapt vine de la automatic choice cu un adaos de material ( plastic) de 3-5mm asta depinde de baia de ulei pe care o aveti pe cutie .... adaosul respectiv se taie efectiv in rest filtrul este IDENTIC

 

Ok, f bine de stiut!

O intrebare (de greenhorn :twoup: ) am si eu: cum imi dau seama ce tip de cutie am? Steptronic, atata stiu. Este vreo stantare/label, ceva? daca da, unde e? Mi se pare important sa stiu ce tip de cutie am, zic.

Edited by Bogdan_C
Link to comment
Share on other sites

 

Mare atentie, sa nu te iei dupa ce scrie pe forumuri, majoritatea invata de bine ceea ce recomanda bmw, trebuie sa discutii doar cu un specialist ....pe forumuri chiar si in SUA o sa observi ca iti recomanda la fel ca in TIS, ulei mineral si dupa 1 an iti vei distruge cutia ..... nu pot intelege de ce BMW recomanda intentionat ulei MINERAL .... probabil sa ajungi tot la ei in curte sa dai 5000 euro pe cutie noua... :twoup:

 

Uleiul mineral Texaco ETL 7045E Dexron III ROSU se folosea la cutiile foarte vechi de pe E36 prin anii 90'

 

Daca nu discutii cu nimeni in domeniu si asculti de bmw de TIS sau de ce-ti recomanda unii de pe forum .... toate drumurile te vor duce spre distrugerea cutiei (majoritatea sunt suferinzi dupa original bmw ceea ce la cutiile automate nu prea e cazul) ca dovada dute si ia nivelul la uleiul din cutie si baga degetul sa vezi ca tu acolo ai ulei de culoare galbena NU ROSU cum recomanda BMW in TIS

Productorii cutiilor automate de pe bmw sunt GM si ZF nu BMW

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e posibil si o problema la motor.Fiindca cutia si motorul sunt legate strins una de alta chiar si electronic.

 

:twoup: Cutia si motorul nu sunt strans legate. Ele sunt legate prin convertizor. Simptomele descrise indica o defectiune a cutiei.

 

Iti recomand sa mergi la un service de cutii automate. Cei de la BMW nici nu stiu cate prune au in straita cu atat mai putin se pricep la cutii automate.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e posibil si o problema la motor.Fiindca cutia si motorul sunt legate strins una de alta chiar si electronic.

Imposibil aÂşa ceva.

 

Cutia Âşi motorul nu ĂŽÂşi ĂŽmpart uleiul, nu au un sistem de lubrifiere comun.

 

Cât despre partea "electronicã", computerul de injecÞie (ECU) se ocupã de motor, iar pentru cutiile automate existã un modul special numit EGS.

 

----------------

 

Cât despre uleiul care trebuie pus În cutii, scrie pe o plãcuÞã de pe cutie exact ce tip de ulei trebuie pus.

 

ai idee cam cat costa toata treaba asta?mersi

 

DacĂŁ mergi la un service, ĂŽn jur de 7-8 milioane ĂŽn funcĂžie de cutie.

Link to comment
Share on other sites

daca va referiti la smuciturile care apar cand se face trecerea din n D in R sau P, cu frana calcata, 90 % sunt tampoane duse la cutie, si eventual si motor chiar.

Singura legatura dintre motor si cutie la automate e facuta de volanta, care la automate e o bucata de metal simpla, aia chiar ca nu se strica niciodata la automate..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.