Jump to content

Schimbare ulei la o masina noua dupa perioada de rodaj.


  

13 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Asadar sunt intr-o dilema.

Am la seria 5 vreo +2k km si pe la 5000km parcursi as vrea sa-i fac schimb de ulei si de filtru la motor.

Pe forumurile din strainatate e dezbatuta problema asta si majoritatea opteaza pentru schimbarea uleiului dupa perioada de rodaj. Cine va spune ca motoarele au rodaj facut in fabrica sa-l trimiteti la plimbare, nu se face asa ceva decat cu mici exceptii.

Primul ulei pus in masina este in general un ulei mai diferit putin decat uleiul "normal" ca sa-i spun asa. BMW recomanda o perioada de rodaj pentru masinile noastre, in acest timp toate componentele "asezandu-se" la locul lor. Tot in acest moment apar si mici particule metalice rezultate in urma rodajului.

Cred ca e oportun ca sa fac asa cum se proceda pana acum cativa ani chiar si la BMW sa schimb uleiul la cca 5000km parcursi.

Voi cum considerati ca e mai bine?

 

Plec de la premiza ca in Romania combustibilul nu e atat de bun ca afara, drumurile sunt cu mult praf, traficul e asa cum e si astfel uleiul se contamineaza mai repede si inlocuirea lui cu altul nou, curat, nu vad ce poate sa nu aduca benefic motorului.

 

 

P.S. nu stiu daca s-a mai vorbit intr-un topic dedicat de acest lucru dar consider ca un topic nou isi are locul si e oportun, motoarele s-au schimbat, la fel si intervalul de service, la fel si intretinerea lor globala. Asadar un topic de actualitate cred ca e binevenit pentru posesorii de BMW-uri noi.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

cred ca daca masina e in garantie, ar trb sa adaugi in post si ce zice fabricantul.

ai cva instructiuni primite in scris, cred, fie la P-V de predare-primire, fie in manualul de utilizare.

 

eu personal as da jos uleiul intr-un vas curat, il lasi la decantat macar o noapte, palnie cu magnet.... as vedea daca e ceva depunere pe magnetul de la buson...chestii simple de facut, cost 0...

Link to comment
Share on other sites

La X3 l-am schimbat la 30k asa cum a zis fabricantul.

Rechinutu, degeaba las magnet, contaminantii din ulei nu sunt doar cu Fe in componenta si unii nu sunt magnetici. Oricum, particulele mari sunt oprite de filtru.

Instructiuni in scris nu am nimic, doar manualul de utilizare unde sunt mai putine informatii ca in trecut. Sa ne faca sa devenim dependenti de ei total, de service-ul de reprezentanta ma refer.

Dupa carte ar trebui sa-l schimb cand imi zice masina pe computerul de bord.

 

Eu am ramas mai invechit in conceptie si cred ca e mai bine asa. Motoarele s-au modernizat foarte mult ca electronica dar fierul tot fier e. Dincolo de bloc motor sau baie de ulei din magneziu, aluminiu si alte alea.

 

La M inca a ramas chestia cu schimbarea uleiului dupa rodaj. La celelalte e interval extins de service.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

pai nu are cum sa dauneze un schimb de ulei. Daca vrei sa stai linistit schimba-l. NU cred ca o sa pierzi garantia din cauza asta. :)

 

 

Ai dreptate nu se rodeaza nimic din fabrica, pur si simplu prelucrarea e mult mai performanta, tolerantele sunt mult mai mici si motoarele moderne "se imbina" mai bine din start..

Ce am remarcat e ca multi producatori care au garantii serioase si mari recomanda asta.(schimbul uleiului dupa perioada de rodaj)

Oricum sa schimbi la 30k km un ulei mi se pare nebunie, in orice conditii. Dar asta s-a mai dezbatut/ discutat si in alte parti pe forum.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Daca ai ajuns sa-ti pui intrebarea asta, eu zic sa schimbi uleiul. Pentru ca n-o sa poata nimeni sa-ti aduca argumente stiintifice cum ca nu trebuie schimbat, si o sa stai cu dubii.

La o adica, cred ca poti sa-l schimbi si tu, ca ai unde, si nu stiu daca poate sa-si dea seama cineva ;) Si urmatorul schimb il faci la cat zice BC-ul.

Link to comment
Share on other sites

Da, pai asta e si ideea.

Ulei o sa-i pun de calitate, nu se pune problema sa pun prostii in ea :)

Daca schimb uleiul si filtrul nu are nimeni cum sa-si dea seama de nimic. Eventual data pe filtru dar nu e o problema asta, o facem si pe aia :)

 

Cand da caldurica o sa ma uit la el sa vad cum se prezinta. Cu toate ca nu sunt eu "opacimetru" sa vad ce si cum, dar macar sa-mi fac o idee.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.