Jump to content

Comentarii benzina...


Apple

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dupa rezultatele de pana acum ar indica 91,2 la benzina de 95 si 96,4 la petrom 99+ dar astea sunt niste cifre preliminare...

163732[/snapback]

 

 

Te referi la cifra octanica,ai testat benzina pentru cifra octanica? :)

Cum ai facut lucrul asta,ce analize ai facut? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Este primul topic pe care am avut rabdare sa`l citesc de la un capat la altul si sunt impresionat.

Felicitari @ Apple si mergi inainte cu testele astea...in cazul unor contributii financiare sunt convins ca atat posesorii de motoare diesel cat si benzina vor fi dispusi sa contribuie...eu unul astept doar Ok-ul tau

Cand iti repari si tu "cobaiul" poate incerci si cu motorina.

Un gest frumos din partea ta ..si un topic f interesant care ne vine in ajutor.

Link to comment
Share on other sites

mic update:

Mol Evo 5 cifra octanica 96,2... sulf 0,917%, plumb 0,874%, benzaldehide din procesare 1,35% :blink:

 

Primul test cu kerosen: motorul merge mai frumos :), toarce muuuult mai silentios, fara tremuraturi... accelereaza muuuult mai liniar... fara bruscari, consum excesiv de mic... la un mers de oras, de la 10-11% a scazut azi dupa-amiaza si seara la 8,7%-9%.

Deocamdata proportia a fost de 0,8 l kerosen cu cifra octanica 126,7 (multumiri lui theotien) la 79,5 litri benzina Lukoil 95.

Calculele indica ca cifra octanica rezultata in rezervor ptr amestec ar fi fost de 103,8. Data viitoare crestem la 106, ptr ca mi-a venit si reactivul ptr catalizarea reactiilor din motor care il vroiam dar n-am avut timp sa-l examinez cat de pur este :)

166701[/snapback]

 

 

Acum am citit,imi pare rau ca raspund asa tarziu.

Motorul tau nu poate functiona in conditii bune cu benzina cu cifra octanica 103,8,este o aberatie,o prostie mare de tot.

Daca pui benzina cu cifra octanica mare intr-un motor care nu a fost conceput pentru asa ceva este pierdere de timp si de bani,in nici un caz motorul nu va avea putere mai mare,sau va functiona bine.

BMW-ul tau are un motor care a fost dezvoltat pentru 95-98, folosirea unei benzine cu cifre octanice foarte mari este inutila si chiar daunatoare.O benzina cu o cifra octanica foarte mare arde lent,intr-un motor cu compresie foarte mare poate fi ok,in motorul tau conceput pentru 95-98 va arde lent,asta daca se va aprinde de la scanteia bujiilor...,intr-un final va duce la distrugerea motorului ,deoarece va arde practic tot timpul,chiar si pe evacuare.

 

In alta ordine de idei,cifra octanica se calculeaza cu ajutorul unui motor special cu compresie variabila,in valoare de aprox 250.000$,asta daca vrei sa obtii niste valori apropiate de realitate.

 

 

De ex:

 

http://www.waukeshaengine.com/internet/bus...3&numPageID=378

 

 

dupa rezultatele de pana acum ar indica 91,2 la benzina de 95 si 96,4 la petrom 99+ dar astea sunt niste cifre preliminare...

 

Tu ai obtinut valori foarte "precise" pentru cifra octanica,cu niste analize de laborator,ai spus ca ai terminat petrochimia,in locul tau nu as bate moneda pe chestia asta :)

Link to comment
Share on other sites

eu nu ma pricep la chimie, sau la cifra octanica, sau la aditivi si sulful din benzina, stiu doar ca atunci cand vad sigla LUKOIL, intru in fibrilatie.... :blink: de 2 ori am patit, o data cu un opel vectra 2.0dti, si a 2-a oara cu un e46 318i... acelasi comportament, mergea inecat, murea si pornea foarte greu, lasa in urma un puternic miros chimic (nicidecum de combustibil), asta pana nu am completat cu alt combustibil... cu amandoua am patit luand carburantul din 2 statii diferite (ambele lukoil). la bmw chiar s-a stricat si pompa de atunci, sau asa ceva, nu mai tragea benzina, decat daca era mai multa in rezervor (peste prima linie, adica 1/4).. de atunci alimentez numai cu "apa plata" din aia de la rompetrol (efix :) ), nu numai eu, si toti suntem foarte multumiti de ea.. unii au obs o scadere usoara a consumului, altii o crestere usoara a puterii..... poate exagereaza ei, dar oricum e simtitor mai buna....
Link to comment
Share on other sites

imi plac cei care comenteaza la nspe luni dupa eveniment, uita toate discutiile precedente si acum nu mai sunt de acord... ma rog... cred ca ar trebui sa se mai citeasca topicul o data sau informatiile de la care s-a pornit.

