Jump to content

e46 coupe FL 143 CP scoate fum


Recommended Posts

am citit pe un alt forum ca ar fi o problema legata de semeringurile de la supape,din pacate nu cred ca pot sa pun linkul aici...

oricum uite ce zicea

 

alut,

 

Eu nu am rezolvat schimband acest separatorul de ulei (cost ~200 euro la reprezentanta).

Am rezolvat schimband simeringurile de pe supape (sunt de plastic, si isi pierd caracteristicile in timp).

Simptomele erau: consum mare de ulei, fum albastru (mai ales cu motorul rece), valori foarte mari la testul gaze.

Aceste simeringuri se pot schimba si fara desfacerea chiuloasei (asa cum au vrut sa imi faca la reprezentanta), dar e putin mai complicat (trebuie sa gasiti un mecanic care stie ce face). Costul total (piese reprezentanta + manopera la alt service) ~300 eur.

Urmatorul pas era schimbarea segmentilor de pe pistoane ~2000 euro la reprezentanta.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

am citit pe un alt forum ca ar fi o problema legata de semeringurile de la supape,din pacate nu cred ca pot sa pun linkul aici...

oricum uite ce zicea

 

alut,

 

Eu nu am rezolvat schimband acest separatorul de ulei (cost ~200 euro la reprezentanta).

Am rezolvat schimband simeringurile de pe supape (sunt de plastic, si isi pierd caracteristicile in timp).

Simptomele erau: consum mare de ulei, fum albastru (mai ales cu motorul rece), valori foarte mari la testul gaze.

Aceste simeringuri se pot schimba si fara desfacerea chiuloasei (asa cum au vrut sa imi faca la reprezentanta), dar e putin mai complicat (trebuie sa gasiti un mecanic care stie ce face). Costul total (piese reprezentanta + manopera la alt service) ~300 eur.

Urmatorul pas era schimbarea segmentilor de pe pistoane ~2000 euro la reprezentanta.

merci mult pt informatie! o sa-i fac un test si o sa vad ce o sa fie.Mi-a mai zis cineva tot asa ca ar fi semeringurile de la supape...am aceleasi simptome

 

oricum dupa ce am schimbat garnitura de la capac si uleiul, nu mai consuma cum consuma inainte!:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...

stiu ca s-a discutat demult subiectul...insa si eu "din experienta proprie" acum zic ca sunt semeringurile(separatorul l-am schimbat si eu):

 

 

Simptomele sunt consum mare de ulei, dupa pornire la accelerare scoate fum(e logic, se prelinge in evacuare uleiul ce curge din cauza semeringurilor)....masina trage, dupa ce se incalzeste si se are tot uleiul din evacuare nu mai scoate fum....

 

Vestea buna e ca se pot schimba si fara a da jos _chiulasa_....nici eu nu am crezut pana ieri.....e fapt se demonteaza axele cu came, iar apoi se blocheaza supapa, se scot arcurile(cu un dispoitiv artizanal, dar destept)post-31137-0-56888200-1322899876_thumb.jpg, se schimba semeringul....si totul dureaza cam 5 ore.

 

Am pus o poza cu un semering nou pe langa cele vechi...se observa clar uzura la diferenta de diametru din orificiul pe unde trece tija supapei.

 

Azi dimineata am facut testul suprem.....am pornit motorul....am lasat-o 7 minute la ralanti, apoi am accelerat puternic....inainte vedeam numai fum in spate din cauza uleiului ars...acum doar putin abur.

 

bafta!

post-31137-0-20572700-1322899867_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

stiu ca s-a discutat demult subiectul...insa si eu "din experienta proprie" acum zic ca sunt semeringurile(separatorul l-am schimbat si eu):

 

 

Simptomele sunt consum mare de ulei, dupa pornire la accelerare scoate fum(e logic, se prelinge in evacuare uleiul ce curge din cauza semeringurilor)....masina trage, dupa ce se incalzeste si se are tot uleiul din evacuare nu mai scoate fum....

 

Vestea buna e ca se pot schimba si fara a da jos _chiulasa_....nici eu nu am crezut pana ieri.....e fapt se demonteaza axele cu came, iar apoi se blocheaza supapa, se scot arcurile(cu un dispoitiv artizanal, dar destept)post-31137-0-56888200-1322899876_thumb.jpg, se schimba semeringul....si totul dureaza cam 5 ore.

 

Am pus o poza cu un semering nou pe langa cele vechi...se observa clar uzura la diferenta de diametru din orificiul pe unde trece tija supapei.

