Jump to content

Problemã mâncat ulei BMW E90


AndreiDaviid

Recommended Posts

Buna ziua, de 6 luni mĂŁ confrunt cu problema mâncatului de ulei, motorul este 2.0 M47, de la schimb la schimb (10.000-12.000) completez undeva la 1,5 litri. Pe scut nu am vĂŁzut nici o scurgere , turbina a fost verificatĂŁ și e ok, fum albastru nu am la pornire . Ămi puteți da niște sfaturi cu posibile probleme și rezolvĂŁri ? Nu vreau sa mĂŁ apuc sa desfac motorul și sa fie din alte cauze . Momentan bag uleiul LM 4100 5w40 dar mĂŁ gândesc sa trec pe ravenol
Link to comment
Share on other sites

Mașina are 283.000 , de asta v-am cerut pĂŁrerile , nu vreau sa desfac motorul degeaba .

Nu il desfaci degeaba, schimbi simeringuri pistoane, si garniturile la supape.

Cu ocazia asta de scuturi de multi bani si aflii starea motorului.

 

Daca ai ulei in exces pe la epurator catre admisie/intercooler cauza se rezolva prin metoda de mai sus, dar e deranj mare comparativ cu litrul de ulei dinstre schimburi

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De ce nu folosesti Castrol, BMW recomanda Castrol, eu tot undeva 280000 km am cu masina si folosesc 5W30 FST, sau Titanium de la Castrol si nu imi ia mai mult de 0.5l intre schimburi

la 18000-20000 Km. Nu sariti ca merg mult cu el ca nu tine, Castrol e pentru 30000 Km, restul sunt povesti de-a mecanicilor la 10-12-15000 Km

Am prieteni patiti care au schimbat in service si le-a pus ulei semisintetic de butoi, de aceea recomanda mecanici 10-12000 Km

Eu fac schimbul personal si nu am probleme, la 18-20000 km uleiul inca este ok, ar mai merge. Nu va zgarciti la bani ca nu merita in ce priveste uleilul.

Am facut 200.000 Km fara sa bag nimic in motor, da-tii la motor ce ii trebuie, filtre la timp si ulei de calitate, nu ve-ti avea probleme (am schimbat un set de bujii, scuze)

Din ce siu eu e de luat 5W30 in loc de 5W40, deoarece 5W40 e fabricat in cantitati mai mari si e mai predispus la lipsa de calitate, pe cand 5W30 respecta mai bine calitatea

Proprietatiile sunt foarte asemenatoare,

Acum daca iti consuma ulei mai mult intre schimburi, motorul avand aprope 300000 Km, poti trece linistit la 10W30 sau 10W40, are totusi o anumita uzura.

Toate cele bune!

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

De ce nu folosesti Castrol, BMW recomanda Castrol, eu tot undeva 280000 km am cu masina si folosesc 5W30 FST, sau Titanium de la Castrol si nu imi ia mai mult de 0.5l intre schimburi

la 18000-20000 Km. Nu sariti ca merg mult cu el ca nu tine, Castrol e pentru 30000 Km, restul sunt povesti de-a mecanicilor la 10-12-15000 Km

Am prieteni patiti care au schimbat in service si le-a pus ulei semisintetic de butoi, de aceea recomanda mecanici 10-12000 Km

Eu fac schimbul personal si nu am probleme, la 18-20000 km uleiul inca este ok, ar mai merge. Nu va zgarciti la bani ca nu merita in ce priveste uleilul.

Am facut 200.000 Km fara sa bag nimic in motor, da-tii la motor ce ii trebuie, filtre la timp si ulei de calitate, nu ve-ti avea probleme (am schimbat un set de bujii, scuze)

Din ce siu eu e de luat 5W30 in loc de 5W40, deoarece 5W40 e fabricat in cantitati mai mari si e mai predispus la lipsa de calitate, pe cand 5W30 respecta mai bine calitatea

Proprietatiile sunt foarte asemenatoare,

Acum daca iti consuma ulei mai mult intre schimburi, motorul avand aprope 300000 Km, poti trece linistit la 10W30 sau 10W40, are totusi o anumita uzura.

