Jump to content

Tractiune integrala?


Romulus

Recommended Posts

De ce tractiune integrala? Intreb pentru seria 3 si seria 5, ca pentru clasa X nu discut... Vad ca sa tot vorbeste intr-una de acest lucru. De ce ne-am cumpara tractiune integrala?

 

De ce am incarca masina 365 zile pe an cu planetare fata, posibilitati de distrugere si uzura a lor, consum mai mare, greutate mai mare? Pentru 20 de zile in care poate ar fi nevoie de ele in fiecare an din cauza zapezii de pe sosea le-ati cara cu masina in celelalte 345?!?

 

Imi scapa mie ceva? Toata lumea in cor: sta masina in curbe de vis. Pai oameni buni, cand nu accelerezi, un BMW sta pe curbe ORICUM de vis. Cand e uscat, in majoritatea timpului, sta pe curbe ORICUM de vis. Si cand e ud, ORICUM ar fi, fata, spate sau integrala, ar trebui sa va ganditi la aderenta si pierderea ei. Asa ca acceleratia trebuie dozata indiferent de tipul de tractiune, cand e ud pe jos.

 

Toate masinile sunt la fel ca si tractiune, cand nu se accelereaza!

 

Asta cu tractiunea integrala e un mit urban. Subaru a avut o idee de marketing, Audi si-a amintit ca el era cel mai bun si BMW n-a vrut sa ramana in afara pietei si trendului. Sa incerc sa explic cand cred eu ca e buna tractiunea integrala.

  • Off-road. Indiscutabil. Dar pentru asta ORICUM ai nevoie de o garda la sol diferita de a unui BMW seria 3 sau seria 5. Deci asta e oricum apanajul unui SUV. Aveti de mers pe drumuri ne-asfaltate macar odata la 1-2 saptamani. N-aveti nevoie de un sedan!
  • Suprafete rulante in mare parte din timp. Prin suprafete rulante, inteleg, zapada, nisip, pietris, etc. Orice face masina sa alunece usor, orice exceptand asfaltul. Pai in Finlanda spre exemplu, e normal ca oamenii au nevoie de un xDrive. Doar au 6-7 luni pe an, drumurile acoperite cu orice mai putin asfalt. Dar in Romania?!? Avem maxim 2 luni pe an, ceva zapada, din care MAXIM 10 zile drumurile sunt acoperite cu zapada. In rest, nu e nici o problema. Si chiar si in aceste zile, un BMW modern, cu tractiune spate si DSC dar "incaltat" corespunzator de iarna, se descurca fara NICIO problema. Si atunci? Sta bine in curbe?!? Aiurea, invatati sa conduceti in curbe si sa vedeti cum sta ORICE masina.

In WRC, da... Acolo unde e macadam sau asfalt cu portiuni de macadam, e clar ca e nevoie de tractiune integrala. Dar pe asfalt fiti convinsi ca ar fi mai fericiti cu tractiune spate. Vezi orice competitie de asfalt, unde NIMENI n-a auzit de tractiunea integrala, si daca ploua si daca e uscat.

 

Asta cu tractiunea integrala, e un mit urban. Multi au picat in plasa marketingului, fara sa gandeasca ca daca o pui, DOAR ca sa fie acolo, daca trebuie vreodata, va face sa duceti "tractiunea integrala" cu voi in masina, mai mult de 300 zile pe an, fara nicio justificare.

 

Parerea mea... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...Pentru 20 de zile in care poate ar fi nevoie de ele in fiecare an din cauza zapezii de pe sosea le-ati cara cu masina in celelalte 345?!?...

142610[/snapback]

Cu asta nu sint de acord. Argumentatia ta e biased intentionat pentru a-ti sustine punctul de vedere. Clima de la noi nu e sub nici o forma de asa natura incit doar 20 de zile din an sa fie zapada si gheata. Eu as zice maidegraba o treime din zile, hai un sfert. Acum citeva zile erau -5C undeva intre Cluj si Baia Mare. Si pe unde era un pic de precipitate cazuta, era urit de tot. Sa nu imi vii sa zici ca tractiunea integrala oricum nu ajuta unde e gheata. Daca sint toate 4 rotile pe gheata, ai dreptate, daca nu, nu. Eu argumentez aici doar felul in care minimalizezi situatiile de pe la noi... 20 de zile din an, din care numai doua sint chiar nasoale, si si in alea doua zile, numai seara o jumatate de ora si dimineata devreme 40 de minute. Ma si gindesc daca saptamina asta sa ma mai aventurez cu gume de vara pina in Bucuresti.

