Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

cica ar fi unii prin timisoara. care au.

Nu stiu ce sa zic, nu cunosc foarte mult piata din romania, in DE aveau la un service dintr-un sat amarat, ca nu e mare inginerie, una complet automata, smechera, e 400 USD, sa zicem ca in europa asta mai bogata o aduci cu 400 de euro+TVA, un rahat pentru chiar si pentru un service mai modest, iti scoti banii pe ea din 8 schimburi, ce nu ai da un 50 de euro manopera un schimb full ? Si chiar si la noi sunt o groaza de masini cu cutii automate, mai ales astea mai noi, au devint mai populare.

 

Asta e tara in care traim si atat ii duce capul...doar la tunuri... si dat buleli.. nu in investit in scule si training.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am hotarat sa fac schimbul la cutia mea GM. Am plecat de la articolul tau (multumesc!) si am studiat indelung problema cautand specificatii (cat mai) oficiale si experiente directe de pe forumuri din afara. Concluzia a fost ca uleiul "corect" este orice ulei care respecta specificatia dextron IIIg, IIIh sau VI. Cat despre schimbul "total" ... inca mai caut o solutie de flush in Bucuresti.
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa sa fii multumit mergi cu ea asa un 1000-2000 de km si repeti operatia, ar trebui astfel sa ai o proportie de 80% macar ulei nou..

Oricum foarte bine ai facut, chiar si un schimb partia e mai bine decat de loc..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

PAi nu prea au ele probleme saracele, ci de la politica BMW li se trage si un caz particular ar fi motorizarile 3.0d din anii aia.unde s-a zgarcit BMW si nu a pus ce cutii trebuiau, desi ele existatu.

 

pe seria 7 la motorul 3.0d avea alta cutie, si anume 5hp24, cu rating de 440Nm, si pe modelele alea nu a fost nici o problema dar amaratii care dadeau doar 50k marci sau ce erau pe vremea aia pe un seria 3 nu beneficiau de asa ceva..

 

Dar nu cred ca e usor sa fie adaptata, e mult mai mare si voluminoasa, nu cred ca se potriveste clopotul.. e complicat, sincer nu am auzit sa faca cineva transferul asta.

poti face transferul la una manula, dar una peste alta ajungi costul unei reconditionari..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

app. de harti, saptamana asta ma jucam cu inpa-ul pe la cutie, in meniul de activare parca, scrie denumirea hartii actuale si scria "M12" banuiesc ca sunt mai mult de 4 harti.

LE: o alta chestie interesanta, apare "oil ageing" adica cat de imbatranit este uleiul actual ... daca cutia nu se reseteaza la un schimb de ulei/filtru, cum isi calculeaza ea imbatranirea uleiului, nu prin km ?

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Interesant articolul despre uleiuri...cutii de viteza...si defectele care pot aparea.....!!!!Eu sunt deja la a treia reparatie a cutiei si pot spune ca e un dezastru aceasta cutie pentru aceasta masina!!!!Am un X.5 din 2003....am mers cu ea constant,am schimbat uleiul mult mai devreme decat era normal..nu am facut multi km. cu ea,...am avut grija de calitatea uleiului care a fost schimbat,..dar degeaba,....!!!!Sunt dezamagit!!!!Am facut o reparatie in Germania,...alte doua in Bucuresti...la service-uri care spun ca stiu ce fac si repara numai cutii de viteza,...dar rezultatele...sunt la fel.....costurile au fost la fel de enorme....dezamagirile la fel de mari!!!!Nu inteleg de ce o firma cum este BMW, a acceptat o cutie atat de rea...care nu dezvolta un cuplu necesar acestei masini...numai la gandul ca vor fi mii de clienti care vor veni apoi cu ele la reparat!!!!Am fost si la reprezentante....care nu schimba decat cutia cu totul ,..nu chitul din cutie,...si primeam garantie numai 12 luni,..mi se pare o furaciune pe fata!!!!Sunt dezamagit total !!!!Toti incearca sa te fure,..sa profite,..dar ceva profesionist...nu face nimeni!!!!
Link to comment
Share on other sites

