Jump to content

Rezolvarea tragerii stg-dr a volanului


srb_alex
Go to solution Solved by srb_alex,

Recommended Posts

are rost sa schimb piesa #2 prima oara sau sa fac directia mai intai ?

 

de cand am pus jantele pe 17" cu 225 / 45 si anvelope RFT foarte rigide pe fata imi trage destul de tare cand intru pe un drum cu denivelari / santuri de tir..

 

la constatare mi-a gasit putin joc la bucse fuzeta spate stanga-dreapta si bieleta stanga fata care am cumparato deja , nu e cine stie ce abia se misca cand trage tare cu ranga , in mers inainte nu se smitea nimic la 195/65/R15 anvelope iarna normale , iar bataie sau joc nu am deloc nici acum sa zic ca trebuie schimbate bucse ....

 

ma gandesc sa nu schimb de geaba bucse doar sa le fac la aia cu constatarea buzunarul gros cu toate ca nu le-am spus nimic ca le fac la ei , dar au zis ca e bine sa schimb tot ce are joc inainte sa fac directia

 

ce spuneti e normal sa traga asa tare volanul pe santuri de tir cu R17 225 RFT sau e piesa #2 ? volanul e teapan nu are pic de joc dar daca nu tin bine de el vireaza dupa denivelari

 

care a mai schimbat piesa 2# si a fost in acceasi situatie va rog sa dati un reply

Link to comment
Share on other sites

ANDREIXXL

Fenomenul se numeste TRAMLINING, in traducere libera sine de tramvai. Anvelopele late si cu balon ingust "urmaresc " profilul drumului spre deosebire de anvelopele mai inguste si cu balon mare. Eu cu 225-40-18 pe fata stau cu amandoua mainele pe volan vara, iarna e alta mancare de peste cu 205-55-16

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si eu am inlocuit piesa #2... pot spune ca s-a simtit o oarecare inbunatatire dar nici pe departe acelasi efect ca cel de dupa schimbul rotilor de vara cu cele de iarna, adica de la 225/45/17 la 205/55/16.

 

Ar mai fi ceva care poate reduce acest efect de "tramlining" si anume bucse mai dure.

Link to comment
Share on other sites

Ciudat!De ce oare sa fie powerflex si nu cele originale ale masinii? Oare cei de la Bmw de la uzina nu pot da niste raspunsuri in acest sens?

 

Nu cred ca ar putea din moment ce in Germania nu sunt sleauri pe strazi ;)

Link to comment
Share on other sites

Am observat si eu acelasi efect exagerat de tramlining dupa ce am trecut de la 195/65/15 iarna cu 225/45/17 vara ... joc in volan nu pare sa am, dar de la denivelari o ia volanul stanga-dreapta e ceva de speriat, am fost si am facut geometria la autozone, dar problema este inca acolo, pana la urma ce este? faimoasa piesa 2? geometria nu este facuta bine? anvelopele fata (michelin dar cu dot foarte vechi 2003)? am sa incerc sa fac schimb de roti cu cele din spate, unde am turanza rft, sa vad daca exista vreo diferenta ..
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vom vedea.

 

Ai apucat sa faci schimbul? Mai spunea un coleg, cu cateva post-uri mai in urma, ca a schimbat bridgestone cu goodyear parca si ca a simtit diferenta mare.

 

 

In ceea ce ma priveste, de cand am luat masina am avut anvelope vara cu latime 225 si m-am tot lovit de fenomen, astfel ca am schimbat diverse piese (brate, bucsi, suspensie, bielete, etc) - mai putin piesa 2.

Tinand insa cont de faptul ca dupa trecerea la anvelopele de iarna (latime 205) fenomentul disparea aproape complet, am lasat-o pe seama anvelopelor, mai ales ca am tot avut gume cu profil in V si eram convins ca de acolo e.