 

La restul argumentelor sa mai raspunda si altii.

Link to comment
Share on other sites

Pe sosele in Romania, nu e zapada mai mult de 20 zile intr-un an. Putem numara in urmatorii 4-5 ani. :blink:

142627[/snapback]

Lasa, ca numaram daca vrei. Dar nu asa ca iarna trecuta. Tu ai stat in Bucuresti, si eu am bintuit pe Arad-Baia Mare si retur. As zice ca nu prea stii de fapt despre ce vorbim.

 

-5 grade, a fost o greseala a naturii in perioada asta.

142627[/snapback]

Si ti se pare ca sa patesti ceva, oricit de insignifiant, fie ea si doar o sperietura zdravana, din cauza la "o greseala a naturii" e acceptabil? Desigur, fiecare sa isi judece compromisul propriu: cit are de gind sa investeasca ca sa contracareze natura, si cit risc isi asuma. Dar de aici si pina la a spune ca 4x4 pe un sedan e useless... e cale lunga.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce vrei sa spui... Vrei sa spui cumva ca nu s-a descurcat bine E60-ul in conditii de iarna cu cauciucuri de iarna?!?

 

Ca eu am fost la Baia Mare, FIX cand era zapada de 40 cm si am urcat pe la Nistru fara probleme.

 

Exceptand ca n-am putut sa o scot usor din fata garajului, dar era explicabil, am pus-o prost... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce vrei sa spui... Vrei sa spui cumva ca nu s-a descurcat bine E60-ul in conditii de iarna cu cauciucuri de iarna?!?

142636[/snapback]

Nu intelege decit ceea ce spun. Ador cum merge masina asta, vara sau iarna, nu conteaza (incaltata potrivit sa fie). Abia astept sa vina iarna. M-am legat doar de (si am ironizat putin, admit) doar felul in care... daca ma gindesc bine, in alea 20 de zile, perioadele alea nasoale jumatate de ora seara si 40 de minute dimineata ar fi maidegraba 15 minute cu 20, ca mai facem niste plecaciuni catre Mecca inainte sa plecam la drum.

Link to comment
Share on other sites

Clima de la noi nu e sub nici o forma de asa natura incit doar 20 de zile din an sa fie zapada si gheata.

La restul argumentelor sa mai raspunda si altii.

142623[/snapback]

 

Dar mai sunt si zile in care lucreaza astea de la dezapeziri, se mai pune sare si nisip. Cel putin in Brasov, pe traseele pe care circul eu de obicei, nu stiu daca se aduna 20 zile in toata iarna cu zapada si gheata si cand nu mai fac fata utilajele de dezapezire. Initial mi-am dorit si eu ca urmatoarea masina sa-mi fie xi, dar am facut acelasi calcul si am renuntat sa dau 2.000 de euro in plus pentru ceva pe care sa-l folosesc 20 de zile pe an, plus riscul in care se defecteaza componentele suplimentare.

Link to comment
Share on other sites

Da aici cu mici exceptii ii dau dreptate lui Romulus, dar sa nu uitam de optiunea fiecaruia , daca cineva doreste sa dea cateva mii in plus pe un xi,xd fata de un i sau d...e alegerea lui, poate ca el vrea sa fie linistit in orice situatie chiar daca acea situatie poate aparea doar o data pe an. Intr-adevar daca stau sa ma gandesc iarna trecuta desi am mers in fiecare zi cu masina, o singura data a fost problematic, cu ninsoare si gheata pe strada, dar cu DSC-ul si cauciucuri de vara , viteza mica, n-am avut situatii limita. Pana la urma daca e oglinda pe jos , te duci ca pe sanie cu orice tractiune..

Dar gandind d.p.d.v al banilor diferenta de 3-4000 intre modelul fara si cel cu x..as da-o mai bine pe un sistem de navigatie color , pe xenon, Harmann-Kardon,...mmm :blink: cate chestii se pot pune cu banii astia, si mi-ar mai ramane si vreo 600 pt cauciucuri de iarna.

Link to comment
Share on other sites

problema nu exista. depinde cum vrei sa iti raspunda masina. daca mergi mai la limita si vrei sa ai raspuns mai ca la curse iei rwd. daca realmente e important sa fortezi pe curbe cu adrenta scazuta iei 4x4, nu se compara. important e cum iti place sau ce ai nevoie. eu cred ca dincolo de dezavantajele enumerate si care sunt reale e bun un 4x4 iarna, cand e placa de gheata eventual cu gropi pe jos. vara nu se justifica.
Link to comment
Share on other sites

Crezi? La accelerare, masa este transferata pe puntea spate. Puntea din fata fiind descarcata, poate pierde aderenta usor. La o accelerare puternica pe uscat, in linie dreapta, tractiunea integrala incurca rau.

