Jump to content

Mers decapotat prin oras


netv

Recommended Posts

Intrebare pentru toti posesorii de Z3 si Z4 (vechi doar decapotabil si toate E89):

Nu am avut niciodata o masina decapotabila si roadster si sunt curios cam in ce perioada a anului (sau ce temperaturi) se poate merge prin oras (viteza moderata) cu masina decapotata?

Ma intereseaza si eventualele probleme care le-ati patit in oras mergand decapotat, de la frunze cazute in masina pana la stiu eu ce alte lucruri ...

Muzica o opriti, o dati mai incet (mai tare :twoup: ?)

 

 

P.S. nu se uita lumea urat daca mergi cu masina decapotata in Bucuresti?

P.S.2 chiar nu are nimeni Z4-ul nou pe forum?

Edited by netv
Link to comment
Share on other sites

In general la peste 15 grade pot merge decapotat cu eventualitatea folosirii scaunelor incalzite. Ca exceptie am mers si iarna in plina nisoare decapotat dar asta doar sa ma distrez de cateva ori :twoup:

Viteza maxima cu care poti merge fara sa fii deranjat de curentii de aer depinde in special daca ai un wind deflector bun si apoi de aerodinamica masinii (din observatiile mele la Z3 ar fi aprox 50 Km/h, la SLK W170 cam 60 Km/h).

Probleme cand mergi decapotat? :twoup:

- frunzele tind sa intre in masina doar cand stai la semafor dar nu e mare lucru sa le dai afara daca le surprinzi pe propietatea ta, in rest tind sa zboare pe deasupra masinii in mers

- trebuie sa te obisnuiesti odata la 2 zile sa stergi bordul de praf, eu am intotdeauna servetele umede in buzunarul usii

- teoretic poti avea probleme cu insectele, odata mi-a intrat un "lupul albinelor" intre scaune, am avut noroc ca l-am observat si am oprit masina sa-l dau afara, altfel dracii ma luau daca ma musca ala :twoup:

- nu-ti poti lasa nimic de valoare pe scaunul din dreapta, posete, jante si alte acte trebuie sa intre in portbagaj

- muzica o dau mai incet, este aiurea sa te auda lumea cu maneaua la maxim :) (glumesc) si probabil daca o sa ai un motor cu 6 pistoane + eventual o toba free flow o sa vrei sa asculti un alt fel de "muzica", cea generata de un motor la 6000 Rpm :twoup:

- da, se mai uita lumea urat si cu invidie dar in timp inveti sa ignori. O sa auzi tot felul de remarci de la "hai sa facem schimb de masini" la "nu ti-au ajuns banii decat de o juma de masina" culminand cu "hei baiatu, hai sa ne f..tem" :twoup: (bine, ultima cred ca era o prostituata dar totusi faza a fost geniala)

In concluzie daca ai banii necesari pentru un roadster (asta implica si o a doua masina eventual mai economica si cu un portbagaj mai mare :) ) clar merita senzatia. Sa te convingi roaga pe cineva cu un roadster sa te dea pe un drum virajat la 6000 Rpm, iti va trezi instincte primare care te vor face sa verifici repede balanta contul din banca

 

PS: sa nu asculti aberatile unora care vorbesc doar din auzite "si ce faci cu o decapotabila iarna?" simplu, dai drumu la caldura si astepti prima zapada sa te dai la drift :twoup:

faza ca ingheti sub un soft top este cat se poate de falsa, poti sa stai si in tricou foarte lejer

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Vantul e cea mai mica problema :twoup:

In afara replicilor (mi-am auzit si eu cateva la viata mea) mai trebuie pusi la capitolul "probleme" si nespalatii pe care ii intalnesti in intersectii si de care nu te prea poti proteja. Aproape ca se urca la tine in masina :)

Edited by AlterEgo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar ma tenteaza (tare de tot) un Z4 e89. Am fost si la test-drive dar nu am mers deloc cu ea decapotata. Ca masina e SF (in comparatie cu E60 de exemplu), se vede ca e facuta pt "placerea de a conduce". Oricum, va multumesc mult de tot babanu si AlterEgo pentru raspunsuri, mai astept si pe altii ... :twoup: Edited by netv
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am plimbat cateva zile cu un slk modelul nou si intr-o zi venind de la cluj am zis sa o decapotez afara fiind soare dar nu mai mult de 15-16 grade.De la 90-100km/h in sus pot spune ca mi-a fost frig si cu toate ca am dat drumul la incalzirea in scaune si la caldura parca tot aveam o senzatie de rece mai ales la cap.Dupa vreo 30km am decis sa inchid acoperisul.Eu am auzit ca nu la toate masinile e asa,depinde foarte mult aerodinamica masinii.In oras daca nu depasesti 60-70km/h la ora si nu sunt sub 8-10 grade poti merge linistit cu acoperisul pliat. Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca poti merge cu el decapotat si la 0 grade dar numai imbracat adecvat.Eu am vazut in zile insorite si la -2grade (in alta tara si la munte) oameni care mergeau cu ele cabrio.Bine se mergea extrem de incet,maxim 40km/h. Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

In alte tari nu e nimic iesit din comun sa mergi cabrio ... chiar si la temperaturi scazute, doar la noi se uita lumea urat la tine ...

 

Ce e interesant ca multi nu stiu, sa mergi cabrio de exemplu' pe temperaturi foarte ridicate e nasol, mai ales daca ai si soarele deasupra ... camasa cu maneca lunga si sapca, altfel te bronzezi "frumos" vorbesc din experienta :twoup:

 

Personal imi place mult sa merg cabrio noaptea

Edited by Lt.Powell
Link to comment
Share on other sites

EU zic asa. o panza nu poate sa tina de cald (sau de racoare) asa cum face o bucata de metal imbracata cu antifonaj capitonaj si ce se mai pune acolo.

