Jump to content

BMW E46 320d 136cp probleme multiple


Recommended Posts

Salutare, am si eu cateva probleme cu un e46 320d din 2000 136cp:

1. Miros foarte urat la spate pe evacuare. Gazele evacuate au un miros intepator si te ustura ochii de nu poti sa stai intr-un garaj sau intr-un loc inchis. Atunci cand esti oprit la semafor iti baga si in masina un miros foarte urat. Am fost la service-uri unde mecanicii au verificat racodul flexibil si mi-au spus ca este sudat de curand si ca e totul in regula(nu este innegrit in zona lui)

2. Pe franare la viteza foarte mica se simte un tremurat, motorul isi schimba sunetul si chiar dupa oprirea masinii cat este pedala de frana actionata motorul parca tot ''bolboroseste'' cateva secunde, dupa revenind la normal

3. Climatronicul nu mai fuctioneaza la viteza maxima chiar daca pe display arata triunghiul la maxim incarcat si de exemplu daca ii dai o temp de 18 grade merge ce merge si deodata iti baga foarte cald cand la picioare cand in fata cand pe sus revenind la normal dupa cateva minute.

4. Am si niste vibratii(tremurat) la relanti. Am schimbat doar tamponul din stanga al motorului.

Va rog frumos daca ma puteti lamuri si pe mine cu aceste probleme ca nu stiu ce sa mai fac. Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am pus-o pe tester (Inpa si Carsoft) si nu a dat nici o eroare in afara de incalzirea auxiliara a antigelului si bujiile pe care le-am schimbat.

Ce vroiam sa mai adaug este si fumul alb albastrui care este prezent pana cand se incalzeste motorul apoi dispare dar mirosul intepator nu. Ulei a consumat cam 600ml la 7000km. Tremuratul pana la urma cred ca ar fi de la toba sau din cauza racordului flexibil sudat necorespunzator.

Link to comment
Share on other sites

verifica injectorul cu fir ca cel mai probabil de la el este problema cu gazele si tremuratul motorului.

 

 

 

cand am citit asta m am prostit de ras. da ras d ala zgomotos nu gluma. dupa ce am terminat de ras si simtit bine m am gandit ca nu esti de vina cu nimic, probabil ca nu esti mecanic, asa ca uite, fa ce spun, mergi la cel ce ti a spus informatia asta stai fata in fata cu el si arde-i una in cap cu palma, ca daca ii dai cu pumnu ii descoperi prostia. injectorul cu fir are rolul de a dicta momentul de inceput al injectiei. cu alte cuvinte daca e defect va porni un pic mai greu insa va merge la fel motorul. e posibil sa influenteze usor consumul, dar crede ma ca nu are nici o treaba cu tremuratul motorului. poate tremura daca injectoarele scuipa. asta e acceptata dar nu ai cum sa stii care e pana nu le dai jos si le pui pe banc la probe. nici eu nu sunt mecanic insa am inlocuit injectorul cu fir m am plimbat prin multe service uri si am invatat ceva zic eu, si am facut o selectie intre ce are logica si ce nu. asa, mergand mai departe e posibil ca mirosul intepator la esapament sa aiba legatura cu egr ul cu recircularea gazelor, cu filtrul epurator. aici e de umblat ca nu poti stii exact pe ce s amergi, nefiind o defectiune electronica sa dea erori.

 

tremuratul poate proveni de la tampoane motor si cutie, injectie defectuoasa, pompa de injectie defectuoasa, volanta dezechilibrata, fulie vibrochen uzata sau crapata, etc. cred ca sunt zeci sau sute de motive.

