Jump to content

E60 bmw


Kyp1078

Recommended Posts

Sal am si eu o problema si nu reusesc sa o rezolv poate ma ajutati voi in cazul in care ati intilnito am un seria 5 fabr 2007 cutie automata diesel(cu schimbatorul nou) in momentul in care o pornesc si sunt in treapta P se aude un zgomot la 2-3 sec de la pornire(ca si cum se deblocheaza ceva) in cutie cred eu daca e in pozitia N nu se aude nimic ori de cite ori pornesc tin sa precizez ca asta se intimpla atunci cind masina a rulat putin si s-a incalzit atunci cind e rece nu se aude nimic dar zvicneste la plecarea de pe loc debraiaza brusc asta pina se icalzeste dupaia dispare zvicnitura am schimbat si uleiul din cutie la reprezentanta dar la fel .Va multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Deci din cate spui, cred ca este mecanismul de cuplare in P. Poate fi unul dintre solenoizi pe duca si de aceea, sau ceva in neregula cu comanda lor. Sau poate chiar vreo electrovalva D/R care ramane crapata si cupleaza vreun ambreiaj in contra.

Cel mai bine e sa mergi la un service pt cutii automate si sa iti faca o diagnoza, sau chiar un dealer BMW daca, vrei sa ti se propuna schimbarea cutiei :) Problema poate fi rezolvata prin simpla curatare a cutiei mecatronice si contactelor electrice, sau schimbarea unor solenoizi defecti...

 

Uite AICI cam cum arata, se pare ca baiatul asta avea o problema asemanatoare.

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Deci din cate spui, cred ca este mecanismul de cuplare in P. Poate fi unul dintre solenoizi pe duca si de aceea, sau ceva in neregula cu comanda lor. Sau poate chiar vreo electrovalva D/R care ramane crapata si cupleaza vreun ambreiaj in contra.

Cel mai bine e sa mergi la un service pt cutii automate si sa iti faca o diagnoza, sau chiar un dealer BMW daca, vrei sa ti se propuna schimbarea cutiei :) Problema poate fi rezolvata prin simpla curatare a cutiei mecatronice si contactelor electrice, sau schimbarea unor solenoizi defecti...

 

Uite AICI cam cum arata, se pare ca baiatul asta avea o problema asemanatoare.

 

 

Ai putea sa imi trimiti pdful asta ca nu mi se deschide linkul.Un gagiu din germania cred a avut aceiasi simtoma si cik a rezolvato schimband starterul de la motor. Si tot asa zicea ceva ca avea legatura cu niste solenoizi.

Nush daca am voie sa pun linkul aici unde vbea despre el dar o sa pun exact ce a scris el. Sa poti citi si u si sa-mi zici daca acelasi simtom.

La mine e simlu pe N nu face. Pe P face uneori tare si misca aproape si masina uneori mai soft asa se aude un clancanit acolo . M-am uitat peafara si se misca si motorul cand face mai tare. Sper sa ai gasesc solutia ca ma simt frustrat. Masina este impecabila in rest. Pacat ca probabil o sa mi se tot strice din ce am inteles de pe forumuri. E masina care am luato pt tata. Si m-am cam facut deras... tre sa o fac neaparat!

 

 

Hi everybody, been a while since I posted, as my 530i Sport (auto) will now be four years

old this May and so far, no problems to report.

 

At least, until this winter when, on the first cold start of the day, I can hear a brief metallic

grinding/scraping noise just at the moment when the starter motor disengages and the engine

fires up. Indeed, it sounds exactly like the starter pinion failing to disengage quickly enough after

the engine has started. But if this IS the case, there are a couple of odd things that don't make

sense to me:

 

1. First, it only happens when the car is coldest after being garaged all night, and never happens

a second time on the same day -- so it seems to be related to operating temperature.