 

Azi dimineata am facut testul suprem.....am pornit motorul....am lasat-o 7 minute la ralanti, apoi am accelerat puternic....inainte vedeam numai fum in spate din cauza uleiului ars...acum doar putin abur.

 

bafta!

 

 

cat a fost separatorul plus semeringurile? dar manopera l-ai luat pe original?

Link to comment
Share on other sites

cat a fost separatorul plus semeringurile? dar manopera l-ai luat pe original?

sparator + furtune aferente(si alea imbatranesc si crapa) costa aprox 500 ron, iar semeringurile costa aprox 200 ron, in plus mai trebuie schimbata si garnitura capac culbutori daca schimbi semeringurile, care mai costa 170-200 ron; piesele le-am luat de la vanzatorii de pe forum

 

schimbarea semeringurilor a costat la vremea aceea 600 ron (acum nu mai stiu cat costa exact)

Link to comment
Share on other sites

Acum costa 700 la Florin !

Nu stiu de ce li se pare astora de la Bavaria ca N42 este un motor prost ca mie mi se pare super tare ! Am schimbat si eu semeringurile si merge masina ceas !

 

cu tester inclus sau 100 ron separat pt asta?

Link to comment
Share on other sites

salut,o problema asmanatoare,azi am schimbat uleiul cu filtru,castol 5w30 si am pus prea mult,e posibil sa scoata fum albastru asa deodata?mentionez ca am scos ulterior surplusuldar la rece tot m-ai scoate fum,cand se incalzeste insezizabil,un sfat m-ar ajuta,bmw 318i n42,fl
Link to comment
Share on other sites

salut,o problema asmanatoare,azi am schimbat uleiul cu filtru,castol 5w30 si am pus prea mult,e posibil sa scoata fum albastru asa deodata?mentionez ca am scos ulterior surplusuldar la rece tot m-ai scoate fum,cand se incalzeste insezizabil,un sfat m-ar ajuta,bmw 318i n42,fl

 

Ca sa sti daca masina inghite ulei , laso sa mearga la relanti vreo 6 minute dupa care tureazo pana in 5000 de ture ! Daca ai fum albastru inspatele masinii pregatestate de semeringuri de supape , daca nu scoate fum albastru pupo ca inca mai tine la banii tai !

Asta cu semeringurile de supape este chestie generala , nu scapa nici un N42 ! Eu tocmai le-am schimbat !

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Se pare ca aceste motoare chiar au probleme asemanatoare.. Al meu 318i fl din 2002 se pare ca tot la fel inghite ulei. Si mai nou,scoate si un fum alb slabut la rotatii pe minut mici si un fum albastrui spre inchis la rotatii mai mari (peste 2500-3000). Intrebarea mea totusi este : acest fum scoate in evidenta problema potentiala doar "la rece"? Adica atunci se observa mai clar? Din ce am citit pe aici,am observat ca multi spun ca masina scoate fum albastrui la rece.. ori nu am inteles eu bine (referindu-ma la vremea de afara),ori se refera la prima pornire a masinii intr-o zi? :) . Deci inseamna ca am si eu o astfel de problema la motor? :( .. Ca ulei,doar ce i-am facut schimbul si am pus 10w40. Fostul proprietar i-a facut schimbul la 193.000 iar eu cand am preluat-o (195.200),deja era pe minus rau de tot,sub ultimul nivel,deci teribil de mult a inghitit sau pierdut,asta pentru ca era ulei intins mai pe toata masina,ajuns pana si la toba.. Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Se pare ca aceste motoare chiar au probleme asemanatoare.. Al meu 318i fl din 2002 se pare ca tot la fel inghite ulei. Si mai nou,scoate si un fum alb slabut la rotatii pe minut mici si un fum albastrui spre inchis la rotatii mai mari (peste 2500-3000). Intrebarea mea totusi este : acest fum scoate in evidenta problema potentiala doar "la rece"? Adica atunci se observa mai clar? Din ce am citit pe aici,am observat ca multi spun ca masina scoate fum albastrui la rece.. ori nu am inteles eu bine (referindu-ma la vremea de afara),ori se refera la prima pornire a masinii intr-o zi? :) . Deci inseamna ca am si eu o astfel de problema la motor? :( .. Ca ulei,doar ce i-am facut schimbul si am pus 10w40. Fostul proprietar i-a facut schimbul la 193.000 iar eu cand am preluat-o (195.200),deja era pe minus rau de tot,sub ultimul nivel,deci teribil de mult a inghitit sau pierdut,asta pentru ca era ulei intins mai pe toata masina,ajuns pana si la toba..

Ca sa elimini orice suspiciune, sa verifici si nivelul apei...fumul alb poate insemna ca iti mananca si antigel....atunci macar stii ca este si garnitura chiulasa

 

Nu stiu cine te-a sfatuit sau la ce service a putut sa iti puna 10w40 in motor, insa este in total dezacord cu ceea ce trebuie sa pui intr-un motor N42, adica ulei 0w30 sau 0w40.....asa ca incearca sa gasesti un service decent; in alta ordine de idei, un ulei mai gros nu va rezolva niciodata anumite probleme tehnice, ci le va agrava si mai tare; in esenta cu uleiul respectiv vei strica si mai tare motorul

 

Pornirea la rece se refera la prima pornire, atunci cand motorul este rece, implicit si toba de esapament si traseul de evacuare este rece, si de aceea este mai vizibila problema ta, pentru ca se arde uleiul scurs in traseul de evacuare; dupa ce motorul se incalzeste ....arde constant si nu mai poti observa

 

Faptul ca este ulei intins pe toata masina poate insemna ca masina are scurgeri de ulei (nu le-ai observat la cumparare ??????), iar cauzele pot fi: garnitura corp filtru ulei, garnitura capac culbutori, o-ring solenoizi vanos, garnitura baie ulei, valva PCV + furtune...nu neaparat in ordinea asta sau poate doar unele dintre ele.....un service mai rasarit ar trebui sa le poata identifica, si pot fi cauzele consumului de ulei impreuna sau independent de starea simeringurilor

Link to comment
Share on other sites

 

merci de raspuns Eugene :). Pai,la cumparare,din pacate fiind intr-o duminica dup-amiaza si fiind la distanta de vreo 300 km de orasul meu,mi-a fost destul de greu sa constat chestia asta. Masina trage foarte bine,din punctul asta de vedere nu are probleme. O chestie ciudata am constatat totusi,acum nu stiu,or a fost prostie din partea lui,ori nu stiu. Eu aveam in portbagaj,lasata de el,o cutie cu 1l ulei de motor,iar chestia e ca era de diesel (?!).. prostia a fost ca nu ne-am dat seama si completasem cu el pentru ca nu era ulei deloc in motor. am constatat abia dupa vreo 5-6 km de mers cu ea si am fost repede la un service unde am golit tot ce era ramas la motor (a curs destul ulei din el) si am pus ulei dinasta. nu stiu ce sa zic,asa mi-au spus unii,ca pe timp de vara e mai indicat un ulei mai gros pentru ca e caldura afara,iar pe timp de iarna,unul mai subtire (gen 5w40 sau 5w30). Legat de ce ai zis tu,nivelul apei nu se modifica,ramane la mijloc neclintit,deci nu cred ca e ceva legat de antigel. Astazi cand am pornit-o,am pus pe cineva sa stea in spatele masinii sa-mi spuna daca iese ceva. La turatii de 1500 asa iesea un fum alb slabut,iar la ture mai mari (pana in 5000),mi-a zis ca iesea un fum destul de gros alb.. Nu stiu ce sa zic,problema e ca am si RAR-ul programat maine si tare mi-e sa nu-mi puna bete in roate la emisiile alea de noxe sau sa ma intoarca sau s-o treaca in categoria euro 3 (ea fiind 4),astfel incat sa dau triplu la timbru pe ea..

 

 

@ifx : stiu,doar ca nu prea stiu cu ce as putea incepe,sa fie oare vreo fisura ceva de scapa ulei? pete nu am gasit pe jos sau mai stiu eu ce,am vazut pe jos pe la motor ceva jos,dar nu se scurge pe pamant :(

Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

@ifx : stiu,doar ca nu prea stiu cu ce as putea incepe

 

 

Ti-a raspuns foarte frumos Eugen B.

 

 

iar cauzele pot fi: garnitura corp filtru ulei, garnitura capac culbutori, o-ring solenoizi vanos, garnitura baie ulei, valva PCV + furtune...nu neaparat in ordinea asta sau poate doar unele dintre ele.....un service mai rasarit ar trebui sa le poata identifica, si pot fi cauzele consumului de ulei impreuna sau independent de starea simeringurilor

 

 

Intereseaza-te de un service decent. Mare lucru n-o sa-ti ceara pentru o verificare de genul celei de mai sus.

 

Macar iti faci o idee in ce directie s-o apuci cu reparatiile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.