 

ce nu a spus nimeni ca e o masina normala, ca toate sau majoritatea fac asa si ca nu trebuie sa i dai prea mare importanta. decat daca ai bani de care nu ti pasa. singura problema fata de alte masini consumi cam mult ulei. probabil nu folosesti nici uleiul care trebuie, sau nu consumi dar pierzi. mie castrol si mobil imi consuma. de cand bag ulei bmw s a schimbat treaba. si aici trebuie sa stii ce fel de ulei intra. nu retin tipul dar daca imi dai un pm ma uit in portbagaj si iti spun. nu te gandi insa daca bagi ce zic eu gata se rezolva, insa trebuie sa alegi uleiul care nu se duce la motorul tau. bafta tuturor

Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

cand am citit asta m am prostit de ras. da ras d ala zgomotos nu gluma. dupa ce am terminat de ras si simtit bine m am gandit ca nu esti de vina cu nimic, probabil ca nu esti mecanic, asa ca uite, fa ce spun, mergi la cel ce ti a spus informatia asta stai fata in fata cu el si arde-i una in cap cu palma, ca daca ii dai cu pumnu ii descoperi prostia. injectorul cu fir are rolul de a dicta momentul de inceput al injectiei. cu alte cuvinte daca e defect va porni un pic mai greu insa va merge la fel motorul. e posibil sa influenteze usor consumul, dar crede ma ca nu are nici o treaba cu tremuratul motorului. poate tremura daca injectoarele scuipa. asta e acceptata dar nu ai cum sa stii care e pana nu le dai jos si le pui pe banc la probe. nici eu nu sunt mecanic insa am inlocuit injectorul cu fir m am plimbat prin multe service uri si am invatat ceva zic eu, si am facut o selectie intre ce are logica si ce nu. asa, mergand mai departe e posibil ca mirosul intepator la esapament sa aiba legatura cu egr ul cu recircularea gazelor, cu filtrul epurator. aici e de umblat ca nu poti stii exact pe ce s amergi, nefiind o defectiune electronica sa dea erori.

 

tremuratul poate proveni de la tampoane motor si cutie, injectie defectuoasa, pompa de injectie defectuoasa, volanta dezechilibrata, fulie vibrochen uzata sau crapata, etc. cred ca sunt zeci sau sute de motive.

 

ce nu a spus nimeni ca e o masina normala, ca toate sau majoritatea fac asa si ca nu trebuie sa i dai prea mare importanta. decat daca ai bani de care nu ti pasa. singura problema fata de alte masini consumi cam mult ulei. probabil nu folosesti nici uleiul care trebuie, sau nu consumi dar pierzi. mie castrol si mobil imi consuma. de cand bag ulei bmw s a schimbat treaba. si aici trebuie sa stii ce fel de ulei intra. nu retin tipul dar daca imi dai un pm ma uit in portbagaj si iti spun. nu te gandi insa daca bagi ce zic eu gata se rezolva, insa trebuie sa alegi uleiul care nu se duce la motorul tau. bafta tuturor

 

 

 

uite fratioare eu am avut problema asta.injectorul meu imi schimba sunetul motorului.tremura motorul in timp ce revenea din sarcina spre relanti si mecanicul la care am fost si care are SERVICE AUTORIZAT si destul de mare!el care lucreaza toata ziua cu masini si mai ales ca in momentul in care mi-a facut testul la masina mea avea 2 model ca al meu acolo, el a descoperit asta, si a zis si chestia cu gazele ca daca injectorul nu lucreaza la parametri normali gazele pot fi mai intepatoare.poate ar trebui sa te documentezi si tu unpic in legatura cu ceea ce face injectorul cu fir...inainte sa vorbesti sau sa razi aiurea!!!!!

Edited by cata20
Link to comment
Share on other sites

uite fratioare eu am avut problema asta.injectorul meu imi schimba sunetul motorului.tremura motorul in timp ce revenea din sarcina spre relanti si mecanicul la care am fost si care are SERVICE AUTORIZAT si destul de mare!el care lucreaza toata ziua cu masini si mai ales ca in momentul in care mi-a facut testul la masina mea avea 2 model ca al meu acolo, el a descoperit asta, si a zis si chestia cu gazele ca daca injectorul nu lucreaza la parametri normali gazele pot fi mai intepatoare.poate ar trebui sa te documentezi si tu unpic in legatura cu ceea ce face injectorul cu fir...inainte sa vorbesti sau sa razi aiurea!!!!!

