Jump to content

E39 trage slab la cald


Recommended Posts

Buna

Am un E39 /525d/ 2002 si am observat ca in plaja de turatii 1000 - 1500 masina e destul de lenesa............... apoi rupe.

Nu stiu ce ar putea avea. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi?

cat de lenesa? :twoup:

peste 1500 iti intra turbina, de aceea "rupe". cand schimbi viteza schimbo si tu la o turatie mai pare (cam 3000 asa si vezi cum se comporta)

Link to comment
Share on other sites

dimineata merge mai bine la rece in plaja de turatii 1000-1500 pentru ca avansul pompei de injectie e marit, pana se incalzeste si merge la parametri normali. cand e rece merge cu mai multa motorina/alti timpi de injectie.
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrele de tip nou sunt PLUG&PALY deci sunt recunoscute automat de DDE 4,5,6..nu trebuie resetat nimic,incearca sa vezi presiunea pe turbo cand masina este calda,la 1500-1800 ture /ai P=1,1-1,3 bar,fiind o turbina cu geometrie variabila graficul curbei de presiune difera fata de cel al turbinelor normale mai vechi,dar cam asta ar fi presiunea cu motorul mers in gol.Daca presiunea este OK urmatorul pas este verificarea senzorului de presiune din rampa,care daca citeste valori eronate ,mai mari decat cele normale ,da comanda in ECU ,care la randul sau comanda electrovalva de retur de pe pompa de inala..Verifica si vom continua cu alti parametri...presiunea de alimentare debit de alimentare,presiune retur ...etc
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de presiune din rampa se verifica simplu: se scoate mufa senzorului si se porneste masina daca porneste rezulta ca senzorul este defect,sau profesional cu osciloscopul,am sa dau si explicatia de ce porneste cand senzorul are mufa scoasa dar nu acum.Sau ar mai fi o varianta cu un POWER BOX o cutiuta de chiptining care mareste puterea motorului ,cutiuta care are rolul de a micsora valorile citite de senzor ,practic minte ECU ,presiunea din rampa se mareste iar cantitatea de combustibil injectata in aceeasi perioada de timp este mai mare.... Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de presiune din rampa se verifica simplu: se scoate mufa senzorului si se porneste masina daca porneste rezulta ca senzorul este defect,sau profesional cu osciloscopul,am sa dau si explicatia de ce porneste cand senzorul are mufa scoasa dar nu acum.Sau ar mai fi o varianta cu un POWER BOX o cutiuta de chiptining care mareste puterea motorului ,cutiuta care are rolul de a micsora valorile citite de senzor ,practic minte ECU ,presiunea din rampa se mareste iar cantitatea de combustibil injectata in aceeasi perioada de timp este mai mare....
In ori ce caz singur in curte nu cred ca vei putea rezolva problema,iar fara un tester cel putin semiprofesional gen IMPA greu chiar foarte greu,..

 

 

,am sa dau si explicatia de ce porneste cand senzorul are mufa scoasa dar nu acum.

 

La ce data intentionezi sa o dai? :twoup:

Cam prea de dimineata! La 5 valori eronate citite in unitatea de timp ,care devin ciclice ,calculatorul intra pe programul de semi avarie ,in care mapa de injectie este citita in functie de turatia motorului .Sper ca nu ma insel!Intentionam sa dau si aceasta explicate doar in cazul in care era solicitata explic. Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de presiune din rampa se verifica simplu: se scoate mufa senzorului si se porneste masina daca porneste rezulta ca senzorul este defect,sau profesional cu osciloscopul,am sa dau si explicatia de ce porneste cand senzorul are mufa scoasa dar nu acum.Sau ar mai fi o varianta cu un POWER BOX o cutiuta de chiptining care mareste puterea motorului ,cutiuta care are rolul de a micsora valorile citite de senzor ,practic minte ECU ,presiunea din rampa se mareste iar cantitatea de combustibil injectata in aceeasi perioada de timp este mai mare....
In ori ce caz singur in curte nu cred ca vei putea rezolva problema,iar fara un tester cel putin semiprofesional gen IMPA greu chiar foarte greu,..

 

 

,am sa dau si explicatia de ce porneste cand senzorul are mufa scoasa dar nu acum.

 

La ce data intentionezi sa o dai? :twoup:

Cam prea de dimineata! La 5 valori eronate citite in unitatea de timp ,care devin ciclice ,calculatorul intra pe programul de semi avarie ,in care mapa de injectie este citita in functie de turatia motorului .Sper ca nu ma insel!Intentionam sa dau si aceasta explicate doar in cazul in care era solicitata explic.

Cred ca ne cam indepartam de subiect ...Problema scrisa poate sa difere de cea reala,avand in vedere ca cel care a intrebat poate nu este mecanic.

Link to comment
Share on other sites

In mod sigur nu sunt mecanic, dar imi place mecanica de mor........... asa ca orice sfat este binevenit. Intamplator acum sunt in Bucuresti si m-as duce la Dormag ca e aproape de mine, dar nu stiu exact ce sa le cer. Ca sunt satul de testere care nu spun nimic.
Link to comment
Share on other sites

In mod sigur nu sunt mecanic, dar imi place mecanica de mor........... asa ca orice sfat este binevenit. Intamplator acum sunt in Bucuresti si m-as duce la Dormag ca e aproape de mine, dar nu stiu exact ce sa le cer. Ca sunt satul de testere care nu spun nimic.

