Jump to content

Cauzele si efectele accidentelor cu motociclisti


jaffar

Recommended Posts

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am aruncat citeva lazi de ceapa si cartofi pina acum dupa diverse roabe "tunarite" cu niste tobe infernale, asa ca va puteti da seama cit de mult ii apreciez :blink:

 

sint convins ca o sa ador mersul pe 2 roti, daca o sa fiu sanatos si o sa am posibilitati sa ma apuc de asa ceva. repet, pentru cine nu a inteles: nu reusesc sa inteleg de ce pasiunea vine inaintea ratiunii. nu neg ca au fost si accidente pentru ca unui motociclist nu i s-a dat prioritate, dar comportamentul general nu e asta. tendinta este de "show off", si atunci parca si-o cauta cu luminarea. dupa cum spunea si wlf, nu vreau sa fiu nevoit sa ii feresc eu pentru ca ei nu-s in stare.

 

neamih, eu unul nu ma asigur doar o fractiune de secunda niciodata. dimpotriva fac ca girofarul si ma asigur continuu in toate partile. evident, consider ca niciodata nu te-ai asigurat suficient si trebuie sa casti ochii continuu. incerc in fiecare zi sa explic asta tututor (prieteni, colegi, cunoscuti, idioti intilniti pe strada etc), dar e greu de inteles pentru multi.

 

nu trebuie sa uitam ca traim intr-o anumita tara, si avem un anumit fel de drumuri (si in oras, si afara) si un anumit fel de soferi. foarte multi din cei de pe sosele sint soferi "de nevoie", masina e un accesoriu care ii duce dintr-o parte in alta si nu au veleitati sportive: nu pot aprecia viteze foarte mari de la distanta, ei au invatat sa conduca intr-un fel, si multi nu concep ca ar putea exista obiecte care se misca cu viteze foarte mari. sigur, in cazul in care se intimpla un accident cum ati povestit voi mai sus (gogu' nu da prio unui motor care vine cu 200 la ora) este caz clar de culpa comuna, si in multe cazuri se poate demonstra ca soferul nu este vinovat... e simplu: gogu stie legea, el stie ca pe sosele se circula cu 50km/h, nu e vina lui ca din senin a aparut o umbra. mai mult, faptul ca umbra avea faza lunga aprinsa este ilegal, si poate fi constituit in cauza accidentului. va spun din cazuri reale, din dosare reale, nu bat cimpii.

 

sper sa mai bem mici impreuna dupa aceste discutii :)

Link to comment
Share on other sites

Coobra, poate ma insel, dar cumva comportamentul tau nu vine ca urmare a unei mici invidii sau ca urmare ca ai putea sa o comiti grav cand gresesti in trafic pentru ca in ultima vreme motocicletele sunt din ce in ce mai multe pe la noi si atunci au crescut sansele sa accidentezi un motociclist din greseala ta?

invidie vis a vis de ce? ca nu am eu motor? nu cred. pe de alta parte nici nu exclud ca daca as avea motor nu as face o parte din greselile si teribilismele pe care le fac cei pe care ii intalnesc in trafic. bineinteles ca nu exclud nici posibilitatea producerii unui accident din vina mea. am spus-o la un moment dat dar cred ca nu ai citit...nu sunt soferul perfect. dar in nici un caz NU IMI DORESC sa se intample asa ceva. nici din vina mea nici din vina motociclistului. nu doresc nimanui accidente.

Pasiunea (cea adevarata) pentru 2 roti este ca un virus

toate pasiunile sunt ca un virus. doar ca fiecaruia i se pare ca pasiunea lui e cea mai mare, mai importanta, etc.

voi cu 2 roti, noi cu 4, altii cu timbre, unii cu bete de chibrit, etc

nu stiu cum sa spun dar de ce nu aud de motociclesti care au intrat in curba cu 200km/h si au derapat si au murit??? dar de ce aud de motociclisti care circuland cu 200km/h le-a taiat unu calea si au murit???

