Jump to content

Consum ulei BMW E60


Recommended Posts

Salut !

Posed de vreo 5 ani un BMW E60 model 520d 150CP.

L-am achiziționat cu 170k km și in prezent are 328k.Problemele au apĂŁrut in momentul in care la noi in oraș (Pitești) a dispĂŁrut uleiul acela argintiu BMW și a apĂŁrut bidonul albastru cu uleiul fĂŁcut de Shell.

La primul schimb, dupĂŁ 7000 km am primit mesajul “low pressure oil” și am hotĂŁrât urgent, dupĂŁ ce am citit pa acest forum ca mai sunt nemulțumiți, sa fac schimbul cu Castrol LL04 5W30.Au trecut câteva schimburi (mentionez ca fac schimbul la 10000km) și apoi pentru prima data am vĂŁzut și eu un fum alb pe țeava fiindcĂŁ in rest nu scoate fum deloc, și am mers la un service (destul de OK) unde au constatat ca s-a “fisurat” garnitura de chiulasa.Au schimbat-o și au “fĂŁcut” și chiulasa (razeX, planeitate, simeringuri supape, bla bla bla) și apoi au schimbat la recomandarea dumnealor lanțurile,2 pinioane, intinzatoare in fine toate bune și frumoase pana m-au informat ca o sa schimbe și uleiul și o sa punĂŁ (ați ghicit) “original BMW” bidon albastru pt ca este “cel mai bun”.Dupa 5000 km am verificat nivelul și am completat 2litri și tot nu a ajuns la nivelul optim.Va rog o pĂŁrere a Dvs

1 Ce ulei sa bag in continuare (marca și indice 5w30 sau 5w40)

2Avand in vedere ca nu scoate fum deloc, țeava de eșapament e albĂŁ pe interior (cred ca are și filtru de particule deși atunci când pun contactul nu-mi apare pe bord martorul acela ) iar dupĂŁ ce am cumpĂŁrat mașina am fost la un prieten care mi-a verificat-o cu un tester și mi-a spus ca injectoarele sunt OK, erori nu are (și la BMW acest lucru e o problema) și apoi a desfĂŁcut ceasurile și mi-a arĂŁtat in spatele lor ceva (sigiliul) și m-a informat ca probabil (99,5%) au fost km dați ĂŽnapoi dar tot el m-a asigurat ca dacĂŁ merg normal și schimb uleiul la timp o sa fiu mulțumit(Recunosc ca a avut dreptate), mașina are cred acum in jur de 500k, dar vreau sa mai merg cu ea așa ca va cer ajutorul sa-mi recomandați Dvs ce ulei sa bag, și de unde sa-l cumpĂŁr.

In Pitești Castrol LL04 se gĂŁsește ĂŽntre 18Ron și 70Ron/ litru și am cumpĂŁrat un bidon de 18 RON și l-am comparat cu celelalte “versiuni” dar nu am vĂŁzut nimic diferit.

Link to comment
Share on other sites

Salut !

Posed de vreo 5 ani un BMW E60 model 520d 150CP.

L-am achiziționat cu 170k km și in prezent are 328k.Problemele au apĂŁrut in momentul in care la noi in oraș (Pitești) a dispĂŁrut uleiul acela argintiu BMW și a apĂŁrut bidonul albastru cu uleiul fĂŁcut de Shell.

La primul schimb, dupĂŁ 7000 km am primit mesajul “low pressure oil” și am hotĂŁrât urgent, dupĂŁ ce am citit pa acest forum ca mai sunt nemulțumiți, sa fac schimbul cu Castrol LL04 5W30.Au trecut câteva schimburi (mentionez ca fac schimbul la 10000km) și apoi pentru prima data am vĂŁzut și eu un fum alb pe țeava fiindcĂŁ in rest nu scoate fum deloc, și am mers la un service (destul de OK) unde au constatat ca s-a “fisurat” garnitura de chiulasa.Au schimbat-o și au “fĂŁcut” și chiulasa (razeX, planeitate, simeringuri supape, bla bla bla) și apoi au schimbat la recomandarea dumnealor lanțurile,2 pinioane, intinzatoare in fine toate bune și frumoase pana m-au informat ca o sa schimbe și uleiul și o sa punĂŁ (ați ghicit) “original BMW” bidon albastru pt ca este “cel mai bun”.Dupa 5000 km am verificat nivelul și am completat 2litri și tot nu a ajuns la nivelul optim.Va rog o pĂŁrere a Dvs

