BMWClub: Efecte produse releu bujii ars - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Efecte produse releu bujii ars

#21 User is offline   Alex_wly 

  • Oo (!!!) * (!!!) oO
  • Group: Members
  • Posts: 5075
  • Joined: 19-May 09
  • Gender:Male
  • Location:TGV

Posted 09 May 2017 - 07:40

In ISTA explica ce conditii sa fie indeplinite, dar nu stie ca romanul merge cu bujii arse.Pentru asta trebuie o rubrica speciala. :))
Se considera ca masina tehnic este ok.
0

#22 User is offline   CiobyCBI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 26
  • Joined: 01-March 17

Posted 09 May 2017 - 07:55

se poate afla din diagnoza cand a avut loc ultima regenerare a filtrului?
0

#23 User is offline   Florin_pch 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 06-January 17
  • Gender:Male

Posted 09 May 2017 - 08:02

View Postbimmer90f30, on 08 May 2017 - 22:43, said:

Bujiile participa la aprinderea combustibilului care va fi in excess in cilindri pentru ca acel combustibil aprins sau cu exces de motorina sa aprinda noxele din filtru sa arda la 6-700 de grade.

(Cum altfel crezi ca se intampla/petrece arderea/aprinderea noxelor din filtru?)

...si desigur iti poti imagina unde poate sa ajunga aceeasi motorina (in exces) daca nu se aprinde motorina in acel cilindru cand bujia nu functioneaza (...foarte probabil ajunge in baia de ulei si contamineaza si mai bine uleiul..) dar probabil si asta trebuie sa scrie/explice in ISTA.. nu?

http://forum.bmw5.co...-the-dpf-regen/

http://www.enginebui...arting-anymore/

Salut. Eu sunt putin nelamurit: din ce stiam, pe diesel avem bujii incandescente, nu de aprindere. Credeam ca rolul lor e de pre-incalzire a cilindrilor, ca sa aiba o temperatura suficienta ca amestecul sa se aprinda doar prin compresie. Dupa ce porneste motorul, bujiile incandescente nu mai sunt folosite, intrucat temperatura e deja ridicata dupa primele explozii.
La benzina, stiu ca nu e suficienta compresia, astfel incat bujia de aprindere da scanteie la fiecare ciclu si ea este cea care produce explozia. La diferentele astea contribuie combustibilul (motorina sau benzina) si compresia care e mai mare pe diesel.
Daca e corect ce am scris mai sus, as deduce ca bujiile incandescente nu sunt folosite nici pentru ridicarea temperaturii in scopul regenerarii, din moment ce masina aprinde oricum amestecul prin compresie si atat. Explozia degaja oricum mai multa caldura decat ar produce bujia, asa ca why bother?
Cum scriam zilele trecute, eu aveam eroare pe 4 din 6 bujii si filtrul s-a regenerat de mai multe ori, fara probleme. Ba chiar avand cutie automata, in Romania nu-mi sta niciodata peste 2500 rot/min, nici macar la drum lung. La 160-180 km/h are mai putine rotatii. Mi-e foarte greu sa cred ca s-a regenerat cu cele 2 bujii functionale iar restul cilindrilor au avut surplus de motorina...asta ar trebui sa se simta puternic in mers pentru ca premisa asta dicteaza ca are loc explozie in doar 2 din 6 cilindrii...
Uneori ma intreb unde gasim o informatie mai clara despre lucrurile astea, ca sa nu ne dam cu presupul si sa facem deduceri potential gresite. Mie mi-e foarte clar ca sunt colegi pe forum carora nu li s-a regenerat, asa cum au spus, cum mi-e la fel de clar ca la mine s-a regenerat...ma face sa ma intreb care e diferenta si ce indicii ne lipsesc in discutie. Dar asta e alt topic :)
Mult succes si regenerari la nevoie!


View PostCiobyCBI, on 09 May 2017 - 07:55, said:

se poate afla din diagnoza cand a avut loc ultima regenerare a filtrului?


Da, se poate afla. La F07, mi-a spus cu cati km in urma si cu cat timp (efectiv de mers) in urma. Ma astept ca la F10 sa fie la fel.
Din pacate, nu mi-a dat si gradul de incarcare.

View PostAlex_wly, on 09 May 2017 - 07:40, said:

In ISTA explica ce conditii sa fie indeplinite, dar nu stie ca romanul merge cu bujii arse.Pentru asta trebuie o rubrica speciala. :))
Se considera ca masina tehnic este ok.