 

2. Second, if I hit the starter button without depressing the brake pedal (and therefore without

starting up the engine), so that I can move the shifter out of 'Park' and into neutral, and then start

the engine, the noise never occurs. In other words, the noise is only present when starting up cold

and with the shifter in 'P' position.

 

So I am wondering:

 

Is there a possible relationship between the shift lock and the starter motor that could somehow

be 'freeing up' an otherwise sticky starter, just by virtue of moving the shifter out of the 'P' position?

 

Or could the noise actually be coming from the transmission, e.g. could it have anything to do

with the transmission lock failing to release when starting up in 'P'?

 

I've been to my dealer today and they say they haven't heard of anything like this, but have

booked it in next week for an overnight stay so that they can start it up cold the folowing morning

and listen.

 

I know these kind of things are a long shot, but do any of the experts here have any ideas or

suggestions as to what might be behind this noise?

 

Thanks in advance for any thoughts.

 

Best regards

 

Hans

 

=================================================================================

apoi tot el scrie si rezolvarea

 

 

 

I guess I'm not surprised there were no takers on this being that not even the

dealer could hazard a guess.

 

But I thought I'd post my solution just in case it's of any help or interest to anybody.

 

My dealer had the car in overnight so they could start it up cold, first thing in the morning.

Their first thought was a noisy self-lubricating pulley, so they changed the tensioner pulley

(cost approx Ă£150), but that didn't stop the noise.

 

So I trusted my own gut feelings and booked it in again, this time for a replacement

starter motor (cost Ă£431).

 

SOLVED!

 

It was in fact a lazy starter unit that was just failing to disengage fully at the

moment the engine fired up. I inspected the old starter unit, and thankfully there were

no signs of wear, and the dealer also confirmed no wear or damage to the flywheel

ring gear.

 

It was still something of a mystery to me why I could override the problem by playing

with the auto shifter position before starting the engine, but I was told the explanation

for this may lie in the fact that there is apparently a 'relationship' between the auto

transmission and the starter electronics that may have sent a current to the starter

solenoid and 'freed up' the starter before actually firing up the engine...

 

A bit of an expensive job in the end, but thankfully a good solution!

 

Hope this is of some interest.

 

Regards to all,

Hans

Link to comment
Share on other sites

Deci din cate spui, cred ca este mecanismul de cuplare in P. Poate fi unul dintre solenoizi pe duca si de aceea, sau ceva in neregula cu comanda lor. Sau poate chiar vreo electrovalva D/R care ramane crapata si cupleaza vreun ambreiaj in contra.

Cel mai bine e sa mergi la un service pt cutii automate si sa iti faca o diagnoza, sau chiar un dealer BMW daca, vrei sa ti se propuna schimbarea cutiei :) Problema poate fi rezolvata prin simpla curatare a cutiei mecatronice si contactelor electrice, sau schimbarea unor solenoizi defecti...

 

Uite AICI cam cum arata, se pare ca baiatul asta avea o problema asemanatoare.

 

 

 

Si iarasi nu stiu pe unde gasesc un service dintrasta bun si cu perosnal serios! Eu sunt din Pitesti si nu cred ca avem asa ceva pe aici. Sau cel putin nu stiu eu. Poate ma ajuti si cu asta. Probabil prin Bucuresti tre sa fie.Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Dap, ceea ce a patit el este posibil si la tine, insa sunetul ar trebui sa fie ca o frecare metalica, pt ca electromotorul ramane cuplat si bendix-ul face un zgomot ceva gen piuit, cel putin asa facea la Dacia mea :) . Insa nu cred ca ar face un CLONC in cutie!!!

Solenoizii astia sunt in cutie si ei sunt responsabili de cuplarea vitezelor si corelarea a tot ce misca prin cutie. De aceea am zis sa pui masina pe tester sa vezi daca iti zice ceva?