1 Ce ulei sa bag in continuare (marca și indice 5w30 sau 5w40)

2Avand in vedere ca nu scoate fum deloc, țeava de eșapament e albĂŁ pe interior (cred ca are și filtru de particule deși atunci când pun contactul nu-mi apare pe bord martorul acela ) iar dupĂŁ ce am cumpĂŁrat mașina am fost la un prieten care mi-a verificat-o cu un tester și mi-a spus ca injectoarele sunt OK, erori nu are (și la BMW acest lucru e o problema) și apoi a desfĂŁcut ceasurile și mi-a arĂŁtat in spatele lor ceva (sigiliul) și m-a informat ca probabil (99,5%) au fost km dați ĂŽnapoi dar tot el m-a asigurat ca dacĂŁ merg normal și schimb uleiul la timp o sa fiu mulțumit(Recunosc ca a avut dreptate), mașina are cred acum in jur de 500k, dar vreau sa mai merg cu ea așa ca va cer ajutorul sa-mi recomandați Dvs ce ulei sa bag, și de unde sa-l cumpĂŁr.

In Pitești Castrol LL04 se gĂŁsește ĂŽntre 18Ron și 70Ron/ litru și am cumpĂŁrat un bidon de 18 RON și l-am comparat cu celelalte “versiuni” dar nu am vĂŁzut nimic diferit.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Ca fost posesor de BMW recomand uleiul Castrol. DacĂŁ mașina ta are atât de mulți km, ĂŽncearcĂŁ sa modifici vâscozitatea uleiului la rece, adicĂŁ, dacĂŁ pana acum ai pus ulei 5w30, pune-i ulei 5w40. Este mai vâscos la cald, protejeazĂŁ motorul. De asemenea, dacĂŁ gĂŁsești un tratament de motor Duralube, ĂŽți recomand sĂŁ pui la schimbul de ulei. Tratamentul ĂŽți protejeazĂŁ motorul cu o pelicula ceramica, reduce uzura, ĂŽmbunĂŁtĂŁțește consumul și motorul va fi mult mai silentios. Sa fii atent la clasa de ulei "SAE sau ACEA" pe care o recomanda producĂŁtorul, sa pui aceeași clasa de ulei. Pt ca sunt uleiuri recomandate pt diverse tipuri de filtre de particule și catalizatoare. Punând alt tip, riști ca mașina sa ți-l consume și eventual sa-ți afecteze DPF-ul sau catalizatoarele... Spor!

 

Duralube-ul nu se pune de la schimb la schimb... Se recomanda un tratament la fiecare 40000 km. De ce ĂŽl recomand? Am avut un accident cu mașina și trecând peste o bordura am spart baia de ulei complet, tot uleiul curgând jos. Am mai mers cu mașina (ca trebuia sa o duc acasĂŁ) ĂŽncĂŁ aprox 500 m pana ĂŽn fata casei. Deci fĂŁrĂŁ ulei.... Am cumpĂŁrat baie de ulei, pus ulei, pornit motor..rezultatul fiind presiunea de ulei foarte bunĂŁ, motorul a pornit la sfert, merge și acum...

Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de BMW recomand uleiul Castrol. Dacă mașina ta are atât de mulți km, încearcă sa modifici vâscozitatea uleiului la rece, adică, dacă pana acum ai pus ulei 5w30, pune-i ulei 5w40. Este mai vâscos la cald, protejează motorul. De asemenea, dacă găsești un tratament de motor Duralube, îți recomand să pui la schimbul de ulei. Tratamentul îți protejează motorul cu o pelicula ceramica, reduce uzura, îmbunătățește consumul și motorul va fi mult mai silentios. (...)

