Jump to content

Comentarii benzina...


Apple

Recommended Posts

Mi s-a cerut lucrul asta... so:

 

 

Nu mai luati OMV Carrera 100 ptr ca cifra sa octanica este doar de 97,6. La fel benzina de 98 nu are decat 93,7, in cel mai bun caz poate ajunge la 94... Benzina de 95 are o cifra octanica de 92 maxim... dar de regula este de 91 de fapt. Testele au fost facute pe benzina OMV, Rompetrol si Lukoil. Cele mai apropiate de adevar cifre octanice au fost la benzina Lukoil, 94,1 ptr cea de 98 si 91,8 ptr cea de 95. Cifra octanica am testat-o in laborator, dupa metodele de analiza acreditate de RENAR: ASTM D 2699-04A

La rompetrol de 98 a dat 93,8 la statia de pe mihai bravu si 93,6 la statia de la Otopeni...

Nu am testat MOL decat cea standard de 95 adica Tempo PLus.. a iesit 91,3 si 91,7.. Doua cifre pentru ca am testat din doua benzinarii diferite... probabil ca depinde de cata apa au pus unii si altii in ea la fiecare benzinarie

Asta ca sa nu pomenesc ca exista abateri de 20% la concentratiile maxime de compusi chimici din benzina pe care am analizat-o... si ca in benzina fara plumb ... tot ajunge o cantitate de 2-3% de plumb... La unele benzine aceasta este si mai mare...

Nu mai puneti efix ca nu se intampla mare lucru... Are oricum mult plumb... Ei spun ca are 5%(v/v) ceea ce ar insemna practic un 0,05% plumb intr-un litru de benzina... testele mi-au aratat insa ca are 0,934 % plumb la un litru de benzina...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu spun ca cea mai apropiata de o bezina de 98 tot OMV carrera 100 ramane, cu 97,6 CO. De ce sa nu punem din aia?!? Diferenta de CO e 2,4.

 

Sa pun Lukoil de 94,1??!? Diferenta de CO e de 3,9 pentru cea de 98 si de 3,2 pentru cea de 95.

 

Eu practic vreau benzina de 98. Si cea mai apropiata este OMV Carrera 100.

 

Well?

Link to comment
Share on other sites

Da... dar are foarte multe reziduuri benzina de la OMV... Practic cifra octanica ar fi ok dar... ce se gaseste prin Carrera (plumb, resturi de aldehide din procesare,etc.) dauneaza motorului dar si arderii...

Am spus si in alte topicuri (vezi M3) sa incercati Lukoil 98 ptr ca are cel mai mic procent de plumb (0,063%) si un procent infim (doar 0,152 %) de aldehide din procesare..

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca am fost intrebat in alt topic...

 

standard pentru benzina de 95:

- densitate la 15° : 720 kg/m3 min.;

- CO : 95,0 min.;

-continut de benzen : 1% (v/v) max.;

-continut de compusi aromatici : 35% (v/v) max.;

-continut de alcheni (CnH2n) : 18% (v/v) max.;

-continut de sulf: maxim 50mg la un kilogram...

-continut de metil-butil-eter: 15% (v/v) max.;

Link to comment
Share on other sites

pana la urma ce benzina sa bag in masina ?! :blink:

acum 2 ani un prieten si-a adus din germania un audi rs6 si dupa o luna de mers cu el pe la noi i s-a ars debitmetrul si a bagat benzina numai de la OMV... eu am zis ca nu este de la benzina dar el a zis ca da in fine nu a mai bagat de la OMV si vad ca acum totul este ok

eu bag de la MOL si OMV cele mai scumpe, intrebarea este DE UNDE BAG ACUM !?

Edited by alex_55
Link to comment
Share on other sites

pana la urma ce benzina sa bag in masina ?! :blink:

acum 2 ani un prieten si-a adus din germania un audi rs6 si dupa o luna de mers cu el pe la noi i s-a ars debitmetrul si a bagat benzina numai de la OMV... eu am zis ca nu este de la benzina dar el a zis ca da in fine nu a mai bagat de la OMV si vad ca acum totul este ok

eu bag de la MOL si OMV cele mai scumpe, intrebarea este DE UNDE BAG ACUM !?

163687[/snapback]

Incearca de la Lukoil... cum tu ai M3 baga Lukoil de 98 si vezi cum merge... Mai prost decat de la OMV n-are cum... give it a try...