Parerea mea. :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu am inceput de 2 saptamani sa alimentez numai de la rompetrol efix 95 si sunt foarte multumit , masina merge super bine nu mai am intreruprile care le avem cand alimentam OMV , trage motorul mult mai bine si nu sunt sigur dar am impresia ca a scazut si putin consumul.
Link to comment
Share on other sites

de exemplu...daca bag benzina de la agipu de la autogara militari merge super ok... daca bag de la alt agip? :blink: jale....

am incercat si la luk oil sunt ok da abia trage...

totul difera de la statie la statie...si chiar se afijeaza producatorul benzinei...sau ma rog cine o rafineaza...

la omv numa aia scumpa e de import... omv100

Link to comment
Share on other sites

imi plac cei care comenteaza la nspe luni dupa eveniment, uita toate discutiile precedente si acum nu mai sunt de acord... ma rog... cred ca ar trebui sa se mai citeasca topicul o data sau informatiile de la care s-a pornit.

Parerea mea. :)

220038[/snapback]

 

 

daca te referi la mine, e primul meu comentariu in acest topic :) imi spun parerea in calitate de sofer, nu de chimist. apropos: intr-a 10-a am ramas corigent la chimie, mai exact la chimia organica, care dupa aceea am invatat-o (in vara), ca pe tatal nostru, de-a zis profa ca poate dau la medicina ( :) ).

in fine, era parerea mea, care poate difera si din cauza faptului ca sunt din tm, poate aici benzina+motorina de lukoil sunt mai marsavite, iar rompetrolul de unde bag eu, e nou-nout, are cateva luni, si poate cei de acolo nu s-au invatat sa faca smenuri inca.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu te contrazic... am pus si eu benzina Lukoil de curand din Galati si imi venea sa urlu... am preferat pana la urma sa consum si sa dau afara 20 de litri cand am ajuns in Bucuresti ptr a pune benzina de lukoil iar, probabil neaghezmuita de data asta...
Link to comment
Share on other sites

imi plac cei care comenteaza la nspe luni dupa eveniment, uita toate discutiile precedente si acum nu mai sunt de acord... ma rog... cred ca ar trebui sa se mai citeasca topicul o data sau informatiile de la care s-a pornit.

Parerea mea. :blink:

220038[/snapback]

 

 

Nu am avut rabdare niciodata sa citesc tot topicul,insa am citit recent "experientele" facute de tine si nu au nici o legatura cu realitatea,practic pot spune ca sunt fictiune,mai ales cele legate de cifra octanica.

Ideea acestui forum este sa incercam sa ajutam cumva ,nu sa debitam prostii.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

Eu am alimentat numai de la Lukoil (si asta de vreo 3 ani in continuu) Mihai bravu,Militari,Doamna Ghica,Braila Pitesti,Sibiu ,Oradea....nu am avut niciodata nici o pb.Am pus numai de 98 ieftina si buna...de la Supernova,Meganne1 si Audi.Masinile au mers excelent

Am alimentat MOL si a inceput sa tremure la relanti si sa se blegeasca un pic ca si putere

Am alimentat OMV buna dar scumpa si o papa cam repede

Agip Muncii e zob...se ducea dracului jumate din puterea motorului

Petrom e varza scade puterea dar si consumul dar motorul e mai zgomotos

Rompetrol e ok....

Edited by IulianE
Link to comment
Share on other sites

Acum vreo 4 luni nu debitam prostii... acu debitez prostii...

 

Imi cer scuze fata de intregul forum dar se pare ca eminentele cenusii sunt deranjate uneori... Va uram forumare placuta in continuare...

 

PS: E ultimul meu post in orice sectiune tehnica din acest forum.

Link to comment
Share on other sites

Acum vreo 4 luni nu debitam prostii... acu debitez prostii...

 

Imi cer scuze fata de intregul forum dar se pare ca eminentele cenusii sunt deranjate uneori... Va uram forumare placuta in continuare...

