Jump to content

Drive-test Bmw X3 2.0d X-drive F25


Cosminbad

Recommended Posts

Prin amabilitatea domnului George Creanga de la Contempo Brasov, ieri, cand am fost la revizie cu X3-ul meu, am avut ocazia sa fac un drive-test cu modelul nou de X3, motorizare 2.0d 184 cp, cutie automata 8 trepte, Navigatie (functiona si in RO), HUD, adaptive drive etc.

 

Prima impresie (nu am codus cutie automata prea mult pana acum, pe BMW niciodata) a fost ca schimba treptele imperceptibil. Aveam 80 km/h si eram in treapta VI. Caderile de turatie sunt foarte mici intre trepte 2-300 RPM. In modul Sport al cutiei, raspunsul la Kick-down este instantaneu, a retrogradat (cred ca 2 trepte) si s-a lansat masina fara timpi morti.

Feeling-ul la volan este tipic BMW, cu directia putin greoaie (in modul sport al suspensiei, directia se intareste si mai mult).

In modul normal, suspensia absoarbe orice soc, denivelare, gropi, etc. Masina avea pneuri run-flat si jante pe 18, deci cu jante de 17 cred ca ar fi chiar mai confortabila. Am mers atat pe asfalt, cat si pe drum mai rau si offroad usor (zapada, gropi, denivelari, pietre). A disparut senzatia de viteza (la X3-ul meu, la 120km/h simt ca am viteza asta), in schimb la masina de drive-test abia percepeai ca ai viteza, e mult mai bine antifonat modelul nou si mai silentios. HUD-ul cred ca face toti banii, iti afiseaza viteza intr-un plan mai indepartat de parbriz, ai profunzime, nu iti sare in ochi, iti arata chiar si indicatii ale navigatiei prin sageti. Nu mai trebuie sa iti iei ochii de la drum.

Suspensia in modul normal este mult mai confortabila ca la orice BMW pe care l-am condus, zici ca esti in seria 7, au disparut bocaniturile la orice groapa lovita, ma simt ca intr-un Landcruiser la confortul suspensiei. Cu toate astea, ruliul se mentine in limite foarte mici. Pot sa compar cu X3-ul meu pe modul normal.

Pe modul Sport, situatia se schimba. Directia e mai tare, suspensia se intareste iar ruliul dispare cu desavarsire.

Dupa cativa km pe sosea, am intrat pe un drum de tara care pe alocuri avea gheata si zapada, foarte denivelat, un drum pe care sa il parcurgi cu treapta II la o cutie manuala. Ma asteptam sa sar din scaun la primul hop, obisnuit cu masina mea. Dar nu a fost asa. Confortul e la intaltime. Se simte cursa mica a amortizoarelor, insa raspunsul nu mai e la fel de violent.

Calitatea materialelor la interior a crescut foarte mult, finisajele sunt mai bune calitativ ca la X3-ul anterior, scaunele sunt mai confortabile. Ceea ce m-a deranjat la ceasurile de bord e ca nu iti arata treapta curenta de viteza decat daca treci cutia in modul manual. Altfel iti afiseaza un "D" mare. Portbagajul a crescut in dimensiuni (in lungime, adancimea pare la fel).

Despre consum nu am ce sa spun, e oricum mic pt un motor de 2000 si 184 cp, masina avea doar 360 km parcursi, era nou-nouta.

In concluzie, masina e un model Premium al anului 2011, care face fata noilor cereri si tendinte, ramane de vazut care va fi fiabilitatea modelului pt ca e plin de electronica, dar poate sunt eu neincrezator. Cu siguranta e un must-have pt mine. In conditiile economice actuale (pret, taxe,combustibil,consum), l-a detronat pe X6 din topul preferintelor personale.

Link to comment
Share on other sites

Motorul are un sound sportiv parerea mea. Nu zici ca e diesel. Vibratii nu am simtit sau tremurat cand mergeam fara sa accelerez. La acceleratie puternica e mai prezent motorul dar nu e deranjant. E mult mai silentios decat 2.0d de pe E83-ul meu fara face-lift

 

Performantele sunt foarte bune. Accelereaza imediat. Constructorul declara 8,5s de la 0 la 100km/h. Fata de 10,1 la modelul cu 150cp si cutie manuala, eu zic ca e decent.Cert este ca s-a ridicat acul la viteza pe nesimtite. Masina a capatat o anumita senzatie de stabilitate si confort, fara sa afecteze sportivitatea.

Link to comment
Share on other sites

In mare parte confirm ceea ce zice Cosmin. Aceleasi concluzii le-am avut si eu in urma testului facut la lansarea modelului.

O precizare. Motorul se aude naspa, cel putin la masina cu care am facut testul se auzea ca un diesel VW. Surprinzator de tare si nu am fost singurul care am facut aceasta observatie.

 

Cosmine, materialele la interior sunt partial mai bune. Pe partea inferioara a usii si-a facut loc plasticul tare, ceea ce la vechea generatie, adica cum avem noi, nu era.

In rest masina e beton.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok d-rive, dar fata de X1, calitatea e mult mai mare. Se vede balamaua la X1 la usa pe interior, nu are decat putin plastic unde se termina geamul, in rest e doar tabla. Au facut rabat la materiale pt a reduce pretul.

 

Ramane de vazut cu sunetul motorului. Poate te-ai obisnuit cu 6 cilindri. Si eu la E34 aveam un diesel care torcea mult mai frumos ca cel de pe E83. Unele masini sunt si forjate de la primii km pe coclauri si acceleratii "blana". Dupa un interval de 5000 km, motorul se maturizeaza daca pot spune asa. Eu nu am fost deranjat de zgomotul motorului, nu aveam nici muzica in masina tocmai de aceea. Ori a devenit X3-ul meu zgomotos (are 180 000km), ori nu am fost atent. Ce m-a bucurat iarasi e ca au marit oglinzile laterale.

Link to comment
Share on other sites

Si la X3-ul vechi marisera oglinzile. Normativ european.

 

Asa e, fata de X1 diferenta e mare dar X3 deja e un produs matur care are un loc in piata destul de bine definit si daca veneau cu un interior gen X1 era bai mare.

Ai vazut ce am zis eu. La modul cel mai sincer, cu mici observatii, in rest, masina e beton.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.