poate nu vrei sa auzi de ei. am avut un prieten la Philip Morris care a murit infipt cu motorul in stalp in fata spitalului Vitan. nu a fost implicata nici o masina. pur si simplu 160 la ora si o groapa pe care o stia dar o stia cu masina iar motorul s-a comportat altfel. un altul era sa se infiga intr-o coloana de masini pentru ca pur si simplu a crezut ca poate sa prinda semaforul pe verde si in tersectia urmatoare. nu s-a mai gandit si cum se opreste daca nu il prinde.

mai ales pe tine COObra te rog sa pastrezi un ton si un limbaj mai putin violent in aceasta discutie.

atata timp cat voi nu sunteti motociclisti tot ce scrieti voi aici este din auzite vazute dar nu probate.

daca ti se pare ca sunt violent......cred ca esti tu irascibil. iar aici vorbim de accidente. nu e nimic placut intr-un accident, iar daca eu merg sau am mers pe motor.....poate mai intii intrebi si dupa aia zici ca vb din auzite. intamplator chiar am mers.desi nu am A (deci si eu fac greseli)

Link to comment
Share on other sites

apropo nici eu nu urmaresc sa imi fac dusmani. :blink:

sper doar sa intelegeti ce vreau sa zic.

17481[/snapback]

 

Pai eu zic ca suntem maturi majoritatea incat sa nu luam chestii din astea in serios.Contradictiile sunt bune pana se depaseste limita bunelor maniere.

Link to comment
Share on other sites

dintr-o discutie de genul acesta... eu unul am numai de invatat

multumesc Mike

imi place cand se trateaza o discutie in felul asta

Pai eu zic ca suntem maturi majoritatea incat sa nu luam chestii din astea in serios.Contradictiile sunt bune pana se depaseste limita bunelor maniere.

nu cred ca avem de ce sa depasim limita bunului simt. din contra.

adica e conditie sine qua non (parca asa se scrie) ca sa pastram o comunitate inchegata aici de BMW-isti fie ei pe 2 sau 4 roti.

Link to comment
Share on other sites

@(cine pana mea?!?), cu siguranta si deabea astept

 

@COObra

poate nu vrei sa auzi de ei. am avut un prieten la Philip Morris care a murit infipt cu motorul in stalp in fata spitalului Vitan. nu a fost implicata nici o masina. pur si simplu 160 la ora si o groapa pe care o stia dar o stia cu masina iar motorul s-a comportat altfel. un altul era sa se infiga intr-o coloana de masini pentru ca pur si simplu a crezut ca poate sa prinda semaforul pe verde si in tersectia urmatoare. nu s-a mai gandit si cum se opreste daca nu il prinde.
nu cred ca ai inteles ideea. se mai intampla. dar nu generaliza. faptul ca ai condus de cateva ori motocicleta pe drumuri publice nu te face mototciclist.

 

si ca sa fiu on topic: din pct. de vedere al automobilistilor, cred ca putem sa ii ajutam pe motociclisti, dar trebuie sa ii cunoastem mai intai. toti suntem oameni, si toti facem greseli. unii dintre noi mai si invatam din greseli.

 

incercati sa va formati o parere citind niste forumuri de motociclisti. o sa vedeti ca sunt fapte, atitudini, comportamente ale unor motociclisti condamnate de catre ceilalti motociclisti.

 

nici eu nu urmaresc sa imi fac dusmani, ba din contra, si chiar cred ca pot invata cate ceva citind parerile unora si altora.

Link to comment
Share on other sites

ce sa mai... eu cred ca ideea generala s-a inteles aici. Ma intreb cat efect ar avea daca mai multe persoane ar avea acces la o astfel de discutie, pe care am auzit-o de n'spe mii de ori... Oricum cred ca m-ar bucura tare mult o astfel de mediatizare. Stiu numai cateva chestii... cand sunt cu masina iar in jurul meu sunt motoare, este foarte stresant.. clar nu poti sa anticipezi ce va face respectivul pe 2 roti in spatele tau... desi optiunile lui sunt doar stanga, dreapta sau inainte, nu poti pur si simplu sa anticipezi exact de la volanul masinii tale... decat daca se comporta "frumos" si semnalizeaza sau ceva.. si iti poti da seama atunci.

pe de alta parte, atunci cand merg "in grup" eu impreuna cu alti motociclisti, pur si simplu se "schimba ecranul" . Parca ai fi intr-un joc de calculator si dai pe "fullScreen". vezi altfel lucrurile si poti sa te "strecori"

 

este foarte periculos in sea. de ce? pentru ca nu esti vazut, cel putin nu suficient. Pe de alta parte este stiut de toata lumea ca viteza ucide. nimeni nu cred ca poate contrazice asta. sa zicem ca depasesti o masina la viteza de... hai sa zicem 100km/h. daca in momentul ala respectivul nu te vede si vrea sa depaseasca la randul lui ceva, esti aruncat pe contra-sens, indiferent cu ce vehicol esti... acum intervine o "explicatie" pentru viteza... ei, daca esti cu o motocicleta destul de puternica sa depasesti orice cu o asa accelerare, inainte sa vada ca ai trecut macar pe acolo, chiar inainte sa se angajeze respectivul in depasire, parerea mea este ca se schimba punctul de vedere total. Adica exista cateva momente in care ai o senzatie reala de imunitate (daca totul decurge normal)

nu stiu daca m-am facut inteles... cu alte cuvinte, sa te faci pur si simplu invizibil. Este un mod de a conduce si asta .. ulciorul nu merge de multe ori la apa.. dar toti motociclistii o fac intr-un fel sau altul, inclusiv eu.

Tin minte ca acum vreo cativa ani cand am strans si eu niste bani sa imi iau o geaca de piele cu protectii adevarate, erau la magazin de toate felurile toate culorile... etc... am intrebat vanzatoarea care este cea mai vanduta, cea mai utila, etc. Mi-a aratat o geaca neagra cu o foarte subtire banda reflectorizanta (gen snur) si a raspuns ceva de genul "trebuie sa te faci cat mai greu de vazut ca altfel dau astia peste tine" :blink: :) :)

 

tot secretul e sa fii cu ochi'n pai'spe indiferent cu ce mergi, pentru ca sunt multi soferi in trafic si nu poti sa "prevezi" de fiecare data... si cand e un sofer bun , se intampla sa mai fie adormit, obosit etc.. si nu numai soferi, ci tot felul de obstacole la care nici nu te-ai gandit, canale, gropi si toate kkturile posibile, chiar si pe DN ... si atunci nimeni nu te mai protejeaza..

 

Ne vedem in trafic... acuma nu fiti... imi faceti si mie loc la semafor daca e posibil..... :) vrammmmm... ... multumesc frumos...

 

 

asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

Salut toti forumistii,

 

Vreau doar sa punctez ce-au spus prietenii motociclisti de mai sus, deoarece e interesul tuturor sa imbunatatim calitatea comportamentului in trafic.

 

Problema mare de imagine pe care o avem noi, motociclistii, e cauzata de lipsa de informare. Toate lumea ne cunoaste si ne judeca dupa ce vede cativa teribilisti pe sosea (clasicul "a trecut unul pe langa mine ca nici nu l-am vazut"), ne judeca dupa spusele unui prieten, care are un var, care are alt prieten care a avut un accident, ne judeca - si mai rau - dupa stirile de la ora 5.

 

Ca de obicei sare in ochi ce e mai rau, iar ce e bun trece neobservat, sau e luat ca atare. Spre exemplu, pe langa stereotipul clasic cu motocilistii care trec ca vantul si nu-i vezi, exista si un stereotip cu "motocilistul neamtz", venit in concediu, incarcat de bagaje, care circula frumos. Culmea, nimeni nu blameaza astfel de oameni.

