Jump to content

Seria 1 sau 3 / x18i sau x20i?


Unheilige_Shadow

Recommended Posts

Hello,

Dupa aproape 5 ani, m-am plictisit de Golful meu V, si prin plictisit, a se intelege ca m-am saturat sa bag atatia bani in el, si mai exact in motorul 1.9 TDI.
Si... am zis ca ar fi timpul sa imi pun in valuare cunostintele de germana, si sa ma duc in Germania sa imi iau un BMW SH (nu de alta, dar la cati prieteni am ajutat, ar fi cazul sa ma ajut si pe mine :) ).

Problema este ca nu sunt hotarat, si oscilez intre Seria 1 si 3. As alege Seria 1 pt. ca este compacta (te strecori mai usor si gasesti un loc mai repede de parcare prin Bucuresti), si sincer imi plac mai mult compactele, parca se muleaza mai bine pe personalitatea mea. Dar in acelasi timp si Seria 3 imi face cu ochiul, iar motive ar fi destule si aici.

Iar pt. ca m-am saturat sa bag atatia bani intr-un diesel, m-am decis sa trec pe benzina (nu e nevoie sa imi spuneti, stiu ca motor vw diesel nu are nici o legatura cu motor bmw diesel, dar stiu destule persoane, care au probleme si cu diesel-urile de la BMW). Aaaa si sa nu uit ca fac maxim 15.000 km pe an, dintre care cam 90% in "indragitul" nostru Bucuresti.
Bugetul o sa fie de cam 16-17.000 EUR, fapt pt. care vreau o masina dupa 2007 si cu max 70.000 km.

Dupa cum spuneam stiu destule persoane cu diesel-uri, dar din pacate nimeni cu benzina, cu care sa pot compara un consum x18i si x20i.

De aceea am nevoie de sfatul si ajutorul vostru pentru:
- catre ce credeti ca ar trebui sa ma indrept S1 sau S3?
- catre ce model x18i sau x20i (normal ca vitezomanul din mine vrea un x20i, dar depinde f mult si diferenta de consum dintre cele 2 modele) deci ...
- care este consumul x18i si x20i (atat pt. seria 1 cat si pt. 3)
- care ar fi costurile de intretinere pt. benzinare (la seria 1 si 3)

Danke! :twoup: Edited by Unheilige_Shadow
Link to comment
Share on other sites

Sunt altii mult mai versati pe aici dar iti dau si eu parerea mea.

Nu mai vreau masina micuta decat ca a doua masina, deci ca singura masina as vrea seria 3 cel putin.

Parerea mea e ca motoarele gen 16d 18d 18i au doar avantajul pretului la cumparare, ele de fapt fiind concepute pentru piete unde taxarea se face pe kw sau cal putere (cum ar fi normal de altfel)..

Diferentele sunt mici intre masinile dupa 2005 iar consumurile oficiale sunt aproape identice avand de fapt acelasi motor,dar performantele 318i mai slabute. Din pacate nici 320i nu exceleaza , fiind sub e46 320i 2.2 de 170cp

In plu cred ca 318 se vinde mai greu.

Am inteles ca nu vrei sa auzi de diesel dar daca iti iei unu de la "mama lui" nu cred sa ai probleme, la e90 au redus mult din bubele lui e46.

Link to comment
Share on other sites

As alege Seria 1 pt. ca este compacta (te strecori mai usor si gasesti un loc mai repede de parcare prin Bucuresti), si sincer imi plac mai mult compactele, parca se muleaza mai bine pe personalitatea mea. Dar in acelasi timp si Seria 3 imi face cu ochiul, iar motive ar fi destule si aici.

 

Vezi ca seria 1 este mai mica decat G5 si cand spun mica,ma refer la foarte inghesuita! La volan nu prea ai loc pt ca dai cu picioarele in bord,in volan,in consola centrala iar in spate pe langa faptul ca nu ai loc deloc la picioare si dai si cu capul in plafon,te mai lovesti si de rama cu capul dc vrei sa intri in masina.Seria 1 este o masina pt. midgets! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

imi pare rau baieti, dar motorul 2.0i de dupa 2007, pus pe 120i 320i e chiar ok, are 170 de cai si 210 Nm cuplu. si nu are 2.2 litri, are chiar putin sub 2L , deci impozit mic. e aproape identic la performate cu 2.0D. E 4L deci mai ieftin de intretinut decat vechiul 2.0i de pe e46..care cei drept suna bine.