Trebuie sa eliminam o mare eroare.

Daca vrem sa fie uleiul mai gros la rece trebuie sa cautam ca prima cifra din codul uleiului sa fie mai mare/..marita; de exemplu: 0Wxx, 5Wxx, 10Wxx, 15Wxx...

(Aceste valori in fapt sunt asociate si zonelor de pe glob unde sunt pornite/conduse masinile.. asta inseamna ca in zone fierbinti de pe glob este recomandabil sa punem poate chiar 10W.. inca de cand motorul este nou; pentru o pornire usoare la polul nord aproape obligatoriu 0W..)

 

Pe de alta parte, in ziua/zilele noastre uleiurile sunt aproape toate "full syntetic" incat orice aditivare IN PLUS e aproape inutila; Ceramica si polimeri (foarte probabil) sunt continute de uleiurile "full"..

 

Iar asta nu am inventat eu, am aflat si eu de pe alte forumuri de la altii mai destepti..

Daca vrei ti le dau si tie.. nu tin secret. ;)

 

Cei mai de nadejede analizatori: ;)

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=269814

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va mulțumesc

Poate nu m-am exprimat corect dar Menționez ca acum mai puțin de 10k km am “reparat” motorul, aducĂŁ am schimbat ceva piese și chiulasa a fost verificatĂŁ cap coada. Ceea ce nu ĂŽnțeleg este unde se duce uleiul fiindcĂŁ nu scoate fum deloc la nici o turatie. Mașina o folosesc in munca de zi cu zi, fac circa 60k pe an, ĂŽnainte am avut un vw Passat b5.5 cĂŁruia i-am bĂŁgat toate uleiurile PD de pe piața și dupĂŁ 300k fĂŁcuți de mine + 120k la cât am cumpĂŁrat-o + ce au mai fost dați ĂŽnapoi, mașina consuma ĂŽntre 1-1,5 litri de ulei la 7000 km funcție de ulei.O sa râdeți dar cel mai bine a mers cu GULF , ARAL sau ENEOS in timp ce cu mĂŁrcile consacrate Castrol, LiquiMolly, ĂŽmi vibra la relanti și ĂŽmi consuma mult mai repede (pe la 4-5000km primeam mesajul “oil level toi low” și completam.In fine in BMW am bĂŁgat doar ulei BMW 5w30, apoi dupĂŁ ce a dispĂŁrut bidonul argintiu am trecut pe asta albastru și am fĂŁcut 2 schimburi cu Castrol LL04.Cineva (mecanic) mi-a spus ca uleiurile “celebre” sunt falsificate la greu și mi-a recomandat sa pun o “trompeta” care sa aibĂŁ cerințele motorului și o sa fiu mai liniștit.Dvs ce pĂŁrere aveți?Am comandat de la EMAG un Castrol LL04 (1litru), ĂŽl aveau in ian-feb anul asta la 18 sau 20 RON litrul, am mers in vreo 5-6 magazine de piese auto și am comparat bidoanele pornind de la premisa ca ĂŁla e sigur FAKE.N-am gĂŁsit nici o diferența, toate aveau 4 (germana) la codul de fabricație , toate au tipĂŁrit scrisul ĂŁla imediat sub dop nu știu ce sa mai cred.O sa ĂŽncerc acum un 5w40 și o sa-l iau de la MOL,