Nu doar romanul merge cu bujii arse, ci oricine care nu ajunge in service/face diagnoza, ca nu da eroare in bord la bujii arse. Poti foarte bine sa ai o problema la scurt timp dupa revizie (presupunand ca iti face si diagnoza atunci) si sa mergi spre un an de zile pana la urmatoarea revizie, daca nu faci km multi. Stiu ca nu e cazul nostru, dar nu toti sunt pasionati de ce se intampla cu masina lor si mai ales DE CE se intampla anumite lucruri.


Sent from my iPhone using Tapatalk

This post has been edited by Florin_pch: 09 May 2017 - 08:08

0

#24 User is offline   OPaul 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2215
  • Joined: 05-March 14
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita-Constanta

Posted 09 May 2017 - 08:03

Mai sus sunt multi colegi ce zic ca masinile lor isi fac regenerarea cu toate ca au eroare pe bujii si/sau pe releu . Acuma banuiesc ca nu s-au vorbit sa minta in cor .... Am vazut ca sunt cateva tipuri de filtre DPF care isi fac regenerarea diferit, poate astea de la BMW nu au treaba cu bujiile ... Pana ce nu vine cineva cu ceva informatii mai oficiale (adica BMW sau producatorul filtrului) restu opinilor de pe alte forumuri nu sunt relevante.
0

#25 User is offline   CiobyCBI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 26
  • Joined: 01-March 17

Posted 09 May 2017 - 09:05

View PostFlorin_pch, on 09 May 2017 - 08:02, said:

Salut. Eu sunt putin nelamurit: din ce stiam, pe diesel avem bujii incandescente, nu de aprindere. Credeam ca rolul lor e de pre-incalzire a cilindrilor, ca sa aiba o temperatura suficienta ca amestecul sa se aprinda doar prin compresie. Dupa ce porneste motorul, bujiile incandescente nu mai sunt folosite, intrucat temperatura e deja ridicata dupa primele explozii.
La benzina, stiu ca nu e suficienta compresia, astfel incat bujia de aprindere da scanteie la fiecare ciclu si ea este cea care produce explozia. La diferentele astea contribuie combustibilul (motorina sau benzina) si compresia care e mai mare pe diesel.
Daca e corect ce am scris mai sus, as deduce ca bujiile incandescente nu sunt folosite nici pentru ridicarea temperaturii in scopul regenerarii, din moment ce masina aprinde oricum amestecul prin compresie si atat. Explozia degaja oricum mai multa caldura decat ar produce bujia, asa ca why bother?
Cum scriam zilele trecute, eu aveam eroare pe 4 din 6 bujii si filtrul s-a regenerat de mai multe ori, fara probleme. Ba chiar avand cutie automata, in Romania nu-mi sta niciodata peste 2500 rot/min, nici macar la drum lung. La 160-180 km/h are mai putine rotatii. Mi-e foarte greu sa cred ca s-a regenerat cu cele 2 bujii functionale iar restul cilindrilor au avut surplus de motorina...asta ar trebui sa se simta puternic in mers pentru ca premisa asta dicteaza ca are loc explozie in doar 2 din 6 cilindrii...
Uneori ma intreb unde gasim o informatie mai clara despre lucrurile astea, ca sa nu ne dam cu presupul si sa facem deduceri potential gresite. Mie mi-e foarte clar ca sunt colegi pe forum carora nu li s-a regenerat, asa cum au spus, cum mi-e la fel de clar ca la mine s-a regenerat...ma face sa ma intreb care e diferenta si ce indicii ne lipsesc in discutie. Dar asta e alt topic :)
Mult succes si regenerari la nevoie!




Da, se poate afla. La F07, mi-a spus cu cati km in urma si cu cat timp (efectiv de mers) in urma. Ma astept ca la F10 sa fie la fel.
Din pacate, nu mi-a dat si gradul de incarcare.