 

Pe My linkhttp://bmw.tech.officelive.com/E6061.aspx gasesti mai multe chestii despre cutiile automate si fisierul PDF care ti l-am dat mai sus.(ZF 6HP26 Pulling and Troubleshooting The Mechatronics Unit E shift Unit by wilson009)

 

Service-uri nu iti pot recomanda deocamdata nici unul, eu trebuie sa merg saptamana viitoare la unii sa schimb uleiul si filtrul si sa ii fac o diagnoza ...asa ca de 140kkm si daca se misca bine baietii am sa-ti comunic. La ASTIA ma duc!

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Dap, ceea ce a patit el este posibil si la tine, insa sunetul ar trebui sa fie ca o frecare metalica, pt ca electromotorul ramane cuplat si bendix-ul face un zgomot ceva gen piuit, cel putin asa facea la Dacia mea :) . Insa nu cred ca ar face un CLONC in cutie!!!

Solenoizii astia sunt in cutie si ei sunt responsabili de cuplarea vitezelor si corelarea a tot ce misca prin cutie. De aceea am zis sa pui masina pe tester sa vezi daca iti zice ceva?

 

Pe My linkhttp://bmw.tech.officelive.com/E6061.aspx gasesti mai multe chestii despre cutiile automate si fisierul PDF care ti l-am dat mai sus.(ZF 6HP26 Pulling and Troubleshooting The Mechatronics Unit E shift Unit by wilson009)

 

Service-uri nu iti pot recomanda deocamdata nici unul, eu trebuie sa merg saptamana viitoare la unii sa schimb uleiul si filtrul si sa ii fac o diagnoza ...asa ca de 140kkm si daca se misca bine baietii am sa-ti comunic. La ASTIA ma duc!

 

Cutia merge perfect in rest. Se pare ca schimba f bine in rest. Zgomotul este unul de fiare asa cum spui si u. Nu inteleg de ce zici de electromotor. Masina porneste (da la automat porneste) si apoi isi ia cursul normal si imediat la o secunda se aude zgomotul. Eu am asemanat cu ce spunea neamtzul pt ca simt ca este de peacolo de unde se imbina cutia cu motorul. Si m-am gandit ca starterul ala da comanda tarzui la solenoidul sa decupleze alea si deaia la o secunda cand masina e pe parcare decupleaza ala si se aude firaraia din schema aia de pe pdf. Pe de alta parte u zici ca ar putea fi solenoidul defect si daca el nu preia comanda aia corect zgomotul sa vina apoi de la electromotor si de la bendix sau cum naiba. Ca incep sa intru in ceatza! In fine ma duc si la bmw sa ma distrez cu ei, nu cred ca or sa aibe habar. Dau niste bani dar tre sa ma conving! Chiar astept sa-mi zici de experienta cu baetii. Multumesc mult pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Ok deci sa-ti explic: tipul ala de mai sus avea problema cu blocarea bendix-ului pe volanta, practic rotita electromotorului de pornire ramanea blocata pe volanta motorului. Sunetul scos e practic ca un piuti/zumzait mecanic intre motor si cutie (unde-i volanta). De aici si discutia despre electromotor (Starter motor).

 

Eu insa ma refer la cutia de viteze. Daca CLONC-ul vine de la cutie (cam sub schimbator) atunci ea pare sa fie problema. Cutia in sine are o unitate de comanda in interior (Mecatronica) formata din mici valve electrohidraulice ...eh e posibil ca ele sa faca probleme.

Ideea e ca trebuie sa te duci sa iti faca o diagnoza, numai asa ai sanse sa aflii cam care e problema,daca cocalarii aia de la reprezentata nu te rezolva, incearca si la un service specializat pe cutii automate!

Mai intai mergi la reprezentanta si vezi ce-ti spun

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Ok deci sa-ti explic: tipul ala de mai sus avea problema cu blocarea bendix-ului pe volanta, practic rotita electromotorului de pornire ramanea blocata pe volanta motorului. Sunetul scos e practic ca un piuti/zumzait mecanic intre motor si cutie (unde-i volanta). De aici si discutia despre electromotor (Starter motor).

