Jump to content

Recommended Posts

Dupa cum vedeti vine sezonul rece si odata cu primele probe apar si primele probleme...

 

Problema este ca atunci cand motorul este la temperatura optima (temperatura este la jumate pe ceasul indicator) si dau drumul la ventilatie pe aer cald ceasul va arata o scadere aproape instantanee pana aproape de sfert in grila indicata pe ceas;

 

Adica scade cu aproape un sfert temperatura motorului cand pornesc incalzirea habitaclului.

 

Specific de la inceput ca masina este e39 si nu are clima automata.

 

Personal ma gandesc ca s-a dus termostatul care a ramas in pozitia deschis.

 

Daca sunt cunoscatori sau patiti... care pot sa imi spuna o opinie in legatura cu mica mea problema ?!? As fi recunoscator.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

este diesel sau benzina?

 

 

Este diesel. 520 d

 

Dar as vrea sa stiu sigur daca este de vina termostatul ca nu este chiar ieftin.

 

-Intrebare catre cunoscatori

Stie sa imi spuna si mie cineva care este legatura dintre scaderea temperaturii la motor si pornirea aerului cald fiind implicat si termostatul. Adica as vrea stiu rolul termostatului in procesul asta.

Edited by Tetrailes
Link to comment
Share on other sites

este diesel sau benzina?

 

 

Este diesel. 520 d

 

Dar as vrea sa stiu sigur daca este de vina termostatul ca nu este chiar ieftin.

 

-Intrebare catre cunoscatori

Stie sa imi spuna si mie cineva care este legatura dintre scaderea temperaturii la motor si pornirea aerului cald fiind implicat si termostatul. Adica as vrea stiu rolul termostatului in procesul asta.

 

Termostatul deschide sau inchide circuitul lichidului catre instalatia de racire (radiator). In urma acestei deschideri, lichidul de racire trece prin radiator si se realizeaza racirea lui. Daca asta e problema, cere o oferta la office@srcpieseauto.ro Eu de la ei imi iau piesele cand e nevoie si ti-i recomand. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Tetrailes @ scoti termostatul, ca nu e asa d greu, si-l probezi in ibric, vezi daca lucreaza toata cursa. lasa-l cateva ore in otet daca are ceva depuneri. daca e unul bun ar trb sa gasesti si temperatura la care deschide marcata pe el. verifica totusi daca nu cumva e o temperatura mai mica decat cea recomandata pt modelul masinii tale.
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut cam aceiasi prob la x5 iarna trecuta si era radiatorul in partea de sus fisurat acu nu stiu daca sunt la toate la fel dar poti verifica ca eu ziceam ca tot termostatul e de vina . Deci am cumparat radiator sa speram ca la tine nui la fel ca este mult mai scump decit termostatul
Link to comment
Share on other sites

ia altu, NU mai astepta, mai mult ca sigur nu a fost schimbat niciodata.Am patit si eu la fel la 320d , dar bine ar fi sa schimbi si termostatul de la egr ca sa nu mai ai probleme . Succes, intreaba la groza dan sau Claudiu BWR pentru preturi.
Link to comment
Share on other sites

ia altu, NU mai astepta, mai mult ca sigur nu a fost schimbat niciodata.Am patit si eu la fel la 320d , dar bine ar fi sa schimbi si termostatul de la egr ca sa nu mai ai probleme . Succes, intreaba la groza dan sau Claudiu BWR pentru preturi.

 

 

Multumesc pentru informatii ! mai intai...... Apoi sa imi zica si mie cineva ce face termostatul asta EGR.

 

Stiu de termostatul care inchide si deschide in functie de temperatura apei la motor pentru racirea motorului... DAR termostatul egr ce mai face bai fratilor si pe unde se situeaza? EGR-ul asta ce mai descchide si inchide, asta ce mai raceste ???

Edited by Tetrailes
Link to comment
Share on other sites

ia altu, NU mai astepta, mai mult ca sigur nu a fost schimbat niciodata.Am patit si eu la fel la 320d , dar bine ar fi sa schimbi si termostatul de la egr ca sa nu mai ai probleme . Succes, intreaba la groza dan sau Claudiu BWR pentru preturi.

 

 

Multumesc pentru informatii ! mai intai...... Apoi sa imi zica si mie cineva ce face termostatul asta EGR.

 

Stiu de termostatul care inchide si deschide in functie de temperatura apei la motor pentru racirea motorului... DAR termostatul egr ce mai face bai fratilor si pe unde se situeaza? EGR-ul asta ce mai descchide si inchide, asta ce mai raceste ???