Si sunt si foarte fiabile. Consumul e chiar f mic. .. la cati km zici ca o sa faci nu te lega la cap fara sa te doara.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

imi pare rau baieti, dar motorul 2.0i de dupa 2007, pus pe 120i 320i e chiar ok, are 170 de cai si 210 Nm cuplu. si nu are 2.2 litri, are chiar putin sub 2L , deci impozit mic. e aproape identic la performate cu 2.0D. E 4L deci mai ieftin de intretinut decat vechiul 2.0i de pe e46..care cei drept suna bine.

Si sunt si foarte fiabile. Consumul e chiar f mic. .. la cati km zici ca o sa faci nu te lega la cap fara sa te doara.

Correct. Nu stiu de ce aveam impresia ca injectia directa s-a folosit dupa 2009...

Si intr-adevar mai performant ca e46 2.2i 170cp

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca nu vrei sa auzi de diesel dar daca iti iei unu de la "mama lui" nu cred sa ai probleme, la e90 au redus mult din bubele lui e46.

Nu stiu ce au redus dar au destule probleme , eu tot nu pot cumpara diesel .

Nu vreau sa deraiam cu totul in off-topic si e singurul post pro-d e care-l mai fac pe topicul asta.

Inca de la ultimul upgrade e46 (oct 03 parca) au facut ceva imbunatatiri. La e90 au schimbat si clapetii "rupaciosi"

Dupa cum se vedeam e46 04 si 180kkm oficial (prea putin ma intereseaza numarul real, in ultimi 30kkm masina si-a demostrat starea tehnica)

- turbina originala si in parametrii, lucru confirmat si de starea decantorului care la 25kkm nu avea nici un fel de depuneri, doar ulei.

- injectoarele originale

- motorul realizeaza performantele oficiale: sprint, reprize.

- porniri absolut normale la -6C chiar azi reconfirmat. (pe alt topic am zzis ca imi da emotii dar intre timp am rezolvat bateria)

Pe scurt masina mea nu a avut vreo proble specifica diesel, cheia e sa faci revizii la timp.

 

Nu pot sa cred ca un e90 e mai slab de atat deci daca el gaseste la 70kkm si face 15k/an, atunci nu ar trebui sa intampine probleme.

 

TOTUSI: DACA AS AVEA DRUMURILE F SCURTE (1-3KM) IN BUCURESTI, CU PAUZE MARI INTRE ELE NU AS AVEA DIESEL.

 

Corectie: am schimbat termostatul EGR si nu stiu daca e problema specifica diesel, dar am dat 95ron ( behr, adica oem)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Eu am seria 1 si suntem 2 persoane.

Sunt mituri ca e mica n-ai loc si povesti destea cum zic unii pe aici,bla bla...

Masina are portbagaj decent pt 2-3 pers.Cei din fata stau foarte bine,pozitia de condus este f joasa si comfortabila(sunt regular guy la 1.80).

Probleme sunt doar la pasageri din spate,unde este loc f putin.Acolo chiar e inghesuita.

Portbagajul are 330 litri mult sub G5.Am condus si G5 si ca spatiu si utilitate e de 10 ori mai bun G5.

Fata de G5 e mult mai rigida si pe denivelari mici o sa simti asta din plin...

Eu o tin doar pt ca nu suport berlinele si ador hatch-urile,masina avand multe dezavantaje daca vrei sa mai iei

2 persoane si sa pleci in concediu.

De motor ,depinde de tine de ce putere ai nevoie.Daca conduci mult afara eu as opta pt motor mai mare.

Sper sa iti fie de folos informatiile

Link to comment
Share on other sites

Pentru 2 persoane seria 1 e ok. Dar daca ai in plan un bebe in curand se schimba problema. De cand il am pe bandit nu imi ajunge portbagaj de seria 5, mai pun si pe bancheta, daca merg undeva si stau mai mult de o saptamana.. e ceva de groaza.