 

Eu insa ma refer la cutia de viteze. Daca CLONC-ul vine de la cutie (cam sub schimbator) atunci ea pare sa fie problema. Cutia in sine are o unitate de comanda in interior (Mecatronica) formata din mici valve electrohidraulice ...eh e posibil ca ele sa faca probleme.

Ideea e ca trebuie sa te duci sa iti faca o diagnoza, numai asa ai sanse sa aflii cam care e problema,daca cocalarii aia de la reprezentata nu te rezolva, incearca si la un service specializat pe cutii automate!

Mai intai mergi la reprezentanta si vezi ce-ti spun

 

 

 

Gata acum am inteles ce spui. Si acum inteleg mai bine si ce a scris neamtul. Aceasi problema ca a lui am avuto la un megane cu start /stop mai demult. Zgomotul ala e de rotite de se invart trosnesc pana mea si face exact cand dai start atunci. De regula nu mai face si a 2 a oara in aceasi zi da. Atunci tind sa cred ca la mine e din cutie pt ca face la o sec dupa ce motoru porneste perfect normal. Si parca da sa miste si masina ... ma gandesc ca nu are electromotorul atat putere. Si acum facand numai la start in pozitia de Parcare probabil sa fie chiar MV2 ala de se ocupa de functia aia cu decuplare sau pana mea ce face pistonu ala pacolo. Probabil electromotorul da semnalul ok dar solenoidul ala mv2 decupleaza mai tarziu. Ma rog oricum astia de la bmw nu cred ca desfac ei cutia de comanda. Mecatronica aia. Aici la pitesti nici nu cred ca stiu ordinea suruburilor alea. O sa ma conving maine. Oricum sper sa-i dau de cap si sa las rezolvarea si pt altii. Sunt sigur ca mai sunt destui.Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la reprezentanta azi si pe tester au zis ca nu le da nimik erori au verificat uleiul si au zis ca ok dar nu a fost schimbat niciodata. Ei zic ca e lifetime oricum. Apoi au zis ca i-au facut niste adaptari au pus toate ambreiajele pe 0 nush ce vrajeli pe acolo si ca nu da nimik. Masina prin orash deja nu mai se aude zgomotul ala asa sesizabil. Se pare ca decat la drum lung dupa frecush mai calumea face mai tare. Pe elevator se vedea clar cum cardanul acolo unde se leaga de flansa aia la cutie dadea sa se roteasca si se oprea ca si cum ar fi dat sa plece. Asta provocand zgomotul. Ei au zis clar ca este din cutie si ca este un baiat Sorin Valter la valcea care este experimentat pe reparatia acestor probleme. Ei nu au voie sa desfaca cutii doar sa le inlocuie. Asa ca am sunat la valcea. Mi-a explicat tipul ca tocmai terminase de reparat una cu aceasi problema. Si ca reparatia ar costa in jur de 4000 RON schimbanduse un ac sau tija de deblocare un convertor de presiune sau in engleza ceva cu torq convertor cred o piesa din cutie de 11 kg care se numeste final shaft cred un selenoid sau electrovalva care corespunde comenzii de parcare aia MV2 din imaginile pdf si inca ceva dar nu am mai retinut. Convertorul ala de torq cik defapt se trimite in germania unde se schimba in el tot si il face REBEL? parca asa a zis si celelalte se inlocuiesc cu piese noi + schimbul de ulei filtru si baie.Acum nu stiu ce sa fac ... eu sunt de principiu ca daca umblu in cutia aia o sa se aleaga prafu de masina asta. Nu prea cred eu ca unde sunt componente de ordinul micronilor mi-o poate face mia oricine asa ceva devreme ce BMW nici nu desface asa ceva.Parca daca nu s-ar strica mai departe altceva nici nu i-as mai face nimik mai ales ca zgomotul nu e asa de speriat. un mic clanc ... pe care daca nu stii de el oricum nu il sesizezi. Treaba e sa nu se accentueze.