 

 

ar fi mai bine sa razi inainte de prostia ta apoi sa critici pe altii!

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa creez un motiv de cearta, vreau sa rezolv niste probleme.

filtrul epurator l-am schimbat recent - precedentul era din fabrica

egr a fost curatat cand am schimbat termostatul (numai egr-ul)

consumul in oras e undeva la 11l si afara la 6l, uleiul care l-am pus ultima data e Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5W-30.

Link to comment
Share on other sites

1. nu ai obervat daca iti consuma antigel?? de obicei el provoaca mirosul intepator. O alta chestie poate fi catalizatorul, ori e infundat, ori i-a venit vremea de schimbat, el facandu-se ca si cimentul si nu mai filtreaza deloc gazele. La fel am patit si eu cu el, insa l-am scos de tot si nu ma deranjeaza atat de tare mirosul.

2. poate fi pompa de vacuum, nu stiu sa iti explic exact cum functioneaza insa am avut inainte ceva probleme de genu, cand aveam o fisura pe instalatie. Aici trebuie verificat atent de un specialist. Tremuratul daca se simte pe masina intreaga, ai aici cateva rezolvari=http://www.bmwclub.ro/forums/topic/97738-vibratii-la-franare/iar daca se simte doar pe pedala tremurul e mai probabil din pompa de frana.

3.Cu clima nush ce sa zic, uneori asa face si la min insa o folosesc mai mult pe manual.

4.Tremurul e o boala a motoarelor diesel si nu prea merita sa te stresezi, de obicei bmw-urile si in general tractiunea spate o are ca si problema generala. Incearca un test de injectoare, se face pe banc special si cu ocazia asta curata-le,in cazul in care este posibil(nu costa f mult). Tampoanele motor se schimba amandoua, altfel nu ai rezolvat nimic. E ca si la suspensie, unu mai sus si unu mai jos- nu o sa tina;la fel si cele de cutie. Volanta poate provoca vibratii dar in momentul in care trebuie schimbata apare si zgomot. Consumul il ai un pic mai mare, insa depinde si de stilul de condus, km,etc. Eu am consumul tau la E39 acelasi motor de 136cai.

Edited by ani
Link to comment
Share on other sites

ar fi mai bine sa razi inainte de prostia ta apoi sa critici pe altii!

 

 

as rade de prostia mea daca ar exista, da nu exista, nu pe tema asta. dupa cum am scris mai sus si ai citit pana nu ai inteles nimic, nu te acuzam pe tine ca ai debitat tampenii, ci pe cei care ti le au vandut ca pe gogosi. am mai gasit si eu o tona de maestrii in bmw care nu dai doi bani pe ei. crede ma ca toti vor doar sa ti ia banii, ii doare undeva de masina ta a mea sau a colegului care a intitiat acest topic. eu spun doar sa mai ceri o parere inainte sa crezi si sa sustii ceea ce ai relatat aici. intreaba de examplu la bavaria un mecanic cu capul pe umeri, eu personal nu am avut placerea. dupa asta intreaba cateva service uri bosch, pt ca ei ar trebui sa stie cel mai bine. pun pariu pe ce vrei tu ca daca duc masina mea la mecanicii aia renumiti cu service autorizat, etc etc ma vor pune sa schimb pompa de injectie, injectoare, turbina motor, etc si tot nu i vor da de cap la masina mea. ce simtome are.... merge normal, dar cand vrea o data la saptamana pierde motorul foarte mult in turatii, tremura enorm de tare merge neregulat etc. o opresc repornesc si merge normal cateva minute apoi iar face urat. am facut proba cu alte injectoare de 2 ori, apoi am reconditionat pompa de injectie, mai urmeaza si egr si electrovalva de inlocuit si pun pariu ca tot o sa aiba draci pe ea si o sa figureze cand o apuca. asa ca asculta ma bine cand iti spun, oamenii de care vorbesti nu au habar ce face injectorul cu fir. cu atat mai mult cu cat injectorul cu fir are posibilitatea de a da erori si poate fi citit la diagnoza daca e defect.