Link to comment
Share on other sites

Revin

Am ales MOL fiidca am vĂŁzut ca au in toate benzinĂŁriile și e ok la preț, vreo 50-55 RON litrul.As vrea pĂŁrerea Dvs.Mai ar fi o varianta cu Valvoline fiindcĂŁ ĂŽl cunosc pe un bĂŁiat de la ei (e agent acolo de peste 5ani și mi-a spus ca vin din Olanda uleiurile lor (ma refer la cele cu caracteristicile BMW longlufe) De asemenea as dori pĂŁrerea Dvs.La urmĂŁtorul schimb o sa ma uit sub mașina sa vĂŁd dacĂŁ pierde cumva pe la intercooler, turbina sau altundeva fiindcĂŁ sunt puțin stresat de chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, vreau sĂŁ-ți spun, sincer, nu știu care dintre uleiuri mai sunt originale pe piața și care nu... Dar dacĂŁ stai sa cauți sau sa verifici, chiar pierzi timp și nu ajungi nici la un rezultat satisfĂŁcĂŁtor, vei fi mult mai ĂŽn ceațĂŁ... Dar, sa lĂŁsĂŁm asta deoparte. DacĂŁ ai pierderi de ulei se vede cu ochiul liber. Normal, prin intercooler, trec vapori de ulei, dar nu este o cantitate atât de mare ĂŽncât sa se vadĂŁ pe joja la un moment dat. Mai este un furtunas de plastic care iese de la capacul de la culbutori, in partea stg a motorului, ala dacĂŁ este fisurat poate face ca uleiul care este captat de la culbutori și ĂŽntors ĂŽnapoi ĂŽn motor sa se piardĂŁ, dar cred ca ai fi vĂŁzut asta deoarece s-ar vedea sub mașina pierderi de ulei. PĂŁrerea mea este ca, ar trebui sa dai scutul motor jos, sa verifici vizual dacĂŁ exista pierderi de ulei, iar dacĂŁ nu sunt atunci exista posibilitatea ca motorul tĂŁu sa consume ulei. Mai exista o varianta, aceea a pierderii de ulei pe la semeringul palier de la cutie, dar asta ar duce la patinoare discului de ambreiaj, iar tu nu ai precizat o astfel de problema... Este posibil ca segmenți de ungere sa fie uzați, iar uleiul sa ajungĂŁ ĂŽn capul pistoanele și sa fie ars... Dar, pana acolo, trebuie verificate toate pierderile...
Link to comment
Share on other sites

Cu uleiurile in Ro sunt patit .Am facut schimbul in Olanda cu Shell 5w40 si in 2500 km mi-a mancat 1L(e60 2.2 benzina) .Am completat in tara cu ulei comandat de la noi si in 2500 km facut drumul inapoi in Olanda mi-a mancat 2.5 L ulei (poate s a defectat mai tare motorul meu sau poate doar uleiul). Ai toate sansele sa nimeresti un ulei contrafacut in tara .
Link to comment
Share on other sites

Short story. Sunt prieten cu un sef de service BMW. Mi'a spus ca ei cumpara uleiul BMW 5w30 la butoi (50 sau 100 de litri, nu mai stiu) de la importatorul oficial si cu toate reducerile pentru cantitate mare si firma etc., service-ul iese la pretul de 43 de lei litrul.

 

Acum, va intreb si eu, cum de "acelasi" ulei cumparat la bidon de un litru este in comert 33 sau chiar mai jos? TInand cont ca trebuie sa faca profit si magazinul respectiv.

 

Ganditi'va la asta...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Short story. Sunt prieten cu un sef de service BMW. Mi'a spus ca ei cumpara uleiul BMW 5w30 la butoi (50 sau 100 de litri, nu mai stiu) de la importatorul oficial si cu toate reducerile pentru cantitate mare si firma etc., service-ul iese la pretul de 43 de lei litrul.

 

Acum, va intreb si eu, cum de "acelasi" ulei cumparat la bidon de un litru este in comert 33 sau chiar mai jos? TInand cont ca trebuie sa faca profit si magazinul respectiv.

 

Ganditi'va la asta...

 

Acel "prieten" al tau se pare ca te-a mintit, pretul unui butoi de 209L BMW5w30 este de 4600 lei, un calcul rapid: 4600:209 = 22...ia vezi ce adaos are ca sa ajunga la acea suma de "doar" 43lei/ litru? cumva 100%

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.