Jump to content

Economicitate la BMW seria 5 - 520d E60 177CP


nene

Recommended Posts

De curind am un 520d de 177 CP manual fabricat in martie 2009 care pur si simplu m-a uimit ce economic poate fi.

Postez 2 poze facute dupa 1 drum Bucuresti - Brasov si retur cind era campania importiva companiilor petroliere, sa cumparam cit mai putin combustibil.

Consumul mediu a fost de 4% :w00t: !!! si dupa ce am alimentat la statia de benzina mi-a aparut "range-ul" de 1813Km :w00t: :w00t: !!! , viteza medie a fost 67 Km/h. Pe care pe drumul Buc. - Brasov e o medie buna, nu m-am tiriit pe sosea.

post-3516-0-70816000-1301247587_thumb.jpg

post-3516-0-19457900-1301247598_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

detectez un pic de sarcasm!? <_< :D

 

????

 

PĂŁi... Pe Romantic FM, cred Âşi eu cĂŁ ai scos 4%!

DacĂŁ ascultai Vocea Evangheliei, puteai scoate consum de 3,4% sau 7,8%. Depinde...

Oricum, foarte bun consumul.

 

Esti tare!

Link to comment
Share on other sites

Inainte am avut un 525d automat tot de 177 CP, afara consuma cam 6,7 - 7 si in oras cam 10,5 - 12%. Maasinile au aceeasi viteza maxima, pot sa spun ca 520d-ul fuge cu 3 -4 Km/h mai mult dar parca demareaza putin mai creu ca 525d ca nu poti schimba vitezele tot asa de bine ca cea automata. 520d este ceva mai usoara cam cu 80 kg, este ceva mai usoara pe puntea fata.

Se simte totusi ca motorul vibreaza nu este ca unul de 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Foaerte economic, dar banuiesc ca doar mangai pedala de acceleratie.

De ex eu la 320 163CP 2006 am consum 7-8/100, dar nu mangai acceleratia deloc.

4 la 100 nu as reusi cred nicicum.

 

La o masina data daca te intereseaza consumul mic trebuie sa cauti sa pastrezi cit mai constanta viteza economica a masinii. Viteza economica depinde de citiva parametri.

Cei mai importanti sunt turatia economica a motorului si viteza masinii. La BMW te poti orienta dupa consumul instantaneu.

Link to comment
Share on other sites

extrem de bun consumul ce i ai nu contest.

dupa consum instantaneu te poti lua la mai toate masinile fabricate in ultima perioada, toate au asa ceva.

sa mergi ca tine si sa mentii o viteza economica, sa te limitezi la turatie mi se pare greu, cred ca ai nevoie de nervi de otel sa faci asa ceva.

La noul citroen C4 in bord in mijlocul ceasului cu turometru iti apare si cand sa schimbi viteza si scoti un consum la motorl de 1.6 Diesel de 3.5 la suta si mai jos.

Oricum masina fiind diesel cu turbo...daca se merge muuuult timp doar la consum...atunci sunt curios ce se intampla cu EGR, Turbo, DPF dupa o vreme. Sunt sigur ca semne bune de viata nu au.

Link to comment
Share on other sites

Cutie manuala.

 

Asta este de curind, tot Buc - Bv - Buc am mers si putin prin Bucuresti. Dar pe drumul pe sosea am avut 4,3%.

 

Eu nu vad nimic iesit din comun,consumul pe care l-ai scos tu este unul de mers economic la extrem.Si eu cu masina mea 2.5 benzina dc merg in tr a-6-a la 80km/h cu cruise control activat afara scot consum de 5-5,4% insa astfel consumuri sunt irelevante intrucat nu reflecta un consum de mers normal.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vad nimic iesit din comun,consumul pe care l-ai scos tu este unul de mers economic la extrem.Si eu cu masina mea 2.5 benzina dc merg in tr a-6-a la 80km/h cu cruise control activat afara scot consum de 5-5,4% insa astfel consumuri sunt irelevante intrucat nu reflecta un consum de mers normal.

+1

Link to comment
Share on other sites

extrem de bun consumul ce i ai nu contest.

dupa consum instantaneu te poti lua la mai toate masinile fabricate in ultima perioada, toate au asa ceva.

sa mergi ca tine si sa mentii o viteza economica, sa te limitezi la turatie mi se pare greu, cred ca ai nevoie de nervi de otel sa faci asa ceva.

La noul citroen C4 in bord in mijlocul ceasului cu turometru iti apare si cand sa schimbi viteza si scoti un consum la motorl de 1.6 Diesel de 3.5 la suta si mai jos.

