Jump to content

320d 136 cp Zgomot ciudat pornire!


Recommended Posts

Salut dragi colegi...am si eu o problema cu diesel-ul meu bmw 320d 136 cp din 1999, in sensul ca atunci cand o pornesc dimineata (dar si atunci cand sta oprita mai mult de 2 ore) motorul face un zgomot ciudat ca si cum ar merge fier pe fier, fara ungere. In acest timp care dureaza aprox 3-4 secunde imi sta aprins si martorul de la ulei cu rosu, deci lipsa de presiune. Am cateva variante insa as dori sa stiu daca exista un coleg sau un mecanic care a avut acceasi problema si a reusit sa o rezolve. Tind sa cred ca pompa de ulei se desamorseaza sau intinzatorul de la distributie...nu stiu exact. Nu as vrea sa incerc asa pe orbeste sa schimb piese pt ca sunt destul de scumpe. Dar consider ca e o problema care nu trebuie neglijata. Astept un sfat de la cineva care cunoaste problema. Va multumesc anticipat!

Aceeasi problema, tacanit 3-4 sec dimineata la prima cheie. Ai rezolvat sau a rezolvat cineva problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Salut colegi.Am rugamintea sa ma ajute cineva (in iasi) in legatura cu reglarea unei pompe de injectie la un 320d e46 din 2000.Pompa este schimbata de aproape un an cu una sh, de vreo 6 luni ma chinui cu ea si am fost la un tester si mi-a spus ca ar fi 2 erori DEVIATIE AVANS POMPA(mecanicul a zis ca avansul ar fi de 6.6 si ea ar trebui sa fie undeva intre 4 si 6) si POZITIE CAP HIDRAULIC INADECVAT ceva de genul asta,turbo este OK(2.2 barr).Masina porneste bine si la rece si la cald,nu scoate fum, numai ca daca merg cu ea subturat(sub 2000rot/min) trage foarte greu ,trebuie sa o dau in treapta inferioara si sa o tin cam 5 secunde accelerata foarte putin si isi revine la normal.

 

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

Cauta in TIS si vezi toti pasii cum se pune la punct cu ceasul comparator.

Daca nu ai TIS da-mi un pm cu adresa ta de mail si iti trimit documentatia

poti te rog sa pui documentatia aici sa am si eu acces la ea? si daca ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi spuna de unde pot sa iau un set de garnituri pt o pompa de injectie? masina mea este 320D din '99,100kw. multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

nu stiu daca se aude ceva in clipul urmator dar si a mea tacane la pornire cateva secunde..

puteti uita: :p https://www.youtube.com/watch?v=4iGjKBWmNrU

mai multe "voci" imi spun ori ca e pompa de ulei prea puturoasa si urca greu uleiul in rampa, ori ca supapa care retine uleiul in carcasa filtrului e dusa..despre ce ar putea fi vorba? am auzit de la un tip ca pompa de ulei e pe distributie si ca se schimba foarte greu si ma gandesc ca daca nu e de la aia sa n-o schimb asa la "oha" sa se chinuie omul ala degeaba dupa care sa faca la fel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am gasit rezolvarea pentru acel zgomot (tacanit) si bec rosu aprins 3-4 secunde la pornire!

Este valabil pentru bmw E46 320d 136 cp si E39 520d 136 cp.

Eu detin un e39 520d 136 cp. Am inceput prin inlocuirea carcasei filtrului de ulei, am cumparat-o noua, a costat in jur de 1100 lei, vine impreuna cu filtru de ulei, capac filtru de ulei,senzor de presiune, garnitura si oringuri.

Aceea carcasa a filtrului de ulei, are o supara cu unic sens care permite se urce uleiul in filtru dar nu permite sa coboare. Supapa este facuta dintr-un plastic mai dur si datorita vibratiilor si a tamponului motor rupt ( cel de pe partea soferului) a cedat pe margini, mai precis uleiul scapa pe la marginea supapei si astfel cauza aceea dezamorsarea. Zgomotul de tacheti a disparut, dar becul la ulei(rosu) tot ramane aprins 3-4 secunde si persista un zgomot de lant care bate in patina si nu se intinde imediat.

Urmatorul pas este inlocuirea distributie, mai pe scurt, patine, ghidaje, roti dintate, lanturi si cel mai important este intinzatorul care functioneaza pe baza de presiune de ulei.

Zgomotul de care toti nu scapam este din cauza INTINZATORULUI DE LA DISTRIBUTIE. Scapa ulei pe langa tija care impinge in patina ca sa intinda lantul sau este gripata tija si se misca mai greu pana impinge in patina, de aici este acel zgomot la pornire, lantul bate in patina pana cand intinzatorul impinge tija in patina ca sa intinda lantul.