Oricum eu zic sa faci un drivetest cu ambele modele, sa vezi cu care te impaci mai bine la capitolul comfort.

Link to comment
Share on other sites

Am citit cred ca aproape tot forumul de S1, si din pacate nu prea se mentioneaza consumul pt. benzina. Din cate am inteles din putinele posturi, x18i si x20i ar consuma cam la fel (max 1 litru in plus 20i) si ca pt. 120i ar fi 12-14% in oras. Daca ar fi sa nu fie o diferenta asa de mare, normal ca as lua x20i (cui ii strica cativa caluti care se pot trezi cand ai nevoie de ei :twoup: )

Oricum ma gandesc, ca diferenta de mase intre S1 si S3 nu este chiar asa de mare, si ambele modele, echipate cu acelasi motor ar consuma la fel.

Poate cineva sa confirme asta?

 

In legatura cu alesul intre S1 si S3 este mai greu decat ma asteptam. Pana acum ceva timp eram hotarat pe S3 (parca ai alta prestanta cand te duci la o intalnire de afaceri si cobori din S3 decat atunci cand cobori din S1), dar dupa ce am condus un 120d si am vazut cum se comporta in comparatie cu 320d ...... as ajuns sa am banuieli :). Pacat ca nu au facut si ei o masina mai spatioasa, dar al fel de dinamica ca S1 (O seria 2 :twoup:).

 

Da ... atunci intre timp o sa incep sa citesc si forumul de S3 :)

Edited by Unheilige_Shadow
Link to comment
Share on other sites

Uite ca la un moment dat ma plictiseam, si m-am gandit sa vad ce ofera concurenta in materie de masini noil.

Si am gasit de exemplu noul Opel, 1.6L-16V (180 CP) TURBO, dotari varianta sport (la care imi mai trebuie doar xenon), la 20.000. Eu sincer nu sunt fan Opel, dar teoretic si financiar gandind, motor 1.6 = taxe mai mici, si normal consum mai mic (oficial cica 8.8% in oras, ma rog zicem 11%, dar tot este mai putin), si sincer design-ul noului opel mi se pare super ok, iar 180CP sunt ceva :twoup:. Habar nu am cat de bun si fiabil este motorul, dar ce ar fi sa mai pun ceva, si sa iau o masina noua (asa ca idee - exercitiu de gandire :) ).

 

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Nu este nevoie, ca dupa ce faci o tura scurta pe forumul opel, si vezi ce probleme au cu masinile/motoarele noi .... iti trece orice chef sa mai face drive test. Se pare ca Astra a ramas in continuare o masina low cost, si sunt pe "pe afara e vopsit gardul, iar inauntru leopardul".

 

Dar sa revenim la ursuletii nostri, nu mai are nimeni nici o parere?

Link to comment
Share on other sites

tot zici pe acolo x1 1,8 x1 2,0 te referi la serie 1 da?

de mers am mers destul de putin cu un 118d pot sa fac comparatie vs compactul meu:

-materiale interioare mai slabe decat la mine-era varianta "cheala" eu avand ceva dotari in plus

-sta pe sosea foarte bine

-motorul iar e irelevant eu avand 2,5 benzina

concluzia :as lua asa ceva

Link to comment
Share on other sites

La 16-17mii de E cat zici tu ca ai iti poti cumpara multe masini SH mai bune,mai spatioase,mai frumoase,mai performante,mai etc decat seria 1/X1...Parerea mea.

 

Pai asta era ideea, ca eu ma gandeam la Seria 1 sau 3.

 

Da-mi un exemplu, tu ce ai luat mai bun in locul meu?

Edited by Unheilige_Shadow
Link to comment
Share on other sites

pai de exemplu iti iei un saab 9-3 aero V6 turbo 188 kW (256 PS; 252 hp) @ 5500 rpm 355 Nˇm (262 lbˇft) @ 1800–4500 rpm cu piele, an fabricatie 2007-2008 si ~ 100k km+, istoric de service etc.. navigatie si sistem audio bose, ceva apropiat la BMW e doar cel de top, care la seria 1/3 nu prea il gasesti ever, o masina absolut superba.