Cere valorile presiune turbo cu motorul cald,adaptarile pe injectoare,presiunea in rampa la 1000-2000 ture,presiunea de alimentare,presiunea pe retur.Daca ai acesti parametrii vom putea sa discutam ..concret.

Link to comment
Share on other sites

,calculatorul intra pe programul de semi avarie ,in care mapa de injectie este citita in functie de turatia motorului .Sper ca nu ma insel!Intentionam sa dau si aceasta explicate doar in cazul in care era solicitata explic.

 

Nu cred ca exista semi avarie.Pai daca la semi avarie mapa este citita in functie de turatia motorului, cum este citita mapa la avarie totala? :twoup:

ps

 

Banuiesc ca mapa de injectie inseamna harta de injectie, cum ar veni.

Link to comment
Share on other sites

,calculatorul intra pe programul de semi avarie ,in care mapa de injectie este citita in functie de turatia motorului .Sper ca nu ma insel!Intentionam sa dau si aceasta explicate doar in cazul in care era solicitata explic.

 

Nu cred ca exista semi avarie.Pai daca la semi avarie mapa este citita in functie de turatia motorului, cum este citita mapa la avarie totala? :twoup:

ps

 

Banuiesc ca mapa de injectie inseamna harta de injectie, cum ar veni.

Semi-avarie cand ceva nu functioneaza corect,(Faill safe program),Program de avarie..OK regim de avarie,...iar avarie totala .....Da, hara injectiei,unele harti sunt in regim de avarie cu turatia maxima de pana la 2000 ture(cutie manuala) iar automata pana la 3000 ture,inclusiv calculatorul cutiei intra in program de avarie.

Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

Nu exista asa ceva.Computerul de injectie nu face diferentiere la genul asta.Exista erori care afecteaza emisiile poluante si erori care nu le afecteaza.Orice eroare care nu afecteaza emisiile poluante este eroare "pending" si apare dupa 2 cicluri de conducere(in general).

Exista niste reguli stricte dupa care computerul de injectie trece in limp mode, nu exista cale de mijloc.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista asa ceva.Computerul de injectie nu face diferentiere la genul asta.Exista erori care afecteaza emisiile poluante si erori care nu le afecteaza.Orice eroare care nu afecteaza emisiile poluante este eroare "pending" si apare dupa 2 cicluri de conducere(in general).

Exista niste reguli stricte dupa care computerul de injectie trece in limp mode, nu exista cale de mijloc.

Da ai dreptate in felul tau,dar nu stiu daca ai vazut cum arata programul din eprom la un DDE 4,5sau6,variabile compensatorii,bucle in program..ceace spui tu sunt lucruri <stiute>...Nu ma refer la parametrii ci la program.Mai pe inteles ..un calculator de cutie automata are doua programe distincte : economic si sport,la fel si cel de injectie are doua sau mai multe programe,in care se folosesc dupa caz hartile de injectie,harti care sunt si ele de mai multe feluri,..regim normal,regim de avarie...Multi confunda parametrii cu programul...

Link to comment
Share on other sites

Nu exista asa ceva.Computerul de injectie nu face diferentiere la genul asta.Exista erori care afecteaza emisiile poluante si erori care nu le afecteaza.Orice eroare care nu afecteaza emisiile poluante este eroare "pending" si apare dupa 2 cicluri de conducere(in general).

Exista niste reguli stricte dupa care computerul de injectie trece in limp mode, nu exista cale de mijloc.

Da ai dreptate in felul tau,dar nu stiu daca ai vazut cum arata programul din eprom la un DDE 4,5sau6,variabile compensatorii,bucle in program..ceace spui tu sunt lucruri <stiute>...Nu ma refer la parametrii ci la program.Mai pe inteles ..un calculator de cutie automata are doua programe distincte : economic si sport,la fel si cel de injectie are doua sau mai multe programe,in care se folosesc dupa caz hartile de injectie,harti care sunt si ele de mai multe feluri,..regim normal,regim de avarie...Multi confunda parametrii cu programul...

 

Bine, am confundat parametrii cu programul.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista asa ceva.Computerul de injectie nu face diferentiere la genul asta.Exista erori care afecteaza emisiile poluante si erori care nu le afecteaza.Orice eroare care nu afecteaza emisiile poluante este eroare "pending" si apare dupa 2 cicluri de conducere(in general).

Exista niste reguli stricte dupa care computerul de injectie trece in limp mode, nu exista cale de mijloc.

Da ai dreptate in felul tau,dar nu stiu daca ai vazut cum arata programul din eprom la un DDE 4,5sau6,variabile compensatorii,bucle in program..ceace spui tu sunt lucruri <stiute>...Nu ma refer la parametrii ci la program.Mai pe inteles ..un calculator de cutie automata are doua programe distincte : economic si sport,la fel si cel de injectie are doua sau mai multe programe,in care se folosesc dupa caz hartile de injectie,harti care sunt si ele de mai multe feluri,..regim normal,regim de avarie...Multi confunda parametrii cu programul...

 

Bine, am confundat parametrii cu programul.

Serios nu vreau sa polemizam ,incercam sa facem un schimb de informatii,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.