 

Ieri am incercat alte anvelope - Michelin Pilot Exalto (dot 2008, profil ~5mm) si tramling-ul este acolo. In conditiile astea, tinand cont si de tot ce am mai citit, imi propun sa:

 

- verific jantele sa nu fie strambe si indrept/roluiesc unde e cazul(una pe spate a cerut cam mult plumb si mi s-a parut pe aparat ca nu e tocmai ok);

- fac geometria fata/spate - ultima oara pe spate nu s-a putut face, pt ca nu se desfacea nu stiu ce surub. voi insista sa se faca one way or another;

- incerc niste anvelope ceva mai noi;

- schimb piesa 2 :)

 

Revin cu impresii daca dupa vreuna dintre actiuni se observa imbunatatiri.

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

Din pct. meu de vedere conteaza foarte mult si modul in care sunt uzate anvelopele dar si inaltimea (talonul). Eu am trecut de la 195/65/15 la 235/40/17 si asa cum spunea un coleg mai sus dupa 300km facuti ma dureau mainile, trebuia sa stau mereu cu ambele maini pe volan. Am inlocuit anvelopele cu unele 235/45/17 si a disparut complet acel "trambling", nu mai este nici un stres. Bine, nu am joc in articulatii s-au caseta de directie, iar amortizoarele sunt ok.

 

Anvelopele vechi aveau uzura cam neuniforma, nu cred ca diferenta de 5% din talon sa faca o diferenta atat de mare.

 

 

PS: masina este E34

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Nu am apucat inca sa fac schimbul rotilor, nu am avut timp. Sper sa reusesc weekendul asta, as avea in plan sa imi curat si etrierii si sa ii vopsesc.

Eu am schimbat pe fata bratele, bucsi brate si bielete antiruliu. Am facut si geometria acum recent.

Edited by rain
Link to comment
Share on other sites

Recent am schimbat amortizoarele fata/spate, flansele fata/spate, bratele de la bascula si bucsile fata stanga/dreapta, bucsile de la bara stabilizatoare stanga/dreapta si apoi geometria. Cauciucuri am Goodyear Eagle F1 225/50/16 iar efectul de tramlining este foarte putin prezent.

Cand am luat masina avea 205/55/16 Pirelli p600 si nu am simtit niciodata efectiv acest efect tramlining, probabil se intampla si atunci dar fiind la inceput cu masina cred ca nu bagam de seama.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am reusit sa inlocuiesc celebra piesa nr.2.A costat 180 ron.Acum directia e mai ferma, daca termenul admite, insa tramlining-ul nu a disparut complet.Piesa veche avea o anumita uzura care se simtea si la mana.Probabil acel cauciuc din mijlocul piesei isi pierde din proprietati, devine mai putin rigid, preia diferit socurile din articulatia volanului si transmite o miscare mai putin precisa din caseta de directie in volan si invers..Am trecut si prin asta
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa recunosc ca nu am citit toate cele 9 pagini dar 5 tot am citit. Tramlingul nu este sigur de la acea piesa.

Masina mea e incaltata cu 225/45/17 si nu am deloc aceasta neplacere. E un 318ci din 2001 cu 225.000km si in mod clar piesa nr 2 nu cred sa fie in stare buna; spun asta pt ca (asa cum am observat ulterior achizitionarii ei) nu prea a fost ingrijita deloc si m-as mira ca acea piesa sa fie buna. In schimb eu am schimbat toata fata (bascule+bucsi, flanse) + suspensia completa sport; masina merge perfect si chiar m-am mirat ca nu simte deloc sleaurile. Am anvelope Continental (ce-i drept, pe fata de iarna inca) insa sunt ca noi. Nu recomand in nici un caz anvelopele japoneze sau RFT.

In schimb am avut parte de tramling foarte pronuntat cu E60 incaltat cu roti pe 18 si suspensie standard insa masina fusese lovita in trecut.

Eu inclin sa cred ca tramlingul se datoreaza fie anvelopelor uzate neuniform sau foarte dure, fie unei probleme la trenul de rulare fie convergentei proaste fata/spate, fie unui accident din trecut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.