 

Ca sa nu intru la Lexus, care in chiar si in Ro, are niste servicii postvanzare excelente..mult peste ce e la alte reprezentante

 

 

Ai pata pe BMW iei BMW...

oricum testeaza cat mai multe masini..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La 16-17mii de E cat zici tu ca ai iti poti cumpara multe masini SH mai bune,mai spatioase,mai frumoase,mai performante,mai etc decat seria 1/X1...Parerea mea.

 

Pai asta era ideea, ca eu ma gandeam la Seria 1 sau 3.

 

Da-mi un exemplu, tu ce ai luat mai bun in locul meu?

 

Pai ai o gramada de variante chiar clasa compacta sau sedanuri,benzina sau diesel:

Golf GTI 200cp (stiu ca nu mai vrei G5 insa GTI e altceva)

Seat leon 2.0 TFSI FR-200cp

Audi A3 1.8T-160cp sau 2.0 TFSI-200cp (si sau fara quattro)

Audi A4 1.8T-163cp sau 2.0TFSI-200cp (gasesti si quattro la ambele variante)

Skoda octavia II RS 2.0 TDI-170cp

Skoda octavia II RS 2.0 TFSI-200cp

Passat 2.0 TDI-170cp sau 2.0 TFSI-200cp

Honda civic

Ford focus sau focus ST

Opel Astra GTC 2.0T-220cp

Subaru impreza 2.0 Boxter diesel AWD-150cp(modelul nou hatchback)

Etc..

Cu 16-17mii de E te incadrezi la mai toate modelel de mai sus fabr 2007 si pana-n 70de mii de km.

Asta asa la prima strigare! Deci ai de unde alege daca mai si cauti putin pe net.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

pai de exemplu iti iei un saab 9-3 aero V6 turbo 188 kW (256 PS; 252 hp) @ 5500 rpm 355 Nˇm (262 lbˇft) @ 1800–4500 rpm cu piele, an fabricatie 2007-2008 si ~ 100k km+, istoric de service etc.. navigatie si sistem audio bose, ceva apropiat la BMW e doar cel de top, care la seria 1/3 nu prea il gasesti ever, o masina absolut superba.

 

Scuzati de off: La saab unde faci service in RO? Nu sunt ironic, vorbesc seios pentru ca acum un an i-am zis unui prieten sa nu ia saab din cauza asta. (era cu totul alta situatie: vroia o masina ieftin de intretinut, consum nu prea mare, la 10k.

 

ON: eu tot bmw as vrea in principiu, la banii astia: un x3, nu mai zic de care motor :twoup:

 

Mi-ar placea si subaru legacy iar de la vag numai audi cu CR sau un tiguan.

Imi dau seama ca ca avem gusturi diferite, in parte si pentru ca noi suntem deja 3 si e46-le parca-i tot mai mic :)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

La 16-17mii de E cat zici tu ca ai iti poti cumpara multe masini SH mai bune,mai spatioase,mai frumoase,mai performante,mai etc decat seria 1/X1...Parerea mea.

 

Pai asta era ideea, ca eu ma gandeam la Seria 1 sau 3.

 

Da-mi un exemplu, tu ce ai luat mai bun in locul meu?

 

Pai ai o gramada de variante chiar clasa compacta sau sedanuri,benzina sau diesel:

Golf GTI 200cp (stiu ca nu mai vrei G5 insa GTI e altceva)

Seat leon 2.0 TFSI FR-200cp

Audi A3 1.8T-160cp sau 2.0 TFSI-200cp (si sau fara quattro)

Audi A4 1.8T-163cp sau 2.0TFSI-200cp (gasesti si quattro la ambele variante)

Skoda octavia II RS 2.0 TDI-170cp

Skoda octavia II RS 2.0 TFSI-200cp

Passat 2.0 TDI-170cp sau 2.0 TFSI-200cp

Honda civic

Ford focus sau focus ST

Opel Astra GTC 2.0T-220cp

Subaru impreza 2.0 Boxter diesel AWD-150cp(modelul nou hatchback)

Etc..

