Jump to content

Detailing Nissan GT-R


PushtiulK

Recommended Posts

Acum 1 luna, am avut placerea de a face un scurt proces de detailing unei bestii de masina: Nissan GT-R. Nissan GT-R este o masina super-sport produsa de cei de la Nissan. In Japonia, aceasta bestie a intrat pe piata pe data de 6 Decembrie 2007, in Statele Unite in data de 4 Iulie 2008, iar restul lumii s-a putut bucura de aceasta masina din Martie 2009. Propulsorul folosit de compania nipona pentru aceasta masina este motorul VR38DETT cu o capacitate de 3.8 litri ce dezvolta o putere de 485 cai putere si un cuplu de 588 N/m. Exemplarul pe care l-am cosmetizat este modificat si dezvolta o putere de peste 600 cp. Nimic mai mult decat o bestie. Dar, gata cu vorbaria, sa trecem la fapte.

 

Masina a venit pentru o spalare, decontaminare vopsea, ceruire si o curatare a interiorului fara tratamentul complet Leatherique[/url]. Am adus masina la garaj cu o seara inainte, iar a doua zi la ora 8:30 am inceput treaba. Starea initiala:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0007.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0008.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0009.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0010.jpg

 

O guma lipita pe aripa spate de un binevoitor:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0011.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0012.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0013.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0014.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0015.jpg

 

Jantele au fost curatate folosind Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner. Am aplicat solutia in dilutie 1:3 si am lasat-o 5 min sa actioneze.

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0016.jpg

Link to comment
Share on other sites

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0018.jpg

 

Apoi am agitat solutie folosind peria EZ Brush:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0019.jpg

 

Dupa curatarea celor 4 jante, am trecut la prespalarea masinii folosind o solutie formata din 50 ml Valet Pro PH Neutral Snow Foam si 30 ml sampon Chemical Guys Citrus Wash & Gloss, totul la 1 litru de apa si utilizand lancea Autobrite:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0021.jpg

 

Dupa ce am lasat solutia 5 min sa actioneze, am limpezit masina, apoi am aplicat 1Z Einszett Acrysol pe suprafata masinii pentru ca erau urme de bitum. Guma de mestecat ce era lipita pe aripa spate (ati vazut-o intr-o poza anterioara) a fost eliminata folosind 1Z Acrysol. Dupa folosirea Acrysol, am clatit masina, apoi am trecut la spalarea ei folosind metoda celor 2 galeti (2BM). Ca sampon am folosit tot Chemical Guys Citrus Wash & Gloss. Dupa spalare, am bagat masina in garaj pentru a o sterge si a incepe decontaminarea.

 

Decontaminarea a fost facuta folosind Sonus Clay Bar (cel verde), iar ca lubrifiant Meguiar’s Last Touch. Uitati cum arata argila dupa doar jumatate de capota:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0026.jpg

 

Dupa decontaminare, am avut de eliminat o zgarietura destul de adanca de pe usa dreapta.

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0028.jpg

 

Am verificat grosimea stratului de vopsea folosind Defelsko PosiTest DFT:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0030.jpg

 

Primele 2 treceri le-am facut folosind Porter Cable 742XP impreuna cu pad-ul Lake Country Orange si Menzerna S100. Finish-ul l-am facut folosind Menzerna 106FA si pad-ul Lake Country Black. La final, am facut inca o masuratoare folosind Defelsko PosiTest DFT si stratul scazuse cu 4 microni:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0033.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0031.jpg

 

Dupa eliminarea zgarieturii, am curatat toata masina folosint Alcool Izopropilic (IPA). Ca paint cleaner si baza pentru ceara am folosit Lusso Revitalizing Creame. Am aplicat-o folosint Porter Cable 7424XP (la viteza 2) si pad-ul Detailer’s Domain Uber Black .

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0043.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0045.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

In ultima poza se vad dare de la perii, ceva infiorator. Sper ca nu ala e rezultatul final.

 

edit: aham, deci m-am inselat, scuze.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0046.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0048.jpg

 

La 10 minute am facut buffing folosind o laveta din microfibra. 2 poze dupa buffing:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0049.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0053.jpg

 

Dupa buffing, m-am gandit sa nu aplic ceara imediat, si sa mai stau un pic. Asa ca m-am apucat sa curat terminatiile evacuarii folosind Wire Wool si P21S Finish Restore Metal Polish. Cateva poze inainte si dupa curatare:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0055.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0056.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0059.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0061.jpg

 

Dupa terminarea curatarii terminatiilor evacuarii, am zis ca e timpul sa curatam interiorul. Clientul nu a dorit tot tratamentul Leatherique, asa ca pielea a fost curatata doar cu Leatherique Prestine Clean. Plasticele curatate cu 1Z Einszett Cockpit Premium, chederele curatate si hidratate folosind 1Z Einszett Gummi-Pflege, geamurile curatate folosind Swissvax Crystal Glass Cleaner. Ca dressing pentru plastice am folosit Poorboy’s World Natural Look, iar pt pragurile negre din plastic am folosit Poorboy’s World Bold’N'Bright.