Am vazut ca multi colegi acuza ca ar fi pompa de ulei. O afirmatie total eronata. Daca era din pompa de ulei, atunci si la relanti statea becul rosu aprins si in plus mai si batea motorul.

In caz ca vreti sa scapati de zgomotul de la pornire, le luati pe rand, in primul rand trebuie verificat carcasa filtrului de ulei, vazut daca pierde pe langa supapa cu unic sens. Se demonteaza carcasa filtrului de ulei, se umple recipientul filtrului cu benzina si se verifica daca benzina curge pe la marginea supapei.

Puteti cumpara si din dezmembrari aceea carcasa dar sa verificati tot cu benzina.

Mare atentie in cazul in care cumparati de la dezmemebrari aceea carcasa deoarece este diferita cea de E46 fata de cea de E39. Cea de E46 nu merge pe E39 , deoarece jos unde se prinde in tampon vine dreapta iar cea de E39 este diferita la prinderea in tamponul motor.

Dupa ce rezolvati carcasa filtrului de ulei si zgomotul + becul rosu aprins la pornire 3-4 secunde persista treceti la inlocuirea intinzatorul de la distributie, ideal ar fi sa schimbati tot kitul de distributie ( lanturi, patine, ghidaje, roti dintate si INTINZATOR).

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...
Salutare colegi....aceeasi problema am avut si eu( coboara uleiul in baie dupa ce masina sta un timp oprita, becul rosul de ulei se stinge greu si bat tachetii ).. rezolvarea ei fiind doar prin schimbarea carcasei cu una sh..si inlocuirea cu alt model (inventie proprie) al supapei de sens...care este vinovata pentru aceste probleme...
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi....aceeasi problema am avut si eu( coboara uleiul in baie dupa ce masina sta un timp oprita, becul rosul de ulei se stinge greu si bat tachetii ).. rezolvarea ei fiind doar prin schimbarea carcasei cu una sh..si inlocuirea cu alt model (inventie proprie) al supapei de sens...care este vinovata pentru aceste probleme...

poze cu inventia?

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu am facut poze ....doar pot sa va spun ca am folosit de la vechea supapa care era distrusa...arcul din ea...inca un arc conic.plus o bila de rulment...mai am o carcasa care este disponibila la un pret mult mai mic decat una noua....si care nu se mai strica in veci...

post-68067-0-85488400-1461069935_thumb.jpg

post-68067-0-66299500-1461069953_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Din pacate nu am facut poze ....doar pot sa va spun ca am folosit de la vechea supapa care era distrusa...arcul din ea...inca un arc conic.plus o bila de rulment...mai am o carcasa care este disponibila la un pret mult mai mic decat una noua....si care nu se mai strica in veci...

O intrebare... a trebuit sa sustii motorul de jos cind ai inlocuit corpul filtrului? Avind in vedere ca acest corp e practic si punctul de sprijin al motorul pe tamponul din stinga. Se poate repara corpul cumva?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O intrebare... a trebuit sa sustii motorul de jos cind ai inlocuit corpul filtrului? Avind in vedere ca acest corp e practic si punctul de sprijin al motorul pe tamponul din stinga. Se poate repara corpul cumva?

salutare....se desfac piulitele la tampoane ..apoi motorul se ridica de urechea lui...si apoi urcata pe elevator.se lucreaza....si da corpul se poate repara..supapa de sens e de plastic care se crapa in timp din cauza uleiului fierbinte...am desfacut 2 corpuri si am pus altfel de supapa...una pe masina la mine ..si una o am de vanzare...

 

parerea mea este ca adaugand inca un arc ai sa soliciti pompa de ulei care va ceda in timp....

arcul conic pe care l-am pus are alt rol..nu influenteaza in nici un fel...pompa de ulei sau altceva....

Link to comment
Share on other sites

Pare o treaba complicata sa desfaci si sa repari o piesa ce nu a fost facuta sa fie reparata :)

Nu cred ca exista vreun service care sa faca asa ceva...

daca tu preferi sa dai 200 300 de lei la dezmembrari pe o carcasa care are ceva km si sa te tine o luna sau o viata e problema ta sau daca iti permiti sa dai 1000 1200 de lei pe ea noua iar e problema ta.

ps. mecanicii de prin serviceuri habar nu au ca exista asa ceva in carcasa aia de la filtru, ca sa nu mai zic de aia de pe la piese auto care se uitau la mine ca la ozn`uri cand le`am pus supapa in fata...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.