Cu 16-17mii de E te incadrezi la mai toate modelel de mai sus fabr 2007 si pana-n 70de mii de km.

Asta asa la prima strigare! Deci ai de unde alege daca mai si cauti putin pe net.

 

Da, aici ai dreptate.

Dar ma intereseaza si costurile de intretinere, si consum (adica nu unul nesimntit de peste 15%), care la un X3 sau A4 din cate mai stiu eu cam asa este.

Cat despre Golf, Seat, Ford si Opel nu discut :twoup:.

Sa stii ca o Honda si un Subaru mi-a trecut prin gand :).

Subaru chiar nu am avut ocazia sa conduc, dar am auzit ca este ok.

 

Dar ... parca tot un BMW as vrea, nu stiu de ce dar .....

 

Pe mine unul nu m-ar lasa ratiunea sa platesc 17.000 pe un seria 1, in schimb :

http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...mp;pageNumber=3

 

Pai tocmai de asta eram indecis intre S1 si S3, oricum acum am inceput sa inclin mai mult catre Seria 3.

Sa stii ca pe asta am gasit-o si eu cand cautam pe mobile :).

 

Si acum inca o intrebare, ce se presteaza mai bine, un E92 320i cu dotari mai putine, sau un E90 320i la aceeasi bani si cam acelasi km, dar cu dotari aproape full?

Stiu ca diferenta intre ele este de 20 cp pt. E92, dar sincer nu stiu daca este diferenta de motor/consum intre cele 2 generatii.

Link to comment
Share on other sites

Daca sunt 20cp inseamna ca unul e cu injectie directa.

Eu ma gandesc mult la motor cand vine vorba de achizitie auto si atunci as cauta un e90 cat mai dotat dar cu injectie directa. E92 e clar mai frumos, depinde ce conteaza pentru tine sa te simti bine cand o vezi de afara sau cand esti inautru :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Da, la asta ma gandeam si eu, luand in considerare km parcursi anual, dupa ce trag linie (dpv consum si costuri intretinere), as ajunge mai bine cu un "i" decat cu un "d".

Iar in principal la Seria 1 ma sperie spatiul. Acum nu ar fi o problema, ca suntem 2, dar ... cine stie peste ceva timp :twoup:.

Ca posesor de seria 1 ,pt 2 oameni e super ok spatiul.Daca ai 2.05 poate nu.Eu am 1.80.

In spate nu e loc decat pt 2 oameni de dimensiune mica-medie :) ca sa poata merge si ei comfortabil.

Un 118 sau 120i bine intretinut ar merita la o adica.

Mie 116i-ul NFL de ieri pana azi in circa 50 km in Buc mi-a consumat 12.5% pe bord.

Mai putin de 11% nu am scos decat poate noaptea :)

Oricum,eu am motorul vechi,astea noi au 2000cm3 ,efficient dynamics,au consum ceva mai mic.

Una peste alta,lasa si ceva marunt pt consumabile si alte alea indiferent ca e seria 1 sau 3.

Link to comment
Share on other sites

pai de exemplu iti iei un saab 9-3 aero V6 turbo 188 kW (256 PS; 252 hp) @ 5500 rpm 355 Nˇm (262 lbˇft) @ 1800–4500 rpm cu piele, an fabricatie 2007-2008 si ~ 100k km+, istoric de service etc.. navigatie si sistem audio bose, ceva apropiat la BMW e doar cel de top, care la seria 1/3 nu prea il gasesti ever, o masina absolut superba.

 

Scuzati de off: La saab unde faci service in RO? Nu sunt ironic, vorbesc seios pentru ca acum un an i-am zis unui prieten sa nu ia saab din cauza asta. (era cu totul alta situatie: vroia o masina ieftin de intretinut, consum nu prea mare, la 10k.

 

 

Sunt cel putini 3 dealeri/reprezentate. Parca si Auto Cobalcescu erau parteneri SAAB sau ceva de genul asta..

 

Si parca la BMW ai unde sa o faci :twoup: ? tu citesti forumul asta ? .. :)

 

L.E.. am gasit o lista..

http://www.saab.ro/serviciile-noastre/parteneri

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.