Jump to content

530 d e 39 1999


Recommended Posts

sal. cine ma poate ajuta cu o problema? pt e39 530d din 99, am urmatoarea problema: motorul pe timpul verii a inceput sa-mi fiarba (s-a ridicat temperatura peste limita normala), deoarece nu imi mai cupleaza ventilatorul (vascocuplajul). Se ridica temperatura, arunca lichidul de racire afara din instalatie. In urma cu un an am schimbat radiatorul de racire cu unul nou dupa care a inceput sa-mi faca probleme. Incepe sa fiarba doar daca merg prin oras sau aglomeratie atunci cand e cald afara sau daca merg mai sport cu el. De cand am schimbat radiatorul de racire, nu imi mai lucreaza nici termostatul. Acum pe temperaturi joase imi ramane acul pe albastru deci nu baga nici caldura. Oare atunci cand schimbi radiatorul trebuie sa il aerisesti sau se aeriseste singur? pt k eu am pus doar lichid pana la maxim si a inceput sa vina pe retur. ventilatorul am inteles k daca merge motorul si nu-l poti opri cu mana goala e bun. Cine poate se ma ajute va rog ffff mult. mai am nevoie si de un sistem ABS. mersi
Link to comment
Share on other sites

in primul rand ar trebui sa schimbi vascocuplajul daca zici ca nu mai cupleaza,apoi termostatul vezi ca poate la motorul tau ai si termostat pt racire EGR(poate fi dus si acesta).

partea electronica de la modulul de abs se poate repara aici pe forum la userul @GAGO, la care am reparat si eu,sau se poate cumpara noua tot de la un user de pe forum @grozadan

Link to comment
Share on other sites

in primul rand ar trebui sa schimbi vascocuplajul daca zici ca nu mai cupleaza,apoi termostatul vezi ca poate la motorul tau ai si termostat pt racire EGR(poate fi dus si acesta).

partea electronica de la modulul de abs se poate repara aici pe forum la userul @GAGO, la care am reparat si eu,sau se poate cumpara noua tot de la un user de pe forum @grozadan

mersi pt sugestie. M-ai putea ajuta cu un nr de tel al celui ce repara modulul de ABS? Se repara ?

Link to comment
Share on other sites

Eu pateam la fel (nu mai baga caldura) cand pierdeam lichid de racire, fie pe la pompa, fie pe la furtunul care intra in motor, fie din cauza capacului vasului de expansiune. Simptomele erau clare: se incalzea 'apa" insa nu mai baga aer cald inauntru (bine, la mine "fierbea" lichidul de racire de nu mai mergea masina decat cu 20-30 la ora), practic mergeam in regim de avarie. Ultima oara am patit-o inafara localitatii, m-am tarat la un peco si-acolo, naiv, am desfacut dupa vreo 10 minute capacul de la vasul de expansiune si m-am oparit.

Concluzia: de fiecare data cand am avut problemele astea (tot un e39 530d) a fost din cauza pierderii lichidului de racire, fie pe la pompa de apa, fie pe la garniturile furtunului ori capacului de la vasul de expansiune.

 

Avand in vedere ce ai sctris tu (arunca lichidul de racire afara din instalatie), astea sunt primele care le-as verifica.

Cat despre 'autoaerisirea" circuitului, am vazut ca functioneaza. Insa ai mare grija ce bagi in circuit, eu am pus apa de fantana si a inceput sa fiarba

 

PS: verifica motorul, sa vezi daca pierzi lichid pe undeva (uita-te la scut, in fata - pompa ed apa, uita-te in dreapta, cum privesti spre masina, unde intra furtunul in blocul motor. Verifica capacul ed la vasul de expansiune, daca ti-a fiert apa e posibil sa se fi topit garniturile la el, si asta ar fi suficient sa-ti 'faca" din nou)

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

Eu pateam la fel (nu mai baga caldura) cand pierdeam lichid de racire, fie pe la pompa, fie pe la furtunul care intra in motor, fie din cauza capacului vasului de expansiune. Simptomele erau clare: se incalzea 'apa" insa nu mai baga aer cald inauntru (bine, la mine "fierbea" lichidul de racire de nu mai mergea masina decat cu 20-30 la ora), practic mergeam in regim de avarie. Ultima oara am patit-o inafara localitatii, m-am tarat la un peco si-acolo, naiv, am desfacut dupa vreo 10 minute capacul de la vasul de expansiune si m-am oparit.