Nu doar romanul merge cu bujii arse, ci oricine care nu ajunge in service/face diagnoza, ca nu da eroare in bord la bujii arse. Poti foarte bine sa ai o problema la scurt timp dupa revizie (presupunand ca iti face si diagnoza atunci) si sa mergi spre un an de zile pana la urmatoarea revizie, daca nu faci km multi. Stiu ca nu e cazul nostru, dar nu toti sunt pasionati de ce se intampla cu masina lor si mai ales DE CE se intampla anumite lucruri.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Deci ca sa va zic ceea ce stiu eu: sunt posesorul unui bmw e90 318d 122hp fab. 20005 masina are in bord 295000 km + 80000 care au fost dati inapoi. In momentul de fata masina inca mai are filtru de particule. La un service oare care in Timisoara mi s-a spus ca filtrul nu isi face regenerare daca releul de bujii este dus sau nu functioneaza bujiile (in momentul de fata am arse 3 bujii pe motor), mai am un verisor in orasul natal (Tg-Jiu) ce are service propriu am vorbit cu el si a zis ca in principiul nu au treaba una cu alta dar mai sunt si masini la care s-ar putea sa le fie necesar, ca sa cer aflu mai multe am fost in timisoara la niste baieti ce se ocupa numai cu bmw-uri diagnoza/reparatii orice i-ar ei mi-au zis ca nu au treaba una cu alta. L-am intrebat pe facebook si pe Onet Bogdan (tipul din bucuresti care se ocupa cu anulari dpf) si a zis ca in momentul in care nu merg bujiile regenerarea este incompleta practic masina isi face regenerare dar nu in totalitate si ca in timpul regenerarrii bujiile stau aprinsle la 30% din capacitatea lor pentru a incalizii mai bine camera de ardere.
Acum stiti cum e toti sunt mecanici si isi dau cu parerea si pana la urma nimeni nu cred ca stie un raspuns concret. Eu personal schimb sanatos undeva la 3000-3500 de ture in oras si in afara merg sportiv gen schimbat turatii undeva intre 2500-3000, inca nu am schimbat releul si bujiile.
0

#26 User is offline   Florin_pch 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 06-January 17
  • Gender:Male

Posted 09 May 2017 - 09:35

Ms pt pareri, mi se par foarte utile discutiile astea si experientele fiecaruia.
E un pct de vedere interesant cu bujiile la 30% in timpul regenerarii. Pe principiul asta, masina incearca sau crede ca face regenerarea, dar nu e la fel de eficienta. Astfel, pe diagnoza apare regenerare desi nu e in totalitate sau deloc ok. Pare plauzibil si probabil s-ar putea confirma daca am verifica gradul de incarcare al filtrului, imediat dupa regenerare.
Pana una alta, cum ziceau mai multi, multe masini, multe filtre, multe moduri de regenerare :) Raman la parerea colegilor ca trebuie schimbate cand stii ca ai o problema. E cel mai sanatos si indiferent de cum functioneaza, e varianta cea mai sigura pentru masina.
Spor!

View PostCiobyCBI, on 09 May 2017 - 09:05, said:

sunt posesorul unui bmw e90 318d 122hp fab. 20005 masina are in bord 295000 km + 80000 care au fost dati inapoi.


PS: aproape 400.000 km e ingrijorator pt o masina care urmeaza sa fie produsa in viitor, in anul 20005 :p :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

This post has been edited by Florin_pch: 09 May 2017 - 09:41

0

#27 User is offline   CiobyCBI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 26
  • Joined: 01-March 17

Posted 09 May 2017 - 11:02

View PostFlorin_pch, on 09 May 2017 - 09:35, said:

Ms pt pareri, mi se par foarte utile discutiile astea si experientele fiecaruia.
E un pct de vedere interesant cu bujiile la 30% in timpul regenerarii. Pe principiul asta, masina incearca sau crede ca face regenerarea, dar nu e la fel de eficienta. Astfel, pe diagnoza apare regenerare desi nu e in totalitate sau deloc ok. Pare plauzibil si probabil s-ar putea confirma daca am verifica gradul de incarcare al filtrului, imediat dupa regenerare.
Pana una alta, cum ziceau mai multi, multe masini, multe filtre, multe moduri de regenerare :) Raman la parerea colegilor ca trebuie schimbate cand stii ca ai o problema. E cel mai sanatos si indiferent de cum functioneaza, e varianta cea mai sigura pentru masina.
Spor!



PS: aproape 400.000 km e ingrijorator pt o masina care urmeaza sa fie produsa in viitor, in anul 20005 :p :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

mai taiem un zero:))) merge bine chiar daca are 400000 km.
0

#28 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2286
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 09 May 2017 - 11:21

Pentru mine masina nu corespunde tehnic daca bujiile nu sunt functionale.
Faptul ca motorul poate porni si in 3 sau poate chiar 2 bujii nu inseamma ca motorului ii face bine, si sper ca aici sa nu fiu contrazis..

Cat de relevant ar fi daca ai sti ca toate regenerarile au fost facute activ si ca doar la cele pasive (si de ce nu fortate) participa bujiile! ..Bine-nteles ca probabil nu stii (si poate nici nu trebuie sa stii ca sofer de BMW..) si nici nu te intereseaza, atat timp cat masina/motorul functioneaza, nu!?