Link to comment
Share on other sites

singura benzina buna care intradevar a facut diferenta fata de orice altceva a fost Shell V Power Racing, parca asa ii zicea, asta se intampla acum cativa ani si era adusa direct de "afara", deci e singura la care am simtit ca am cu adevarat cei 150 de cai ai masinii, in rest toate sunt o apa si un pamant, fie ca bag de 98 fie 100, nu se "simte" nimic.
Link to comment
Share on other sites

alex_55... nu se intampla nimic ... trust me... am diploma in petrochimie (a fost a doua facultate pe care am facut-o)... deci afirmatiile care le fac... poate sa le comenteze oricine... nu vreau sa intru in polemici... dar sunt facute pe bune si in urma unor teste de laborator... OMV carrera 100 ar fi foarte ok ca cifra octanica dar in compozitia ei se regaseste prea mult sulf si prea mult plumb... deci va recomand in lipsa shell v-power sa bagati lukoil de 98... vedeti cum merge si dupa aia putem comenta daca am dreptate sau nu fara sa implicam discutii in chimie...
Link to comment
Share on other sites

mai citeste o data postul initial de la care s-a pornit topicul... iar petrom 99+ zilele astea sunt in teste cu ea dar n-am avut timp ca am un deadline maine la o revista si is la munca non-stop...

dupa rezultatele de pana acum ar indica 91,2 la benzina de 95 si 96,4 la petrom 99+ dar astea sunt niste cifre preliminare... trebuie sa testez la diverse temperaturi si sa corelez rezultatele ... mai e un pic de munca... cred ca s-ar putea ca rezultatele sa fie mai sus cu 0,2-0,3..

Link to comment
Share on other sites

da chiar la noi nu a prins deloc SHELL dar afara sunt foarte buni, mai exista vreo statie SHELL in bucuresti ?

Shell a disparut din Ro nu ca nu a prins, ci pentru ca au mari probleme finaciare si legale si au fost nevoiti sa vanda si sa-si restranga activitatea.

Au facut o mare escrocherie ( la nivel de corporatie, nu in RO ) in vederea cresterii valorii actiunilor si au fost prinsi.

Era ceva legat de valoarea zacamintelor de petrol detinute si de costul si de posibilitatea exploatarii lor.

Link to comment
Share on other sites

Shell a disparut din Ro nu ca nu a prins, ci pentru ca au mari probleme finaciare si legale si au fost nevoiti sa vanda si sa-si restranga activitatea.

Au facut o mare escrocherie ( la nivel de corporatie, nu in RO ) in vederea cresterii valorii actiunilor si au fost prinsi.

Era ceva legat de valoarea zacamintelor de petrol detinute si de costul si de posibilitatea exploatarii lor.

163734[/snapback]

 

Exact... iar statiile au fost preluate de Mol daca mi-aduc aminte...

Link to comment
Share on other sites

La motorina se pot face aceste teste ? Mi s-ar parea de altfel foarte interesant teste pe benzina aditivata sau pe motorina aditivata sa vedem in ce fel o modifica aditivul fata de cea fara aditiv , daca e daunatoare etc. Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

La motorina se pot face aceste teste ? Mi s-ar parea de altfel foarte interesant teste pe benzina aditivata sau pe motorina aditivata sa vedem in ce fel o modifica aditivul fata de cea fara aditiv , daca e daunatoare etc.

163738[/snapback]

pai daca o luam asa Efix si Petrom 99 sunt benzine aditivate si cu detergenti, iar Carrera 100 este doar imbogatita, avand un continut mai mare de alcheni si de metil-butil-eter, fiind mai volatila fara sa detoneze si dand impresia ca e mai puternic motorul cu ea...

Aditivul este de altfel foarte daunator ptr ca majoritatea lor doar sunt benzaldehide si ridica temperatura de detonatie dandu-ti astfel impresia ca s-a marit cifra octanica... ele contin insa si un procent mai mare de sulf...

Eu tot puneam diversi aditivi ... mai exact un detergent aditiv, de la 2+2, si mergea mai bine intr-adevar dar acum cand am dat jos rampa de injectoare m-a apucat durerea de cap...

Link to comment
Share on other sites

La motorina se pot face aceste teste ? Mi s-ar parea de altfel foarte interesant teste pe benzina aditivata sau pe motorina aditivata sa vedem in ce fel o modifica aditivul fata de cea fara aditiv , daca e daunatoare etc.

163738[/snapback]

La motorina se poate face dar eu am pe benzina motorul si de asta m-a interesat benzina... insa daca e nevoie facem si la motorina dupa anul nou... intr-un mic rezumat as spune ca la motorina e mai usor, dar si mai greu in acelasi timp... ptr ca din anumite motive de reactivi dureaza mai mult si necesita atentie la manipulare...

La benzina m-au costat mai putin reactivii anyway... doar vreo 135 de euro, pe cand la motorina cred ca sare costul de 200...

 

PS: Sunt pe deadline ... cer scuze daca raspund cu intarziere... mai si muncesc...

Edited by Apple
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.