E ca naiba situatia asta. Nici nu stiu ce sa fac. Sa o repar la el sau poate sunt altii mai buni nici nu am de unde sa stiu sau sa o las asa. Poate mai citeste lumea pe aici si mai primesc un sfat bun ceva.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e de la sfantul mecatronic :) . Schimba uleiul la cutie si filtrul si roaga-te sa isi revina, desi nu cred. La a mea am inceput sa-mi pun bani deoparte pentru revizia cutiei, ca n-am prea auzit de multe e60 automate sa apuce 200.000 cu cutia nedesfacuta. :D

 

Daca revizia la cutie e facut de cineva priceput , practic se schimba tot ce se uzeaza in cutie, deci e ca una noua. Normal trebuie sa-ti dea garantie . Costurile banuiesc ca sunt intre 1500-3000 euro.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e de la sfantul mecatronic :) . Schimba uleiul la cutie si filtrul si roaga-te sa isi revina, desi nu cred. La a mea am inceput sa-mi pun bani deoparte pentru revizia cutiei, ca n-am prea auzit de multe e60 automate sa apuce 200.000 cu cutia nedesfacuta. :D

 

Si alea desfacute de care ai auzit ce stii despre ei. S-au mai reparat sau e doar un pas catre distrugere finala. Si daca stii si oameni ce se pricep cel mai bine la asa ceva mi-ar fi foarte util.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Pai daca e facuta bine revizia , n-ai ce probleme sa mai ai. La o firma serioasa schimba tot , ramane doar carcasa, restul pun ei nou din kitul de reparatie, de aia si dau garantie. In Romania nu stiu sa-ti zic nici o firma, pentru ca stau in Olanda ( aici e vreo 2700-3000 euro cu garantie 12 luni o reparatie la cutie ). Cauta si tu pe aici pe forum firme care repara cutii automate in Romania.

Sub nici o forma nu lua cutie SH pentru ca e loterie mare.

 

L.E. Sincer nu imi amintesc sa cunosc pe cineva cu e60 diesel care sa nu fi avut probleme la cutia automata. Stiu cazuri care au schimbat 3 cutii pana in 100.000 km pe garantie la un 530d. E si o sesizare la comisia Europeana pe problema asta, am dat peste ea acum vreo 2 saptamani.:D

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Pai chiar ar fi si cazul sa fie. Mi se pare incredibil sa se strice in halul asta. O alta chestie nu stiu si mi-ar prinde bine sa aflu. In cazul cutiei de la a mea oare se poate face praf detot de la asta? Ma gandesc sa o las asa in caz ca la noi nu gasesc pe cineva de incredere sa umble in ea. Cel de la valcea va trebuii sa ma convinga ca serviceul lui e in stare sa o repare asa cum trebuie. Ma rog ca oricum asa ceva nu ar trebuii reparat niciodata. Dar daca asta e situatia. Multumesc pt reply. SH nu iau oricum mai bine o vand nush iau vad eu ceva ce ai fac.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Sal am si eu o problema si nu reusesc sa o rezolv poate ma ajutati voi in cazul in care ati intilnito am un seria 5 fabr 2007 cutie automata diesel(cu schimbatorul nou) in momentul in care o pornesc si sunt in treapta P se aude un zgomot la 2-3 sec de la pornire(ca si cum se deblocheaza ceva) in cutie cred eu daca e in pozitia N nu se aude nimic ori de cite ori pornesc tin sa precizez ca asta se intimpla atunci cind masina a rulat putin si s-a incalzit atunci cind e rece nu se aude nimic dar zvicneste la plecarea de pe loc debraiaza brusc asta pina se icalzeste dupaia dispare zvicnitura am schimbat si uleiul din cutie la reprezentanta dar la fel .Va multumesc anticipat

 

Salut , ai reusit sa remediezi problema ?Sunt in aceeasi situatie si nu stiu daca sa reconditionez electromotorul sau sa umblu la cutie .Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.