Jump to content

Consum REAL vs. consum indicat de computerul de bord


EdY D

Recommended Posts

eu am mers pana cand mai aveam 1 km range. deci cred ca imi arata corect.

 

Personal, nu mi-a venit sa cred cand, cu un range de 42 de km. , am ramas in pana prostului Pe Ferdinand 1.

De atunci nu mai am incredere nici in plutitor , nici in computerul de bord.

De fapt, acesta este unul din motivele pentru care am pornit acest topic. Acesta si faptul ca mi se parea imposibil ca in regim urban, pentru masina din semnatura sa iasa un consum de 10.4 !

 

Discutand si schimband mai multe pareri, m-am linistit: nu sunt singurul cu aceeasi problema! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

La mine range-ul este exact. Adica indiferent daca am afisat de BC un consum mai mic decat cel real si range-ul automat arata ca pot parcurge mai multi km, se regeleaza automat si in numai un km scade range-ul pana la nr. de km pe care chiar il pot parcurge cu benzina aia. Asta se intampla, de regula, dupa ce vin dupa un drum extra-urban.
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost TM - Litoral, inapoi si inca ceva drumuri, in total cam 1900 km. Am resetat consumul si kilometrii de acasa si am facut cam de 3 ori plinul, de fiecare data aveam ~30L in rezervor (asa arata in bord cel putin). Consumul in bord mi-a iesit 4.6, real mi-a iesit pe la 5.2, dar din ce am testat pana acum consumul in bord e destul de apropiat de valoarea reala.

Si ceva informatii: 525d 2001, mers relativ constant cu 70-100 pe strada, 130-160 autostrada, fara pauze prea mari sa se raceasca motorul.

Am vorbit cu niste persoane care se ocupa de soft de ECU (ramane sa ii mai intreb si pe cei care se ocupa de BC) si consumul raportat de motor are o precizie foarte mare (<1/1000), concluzia initiala a fost ca pompele fura.

Ramane sa mai testez cu ceva recipient gradat, altfel nu stiu nici eu ce sa cred.

 

Din alte surse am inteles ca toate pompele arata mai mult decat alimentezi - si eu am avut surpriza sa aflu ca in bidon de 5L intra de fapt 5.5L. Inca o chestie ar fi ca eroarea ceasului de la pompa creste cu debitul, deci la o alimentare 'lenta' nu o sa fie erori mari, in schimb la un plin pus cu pistolul pe autoblocare sunt sanse sa dea eroarea mai mare.

 

Ati facut voi alte teste?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alte teste ?! Nu, cu siguranta ! :)

 

Toate parerile prezente pe acest topic, sunt pareri adunate din treacat, simple constatari.

 

Daca mai afli ceva, discutia ramane deschisa :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am avut 3 masini pana acum 2 peugeot-uri si 1 bmw

peugeot 307 1.6e 110 cai consum urban cb: 8,5-9,5%

bmw 325ci 192 cai consum urban cb: 10,5%-13,5%

peugeot 308 1.6hdi 110cai consum urban cb: 5,6-6,5%

Toate la viteza medie de 20km/h-16km/h (adica trafic unde se merge si trafic unde nu se merge). Cu toate am mers prin aceleasi locuri. Eu am incredere in cb, cel putin in afara orasului, in oras e destul de greu.bafta

Edited by tiger1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salutare la toti

imi permit sa scriu primul meu post aici, asta mai ales ca este unul dintre motivele pentru care m-am inscris pe forum, implicit consumul.

 

am o motocicleta bmw k1200r si mentionez ca nu are nici o legatura ce afiseaza obc-ul vs ceea ce este in realitate, adica consumul mediu indicat are o eroare de maxim 1% +/- in functie de porniri, temperatura (mai ales canicula), in schimb calculatorul de km ramasi nu are nici o legatura cu realitatea, implicit iti arata autonomie de 5 km ramasi si mergi linistit cel putin 15-20 pana sa faci pana prostului.

 

la e39 520i de 1991cmc benzina (pe care tocmai l-am cumparat) lucrurile stau putin diferit, adica, de la full/ochi, cum vreti voi, am mers de mai multe ori aprox 100 si am constatat urmatoarele:

-diferenta la consumul mediu vs consum in realitate este de aprox2l (mentionand ca alimentez numai cu efix, la aceiasi statie si aceiasi pompa si nu sunt un fan al economiei, implicit nu sunt bio friendly), astfel diferenta este in plus, adica ceea ce arata OBC-ul este mai putin decat ceea ce consuma. ex: 17,6 OBC, 19,2 pompa in plin trafic bucurestean

-o alta diferenta apare la km ramasi vs cat ai de mers mai ales dimineata cand pornesti la rece, cand dealtfel masina consuma mai mult si de fapt indica mai putin.

-ultima diferenta constatata a fost intr-o dimineata in care am pornit motorul si imediat s-a aprins si becul de rezerva, ca mai apoi dupa plecare sa se stinga si sa nu se mai aprinda toata ziua pana seara cand am alimentat.

 

 

ca sa inchei, ca nu vreau sa plictisesc, consider ca OBC-ul este un gadget informativ pentru toate masinile, dupa care nu trebuie sa tinem 100% seama ci doar sa avem aproximari cu privire la consum si mai mult sa mergem cum o faceam si acum 20ani cu minunata 1310 la care invatasem pozitia acului si consumul aproximativ.

parerea personala este ca toate indicatoarele OBC sunt gadget-uri, unele mai precise, altele mai putin precise, singurul mod ramas de calculare exacta fiind doar metoda creionului si a hartiei :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma enerveaza OBC stai la semafor si vezi cum tot creste consumul iar cand pleci de pe loc ramane acolo, Mergi cu masina si ti piciorul pe acceleratie si e la 20l/100km dar daca o lasi fara sa calci piciorul si merge cativa metri fara incepe sa scada mediul. Mie mi-au placut mai mult bord computerul de la Vw sau Audi se reseta dupa o pauza de 2 ore, si stiai la finalul zilei cati iti consuma masina, dar la bmw se tot aduna si nu mai sti cat consuma ...

Trebuie sa mentionez ca am montat eu OBC pe masina ca din fabrica nu avea, ar trebui reglat ceva din computer?

Edited by Mario Z
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Experienta pe care o descrii e absolut normala.

Masina va consuma intodeauna cel mai mult la plecarile de pe loc,

mai specific in treptele intai si a doua. In consecinta, e firesc ca

acul consumului instant sa persiste la valori de peste 20 de litrii . In momentul cand

castigi viteza te ajuta inerent inertia si momente in care iei piciorul de pe acceleratie.

Astfel, noii indici ai consumului instant devin mult mai prietenosi. :twoup:

 

Legat de OBC-urile altor marci, cel mai mult ma incanta cele care indica

exact cantitatea de combustibil consumat aferent nivelului de exploatare a

masinii de la ultima resetare.

Pentru un rezultat mai apropiat de realitate, iti sugerez sa resetezi periodic

consumul mediu .

Link to comment
Share on other sites

l.

Diferenta la consumul mediu vs consum in realitate este de aprox2l (mentionand ca alimentez numai cu efix, la aceiasi statie si aceiasi pompa si nu sunt un fan al economiei, implicit nu sunt bio friendly), astfel diferenta este in plus, adica ceea ce arata OBC-ul este mai putin decat ceea ce consuma. ex: 17,6 OBC, 19,2 pompa in plin trafic bucurestean

-o alta diferenta apare la km ramasi vs cat ai de mers mai ales dimineata cand pornesti la rece, cand dealtfel masina consuma mai mult si de fapt indica mai putin.

-ultima diferenta constatata a fost intr-o dimineata in care am pornit motorul si imediat s-a aprins si becul de rezerva, ca mai apoi dupa plecare sa se stinga si sa nu se mai aprinda toata ziua pana seara cand am alimentat.

 

Salut Maxx si bine ai venit printre noi !

 

Eram foarte constient de diferente dintre realitate si bord in momentul in care am initiat acest topic.

Am sugerat trecerea in revista a modelului si diferentelor sesizate, ca sa ne putem face o idee generala asupra problemei.

 

Rezultatele sunt foarte influentate de frecventa cu care resetezi OBC-ul.

Un exemplu concludent, la un model similar ( E39). In preajma Craciunului am avut in Brasov cateva zile cu temperaturi

nespererat de prietenoase ( +7 - +10 grade Cesius ) . Am alimentat si am resetat consumul.