Concluzia: de fiecare data cand am avut problemele astea (tot un e39 530d) a fost din cauza pierderii lichidului de racire, fie pe la pompa de apa, fie pe la garniturile furtunului ori capacului de la vasul de expansiune.

 

Avand in vedere ce ai sctris tu (arunca lichidul de racire afara din instalatie), astea sunt primele care le-as verifica.

Cat despre 'autoaerisirea" circuitului, am vazut ca functioneaza. Insa ai mare grija ce bagi in circuit, eu am pus apa de fantana si a inceput sa fiarba

 

PS: verifica motorul, sa vezi daca pierzi lichid pe undeva (uita-te la scut, in fata - pompa ed apa, uita-te in dreapta, cum privesti spre masina, unde intra furtunul in blocul motor. Verifica capacul ed la vasul de expansiune, daca ti-a fiert apa e posibil sa se fi topit garniturile la el, si asta ar fi suficient sa-ti 'faca" din nou)

partea sa piarda lichid de rqacire pe undeva e exclus, pt k toata iarna trecuta doar nu baga caldura pt k nu se incalzea motorul, in rest nu am completat nici un pic de lichid , el ramanand pe maxim. Chiar si vara cand erau temperaturi f ridicate, daca as fi mers cu el prin afara localitatii nu aveam nici o problema (temp era buna) el se incalzea cand trebuia sa plece ventilatorul, facea presiune pe instalatie dupa care era aruncata pe la capacul vasului de expansiune care e prevazut k la presiune mare in instalatie sa arunce licidul.

Link to comment
Share on other sites

Ca o observatie personala: la masinile la care ai dat apa pe rosu o data, e bine sa schimbi si termostatul/termostatele in cazul tau. Se pare ca de la socul termic se deformeaza/nu mai inchid bine/raman blocate. E consumabil, nu sunt scumpe si ar trebui schimbate dupa o aventura d-asta. Plus o aerisire facuta ca la carte.
Link to comment
Share on other sites

Ca o observatie personala: la masinile la care ai dat apa pe rosu o data, e bine sa schimbi si termostatul/termostatele in cazul tau. Se pare ca de la socul termic se deformeaza/nu mai inchid bine/raman blocate. E consumabil, nu sunt scumpe si ar trebui schimbate dupa o aventura d-asta. Plus o aerisire facuta ca la carte.

EZACT ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

in primul rand ar trebui sa schimbi vascocuplajul daca zici ca nu mai cupleaza,apoi termostatul vezi ca poate la motorul tau ai si termostat pt racire EGR(poate fi dus si acesta).

partea electronica de la modulul de abs se poate repara aici pe forum la userul @GAGO, la care am reparat si eu,sau se poate cumpara noua tot de la un user de pe forum @grozadan

mersi pt sugestie. M-ai putea ajuta cu un nr de tel al celui ce repara modulul de ABS? Se repara ?

 

 

scuze intarzierea.ai pm cu nr celui care mi-a reparat mie ABS-ul

Link to comment
Share on other sites

in primul rand ar trebui sa schimbi vascocuplajul daca zici ca nu mai cupleaza,apoi termostatul vezi ca poate la motorul tau ai si termostat pt racire EGR(poate fi dus si acesta).

partea electronica de la modulul de abs se poate repara aici pe forum la userul @GAGO, la care am reparat si eu,sau se poate cumpara noua tot de la un user de pe forum @grozadan

mersi pt sugestie. M-ai putea ajuta cu un nr de tel al celui ce repara modulul de ABS? Se repara ?

 

 

scuze intarzierea.ai pm cu nr celui care mi-a reparat mie ABS-ul

da. iti multumesc, dar totusi sunt in dubii daca voi repara abs sau voi lua altul SH binenteles

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa il repari, sau cel mai bine ar fi sa iei nou, dar e scump 2100ron mi-a facut mie oferta @grozadan

unu sh il iei cam cu 150e daca ai noroc dar gandestete ca nu ai nici o garantie la el la cel reparat ai 1an garantie si costa si mai putin reparatia.cel second poate sa te tina 1 sapt,1luna...depinde de noroc dar sa sti ca e problema generala la bmw si astea cam la varsta de 10 ani cad

 

eu am luat unul second de pe forum si vanzatorul m-a asigurat ca e ok ca masina e adusa din anglia si are doar 200k km etc si ca pe cand ajunge la mine ABS-ul sa vad ca a fost desfacut si probabil reparat prost pt ca nu mergea deloc nici cu testerul nu se conecta.

pana la urma am reparat si e ok deocamdata merge ca nou.

gandestete bine daca mai vrei sa iei second

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.