 

PS: E ultimul meu post in orice sectiune tehnica din acest forum.

220157[/snapback]

 

Mai Apple,vino cu argumente ,nu iti iei jucariile si pleci.

 

 

Cifra octanica se masoara prin doua metode,MON si RON,pentru ambele este nevoie de un motor special,cel de 250000$.Explica cum ai facut tu in laborator.

In mod normal se alege o benzina cu o cifra octanica necunoscuta si se arde in acel motor special.Se inregistreaza zgomotul produs,cand apare detonatia,dupa care se fac analize cu diverse procente de izooctan si heptan.Cand zgomotul produs de respectivul amestec este identic atunci se stabileste cifra octanica,daca de ex. 85% izooctan si 15% heptan produc acelasi zgomot,detonatie,cu benzina testata atunci benzina respectiva are cifra octanica 85.

 

Se poate aproxima cifra octanica daca adaugi un aditiv,dar nu prin experiente facute acasa,sunt lucruri stabilite de cercetatori.De exemplu daca adaugi 10% etanol in benzina va rezulta o crestere de 2,5-3 puncte de octan.

Explica-ne si tu acum ai reusit sa stabilesti cifra octanica asa precis,in laborator,fara motor pentru teste.

In alta ordine de idei,cifra octanica nu mareste puterea motorului,nu are nici o legatura cu asta.Puterea motorului si eficienta lui este afectata de compresie si de detonatie.

Daca motorul este proiectat sa functioneze cu 98 RON de ex,el functioneaza la puterea maxima daca este alimentat cu cifra octanica respectiva.

Daca este alimentat cu benzina cu cifra octanica 108,9 nu se intampla nimic,puterea nu are cum sa creasca mai mult,nu se poate imbunatati nimic in mersul motorului,deoarece motorul respectiv nu este capabil sa arda benzina respectiva.

 

Nu sunt nici o eminenta cenusie,asa am invatat eu la scoala,asa am citit prin multe carti ,daca ai alta opinie si ai si argumente eu te ascult.

Este usor sa spui ca ai 5 facultati si esti expert in domeniu,asta oricine poate spune pe un forum.

Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei,cifra octanica nu mareste puterea motorului,nu are nici o legatura cu asta.Puterea motorului si eficienta lui este afectata de compresie si de detonatie.

Daca motorul este proiectat sa functioneze cu 98 RON de ex,el functioneaza la puterea maxima daca este alimentat cu cifra octanica respectiva.

Daca este alimentat cu benzina cu cifra octanica 108,9 nu se intampla nimic,puterea nu are cum sa creasca mai mult,nu se poate imbunatati nimic in mersul motorului,deoarece motorul respectiv nu este capabil sa arda benzina respectiva.

 

220271[/snapback]

 

 

1. cifra octanica si compresia sunt in stransa legatura... sunt sigur ca stii asta... o compresie mai mare are nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare... :)

2. daca vrei sa umbli la avansul unei masini (desigur efectuand un banal chiptunning) ca sa-i cresti puterea ai nevoie de benzina cu cifra octanica mai mare... dupa cum stii din avans poti obtine o putere mai mare si o reactie mai buna a masinii...

3. in chimie este foarte simplu sa determini compozitia unei substante folosind reactivi care izoleaza anumiti compusi si masurand cantitatile rezultate o sa reusesti sa afli compozitiile reale si automat sa determini cifra octanica cu o exactitate destul de mare... personal am fost pasionat de chimie dar nu am facut din asta meseria mea (la treapta a 2-a de liceu am dat examen la chimie ptr ca asa am vrut eu)...

4. chestia cu motoarele de test si cu ascultarea zgomotului generat si alte vrajeli deastea cred ca este dedicata celor care cauta combustili alternativi care simuleaza efectele benzinei si incearca sa gaseasca modalitati de inlocuire a ei cu alti compusi... so este nerelevanta... iti garantez ca baietii cu benzinariile nu folosesc motare de test pentru a verifica ceea ce rezulta si vand ei ci pur si simplu se bazeaza pe modul de reactie al compusilor si pe rezultatele normale ce se obtin ca urmare a anumitor reactii...