 

La fel cum automobilisti se impart in soferi, soferi de cursa lunga, soferi de duminica, soferi-femei si schummacher wannabes, si motociclistii sunt de mai multe feluri:

- incepatorii constienti (merg incet si timid)

- incepatorii inconstienti cu bomba intre picioare (clienti la stiri, spitale, etc)

- motociclistii care adora plimbarile, peisajele - toate la viteze mici (chopperistii)

- motociclisti pe care nu-i intereseaza soseaua pentru ca au tot restul naturii la dispozitie (enduristii)

- motociclistii pasionati de viteza/adrenalina, stapani pe motor si pe situatie (fac anumite teribilisme, dar stiu ce fac si sunt stapani pe ei, au ani de experienta)

- motociclistii pasionati de plimbari, care merg linistit si respecta regulile de circulatie

- motociclistii care nu-si permit o motocicleta mai 'serioasa' si conduc o "comunista", care face mult zgomot si fum, dar care-i face fericiti

- motociclistii familisti, care nu-si permit riscuri si circula "ca pe oua"

- etc

 

Si lista nu e completa, dar ce vreau sa subliniez e ca nu trebuie sa ne judecati pe toti dupa acei 1% cu care ati avut de-a face mai mult sau mai putin direct sau sporatic. Sa nu aveti impresia ca doar in Romania exista problemele asta, ele sunt peste tot, in

fiecare tzara, mai mult sau mai putin.

 

Nu uitati, si motociclism inseamna "placerea de a conduce"...

 

Multumesc pentru atentie, si sper sa ne intalnim in siguranta pe sosea.

Edited by Smokey
Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte interesante opiniile exprimate pana acum !

Ce pot sa spun este ca nu am mers decat ca pasager pe motocicleta pana acum si de multe ori am strans saua intre picioare cand vreun sofer tembel ne taia fata din cauza ca nu ne vazuse !

Insa pe de alta parte accidentul de motocicleta survine uneori si datorita inconstientei sau teribilismului celui care o conduce si am vazut cateva cazuri pana acum !

Alteori dezastrul poate sa survina cred si pe fondul lipsei de experienta !

In orice caz si la volanul unei masini si pe motocicleta trebuie sa existe un punct unde sa intervina instinctul de autoprotejare.Cine trece de aceasta bariera risca mult mai mult sa produca un accident !

 

Off topic:

Ma bucur ca s-a mai animat si sectiunea de motociclism si urez "Bun venit" tuturor colegilor forumisti pasionati de 2 roti ! :blink:

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

si toate astea le faceti cu toate ca stiti ca pe sosea sunt 1546087239 de cretini, femei la volan, soferi care si-au luat carnetul pe spaga, masini fara frane, altele care le pica tablele de pe ele, soferi beti la volan, copii teribilisti cu masini de la taticu si mamica, soferi care cred ca lor nu o sa li se intample nimic niciodata.

 

ups, atentie, in curand o sa apara in trafic (ca doar a venit vremea buna, nu?) , pe motocicleta, una care e 'femeie la volan' iarna, ce ne facem? :blink:

 

lasand gluma la o parte, vorba lui Smokey, nu toti motociclistii circula cu 200 km/h, ce te faci cu cei care circula cu mult mai putin si iese nenea automobilistul de pe o straduta laterala, cu 'cedeaza trecerea', se uita bine la tine si cand te-ai apropiat bine-bine iti taie calea, ca tu esti mai mic? [chestie reala si intamplata de prea multe ori - in ideea falsa ca motociclistul franeaza/ocoleste el - ori motocicletele franeaza pe o distanta mai mare la aceeasi viteza fata de un autoturism]

 

Clar exista si motociclisti, si automobilisti teribilisti/inconstienti, nici unii nu-s mai cu motz, mai bine hai sa ne cunoastem si sa rezolvam problemele impreuna, ca daca doar stam sa ne acuzam [ca motociclistii fac si dreg, ca automobilistii fac si dreg], nu se rezolva nimic. Ce ziceti?

 

Un salut din partea fetelor motocicliste! (din ce in ce mai multe :) )

Edited by Dara
Link to comment
Share on other sites

sal'tare!

 

revenim...

in orice caz, va dati seama ca din ce in ce vor fi mai multi motociclisti pe sosele. Atunci fenomenul va fi mai raspandit si va fi ceva absolut normal ca la FIECARE semafor sa fie cel putin 3-2 motociclisti. Atunci sunt sigur ca vom fi mai vizibili in trafic, odata ce ochiu' e antrenat sa observe farul din oglinda retrovizoare..