 

concluzia este ca: injectorul cu fir intrazie pornirea, in functie de el pompa de injectie stie cand sa injecteze, altfel va porni intarziat in safe mode cum se spune.

 

cat despre tine, intelege odata ca nu te am atacat pe tine ci pe cei despre care vorbesti.

 

Salutare, am si eu cateva probleme cu un e46 320d din 2000 136cp:

1. Miros foarte urat la spate pe evacuare. Gazele evacuate au un miros intepator si te ustura ochii de nu poti sa stai intr-un garaj sau intr-un loc inchis. Atunci cand esti oprit la semafor iti baga si in masina un miros foarte urat. Am fost la service-uri unde mecanicii au verificat racodul flexibil si mi-au spus ca este sudat de curand si ca e totul in regula(nu este innegrit in zona lui)

2. Pe franare la viteza foarte mica se simte un tremurat, motorul isi schimba sunetul si chiar dupa oprirea masinii cat este pedala de frana actionata motorul parca tot ''bolboroseste'' cateva secunde, dupa revenind la normal

3. Climatronicul nu mai fuctioneaza la viteza maxima chiar daca pe display arata triunghiul la maxim incarcat si de exemplu daca ii dai o temp de 18 grade merge ce merge si deodata iti baga foarte cald cand la picioare cand in fata cand pe sus revenind la normal dupa cateva minute.

4. Am si niste vibratii(tremurat) la relanti. Am schimbat doar tamponul din stanga al motorului.

Va rog frumos daca ma puteti lamuri si pe mine cu aceste probleme ca nu stiu ce sa mai fac. Va multumesc

 

 

la punctul 2 pot spune ca la fel e si la mine. spre exemplu ma opresc la semafor si inaintez usor pana la limita. relantiul este putin turat si cand eliberez frana scade usor turatia.

Link to comment
Share on other sites

Antigel nu consuma, uleiul consumat nu stiu daca e mult sau putin pentru kilometrii de 155000km si 3700 de ore de functionare ai motorului, cel mai deranjant ramane totusi mirosul intepator, lacrimarea ochilor si fumul alb albastrui pana la incalzirea motorului. Problema e ca dupa ce s-a incalzit nu mai scoate gram de fum chiar daca o turezi pe loc sau in mers. Ma gandesc la tot felul de variante si nu stiu de care sa ma apuc. Edited by vale86
Link to comment
Share on other sites

Antigel nu consuma, uleiul consumat nu stiu daca e mult sau putin pentru kilometrii de 155000km si 3700 de ore de functionare ai motorului, cel mai deranjant ramane totusi mirosul intepator, lacrimarea ochilor si fumul alb albastrui pana la incalzirea motorului. Problema e ca dupa ce s-a incalzit nu mai scoate gram de fum chiar daca o turezi pe loc sau in mers. Ma gandesc la tot felul de variante si nu stiu de care sa ma apuc.

 

 

eu zic sa nu te apuci

mai bine o dai daca iti sta pe creier si ia benzinar. eu asa am de gand. nimeni nu stie exact ce are si o sa bagi bani fara numar intro masina care nu merita zic eu. bine eu acum iti dau sfaturi pe care nici eu nu le am ascultat, dar daca as repete tot nu as mai baga bani in ea. o dau si gata. nu e in starea in care sa nu se vanda, asa ca... gandeste te si la varianta asta

Link to comment
Share on other sites

Antigel nu consuma, uleiul consumat nu stiu daca e mult sau putin pentru kilometrii de 155000km si 3700 de ore de functionare ai motorului, cel mai deranjant ramane totusi mirosul intepator, lacrimarea ochilor si fumul alb albastrui pana la incalzirea motorului. Problema e ca dupa ce s-a incalzit nu mai scoate gram de fum chiar daca o turezi pe loc sau in mers. Ma gandesc la tot felul de variante si nu stiu de care sa ma apuc.