(...incercand doar sa am mai mult sens in ceea ce spun!)

This post has been edited by bimmer90f30: 09 May 2017 - 11:22

0

#29 User is offline   Florin_pch 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 06-January 17
  • Gender:Male

Posted 09 May 2017 - 12:14

Perfect de acord. Pentru mine e relevant si ma intereseaza, din pasiune si curiozitate. Ar mai fi si factorul preventiv - cu cat esti mai informat despre cum functioneaza si de ce, poti sa iei niste actiuni preventive in loc de corective :)
Pana una alta, concluzia mi se pare corecta. Nu merge ceva, nu corespunde tehnic. Daca s-a inteles ca sunt pentru asumarea riscului, greseala mea. Pe mine ma interesa informatia. Bujiile le-am schimbat chiar azi, ca sa corespund :)
Spor!

This post has been edited by Florin_pch: 09 May 2017 - 12:15

0

#30 User is offline   Alex_wly 

  • Oo (!!!) * (!!!) oO
  • Group: Members
  • Posts: 5075
  • Joined: 19-May 09
  • Gender:Male
  • Location:TGV

Posted 09 May 2017 - 12:44

View PostCiobyCBI, on 09 May 2017 - 09:05, said:

L-am intrebat pe facebook si pe Onet Bogdan (tipul din bucuresti care se ocupa cu anulari dpf) si a zis ca in momentul in care nu merg bujiile regenerarea este incompleta practic masina isi face regenerare dar nu in totalitate si ca in timpul regenerarrii bujiile stau aprinsle la 30% din capacitatea lor pentru a incalizii mai bine camera de ardere.

nu vreau sa ma pronunt la motoarele L6, dar la L4 ti-a dat o informatie corecta.
In timpul regenerarii stiu de bujia 1, dar posibil sa fie toate alimentate 15, 30...sau cat la suta e programata masina pentru ca regenerarea sa se faca.
0

#31 User is offline   sandi 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 45
  • Joined: 04-December 16
  • Gender:Male

Posted 09 May 2017 - 12:52

Te-ai pregatit ptr. sezonul rece. Bujiile incandescente incep sa lucreze de la 0 grade C in jos. La temperaturi sub 0 grade C, motorul are o mica intarziere la pornire, in functie de cat de rece este temperatura exterioara, datorita preincalzirii automate.

This post has been edited by sandi: 09 May 2017 - 12:55

0

#32 User is offline   Vik71 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 214
  • Joined: 25-April 15
  • Gender:Male

Posted 14 January 2018 - 10:20

intrebare
e normal ca la E90 N47 dupa pornire motor dimineata la rece ,martorul bujii sa ramana aprins 2-3 sec ? multumesc .pornire ok la -6 grade dim.
0

#33 User is offline   calinbmw2000 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1712
  • Joined: 24-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Vest..

Posted 14 January 2018 - 10:30

Da este normal.
Bujiile incalzesc in continuare si dupa ce motorul a pornit,mai ales iarna.
1

#34 User is offline   Vik71 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 214
  • Joined: 25-April 15
  • Gender:Male

Posted 14 January 2018 - 10:46

multumesc mult . oricum ii voi face o testare ,de abia e calda adusa si nu doresc surprize ,am citit mult pe aici cu bujiile si releul buclucas .
0

#35 User is offline   cristianpop2016 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 159
  • Joined: 07-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Posted 14 January 2018 - 17:24

Nu nu este normal, nu mai induceti oamenii in eroare, in momentul in care masina a pornit nu mai are voie sa ramana aprins becul de bujii, el poate semnifica si altceva nu neaparat bujiile, o problema pe alimentare, becuri spate frana ( asta la vw numai am vazut-o) dar ma rog, becul se aprinde se poate aprinde numai inainte sa porneasca dupa deloc, o sa vezi ca si la -10 becul nu se aprinde mai ales la bmw e90 sau cele la pornire la buton si ele sunt alimentate, dupa pornire ele sunt alimentate in continuare dar nu se aprinde becul pentru asta

This post has been edited by cristianpop2016: 14 January 2018 - 17:26

0

#36 User is offline   Vik71 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 214
  • Joined: 25-April 15
  • Gender:Male

Posted 15 January 2018 - 12:51

se pare ca am dezlegat misterul ! bateria invarte mai greu si 100% e de schimbat
originala a masinii cu 10 ani si 2 luni de la data fabricatiei : 47 / 07 !! dimineata a pornit mai greu si mi am dat imediat seama
ii ajunge !
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro