Jump to content

Tractiune integrala?


Romulus

Recommended Posts

si eu sunt de parere ca 4x4 e un moft... chiar nu ai nevoie de el doar in zilele supper inzapezite, cand oricum dai de o coloana care sta dupa un tir rasturnat... si degeaba ai 4x4 pe sedan. in zilele respective mai bine iei ttrenul ca ai sanse mari sa dea vreun dobitoc far

a 4x4 peste tine...

 

stiu si un avantaj... nu fumegi numai cu o roata :blink: (romulus)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Asta cu tractiunea integrala, e un mit urban. Multi au picat in plasa marketingului, fara sa gandeasca ca daca o pui, DOAR ca sa fie acolo, daca trebuie vreodata, va face sa duceti "tractiunea integrala" cu voi in masina, mai mult de 300 zile pe an, fara nicio justificare.

 

Parerea mea... :blink:

142610[/snapback]

...o fi sau nu un mit urban cum spui...dar daca vrei sa iei din clientii quattro e nevoie sa oferi si optiunea tractiunii integrale...si asta a facut si bmw si mercedes...

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata am citit pana aici :blink:

 

de ce tractune integrala? nu patinezi la liniute :)

142668[/snapback]

 

Dar prajesti original ambreiajul :)

 

Crezi? La accelerare, masa este transferata pe puntea spate. Puntea din fata fiind descarcata, poate pierde aderenta usor. La o accelerare puternica pe uscat, in linie dreapta, tractiunea integrala incurca rau.

142671[/snapback]

 

Poate asta este unul din motivele pentru care s-a plecat de la o repartizare 38% fata si 62% spate.Iti garantez ca nu vei pierde aderenta(in conditiile in care ai cauciucuri decente).Never ! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba numai de perioadele cand avem zapada pe sosele...si o simpla ploaie poate sa-ti faca viata grea intr-o curba in care ai intrat prea tare...si asta indiferent de a cata generatie e controlul stabilitatii de pe masina ta. Sistemele integrale si-au aratat calitatile pe suprafete cu aderenta scazuta...si din noiembrie pana in martie nu sunt numai 20 de zile...si nu in ultimul rand...e de ajuns sa se intample o singura data...

Putini dintre noi stiu (practic si nu din auzite) sa controleze la limita o masina RWD...eu cel putin ma simt mai in siguranta cu tractiunea integrala...parerea mea... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba numai de perioadele cand avem zapada pe sosele...si o simpla ploaie poate sa-ti faca viata grea intr-o curba in care ai intrat prea tare...si asta indiferent de a cata generatie e controlul stabilitatii de pe masina ta. Sistemele integrale si-au aratat calitatile pe suprafete cu aderenta scazuta...si din noiembrie pana in martie nu sunt numai 20 de zile...si nu in ultimul rand...e de ajuns sa se intample o singura data...

Putini dintre noi stiu (practic si nu din auzite) sa controleze la limita o masina RWD...eu cel putin ma simt mai in siguranta cu tractiunea integrala...parerea mea... :)

142882[/snapback]

 

Nu te supara, dar daca nu accelerezi, nu conteaza ce tip de tractiune ai, tot aderenta e zeul care te scapa si la fel scapi si o integrala si una cu tractiune fata sau spate. Iar daca accelerezi in curba, astfel incat sa pierzi aderenta... :) E mai bine sa iei una cu tractiune fata, e mai sigur si decat o integrala.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

In conditiile unor drumuri decente,curatate la timp iarna,fara tot felul de mizerii pe ele,de la ulei pana la nisip si pamant lasat de basculantele care ies de pe diverse santiere,ar trebui sa fii nebun sa optezi pentru tractiune integrala.Mai ales in conditiile in care cel putin 50% din timp rulezi in oras.

Apoi,greutate mai mare,consum ceva mai mare,tragi mai greu de volan,mai pica o planetara etc :blink:

 

Dar...o sa dau cateva exemple in Bucuresti:

 

-iarna cand toti vecinii dau la lopata, iesi linistit(cu conditia sa nu suspenzi masina)

-poti sa parchezi in locuri de care altii se feresc

-cand e ud pe jos,siguranta data de tractiunea integrala nu se compara cu tractiune spate sau fata

-la fel pe drum acoperit cu nisip sau mai stiu eu

-in cazurile in care ai nevoie sa acceleri puternic la plecarea de pe loc,o poti face fara teama ca o sa iti patineze vreo roata

 

Ar mai fi cateva avantaje...dar ca o concluzie,imi simt pielea mai pazita intr-o masina cu tractiune integrala :)