Toate cele bune!

Daca vorbesti doar din propria experienta despre uleiul pe care il folosesti in masina personala, nu inseamna ca aceea este si cea mai buna concluzie in materie de uleiuri.

Sa sustii ca 5W30 se face in cantitati mai mici si de aceea e mai scump suna putin tamp..

 

Pe de alta parte uleiul pe care BMW il pune in masinile lor oficial este cel facut de Shell (nu au mai avut timp sa schimbe numele de pe capacul de la motor ;) ). Oricum zvonurile (pentru unii) sunt ca au ales Shell pentru ca e mai ieftin.. (adevarul fiind la jumatate, ca de obicei..) SHELL intr-adevar au facut o descoperire mai revolutionara afland ca din gaz natural (deci mult mai ieftin..) pot face O BAZA mult mai buna(!), lucru foarte, foarte important in rezitenta uleiul in motor.. pentru ca s-a remarcat ca datorita contaminarii (prin schimburile extrem de lungi de ulei) acesta isi pierde calitatea pentru ca baza uleiului e separata: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0043164889902342

Iar daca e separata prea mult acest lucru are efect negativ si asupra aditivilor din acel ulei si asta fac uleiul inconsistent..

 

(asadar, incearca pe cat posibil sa nu iti bazezi afirmatiile doar pe ceea ce ai experimentat, sau experienta/impresia/..logica personala)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De ce nu folosesti Castrol, BMW recomanda Castrol, eu tot undeva 280000 km am cu masina si folosesc 5W30 FST, sau Titanium de la Castrol si nu imi ia mai mult de 0.5l intre schimburi

la 18000-20000 Km. Nu sariti ca merg mult cu el ca nu tine, Castrol e pentru 30000 Km, restul sunt povesti de-a mecanicilor la 10-12-15000 Km

Am prieteni patiti care au schimbat in service si le-a pus ulei semisintetic de butoi, de aceea recomanda mecanici 10-12000 Km

Eu fac schimbul personal si nu am probleme, la 18-20000 km uleiul inca este ok, ar mai merge. Nu va zgarciti la bani ca nu merita in ce priveste uleilul.

Am facut 200.000 Km fara sa bag nimic in motor, da-tii la motor ce ii trebuie, filtre la timp si ulei de calitate, nu ve-ti avea probleme (am schimbat un set de bujii, scuze)

Din ce siu eu e de luat 5W30 in loc de 5W40, deoarece 5W40 e fabricat in cantitati mai mari si e mai predispus la lipsa de calitate, pe cand 5W30 respecta mai bine calitatea

Proprietatiile sunt foarte asemenatoare,

Acum daca iti consuma ulei mai mult intre schimburi, motorul avand aprope 300000 Km, poti trece linistit la 10W30 sau 10W40, are totusi o anumita uzura.

Toate cele bune!

Nici nu stiu cu care aberatie sa incep...

1. Daca o masina are interval pentru schimbul de ulei de 30k km, intervalul ala e pentru o rulare normala a masinii. Adica nu Romania. In Germania de exemplu media de viteza este mult mai mare decat la noi. Pentru a face 30k km in Germania un motor functioneaza 300-400 ore, pentru 30k km in Romania motorul functioneaza 1000 ore. De ciclurile incalzire/racire nici nu mai zic, de praful din aer, de combustibilul de calitate proasta care face depuneri (care ajung in ulei si il afecteaza), de multitudinea de uleiuri contrafacute de pe piata etc. Chiar e asa mare economie sa nu schimbi uleiul la 10-15k km? Nu ti se pare ca sunt destule motive? Am asistat la teste de laborator al unui Castrol full sintetic folosit 7000km preponderent urban si nu mai respecta normele. Dar na, e masina ta si e smecher sa faci economie 250 lei pe an.

 

2. 5w40 e produs in cantitati mai mari decat 5w30?!?!? Nu stiu daca are rost sa raspund la asta. Stii cum functioneaza toate fabricile de ulei din lume? Vorbesti despre toti producatorii/doar despre unii? ... De unde pana unde daca produci 500 litri dintr-un produs si 700 litri din altul e mai bun ala produs in cantitate mai mare?