Dar nu cred ca e usor sa fie adaptata, e mult mai mare si voluminoasa, nu cred ca se potriveste clopotul.. e complicat, sincer nu am auzit sa faca cineva transferul asta.

poti face transferul la una manula, dar una peste alta ajungi costul unei reconditionari..

sa trec la manuala nu prea imi surade ideea avand in vedere ca am dorit una automata. sper sa nu apara prea curand problemele. am mai avut un e38 3.5i care la 150dkm a cedat cutia. masina cu carte service la zi fiind masina de protocol nu de forja. dar asta e inseamna ca si cei de la BMW fac compromisuri

 

daca e asa trecep pe logan ca e mai fiabil :)

Link to comment
Share on other sites

daca citeai articolul te lamureai, toata problema e ca BMW zice ca la cutii nu e nevoie de service, ca e lifetime..

Asta nu trebuie luat literal. ce intelege BMW prin lifetime sunt cam 5 ani si 150k km...si asta e doar o guestimare a mea, nu e un punct de vedere oficial,dar cam pe acolo e...

 

 

 

Daca schimbul se face cum recomanda producatorul cutiei, adica intre 80-120k km pentru cutiile 5hp si 6hp, nu ar fi probleme deosebite decat la modele puternice, solicitate, unde uzura mare e inevitabila.

 

Practic la e60 530d 535d, 545i etc.. au devnit consumabile, cam orice le faci rar sar de 200k km..

 

Dar aceste modele nu sunt nici 20 % din ce vinde BMW, iar care vor motoare mari ar trebui sa stie in general ce costuri presupun astfel de masini .. e ceva mai mult decat combustibilul..

Dar la celalate ar trebui sa fie mai durabile, cu precautiile de rigoare ..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

daca citeai articolul te lamureai, toata problema e ca BMW zice ca la cutii nu e nevoie de service, ca e lifetime..

Asta nu trebuie luat literal. ce intelege BMW prin lifetime sunt cam 5 ani si 150k km...si asta e doar o guestimare a mea, nu e un punct de vedere oficial,dar cam pe acolo e...

 

 

 

Daca schimbul se face cum recomanda producatorul cutiei, adica intre 80-120k km pentru cutiile 5hp si 6hp, nu ar fi probleme deosebite decat la modele puternice, solicitate, unde uzura mare e inevitabila.

 

Practic la e60 530d 535d, 545i etc.. au devnit consumabile, cam orice le faci rar sar de 200k km..

 

Dar aceste modele nu sunt nici 20 % din ce vinde BMW, iar care vor motoare mari ar trebui sa stie in general ce costuri presupun astfel de masini .. e ceva mai mult decat combustibilul..

Dar la celalate ar trebui sa fie mai durabile, cu precautiile de rigoare ..

 

Am un prieten ce are un 525 E60 cu motorul de 163 cai si are aproape 300 mii de km. Masina a luat-o de noua in 2006 spre sfarsit si nu a avut nicio problema pana acuma cu cutia automata.. chiar nu prea a avut nicio problema masina. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

pur si simplu are noroc, e o chestie de conjuctura.

El are 525D si are cutia care e si pe 530D, scoate doar 400 Nm., iar cutia are rating de 490. Din cauza ca e diferenta asta mare, In general nu au fost probleme la 525D. Asta nu inseamna ca nu se face service la ea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pur si simplu are noroc, e o chestie de conjuctura.

El are 525D si are cutia care e si pe 530D, scoate doar 400 Nm., iar cutia are rating de 490. Din cauza ca e diferenta asta mare, In general nu au fost probleme la 525D. Asta nu inseamna ca nu se face service la ea..