 

testele de cifra octanica ale lui Apple mi se par relevante si corecte dar deasemnea sunt sigur ca masina lui va inceta sa mearga de la o anumita cifra octanica in sus pentru ca amestecul nu se va mai aprinde (compresia fiind prea mica penru cifra octanica a combustibilului)... simplu ca buna ziua...:blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

3. in chimie este foarte simplu sa determini compozitia unei substante folosind reactivi care izoleaza anumiti compusi si masurand cantitatile rezultate o sa reusesti sa afli compozitiile reale si automat sa determini cifra octanica cu o exactitate destul de mare... personal am fost pasionat de chimie dar nu am facut din asta meseria mea (la treapta a 2-a de liceu am dat examen la chimie ptr ca asa am vrut eu)...

4. chestia cu motoarele de test si cu ascultarea zgomotului generat si alte vrajeli deastea cred ca este dedicata celor care cauta combustili alternativi care simuleaza efectele benzinei si incearca sa gaseasca modalitati de inlocuire a ei cu alti compusi... so este nerelevanta... iti garantez ca baietii cu benzinariile nu folosesc motare de test pentru a verifica ceea ce rezulta si vand ei ci pur si simplu se bazeaza pe modul de reactie al compusilor si pe rezultatele normale ce se obtin ca urmare a anumitor reactii...

 

220283[/snapback]

 

M-am referit la cifra octanica pentru un motor cu o compresie data,din moment ce functioneaza cu 98 ,de ex,o cifra octanica mai mare nu afecteaza puterea motorului.

 

Vrajeli sau nu,este o metoda internationala pentru verificat cifra octanica.

 

Daca tie ti se pare asa usor sa analizezi benzina,un compus extrem de

inflamabil,inseamna ca totusi te pricepi foarte bine la chimie.

 

Uite vrajeala internationala,laboratoare care testeaza cifra octanica,am dat un search pe google...

 

http://www.intertek-cb.com/newsitetest/ser...CFSPvYAod6DsvyA

Link to comment
Share on other sites

M-am referit la cifra octanica pentru un motor cu o compresie data,din moment ce functioneaza cu 98 ,de ex,o cifra octanica mai mare nu afecteaza puterea motorului.

 

Vrajeli sau nu,este o metoda internationala pentru verificat cifra octanica.

 

Daca tie ti se pare asa usor sa analizezi benzina,un compus extrem de

inflamabil,inseamna ca totusi te pricepi foarte bine la chimie.

 

Uite vrajeala internationala,laboratoare care testeaza cifra octanica,am dat un search pe google...

 

http://www.intertek-cb.com/newsitetest/ser...CFSPvYAod6DsvyA

220291[/snapback]

 

http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

 

am mai pus linkul asta si acolo e foarte clar explicat cum influenteaza un element pe altul (compresia/ cifra octanica, etc)...

 

am urmat linkul tau si uite ca am gasit ca baietii aceia ofera o multitudine de servicii de testare si pe benzine am gasit asta

: http://www.intertek-cb.com/newsitetest/new...haTesting.shtml

 

te intreb acum: Crezi ca au ei cate un motor in fiecare laborator de testare din fiecare tara ca sa testeze cifra octanica la ureche? eu zic ca foloseasc reactii chimice controlate sa faca asta si sa stii ca volatilitatea benzinei nu are nici o legatura cu periculozitatea reactiilor...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

1

testele de cifra octanica ale lui Apple mi se par relevante si corecte dar deasemnea sunt sigur ca masina lui va inceta sa mearga de la o anumita cifra octanica in sus pentru ca amestecul nu se va mai aprinde (compresia fiind prea mica penru cifra octanica a combustibilului)... simplu ca buna ziua...:blink:

220283[/snapback]

 

 

Nu prea inteleg,daca testele sunt relevante,nu ai incredere in ce spune,ca masina lui merge mai bine cu cifra octanica mai mare decat cea pentru care a fost proiectata?

Link to comment
Share on other sites

http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

 

am mai pus linkul asta si acolo e foarte clar explicat cum influenteaza un element pe altul (compresia/ cifra octanica, etc)...

220293[/snapback]

 

 

Pacat ca oferi informatie pe care tu nu o citesti...

 

"There are actually two numbers - RON (Research octane number) and MON (Motor Octane Number). The RON simulates fuel performance under low severity engine operation. The MON simulates more severe operation that might be incurred at high speed or high load and can be as much as 10 points lower than the RON. In Europe, what you'll see on the petrol pumps is the RON. However, in "

 

Sunt curios cum simuleaza performanta benzinei la viteze mari si sarcini mari...in eprubeta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.