Dupa 82 de kilometrii am obtinut frumoasa valoare de 11.7 l per 100 km. Dupa Sarbatori, reintors acasa, am alimentat din nou, fara sa resetez OBC-ul. Am ajuns de la 11.7 la 13.2 l / 100 km. Tenperaturile de acum isi spun cuvantul, consumam din plin. Insa nici aceeasta valoare nu reflecta realitatea. Consumul real se apropie de 15 litrii si sa-ti spun si de ce. Computerul face media de la ultima resetare. Respectiv in cazul de fata, aduna la valoarea obtinuta dupa primii 82 de kilometrii ( 11.7 litrii, obtinut in zilele calde ) noii indici ( undeva la 15 litrii per 100 km, obtinuti in ultimele zile geroase ) . Si uite de unde apare valoarea eronata de 13.2 :twoup:

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

Cum se poate regla consumul in bord sa-l faci sa fie mai aproape de adevar ,la mine peste 6-6,5 la suta nu arata :twoup:) real cred ca este 8,9 dar nu mai mult ,in ultima luna am facut 6 drumuri de cate 1300 km fac naveta dar nu am avut rabdare sa fac plinu sa controlez la sange ca nu ma interesa in mod special pot spune ca acesti km ii fac aproximativ cu 70 litri de motorina cu o medie de 70 km/h un mixt de drum in romania aprox 800km , 400 de autostrada si alti 100 de drum normal in afara . Daca fac un calcul simplu chiar e pe aproape dar nu cred ca e normal,masina e in mintile ei revizii la timp si motorina efix si omv in afara sau shell.
Link to comment
Share on other sites

La un calcul simplu, ( cu urmatoarele date - 70 litrii de combustibil consumati

pe parcursul a aproximativ 1300 de kilometrii in rulaj extraurban) , ar iesi

o valoare de 5.38 l / 100 km.

 

Mai putin decat indica OBC-ul , ceea ce e extraordinar!

Bord-computeru-ul nu necesita niciun reglaj.

 

Asta daca nu ai zapacit din graba numerele de mai sus . :twoup:

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mie bc-ul imi indica mai mult decat consumul real masurat plin la plin.

Ultimele 2 verificari:

consum bc 10.7, consum la plin 9.3

consum bc 10.1, consum la plin 8.9

Masina este e60 525d 2005

Eroarea la mine este destul de mare si niciodata nu mi-a indicat corect

Link to comment
Share on other sites

puteti lua in calcul cu o suficient de buna aproximatie ce zice computerul de bord pentru ca majoritatea pompelor sunt manarite la toate statiile, arata mai mult. verificati daca nu credeti. ma tot duceam cu cativa litri in rezervor si mereu intra peste capacitatea maxima. verificati. umpleti o canistra cu benzina masurata, vedeti cat intra exact. mergeti si umpleti aceeasi canistra la peco. comparati.
Link to comment
Share on other sites

Valoarea indicata pe computerul de bord e normal sa fie cea reala.

In general, erorile apar cand:

- injectoarele nu functineaza in parametrii stabiliti de producator(corectiile in timpul mersului depasesc valorile normale);

- anvelope cu dimensiuni atipice;

 

Din ce am citi pe alte forumuri:

- prin diagnoza se poate face o corectie a injectoarelor pentru afisarea consumului real(corectiile respective nu trebuie sa depaseasca +/-5% din valoare);

- folosirea anvelopelor cu dimensiunile date de producator reduce la minim eroarea;

- calculul de pe OBD rezulta din volumul de combustibil pulverizat prin injectoare raportat la viteza de deplasare a autoturismului.

 

P.S.

- La modelul e32, in BC se putea aplica corectia respectiva fara diagnoza;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Vad ca este destul de vechi topicul acesta, dar sper sa-l mai citeasca cineva. Am un 318d din 2005 la care consumul la relanti indicat pe bord la punctul 4.1 este de 0,7 litri/ora cu motorul cald, la rece este de 0,9-1,0 L/h. As fi curios la alcineva cat este ca mie mi se pare cam mult.
Link to comment
Share on other sites

Vad ca este destul de vechi topicul acesta, dar sper sa-l mai citeasca cineva. Am un 318d din 2005 la care consumul la relanti indicat pe bord la punctul 4.1 este de 0,7 litri/ora cu motorul cald, la rece este de 0,9-1,0 L/h. As fi curios la alcineva cat este ca mie mi se pare cam mult.

Nu ti se pare normal sa consume mai mult cat timp e motorul rece ?

Nu de alta dar sunt sigur ca iarna iti consuma mai mult.

Poti sa incerci sa te uiti la consumul instant, sa dai drumul la faruri, AC si alte cele... apoi o sa ai o surpriza

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.