 

 

din cate stiu eu, EGR-ul exista doar in combinatie cu o turbina la masinile mai noi (din 2000 incoace) si are ca rol recircularea a o parte din gazele din motor cu scopul reducerii noxelor la iesirea in final a acestora pe teava de esapament. uneori cand se strica EGR-ul unii il blocheaza cu garnitura "fara gaura" confectionata dintr-o tabla din cutie de bere... dar in acest caz atentie la ITP.

 

profit de titlul "problema incalzire" si descriu si eu problema mea: am un E36 318is din '96 cu clima digitala dupa cum multi dintra voi o stiti. problema este ca atunci cand dau drumul la caldura vine aer clad/ fierbinte doar pe grila din stanga volanului, pe cea din mijloc vine un pic mai putin cald, in timp ce pe grila cea mai din dreapta vine aer aproape inghetat. mentionez ca atunci cand dau drumul la AC din butonul din panoul de clima se aud niste zgomote ciudate din spatele bordului (ca zgomotele de la stomac!...) ce sa fie?

Link to comment
Share on other sites

la clima automata sint niste trape actionate electric care dirijeaza aerul de la radiatorul de incalzire sau de clima. trapele sint actionate de niste motorase electrice care au niste brate de plastic care misca trapele. probabil ca unul din brate a sarit dintr-o imbinare, nu mai actioneaza trapa din stinga si de acolo si sunetele, motorul functioneaza dar bratul misca aiurea.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

daca vreti sa blocati EGR nu o faceti cu tabla de la cutia de bere ca se topeste in primii 2 km. sa fie ceva tabla de otel. eu am blocat altfel. am scos furtunul de pe electrovalva care -l comanda si am pus un surub in furtun ca sa nu pierd vacuum si asta nu pt ca as avea o problema egr..e curat si functional ci pt ca masina merge mai bine. apropo de ITP nu are treaba la itp blocarea egr ului. egr isi face treaba doar la relanti sau la viteze constante cu acceleratie light...cand apasati pe gaz el se inchide complet pt ca altfel s ar pierde presiune de turbo deci in concluzie sa stiti ca ajuta doar pt mediu nu si motorului mai ales la noi in romania unde este motorina cum este. eu am blocat ca sa evit intrarea in admisie a gazelor extra murdare si surpriza masina scoate mai putin fum..aproape deloc...si merge super ok. ma rog faceti cum doriti.

in legatura cu racirea....schimba termostatul de pe racitorul egr sau macar verifica l ...se da jos f usor . sufla prin el si vezi daca simti ca e inchis..ar trebui sa poti sufla foarte greu. daca iese aer usor e PA. .. racitorul acela egr raceste gazele care vin foarte fierbinti inainte de intrarea in admisie. deschide la 70 grade. pana ajunge motorul la 70 trebuie sa stea inchis.

da jos egr si asigurate ca este inchis ca nu e colmatat axul supapei si a ramas blocat intredeschis. daca e inchis perfect poti bloca cum am facut eu. presiunea gazelor nu are cum sa impinga arcul acela drept urmare fara table parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

iti dau un sfat din experienta mea cu fosta mea masina tot un 520d

 

 

desfaci plasticul de pe motor

vezi acolo exact in conducta de gaze care duce la EGR este un termostat cu 2 suruburi de prindere si un furtun cu o clema

il scoti il tii sa se raceasca bine si suflii in el sa vezi daca trece aeru,

daca trece aeru prin el ca si cum ai sufla intr-o teava e blocat pe deschis de acolo e problema;) te costa 180ron si se inlocuieste in 10 min

Link to comment
Share on other sites

Deci...: ATENTIE !!!!!!!!!!!!!

 

La motoarele NFL 318d 320d 520d motor M47 nu exsita decat pe original termostatul pt racitor EGR. costa 190 lei la reprezentanta.

 

Pentru motoarele facelift este termostat BEHR care costa intre 80-90 lei pe la magazine. Cine nu are facelift sa isi cumpere termostatul BEHR pt facelift sa scoata partea unde se racordeaza furtunul de apa si sa o monteze pe cea de pe termostatul defect. asta estea diferenta intre cele doua termostate. SINGURA !!!!!!!!!! la facelift este furtun cu colier si la NFL este cupla rapida.

 

Sper ca am fost de folos sa va ajut sa faceti o oarecare economie. de 100 lei.