 

Interiorul inainte:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0034.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0035.jpg

Link to comment
Share on other sites

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0037.jpg

 

Dupa:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0072.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0079.jpg

 

Am facut putine poze cu interiorul din cauza timpului. Dupa terminarea interiorului, am observat cat de repede trecuse timpul si am decis sa aplic ceara pe masina a doua zi. In ziua urmatoarea, la ora 8 eram la garaj, gata de munca. Am ales sa folosesc Dodo Juice Supernatural Wax . Un prieten m-a sfatuit sa aplic aceasta ceara cu mana, pentru ca timpul de aplicare este mult mai scurt decat cel cand aplici cu un pad pentru ceara si ca aceasta ceara se aplica destul de greu cu pad-ul. Am tinut cont de acest sfat, si am decis sa aplic ceara cu mainile (tin sa mentionez ca in 30 de min am aplicat ceara pe toata suprafata vopsita a masinii, si nu am consumat cu mult mai multa ceara decat as fi consumat daca aplicam cu un pad):

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0062.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0065.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0066.jpg

 

Initial am vrut sa aplic ceara cu o seara inainte, sa fac buffing si apoi sa las masina in garaj pentru o noapte. Dar, pentru ca era prea tarziu si am zis sa aplic ceara a doua zi, dupa aplicarea cerii, am decis sa las ceara pe masina timp de 1 ora si jumatate inainte de buffing. Dupa incheierea timpului de asteptare, am facut buffingul folosind lavetele din microfibra Dodo Juice “Fantastic Fur” . Nu am intampinat greutati in timpul buffing-ului, chiar am fost uimit de cat de repede l-am facut. Cateva poze dupa terminarea buffing-ului:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0067.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0069.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0070.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0078.jpg

Link to comment
Share on other sites

Clientul a venit sa ridice masina la scurt timp dupa ce am terminat buffing-ul. A fost foarte multumit de cum arata masina. A scos masina din garaj, i-am mai facut cateva poze si apoi a plecat. Pozele finale:

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0081.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0082.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0083.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0087.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0089.jpg

 

http://i80.photobucket.com/albums/j199/pushtiulk/Nissan%20GTR/DSC_0091.jpg

 

Cam asta a fost tot procesul. Mi-a facut o deosebita placere sa lucrez pe o asemenea masina, cu toate ca vopseaua este foarte moale. Si un sfat catre cei care tin la masinile personale: ingrijiti-le periodic.

 

Orice intrebare, sfat, feedback sau critica sunt binevenite. Nimeni nu s-a nascut invatat. Multumesc pentru atentie!

Link to comment
Share on other sites

salut. imi explici si mie de ce o masina polisata profi in romania, dupa 3-4 luni arata la fel de jalnic ca inainte de polisare, pe cand in germania polishul profi tine 3-4 ani dupa care e nevoie de alt polish ?

te rog cu argumente si nu cu raspunsuri de genu : depinde la cine o faci in RO, etc.....ca oriunde la orice ai face-o rezultatul e acelasi......si ma refer la o masina veche de 4-5 ani sa zic, nu la una coapta deja.....

 

multumesc anticipat de raspuns si sper ca intrebarea sa nu fie inteleasca ca una rautacioasa ci ca una foarte serioasa.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

@robytza: In primul rand depinde la cine o faci. Daca faci polish la o spalatorie de cartier, de cele mai multe ori cei de acolo folosesc polish pe baza de fillere. Nu fac altceva decat sa iti acopere zgarieturile, iar dupa cateva spalari, le ai la loc. Daca faci la cineva profi care nu foloseste paste pe baza de fillere, ti se reduce grosimea stratului de lac pana in momentul in care zgarietura nu mai exista.

 

In al doilea rand, depinde unde o speli. De cele mai multe ori, caroseriile prezinta zgarieturi de tip panza de paianjen. Dupa ce speli masina, tot mai ramane o pelicula de murdarie pe care spumele active folosite in spalatorii nu o indeparteaza. Dupa spalare, cand angajatii sterg masina, particulele din acea pelicula de praf intra in laveta cu care sterg (de cele mai multe ori pielea de caprioara) si zgarie vopseaua. Daca te uiti atent la vopsea cand este soare afara, o sa observi acele zgarieturi tip panza de paianjen care sunt mai mult circulare, adica exact cum misca mana cand sterge masina (baiatul de la spalatorie). De foarte multe ori, am vazut cum inainte sa imi stearga masina (inainte de a avea cunostiinte despre detailing), puneau pielea de caprioara jos, dadeau cu jetul de apa pe ea si apoi treceau la sters masina. Sunt convins ca si in Germania daca mergi la o spalatorie unde iti sterg masina cu piele de caprioara la fel o sa se intample.

 

@Calin78: De ce a ajutat si masina? Intreb, pentru ca nu stiu la ce te referi!

Link to comment
Share on other sites

@Calin78: De ce a ajutat si masina? Intreb, pentru ca nu stiu la ce te referi!