142671[/snapback]

 

 

da ai dreptate, dar ma gandeam ca macar nu scoti fum din cuciuce :blink:

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

Am avut un A6 Quattro si am ramas cu el impotmolit in zapada, de la cat m-am chinuit sa il scot, a ajuns precum ipotenuza la un triunghi, botul in usa garajului si fundul in gard. Nu mi-a dat prin cap ca e pamant si iarba uscata sub zapada, altfel probabil ca ieseam. In rest, nu mi s-a parut cu nimic special.

 

N-am simtit niciodata nevoia de 4x4. Am coborat Borsecul pe zapada cu tractiune spate si era chiar fun.

 

Deci chiar ca nu vad rostul la inca doua planetare pe fatza, si inca multe alte chestii care se pot strica inutil. Plus ca imi e dor de raza de bracare mare pe care o are BMW-ul comparativ cu masinile FWD.

Link to comment
Share on other sites

N-am avut inca integrala, asa ca poate unele judecati din ce voi spune mai jos sunt "dupa ureche". Conduc BMW de vreo 8 ani si am avut momente cand injuram de zor si-mi spuneam ca urmatoarea e integrala. Totusi inca conduc 4x2 :blink:

 

Parerea mea e ca-i cam dificil sa o judeci in termeni de alba sau neagra. Cam asa cum e in problema benzina sau diesel, automata sau manuala etc etc... E clar important:

* cat de mult mergi (chestia cu probabilitatea care creste odata cu cresterea subsetului)

* cat conteaza disponibilitatea imediata data de indiscutabilul plus de tractiune (nu stau sa curete drumul ca-n palma, pot pleca acum)

* cine mai pune mana pe masina (poate nu la toti nevasta stie sa controleze un derapaj spate...)

* pe ce drumuri mergi

* cat de purist esti sau vrei sa fii

* cati bani iti permiti sa cheltui (achizitie, benzina, intretinere) pe "e buna din cand in cand... dar atunci cand e buna, e buna!"

 

Si da, nu e doar zapada in discutie, poate fi si drum ud, mazga, polei. Eu unul am avut nenumarate derapaje mai mici sau mai mari si pe astfel de suprafete (nici macar piatra cubica, ci asfalt). O sa ziceti ca nu mi-am corelat gazul cu starea drumului, si o sa fiu de acord, dar o sa mai zic ca daca e integrala poti sa-i dai mai mult gaz in situatiile astea... frana e pe 4 roti oricum... All in all, un plus de siguranta care nu strica.

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

problema nu exista. depinde cum vrei sa iti raspunda masina. daca mergi mai la limita si vrei sa ai raspuns mai ca la curse iei rwd. daca realmente e important sa fortezi pe curbe cu adrenta scazuta iei 4x4, nu se compara. important e cum iti place sau ce ai nevoie. eu cred ca dincolo de dezavantajele enumerate si care sunt reale e bun un 4x4 iarna, cand e placa de gheata eventual cu gropi pe jos. vara nu se justifica.

142673[/snapback]

 

Foarte corect. Adevarul e ca un DSC-ul de ultima generatie isi face treaba SUPER bine. Sa nu uitam ca pe masina mea, la nevoie face si contra-bracare la rotile fata in caz de derapaj, din cauza Active Steering.

Link to comment
Share on other sites

[...]

O sa ziceti ca nu mi-am corelat gazul cu starea drumului, si o sa fiu de acord, dar o sa mai zic ca daca e integrala poti sa-i dai mai mult gaz in situatiile astea...

 

[...]

142680[/snapback]

 

Ai dreptate, asta mi-a trecut prin minte. RWD trebuie invatat, mai ales dupa mult condus cu FWD de putere relativ mica, unde esti obisnuit sa apesi acceleratia in fiecare curba, imediat dupa franare. Citeste despre cum se iau curbele de catre profesionistii din F1 si ai sa vezi ca ating acceleratia progresiv DUPA apex-ul curbei.