Nu poti sa zici ca e mult, dar nici perfect normal. Al meu la 255mii, de la schimb la schimb scade pe joja de la maxim pana la jumatate. Eu zic ca e ceva normal. Fumul alb, albastrui insa nu e normal,condensul dispare si la min dupa 10-15 sec de la pornirea motorului. Cu filtrele si schimburile esti la zi??De pornit porneste normal, nu ai probleme?? Verifica catalizatorul, daca e infundat nu o sa poti tine mana la iesirea din toba cand e motorul cald, o sa te arda. Baga-i un aditiv de motorina si alimenteaza cu un evo(luk) sau premium(omv). Iesi undeva si da-i bice 200-300km,poate isi revine. De la mult mers normal se mai infunda una-alta si are nevoie de o incurajare :secret:

Bafta!

Edited by ani
Link to comment
Share on other sites

Filtrele sunt toate schimbate la zi, de pornit porneste foarte bine (nu am avut niciodata probleme chiar daca a avut si 3 bujii arse), merge bine, toba la iesire e calduta (poti tine mana pe ea cand temp. e la 90),iar de dat bice i-am tot dat. Ma gandesc ca poate consumul ridicat de ulei a fost si de la filtrul epurator. :(

Ce am mai descoperit astazi este putin ulei pe furtunul care intra in intercooler in stanga fata jos(e normal?).

Link to comment
Share on other sites

Filtrele sunt toate schimbate la zi, de pornit porneste foarte bine (nu am avut niciodata probleme chiar daca a avut si 3 bujii arse), merge bine, toba la iesire e calduta (poti tine mana pe ea cand temp. e la 90),iar de dat bice i-am tot dat. Ma gandesc ca poate consumul ridicat de ulei a fost si de la filtrul epurator. :(

Ce am mai descoperit astazi este putin ulei pe furtunul care intra in intercooler in stanga fata jos(e normal?).

normal nu e, dar se mai intampla si vinovat poate fi chiar filtrul epurator care creeaza presiune mai mare. Sa fiu in locul tau nu m-am ingrijora asa tare, orice ar fi inca nu e asa grav, dar daca ti mortis sa verifici tot, verifica-i furtunele de la turbo+intercooler si daca nu e nimic deranjat compresia motorului. Altceva nush ce ar mai putea fi in legatura cu consumul de ulei si fumul.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

exact problemele astea le am si eu, la un 318d 2002.

1.fumul alb-albastrui si mirosul care dispare cand se incalzeste motorul cred ca este de la filtu epurator eu am mai patit asa si l am schimbat si gata deaia ii si spune filtru epurator

2.tremuratul de la mine este de la volanta pe care trebuie sa o schimb dar poate fi si de la suportii motor si cutie(asta o sa vad maine daca le schimb sau nu si alea)

3. injectoarele sa le cureti nu strica, astea pot afecta mersul rotund al motorului si tremuratul cat si consumul- eu tocmai ce m am certat cu miste specialisti in injectoare, de dimineata de la 8 pana la ora 16 o luat jos un injector, cica nu se pot lua ca s intepenite si o sa le forteze dar daca se rup asta este tre sa desfaca dupaia motorul sa le scoata si sa pun altele- NU MI A VENIT SA CRED CE AUD- i am pus sa monteze la loc masina si am vb maine sa merg in alta parte, daca nu mergeam eu sa vad ce fac la masina cine stie ce mi faceau- oricum nu o vazut nici un ban pentru ce o facut :))

Link to comment
Share on other sites

exact problemele astea le am si eu, la un 318d 2002.