Probabil de asta...... dar totusi la cum merge cu ea numai in talpa si cu scartait de roti... si sa nu aibe nicio problema. Eu zic ca spune multe despre masina. Chiar este foarte fiabila cutia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
dak ma poate ajuata cineva,am un 330 d fabricat in noembrie 2002 cu pima inmatriculare februarie 2003 184 de caii cutie automata in 5 drepte.a inceput sa imi vibreze in a 5 de la 105 la 115 in caz de o calcam la viteza acesta dadea anumite suturi si o arunca in a 4.am schimbat uleiul si filtru exact acceasi problema.acuma mi a cazut de cutia am duso la mecanic si mia zis ca e convertitorul(ambreajul idraulic)a gasit unul aproape nou cu 3000 4000 de km inainte de montas cutia a fost curatata.sa montat totul frumos sa facut nivelu am facut proba vreo 5 km cu mecanicul toatul merge perfect.plec spre casa si inaite de a baga-o in curtea nu imi mai cupla nimik .nici D nici R.dak o las sa se raceasca acesta cupleaza timp de 1 km merge bn.pana se incalzeste putin uleiul cred .dak e cineva care ma poate sfatui ca cu mecanicii din prin italia e ca naspa.
Link to comment
Share on other sites

dak ma poate ajuata cineva,am un 330 d fabricat in noembrie 2002 cu pima inmatriculare februarie 2003 184 de caii cutie automata in 5 drepte.a inceput sa imi vibreze in a 5 de la 105 la 115 in caz de o calcam la viteza acesta dadea anumite suturi si o arunca in a 4.am schimbat uleiul si filtru exact acceasi problema.acuma mi a cazut de cutia am duso la mecanic si mia zis ca e convertitorul(ambreajul idraulic)a gasit unul aproape nou cu 3000 4000 de km inainte de montas cutia a fost curatata.sa montat totul frumos sa facut nivelu am facut proba vreo 5 km cu mecanicul toatul merge perfect.plec spre casa si inaite de a baga-o in curtea nu imi mai cupla nimik .nici D nici R.dak o las sa se raceasca acesta cupleaza timp de 1 km merge bn.pana se incalzeste putin uleiul cred .dak e cineva care ma poate sfatui ca cu mecanicii din prin italia e ca naspa.

 

Nivelul se face la 50-60 grade cu masina pornita si cineva se joca cu schimbatorul (trece prin toate treptele), daca l-a facut la rece atunci de aia iti face figuri. Probabil ai prea putin ulei in cutie.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

A schimbat cineva uleiul la o cutie automata la cei de la Service Faur (SC GEAR TRANS REP SRL), reprezentantii ZF? Le-am cerut azi o estimare de costuri si mi-au dat pentru un bmw 525d e60 din 2006 un pret de 1,300 lei (care include ulei, baie, filtru si garnitura). Pretul mi se pare convenabil, dar vroiam sa stiu daca a mai mers cineva la ei, daca sunt seriosi, daca se pricep etc.

 

Multumesc pentru informatii :)

Link to comment
Share on other sites

astazi incercam sa ies din parcare si dintr-o data mi s-a oprit motorul si mi-a aparut langa semnul exclamarii langa indicatorul de drive. O fi crapat?

 

E46 320dA din 2000.

 

 

am incercat repornirea..porneste greu...ca si cum nu ar avea motorina si cand intru in R ,N sau D moare motorul.

 

ceva idei?

 

maine o sa incerc cu un tester...

Link to comment
Share on other sites

deci am aflat verdictul-reconditionare totala.

 

pentru cei interesati in cautari am gasit diverse manuale si o lista de preturi.

 

pun aici linkuri:

http://www.automaticchoice.com/Catalogue/5l40e.pdf componente

http://www.piesecutie-auto.ro/produse/?txtManufacturers=3&txtGearboxes=34 preturi

http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/automaattilaatikko/5L40E.pdf how to..:)

 

 

sper sa iasa ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.