Link to comment
Share on other sites

eu ce nu inteleg e de ce se apofundeaza discutiile atat de mult pe parti tehnice cand sun sigur ca 90% dintre cei ce citesc si posteaza habar nu au sa exploateze masina la nivelul la care o duce in discutiile tehnice

la noi in tara la wrc sunt piloti adevarati care ii numeri pe degetele de la o mana restul sunt si ei pe acolo de umplutura

nu are rost sa discutam de trasa masinii de viraje de kestii e subviratoare e mama naibii cand sunt multi care habar nu au sa ia o curba

mai ales ca vad ce viteze maxime au atins unii in linie dreapta si se lauda cand altii cu viteza aia iau curbe ......

 

asa ca la ce drumuri si soferi are romania eu zic ca nu are rost atata palavrajeala

sunt prea putini care pot fi aplaudati .....dar fiind un forum ..... :blink: ....go ahead

Link to comment
Share on other sites

si eu sunt de parere ca tractiunea integrala pe o masina sedan e mai mult...... degeaba

eu lucrez la o unitate militara langa Buc. in mijlocul unei paduri si acum 2 ierni m-am dus cu un audi 100 [ A6 ] quattro la serv pana sa intru pe drumul forestier a mers bine cum am intrat pe acel drum nu am mers decat cu vro 100 m mai mult decat un coleg de servici care se bagase cu o dacie.......dupa ce a trecut autobuzul unitatii am trecut si noi cu masinile

daca ninge in iarna asta ii invit pe cei cu tractiune integrala sa se bage daca trec inseamna ca nu stia prietenul meu sa conduca o masina AWD

Link to comment
Share on other sites

Eu, (daca ar fi sa ma intrebati pe mine:)) cred ca totusi tractiunea integrala e o necesitate in primul rand de securitate al pasagerilor. Una e conduci o masina cu tractiune, alta e una cu propulsie (adica RWD), si cu totul altceva e integrala. Exemple: Subaru WRX STI - timpi extraordinari la orice fel de circuite.. Alte exemple: Lamborghini, Bentley, si de ce nu , BUGATTI veyron= securitate, confort si sportivitate, sau legenda vie NISSAN SKYLINE.

In plus eu cred ca , daca vrei sa atingi viteze mari (mai ales acceleratii la viteze mari unde rezistenta aerului conteaza foarte mult) 4x4 este esential!

 

 

opinia mea :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord cu cei care spun ca tractiunea integrala e un moft pe un sedan.Desi nu am un sedan si am si garda la sol de 20cm la X3 , am avut un E34 care pe timp de iarna , cu cauciucuri de vara , mergea pe drumurile dezapezite cu sare , nisip etc dar cu viteze mult sub cele de vara.In rest , pe drumuri de munte sau prin sate uitate de lume unde plugul trecea si ramanea cale de sanie sau nu trecea sau pe drumuri laturalnice din orase avea mari probleme.Plus ca in Brasov cand plecam de la semafor si era putina fleasca pe jos ma rugam sa plec fara sa imi danseze fundul masinii prea mult .Pentru cei care locuiti mai mult intr-un oras mare si nu va aventurati prea des in locuri pline de zapada , eu zic ca e suficient o masina cu tractiune spate si cauciucuri de iarna.Dar o alegere mai rationala ar fi o masina cu tractiune integrala pentru un plus de siguranta si de tractiune. Si in Romania avem mai mult vreme urata cu ploaie , ninsoare , temperaturi mici decat vreme calda si frumoasa.Parerea mea. Si pe drumurile principale din orase si din afara lor putem spune ca nu au zapada pe ele decat 5 zile pe an.Dar pe restul e jale, cel putin prin zona mea.Si decat sa risc sa raman impotmolit pe undeva sau sa dau la lopata sa dezapezesc masina mai bine as da 2000 euro in plus pe o tractiune integrala.Si in curbe e mult mai sigura X-drive decat tractiune spate.Poti intra cu acceleratia la podea fara sa iti fie frica de supravirare sau subvirare.Eu cu X3 merg mai bine decat cu E34 in curbe chiar daca am garda la sol mai mare , nu am avut niciodata senzatia ca imi fuge fundul masinii sau ca fata iese prea mult in exteriorul curbei.
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am spus ca nu e buna. E foarte buna, daca ai la ce o folosi. Si probabil 95% din noi, n-au la ce o folosi. Pentru 2 zile de iarna, poti calca acceleratia cu multa prudenta, dar oricum dau un premiu celui care rasuceste masina mea cu DSC-ul cuplat, fara sa fie sticla pe jos. Iar daca e sticla pe jos, nu conteaza tractiunea, conteaza doar aderenta si cele doua n-au legatura una cu cealalta.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.