1.fumul alb-albastrui si mirosul care dispare cand se incalzeste motorul cred ca este de la filtu epurator eu am mai patit asa si l am schimbat si gata deaia ii si spune filtru epurator

2.tremuratul de la mine este de la volanta pe care trebuie sa o schimb dar poate fi si de la suportii motor si cutie(asta o sa vad maine daca le schimb sau nu si alea)

3. injectoarele sa le cureti nu strica, astea pot afecta mersul rotund al motorului si tremuratul cat si consumul- eu tocmai ce m am certat cu miste specialisti in injectoare, de dimineata de la 8 pana la ora 16 o luat jos un injector, cica nu se pot lua ca s intepenite si o sa le forteze dar daca se rup asta este tre sa desfaca dupaia motorul sa le scoata si sa pun altele- NU MI A VENIT SA CRED CE AUD- i am pus sa monteze la loc masina si am vb maine sa merg in alta parte, daca nu mergeam eu sa vad ce fac la masina cine stie ce mi faceau- oricum nu o vazut nici un ban pentru ce o facut :))

 

ai comonrail injectoarele sau d alea mecanice si unul singur cu fir?

 

eu bag mana in foc ca nu stiau sa le scoata si d aia au si imbracat masina inapoi. eu spre exemplu am vazut o data la un service cum mi le a scos si cu ce, si cand am mai avut nevoie mi am facut o unealta cum vazusem la service si mi le pot da jos singur. de cand deschid capota si pana le scot toate nu dureaza mai mult de 20 de minute, si nu sunt mecanic, nu am service, doar o trusa mare de scule cam cu tot ce am avut nevoie pana in momentul de fata.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca filtrul epurator l-am schimbat acum o luna si mirosul nu dispare cand se incalzeste motorul doar fumul alb albastrui, cand stau pe loc cu motorul pornit baga si in interiorul masinii chiar daca mecanicii la service mi-au spus ca racordul flexibil e bine sudat.

Vreau sa va intreb daca poate fi ceva din pompa de injectie? (asa a spus ultimul "mecanic")

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca filtrul epurator l-am schimbat acum o luna si mirosul nu dispare cand se incalzeste motorul doar fumul alb albastrui, cand stau pe loc cu motorul pornit baga si in interiorul masinii chiar daca mecanicii la service mi-au spus ca racordul flexibil e bine sudat.

Vreau sa va intreb daca poate fi ceva din pompa de injectie? (asa a spus ultimul "mecanic")

nu sunt mecanic eu din ce ti am spus am patit o eu....dar sincer nu prea imi vine sa cred ca de la pompa de injectie iti scoate tie fum iti baga si in masina...poate alti colegi care sunt mai priceputi

Oricum ce pot sa ti urez sa nu ai norocul care l am avut eu sa bagi o gramada de bani in mecanici,ca pana la urma aia am facut si sa nu dai de bai. eu pana in momentul de fata cu 2 probleme:- una ca nu mai tragea motorul cum trebuie cand ajungea la 2500rpm si un tremurat cu sunet sub motor am bagat in mecanici cam 1000ron. La prima problema se pare ca mi a curatat un senzor care nu a fost curatat niciodata si vad ca nu mi mai face probleme cu a doua inca mai lucrez la ea - se pare ca volanta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ce vreau sa va m-ai intreb, turatia motorului la relanti se duce de la 830 rot/min la 930 rot/min atunci cand da-ti drumul la climatronic la viteza mai mare sau temperatura ridicata (26-32 grade), fara sa fie pornit aerul conditionat.

Atunci cand turatia este la 930 rot/min se aude si un scartait. Daca accelerez pana la 930 rot/min avand climatronicul oprit nu se mai aude acel sunet. Ce ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Am rezolvat in mare parte cam toate problemele insa au mai ramas doua: cea cu mirosul foarte urat,intepator la spatele masinii care iar s-a accentuat cu venirea frigului si schimbarea sunetului motorului pe perioada de franare foarte lina - o bolboroseala care tine cateva secunde dupa ce masina s-a oprit. Ma gandesc sa nu fie o cauza comuna. Nu reusesc sa le dau de capat si va rog daca ati putea sa ma ajutati sa le rezolv o data pentru totdeauna. Edited by vale86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.