 

fiecare face si greseli in trafic.. nu stiu cine conduce mereu cu 50km/h sau respecta toate indicatoarele... eu nu cunosc pe nimeni... totul e ca eu atunci cand intorc pe banda continuua pe un bulevard sau altundeva.. clar incalc GRAV si legea si tot... dar chiar si dupa un squar ceva... dar BELESC OCHII FRATILOR! pentru ca il omor pe ala care "vine tare" si apare de nicaieri... din senin... chiar si cu 80km/h... desi nu e viteza mare.. nu conteaza... atunci cand celalalt nu se asigura... este grav... impact direct.. .. si poti sa zici ca nu a respectat viteza legala.. poate fi si cu bicicleta... oricum chestiile astea pentru un motociclist se intampla ZILNIC. pe cuvant... si te gandesi... "mama, oare asta o opri...??"

sau "daca asta nu m=a vazut, praf sunt!"

 

 

solutie: CASCA OCHIU' <<<<<vs>>>>> NU fiti inconstienti!

Edited by BiG
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Nu vreau sa comentez punctual situatiile descrise mai sus. Am invatat ca de multe ori, in cazurile astea, este greu sa spui cine a gresit. De cele mai multe ori.... greseala este comuna.

 

Vreau sa simplific un pic categorisirea facuta de Iulian (Smokey). Dupa mine exista doua tipuri de motociclisti: pasnici si agresivi. Cele doua categorii se identifica partial cu motociclete touring versus sport, chopper versus enduro. Am spus partial pentru ca exista destul de multe exceptii, de exemplu chopperisti care merg tare si agresiv, sau enduristi care pe asfalt sunt cuminti.

 

Mai departe, daca este sa vorbim de accidente, ambele categorii au probleme. Paradoxal, exista cateva ciudatenii.

Pasnicii au de cele mai multe ori probleme cu masinile care le intorc in fata, cu masini care le intra in fata si franeaza, cu masini care-i imping lateral, etc.

Agresivii au aceleasi probleme, dar de cele mai multe ori scapa. De ce? Pentru ca prin faptul ca mereu sunt agresivi, sunt obisnuiti cu asa ceva, si stiu sa se fereasca, stiu sa preintampine.

Am spus paradoxal pentru ca cei cu probleme sunt pana la urma pasnicii, care fac cele mai multe accidente provocate din vina altora.

Evident, si agresivii au accidente, dar de cele mai multe ori acestea sunt cauzate de greselile lor de pilotaj (viteza neadaptata, scamatorii).

 

In plus, accidentele provocate de motociclisti au de cele mai multe ori o singura parte vatamata, si anume motociclistul. Accidentele cauzate de automobile au aceeasi victima, motociclistul. Oricum am lua-o, motociclistul este cel patit, si de aici aversiunea intre cele doua parti.

 

Exista o singura modalitate pentru a va face sa intelegeti cum simtim noi, si anume sa va facem motociclisti. Va garantez ca va veti schimba punctul de vedere.

 

Cu stima,

Dan Dobrescu

www.smaeb.ro

Link to comment
Share on other sites

Exista o singura modalitate pentru a va face sa intelegeti cum simtim noi, si anume sa va facem motociclisti. Va garantez ca va veti schimba punctul de vedere.

 

17512[/snapback]

 

La mine virusul a inceput deja sa produca efecte !

Astept sa vina caldura :blink:

Link to comment
Share on other sites

buna Dara si tuturor celorlalte care nu se lasa intimidate de prieteni, cunostinte sau familie... si s-au "virusat" cum zicea kelu :)

17513[/snapback]

 

Multumesc frumos! Si cum majoritatea motociclistilor sunt si automobilisti, sper sa gasim calea de comunicare (in adevaratul sens) pentru un trafic mai sigur pentru toti! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos! Si cum majoritatea motociclistilor sunt si automobilisti, sper sa gasim calea de comunicare (in adevaratul sens) pentru un trafic mai sigur pentru toti! :blink:

dupa o astfel de invazie: "9 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)", cu siguranta ca se va gasi o cale :)