 

Culoarea , plus ca nu era intr-o stare jalnica , matuire superficiala de la conditii meteo , praf , mizerie , zgarietura respectiva era usoara , iar guma de mestecat o scotea oricine :twoup: Apropos cat a costat detailingul? Nu am inteles daca ceara aplicata e un paint sealing sau o simpla ceara de final .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

asa e ....ai dreptate. la noi la spalatorii isi bat joc de masini majoritatea... mai mult ca sigur din cauza aia se duce tot luciul si aspectul de nou al masinii. in germania cu siguranta sunt mult mai atenti la masini cand le spala

 

 

mai tine si de proprietar , nu doar de spalatorie , rareori proprietarii pregatesc masina pt sezoane dpdv al protectiei vopsea si multi considera ca un spalat e suficient sau o ceara aplicata de ei in parcare

 

Corect. Decat sa dai o ceara in parcare sau fara o pregatire a caroseriei in prealabil, mai bine nu mai dai.

Link to comment
Share on other sites

Ne poti indruma sa spalam corect o masina ..De exemplu eu am acasa aparat cu presiune,dau cu spuma limpezesc masina si mai departe nu stiu ce trebuie facut .Iau si eu pielea de caprioara si dau cu ea pe masina sa sterg toate picaturile de apa .Daca las picaturile de apa pe masina dupa ce se usuca arata ca naiba .

 

Orice sfat este binevenit .Multumesc. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

@baronu25: Locatia este in Otopeni, pt informatii, sfaturi & programari ma puteti contacta prin pm sau la tel: 0726.252.583.

 

@calinbmw2000: metoda prezentat de george_brasov este cea corecta si in urma caruia nu ar mai aparea zgarieturi pe suprafata caroseriei.

 

@geroge_brasov: multumesc pt post.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc .George .. :twoup:

 

Multumesc, PushtiulK.. :)

 

De acum inainte doar asa voi proceda cu spalatul masini.

 

As vrea sa va mai intreb ceva,daca nu deranjez. :twoup:

 

Peste o perioada scurta de timp urmeaza sa vopsesc masina.Cum pot sa o protejez sa arate ca noua cat mai mult timp?Doresc sa am grija de masina din prima zi de dupa vopsire,iar trecerea timpului sa afecteze cat mai putin vopseau .

Am inteles ca ceara auto face minuni.Dupa cat timp de la vopsire pot sa incep tratamentul cu ceara?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Hai ca usor usor tot mai multi pasionati incep sa aibe corect grija de masinile lor. Eu iti recomand ca cel putin o luna sa nu dai cu ceara pe masina. Mi-am vopsit masina acum vreo 1 luna jumate si am spalat-o pt prima oara dupa vopsire acum o saptamana. Stiu ca suna ciudat, dar vopseaua tre sa se usuce, si cum vremea rece o sa apara in curand, o sa se usuce mai greu. Las-o o luna jumate inainte sa aplici o ceara.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Hai ca usor usor tot mai multi pasionati incep sa aibe corect grija de masinile lor. Eu iti recomand ca cel putin o luna sa nu dai cu ceara pe masina. Mi-am vopsit masina acum vreo 1 luna jumate si am spalat-o pt prima oara dupa vopsire acum o saptamana. Stiu ca suna ciudat, dar vopseaua tre sa se usuce, si cum vremea rece o sa apara in curand, o sa se usuce mai greu. Las-o o luna jumate inainte sa aplici o ceara.

Asa o sa fac.

 

Din ce am inteles nici sa o spal nu am voie cel putin doua saptamani,am dreptate?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Hai ca usor usor tot mai multi pasionati incep sa aibe corect grija de masinile lor. Eu iti recomand ca cel putin o luna sa nu dai cu ceara pe masina. Mi-am vopsit masina acum vreo 1 luna jumate si am spalat-o pt prima oara dupa vopsire acum o saptamana. Stiu ca suna ciudat, dar vopseaua tre sa se usuce, si cum vremea rece o sa apara in curand, o sa se usuce mai greu. Las-o o luna jumate inainte sa aplici o ceara.

Asa o sa fac.

 

Din ce am inteles nici sa o spal nu am voie cel putin doua saptamani,am dreptate?

Eu chiar i-am intrebat pe cei de la autobayern cand am luat masina de la vopsit si au zis ca masina este complet uscata in momentul in care iese din cuptor si o poti spala oricand. Ei iti vor aplica si ceara inainte sa ti-o predea in cazul in care tot la ei vrei sa o faci. Din pacate a mea are aproximativ o luna de cand a iesit de la vopsit, si deja are acele zgarieturi fine de la spalatorie. Incerc sa nu imi spal masina la spalatorii de cartier, si dau aprox 30-35 ron pe spalat, dar degeaba... Nu cred ca exista in tara asta vreo spalatorie perfecta. Cand stateam in buc eram multumit de cea de pe expozitiei, langa romano-americana, imi scapa numele, delta parca, dar in ultimul timp nici ei nu mai faceau treaba. Asta e... Din pacate traim in romania..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.