Link to comment
Share on other sites

Interesant topic. Am de mult in plan o masina cu tractiune integrala si la anul o sa pun planul in practica. Intrebarea e daca sa fie SUV sau sedan. Inca nu m-am hotarat :blink:

 

Subscriu si eu la avantajele spuse de zixx. Si mai adaug ca daca e SUV, desi stabilitatea in curbe e mai mica (asta daca fortezi masina), plusul de vizibilitate si posibilitatea de a merge fara probleme majore pe drumurile in lucru din Bucuresti mi se par atractive :)

Link to comment
Share on other sites

intr-adevar o pozitie mai inalta la volan e utila. si acum on topic: de obicei la o masina cu tractiune integrala poti accelera in curba intr-o viteza inferioara si vei vedea ca nu are reactii imprevizibile masina ,vad eu la X3.In schimb la o masina cu tractiune spate daca accelerezi si ti-a fugit putin spatele daca nu esti atent te-ai dus.E valabil si pt fata.La X-drive se modifica raportul intre punti in timp reala , vazusem undeva o schema undeva cum se modifica raportul intr-o curba.Foarte interesant. Si cum am zis si au zis si baietii , pe timp de ploaie iarasi asigura un plus de tractiune.Pe noroi , pe nisip , pietrish , zapada , gheata .Eu d-abia astept sa vina iarna sa vad ce poate X-drive si sa vin cu impresii. Si sunt sigur ca poate mult. Pana acum am vazut ce poate tractiune spate si tractiune fata.Si integrala am testat dar la o masina mai mult pt offroad decat pentru sosea, cum e X3.Si nici nu o sa schimb cauciucurile .Le tin astea mixte , all season care le am.
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar o pozitie mai inalta la volan e utila. si acum on topic: de obicei la o masina cu tractiune integrala poti accelera in curba intr-o viteza inferioara si vei vedea ca nu are reactii imprevizibile masina ,vad eu la X3.In schimb la o masina cu tractiune spate daca accelerezi si ti-a fugit putin spatele daca nu esti atent te-ai dus.E valabil si pt fata.La X-drive se modifica raportul intre punti in timp reala , vazusem undeva o schema undeva cum se modifica raportul intr-o curba.Foarte interesant. Si cum am zis si au zis si baietii , pe timp de ploaie iarasi asigura un plus de tractiune.Pe noroi , pe nisip , pietrish , zapada , gheata .Eu d-abia astept sa vina iarna sa vad ce poate X-drive si sa vin cu impresii. Si sunt sigur ca poate mult. Pana acum am vazut ce poate tractiune spate si tractiune fata.Si integrala am testat dar la o masina mai mult pt offroad decat pentru sosea, cum e X3.Si nici nu o sa schimb cauciucurile .Le tin astea mixte , all season care le am.

142925[/snapback]

 

eu am fost cu un quattro pe o curba unde eram in drift cu tot cu quattro eu is curios cate tumbe peste cap faceai tu cu X3 in acea curba.......

bah da nu mai vb din carti si filme ca poate o sa inceapa unii sa va si creada

Link to comment
Share on other sites

pai daca eu conduc ceva cu X-drive inseamna ca vb din filme ? si in plus ...zici ca erai in drift cu un quattro.Cu o tractiune fata nu ai fi fost in drift mult mai devreme fata de quattro ? sau cu o tractiune spate.Nu zic ca X-drive sau quattro sunt perfecte .Dar sunt mult mai sigure.
Link to comment
Share on other sites

[...]

Nu zic ca X-drive sau quattro sunt perfecte .Dar sunt mult mai sigure.

143046[/snapback]

 

Vezi tu Cosmine, cu asertiunea asta NU sunt de acord. As modifica-o in sensul:

 

Cu tractiune integrala, greselile de sofat sunt mai usor de iertat. Asta nu inseamna ca sunt mai sigure. Daca e sa o iei asa, atunci tractiunea fata e la fel de sigura. In plus, orice tractiune integrala va manifesta mai mult sau mai putin subvirare.