Oricum masina fiind diesel cu turbo...daca se merge muuuult timp doar la consum...atunci sunt curios ce se intampla cu EGR, Turbo, DPF dupa o vreme. Sunt sigur ca semne bune de viata nu au.

 

Intr-adevar, trebuie avut in vedere ca sistemul de evacuare trebuie sa fie curat. El se curata la turatii si regimuri mari cind se indeparteaza toate reziduurile din evacuare. La regimuri mici folosite multa vreme sigur se infunda filtrul de particule, curatarea lui se face doar cind se indeplinesc conditiile de autocuratare (temperatura, turatie, regim, atunci sistemul inchide pentru citava vreme EGR-ul ca sa creasca temperatura gazelor evacuate si sa se curete filtrul de particule practic prin arderea acumularilor de carbon. Aprinderea acestor acumulari se face doar la regimuri mai care sunt mentinute citava vreme).

 

Consumurile pe care le-am postat au fost niste teste, sa stiu si eu ce masina am cumparat, daca motorul merge OK si trenul de rulare este aliniat etc... viteza medie a fost totusi de 67 Km/h ceea ce pe Buc. Bv. este destul de bine pentru drumul Melcului.

 

Ideea de baza este ca noul 520d de 177CP are la 1Km parcurs doar 136 grame CO2 ceea ce este excelent. De remarcat ca acest motor echipeaza si seria 3 si seria 1 iar varianta imbunatatita are 181 CP cu 129 grame CO2 pe 1 Km parcurs.

 

Concluzia este: motoarele diesel actuale au consumuri extrem de mici, cele de BMW fiind in printre cele mai performante.

 

Au aparut insa si noile motoare BMW cu benzina in 4 cilindri care la 1995cmc au 146 grame CO2 ceea ce este absolut remarcabil pentru motoare fara turbina de supraalimentare. Nu mai discut de ultimele motoare pe benzina cu 6 cilindri la 2996 cmc si 268 CP cu 173 grame CO2. In plus motorul cu benzina este mult mai usor de intretinut nu are vibratiile celui diesel, este mai ieftin si mult mai usor.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

mergi tu mai mult subturat, si o sa faci topic si sa te plangi ca ti-a cazut turbina la xxx km.

 

Ai dreptate, turbina si sistemul de evacuare trebuie curatat din cind in cind folosind regimuri mari. Vezi te rog postul de mai sus cu mici explicatii.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

eu am inceput sa merg mai des turat, mai ales cand ies din bucuresti.

macar mai simt ca am bmw :laugh:

 

Da, trebuie, dupa mersul prin Bucuresti trebuie trasa o curatire. Dupa toata iarna asta am facut un drum special pe "autostrada" Soarelui numai sa curat putin aparatul director de la turbina si filtrul de particule. Acolo se acumuleaza depuneri care trebuie inlaturate prin debit mare de gaze arse si incinse cit mai tare. I-am tras citeva acceleratii brutale sa fac tot sistemul ala de dirijare a paletelor sa se miste pe toata cursa. Poate a fost subiectiv dar paraca mergea mai bine dupa ce a "respirat" putin. Am fost vigilent ca "baietii" asteptau cu radarul pornit, i-am am intuit si apoi vazut, stateau pe un squar dupa o curba pe dreapta. Am frinat cred ca m-au prins pe la 135 Km/h dar m-au lasat in pace.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Si eu am acelasi motor pe a mea. Pot confirma ce zice nene despre economie.

 

Consumul este o supriza extrem de placuta iar pentru o masina de familie, performatele sunt decente.

 

 

Tks! Bala pt sustinere, noul 520d este o masina de familie foarte economica cu performante decente.

 

Cind simt nevoia de acceleratie si performante trec pe GTI-ul(VW) lui fi-miu care are peste 200CP si face suta in 6,7 sec si bate BMW-ul (si alte masini...) cam din orice pozitie!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Am si eu aceeasi motorizare pe seria 3. Merg destul de des la Brasov si consumul e undeva intre 5.5 - 5.7% (si am observat ca nu variaza prea mult in functie de cati oameni sunt in masina). 4% n-am avut niciodata consum - pe de alta parte nici nu am mers vreodata la consum si incerc sa tin tot timpul turometrul peste 2000rpm.

 

Chiar sunt curios ce stil de condus ai - e strict o curiozitate, nu cred ca o sa fiu tentat sa 'replic' performanta :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.