Panza se imbiba cu apa,chiar daca are ea 15 straturi , nu retine asa bine caldura .O masina decapotabila cu panza este facuta sa mearga vara in nici un caz iarna.De-asta exista optiunea hard-top pentru masinile cu soft-top.

Link to comment
Share on other sites

Gresit. Hardtop-ul a fost proiectat pentru a proteja softtop-ul pe perioada iernii.

 

Singura diferenta intre hardtop si softtop e ca softtopul pierde mai repede caldura la stationare cu motorul oprit, dar in mers nu simti nici o diferenta la temperatura! Si inca un plus la hartop e ca izoleaza mult mai bine, la viteze mari e mult mai silentioasa.

 

Eu nu ii vad farmecu' la un cabrio daca nu are softtop ... si un plus la softtop e ca atunci cand e pliat ocupa mult mai putin spatiu.

Link to comment
Share on other sites

La noul Z4 este o diferenta IMENSA la spatiu in portbagaj daca masina e sau nu decapotata.

Am vazut cu ochii mei. Cand hard-top-ul este sus portbagajul este aproape ca la masina normala (chiar m-am mirat cat e de mare), dar odata masina decapotata nu ramane decat foarte foarte putin spatiu.

 

Oricum, pe mine ma intereseaza mai mult care sunt inconvenientele mersului decapotat in oras nu diferenta intre hard si soft-top. Oricum, noul Z4 vine doar cu hard-top asa ca oricum nu as putea sa aleg chiar daca as vrea.

Edited by netv
Link to comment
Share on other sites

La mersul cabrio nu sunt incoveniente asa mari pe cat de marfa e senzatia.Minusuri sunt ca se prafuieste mult mai repede interiorul,locurile din spate sunt la misto si portbagajul la fel , poti sa te trezesti cu ceva aruncat in interior de taranii care arunca chestii din masina sau poti sa te bronzezi aiurea cand bate soarele dar senzatia de cabrio e unica, merita oriunde cabrio.
Link to comment
Share on other sites

Exact nu se compara nimic cu rularea intr-una cabrio si daca ai si un V8 sub capota senzatia e garantata.

 

De obicei imi formez un itinerariu priin oras astfel ca sa evit zone cu oameni de genu care ar face lucrurile alea.

 

Masina asta mi-a format o imagine nebuna nebuna despre felul in care trebuie sa sune si sa se comporte un cabrio.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Eu am mers deScapotat pe valea oltului pe inserate si era si rece afara ...veneam de la Bucuresti (atunci o luasem) nu am rezistat, imbracat cu un trening cu geamurile sus si clima mediu, incalzire in scaune, nu ai nici o treaba, placerea de a conduce, adrenalina si peisajul sunt de neegalat .......

 

Voie buna.

Link to comment
Share on other sites

O masina cabrio chiar daca are 4 locuri , de fapt este destinata doar pnetru 2 pasageri , locurile din spate fiind folosite adesea pentru depozitarea de bunuri haine bagaje.

 

Locurile din spate sunt acesibile doar pt o scurta perioada de timp unor pasageri datorita spatiului foarte mic .

Link to comment
Share on other sites

O masina cabrio chiar daca are 4 locuri , de fapt este destinata doar pnetru 2 pasageri , locurile din spate fiind folosite adesea pentru depozitarea de bunuri haine bagaje.

 

Locurile din spate sunt acesibile doar pt o scurta perioada de timp unor pasageri datorita spatiului foarte mic .

Link to comment
Share on other sites

La noul Z4 este o diferenta IMENSA la spatiu in portbagaj daca masina e sau nu decapotata.

Am vazut cu ochii mei. Cand hard-top-ul este sus portbagajul este aproape ca la masina normala (chiar m-am mirat cat e de mare), dar odata masina decapotata nu ramane decat foarte foarte putin spatiu.

 

Oricum, pe mine ma intereseaza mai mult care sunt inconvenientele mersului decapotat in oras nu diferenta intre hard si soft-top. Oricum, noul Z4 vine doar cu hard-top asa ca oricum nu as putea sa aleg chiar daca as vrea.

 

am mers la innovation days cu noul z4 35is, la 180km/h nu am fost deranjat deloc de vant. sunetul pe care il scoate masina de la 4500 rpm in sus iti ia mintile.

am un prieten care are un corvette z06 si pot spune ca la capitolul senzatii, z4 35is l-a intrecut, chiar daca nu e la fel de sprintena si are v-max mai mica.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

parerea mea...

* cele mai bune temperaturi de mers decapotat cam intre 18 - 24 celsius

* la prea cald te cam bate soarele in cap, deci se justifica sepcuta (altfel apare moaca de tractorist bronzat in jurul ochelarilor)

* la frig se poate cumpara o jacheta cu guler inalt. cel putin in cazul meu singura problema de frig apare la nivelul umerilor si gatului, in rest scaunele incalzite si sistemul de incalzire al masinii fac o treaba excelenta. Am vrut sa vad ce inseamna sa mergi decapotat cabrio, si senzatia este excelenta, except ca dai de niste tineri cu ochi albastri care s-au lasat greu convinsi sa ma lase cu carnetul

* nu conteaza viteza daca iti place senzatia, iar muzica.. se aude functie de cat o dai de tare

* de preferat mersul pe sosele de munte, sau pe drumuri afara de oras si de exces de civilizatie - in oras iei in nas toate gazele camioanelor, iar pe drumuri foarte circulate intalnesti o gramada de frustrati cu conserve ruginite pe roti care vor sa demonstreze ceva (doar ei stiu ce)

* senzatiile sunt mai jos decat la motocicleta, dar confortul e de apreciat - nu tre sa porti casca si se aude si muzica

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.