Link to comment
Share on other sites

Hai ca ma bag si eu in seama. Clar sunt mult mai multi cretini pe 4roti decat pe 2, asta din start. Teribilisti sunt mereu, si sincer ii inteleg pe cei care stau calare pe rachete performante. Problema ramane viteza, daca apare un motociclist cu viteza extrem de mare sau se strecoara aiurea, in afara de vrajitoare sau un glob de cristal cu avertizare sonora, nu vad vreo varianta, ca timp de reactie sau de observatie. In traficul asta infernal se inventeaza a 3 a banda unde sunt decat 2, nu vad ce m-ar deranja sa-i fac loc unui motociclist la stop sau chiar si in trafic, mai bine il vad daca e in fata decat pitit in jurul meu. :blink:

 

@(cine pana mea?!?): procentajul celor pe 4roti care te scot din minti zi de zi e dominant fata de cei cu motoare, bine ca nu sa intamplat vreo nenorocire.

Edited by ikonet
Link to comment
Share on other sites

Clar sunt mult mai multi cretini pe 4roti decat pe 2,

asta e proportional cu numarul utilizatorilor :)

nu stiu cine conduce mereu cu 50km/h sau respecta toate indicatoarele...

eu sigur....nu

clar nu poti sa anticipezi ce va face respectivul pe 2 roti in spatele tau... desi optiunile lui sunt doar stanga, dreapta sau inainte, nu poti pur si simplu sa anticipezi exact de la volanul masinii tale.

aici cred ca ai pus un pic punctul pe i.

pana la urma nu e vorba neaaparat de faptul ca vine cu 200 in spatele tau. poate vine mult mai incet, problema e ca la un moment dat se va plictisi de curul masinii si va tzasni de acolo. si marea problema este de fapt rapiditatea data de motor. desi am mers nu am experimentat pe motor o reducere in inferioara cu blana pana in vreo 12.000-15.000rpm, dar ......fractiunea aia de secunda nu stii pe unde va trece pe langa tine, daca are loc, etc. ast ao fac si eu cu masina dar altfel ma vede pe mine cu o tona de fier lata de aproape 2 metri de ii umple toata retrovizoarea.

si este adevarat ca inca nu prea ne-am obisnuit cu motociclisti. multa lume e stresata "mama iar trec aia cu motoarele si fac slalom", etc. si incerc sa ma gandesc ca daca eu care am 27 de ani ma obisnuiesc destul de greu cu voi (asta pt ca nu va vad mai des :) ) cum se va obisnui un nene de 60 de ani care "nu a avut nici un accident in viata lui"

a ........si avantaj eu ca nu am aer conditionat si merg cu geamul deschis vara si va aud (chiar daca nu va vad) de departe :)

care ma faci o tura cu motoru? acuma aveti sansa aia pe care v-am suparat sa dati cu mine de pamant de cateva ori :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cam asta ar fi ideea...

 

aceeasi chestie e si cu asiguratu' la intersectie... si la alte manevre "normale" pentru oras... pe care cu totii le facem intr-o masura mai mare sau mai mica...

 

""dar altfel ma vede pe mine cu o tona de fier lata de aproape 2 metri""

 

...din aceasta cauza se produc foarte multe accidente iar urmarile sunt foarte grave

sunt si greseli de pilotaj dar alea le faci "pe barba ta" ... si atunci nu intra in discutii.. cel putin nu in alea contradictorii... mai sunt si erori in aprecierea obstacolelor imprevizibile de pe soselele noastre infecte... dar trebuie sa fii tot timpul prevazator, ca altfel ti-o furi....

 

un alt cosmar de-al meu si nu numai este o manevra rapida din partea unui sofer care incearca sa evite un "ceva" (canal, groapa, etc...) in trafic aglomerat si da peste mine... total aiurea... cine e de vina, eu, ca stau in kuru lui, evident... dar nu ma intereseaza asta neaparat cat ca ma tavalesc pe jos aiurea.. si.. stiti vorba aia .. "SHIT HAPPENS"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.