AM atasat o poza cu piesa care se schimba de la unul la altu. CEa din poza este de la versiunea Facelift si termostatul de la NFL. se potriveste fara probleme etansaza pe un oring si are o siguranta. e usor !!!!!!!

 

SUCCES !!!!!!!

 

P.S. Dupa inĂślocuirea draciei se incalzeste repede motorul si nu mai scade cand ies din oras si merg relax. Super treaba .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare !

Problema mea este putin mai complicata.

Sunt deja la al doilea racitor de EGR stricat (ars).

Acum 4 luni am descoperit ca mi s-a ars racitorul EGR si imi baga antigel in gazele arse pe care apoi il scotea pe esapament sub forma de fum alb in cantitati enorme. Am schimbat racitorul considerand ca este oarecum normal la 5 ani si 100.000 km.

Acum, dupa 4 luni si 6000 km, am din nou aceeasi problema, desi piesa inlocuita a fost identica cu cea originala (BMW OEM).

Aveti idee de ce s-ar putea arde acest racitor?

Link to comment
Share on other sites

Mi-am dat seama acum ca si primul racitor de EGR s-a stricat la 5000 km dupa ce am facut eu o revizie generala care a presupus si inlocuirea antigelului si a pompei de apa. Am schimbat atunci tot antigelul cu altul nou (original BMW, diluat 50:50 cu apa distilata) si am aerisit instalatia pe la dopurile de aerisire. La fel am facut si dupa ce am schimbat primul racitor EGR stricat (cel original) caci si atunci am pierdut o cantitate mare de antigel.

Incep sa cred ca are o legatura cu aceste interventii asupra sistemului de racire.

Am citit acum procedura de aerisire din TIS si vad ca am respectat-o intocmai, mai putin faza cu reglarea temparaturii maxime la incalzitorul din bord pentru a deschide complet supapele.

Link to comment
Share on other sites

sal///am schimbat minin 10-12 bucati in ultimele luni. nu am auzit de treaba asta. ma gandesc ca nu ai aerisit si s a incins in halul ala incat sa se strapunga..dar eu nu am auzit..oricum la e46 NFL e altfel racitorul EGR..sa va uitati la diferenta. la e46 fl e din tr o tabla chioara la nfl din tub de aluminiu. oricum nu am auzit asa ceva

si sa stii ca trebuie sa aerisesti cu caldura la maxim ca e cel mai sus punct acolo si ramane aer care poate dupa acea s a mutat la racitor egr si buf,,,broblema ta

Link to comment
Share on other sites

Ce naiba tot sustii mai? daca aveai macar un minim de interes citeai ce am scris mai sus..topic ul asta are doar 2 pagini-... daca te uitai mai sus vedeai ca dadeam niste detalii despre racitor EGR la e46. si ca sa stii si tu.. motorul M47 a avut racitor EGR de la bun inceput adica din Exact luna IULIE 1997.. asa ca e ceva timp .

daca ai un pic de bun simt...citeste atent..te documentezi si apoi postezi. asa ar fi frumos. mi e aiurea sa intru sa vad ce ai scris si sa realizez ca nu te ai deranjat sa privesti 5 randuri mai sus .

Si ca sa nu mai fie discutii,,,uite link cu un 320d Iulie 1997 si poti sa admiri racitorul EGR in toata splendoarea lui.

 

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/S...ump_thermostat/

 

acum am vazut ca tu ai postat imediat dupa ce am postat eu explicatia cu inlocuirea termostatului EGR...pai si ce concluzie trag eu de aici? pur si simplu postezi ca te intereseaza titlul si sa iti rezolvi iute problema..sa se agite fraierii sa afle pt tine nu? nu pot sa cred asa ceva.. vezi clar in fata ca 320 vechi are racitor egr...e si poza acolo dar o tii pe a ta tare ca stii tu ca nu are...doamne doamne.. si ca idee eu am intrat aici sa incerc sa dau un sfat sa faca lumea economie nu sa aflu ceva pt mine. si poate stau prost cu timpul dar chiar si asa..tot imi fac vreme pt altii.. ai putea sa incepi de azi si tu.

 

SUCCES... daca mai vad tampenii nu mai postez in topicul asta. si asa ca idee si sfat..mergi la service. vor stii ce sa faca.

NUMAI BINE !

Edited by fabio29
Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna ma documentez inainte sa ma pronunt.

Gasesti atasat racitorul EGR cu aer al unui motor M47 de pe E46 din Septembrie 2004.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...ission_control/

 

Cred ca ai prea mult timp liber si te-ai gandit sa te certi cu oamenii pe forum.

Edited by andrei1302
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.