 

E exact ca si la Active Steering. Ma invata prost, contrabracand singura rotile, fara sa invart eu de volan... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai si nu e bine sa iti mai ierte din cand in cand din greselile de la volan ? e suficient sa nu iti ierte o singura data si poti sa o patesti urat.Ca poate te deprinzi prost si urmatoara data cand te vei reintoarce la o tractiune spate dupa ce ai condus o integrala poate va fi destul de dificil sunt de acord.Ceva in genul conduci automata si te intorci la manuala.Zicea un baiat pe forum ca a sarit cu masina intr-un rau.Oare daca avea integrala mai derapa cand accelera pe pietrish la depasire ? .Topicul asta e oricum ceva in genul cum a mai zis ceva diesel vs benzina , manuala vs automata , sedan vs break , etc.Atata timp cat fiecare isi gaseste masina potrivita pt el si nu vrea mai mult din puct de vedere al tractiunii e ok.Noi sa fim sanatosi ca masini sunt destule.
Link to comment
Share on other sites

Din nou nu sunt de acord. Daca vrei o masina neiertatoare, ia una cu tractiune fata, de ce te-ai gandit la BMW?

 

Ti-ar place sa zbori cu avionul dar ti-e rau de inaltime... Iti plac dulciurile, dar ai vrea sa nu te ingrasi? Iti place BMW, dar ti-e frica de tractiune spate?!? Esti client BMW doar pentru ca are si oferta de tractiune integrala?

 

:)

 

ASTA E MOTIVUL CARE NU-L ACCEPT PENTRU TRACTIUNE INTEGRALA LA UN BMW SEDAN.

 

Daca spuneai ca si zixx ca ai de trecut prin moloz, intelegeam, dar pitch-ul Subaru aplicat la BMW, nu-mi place.

 

Pe de alta parte, tu Cosmine ai X3, deci esti scuzat... :blink:

Link to comment
Share on other sites

bai bateti apa in piua. tu romulus vrei sa acreditezi ideea ca nu e nevoie de 4x4. pentru unii este. in conditi de aderenta scazuta diferenta e enorma. depinde de fiecare ce-i trebuie pentru sine, nu poti judeca pt altii si da verdicte. problema e si fals pusa, asa ca si pentru o singura masina. e frecventa si pe site-urile moto. nu exista ceva all in one. 2-3 masini/moto diferite rezolva tot.
Link to comment
Share on other sites

[...]

tu romulus vrei sa acreditezi ideea ca nu e nevoie de 4x4.[...]

143054[/snapback]

 

Eu n-am spus asta. Am spus ca motivele pentru care majoritatea clientilor cumpara un 4x4 sedan, sunt de obicei gresite, dovada ca marketingul Audi si Subaru au atins constiinta publica destul de grav.

 

LE: Pana si prezenta x-ului pe seria 3 si seria 5 e dovada clara.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus asta. Am spus ca motivele pentru care majoritatea clientilor cumpara un 4x4 sedan, sunt de obicei gresite, dovada ca marketingul Audi si Subaru au atins constiinta publica destul de grav.

 

LE: Pana si prezenta x-ului pe seria 3 si seria 5 e dovada clara.

143058[/snapback]

 

nu poti judeca pe altii. fiecare are propriile criterii. eu de exemplu vreau sa tin un 4x4 nu ca-mi place sa umblu cu el ci ca pot umbla cu el oricand. altii din varii motive. oricum rau nu are de ce sa fie. incearca pe udatura sau zloata sa treci dintr-un bmw normal intr-un x si inapoi si te lamuresti.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus asta. Am spus ca motivele pentru care majoritatea clientilor cumpara un 4x4 sedan, sunt de obicei gresite, dovada ca marketingul Audi si Subaru au atins constiinta publica destul de grav.

 

LE: Pana si prezenta x-ului pe seria 3 si seria 5 e dovada clara.

143058[/snapback]

 

 

Ma scuzi, dar eu nu inteleg ce inseman sintagma"dovada ca marketingul Audi si Subaru au atins constiinta publica destul de grav". Oare accentul pus pe un sofat mai sigur prin quattro sau X-drive e decat o strategie de marketing? Eu nu cred.. Cred ca, si am mai spus-o, viitorul apartine masinilor cu o securitate din ce in ce mai mare, unde tractiunea 4x4 va fi un element important si care nu va lipsi.....

Edited by theotien
Link to comment
Share on other sites

nu poti judeca pe altii. fiecare are propriile criterii. eu de exemplu vreau sa tin un 4x4 nu ca-mi place sa umblu cu el ci ca pot umbla cu el oricand. altii din varii motive. oricum rau nu are de ce sa fie. incearca pe udatura sau zloata sa treci dintr-un bmw normal intr-un x si inapoi si te lamuresti.

143062[/snapback]

 

Eu vorbesc de 4x4 sedan, nu X3 sau X5. Tu vrei sa tii un 4x4 dar pentru motive diferite, nu pentru siguranta in curbe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.