 

3. Nu imi amintesc sa fi vazut vreodata o masina care sa mearga cu 10w30 si am asistat la zeci de revizii la toate brand-urile posibile. Iar legat de 10W40 intr-un e90 este o gluma proasta.

 

4. Mecanicii*, dati-i*, veti*... Vai de limba romana.

 

La consumul ala de ulei eu n-as umbla la motor. Ai putea totusi sa incerci alt ulei, am vazut multe persoane multumite de LM 4200.

Edited by All
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motorul are o problema, simeringuri supape, turbina, segmenti, etc, insa cum au zis si colegii, nu se merita sa te apuci sa faci motorul nou doar pentru 1,5 L ulei la 10.000 km pentru ca foarte normala uzura care o ai la km astia.

Deci stai linistit,cand bagi 1L sau mai mult la 1000 km, atunci il desfaci.

 

Succes!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@All , sunt de acord cu tine , modul de exploatare al masinilor in Ro este altul , calitatea uleiurilir si a carburantilor este alta .

 

Eu as verifica initial etanseitatea pe garnituri : capac culbutori , baie de ulei , capace capacele oringuri laci draci . Adica motorul sa nu fie uns cu ulei .

 

Apoi daca tot consuma as face simeringurile supape fara desfacerea chiuloasri de pe masina.

 

Operatiunile astea nu ar genera un cost exorbitant.

 

Pe de alta parte nu sunt de acord cu examinarea problemei din punct de vedere pur economic ! Uleiul este foarte ieftin raportat la pretul eventualelor reparatii dar nu poti merge cu un nor de fum dupa tine sau lasa o balta de ulei . Pana la urma aerul tot noi il respiram si ar trebui sa luam si asta in considerare, nu doar “ consuma 5 litri la 5000 de km , uleiul costa 400 de lei , eu fac 5000 pe an , reparatia ar costa 2000 de lei , deci nu se justifica “

 

Nu stiu daca ati observat dar s-a umplut bucurestiul de rable care put , ard uleiul intr-o veselie... efectiv nu mai pot merge cu geamul deschis/ trapa pt ca e fum .

 

Si eu am avut probleme cu seria 3 ul , chiar am pus un “pomelnic “ pe aici cand am vandut-o , dar am incercat pe cat posibil si cu costuri rezonabile sa o mentin ok din punct de vedere al emisiilor.

Link to comment
Share on other sites

in nici un caz nu folosesti o posirca de catastrol 5w30 ptr consum de ulei ! Fii serios

 

Se recomanda un ulei 5w40 mai gros, pret ok , iar uzuri mai mari ca acum nu vei mai avea. Total Quartz 9000 Energy 5w40

 

As zice sa repari ce e defect si sa te bucuri de masina, cine a spus mai sus 5000 euro si-a batut joc grosolan de tine. Cauti un meserias de bmw care lucreaza in particular la casa la curte sau are garaj in spatele blocului si garantez eu ca ai costuri foarte diminuate

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

Va mulțumesc tururo de rĂŁspunsuri , momentan folosesc loqui moly 4100, dar o sa ĂŽncerc ravenol ( am auzit ca este produs doar in Germania ). In legĂŁtura cu verificĂŁrile, o sa ĂŽncep cu garniturile , cum a zis colegul mai sus , turbina a fost verificatĂŁ acum câteva luni și totul ok, pusĂŁ pe banc , nu verificatĂŁ pe mașina . Filtrul epurator este schimbat și el, deci nu ĂŽl iau in calcul . RĂŁmâne sa verific in prima faza Garnituri și dupĂŁ vedem. Aveti vreo recomandare de mecanic serios ĂŽn Craiova ? Cineva la care sĂŁ vin și a 2-a oarĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

in sf ai scris si tu un post fara 1000 de fonturi sa poata fi citit

Vai ce succint ai putut fi!

Te mai intereseaza si altceva privitor la postarile mele?

O.T.

Sa stii ca poti sa ma contactezi si pe privat. Nu esti blocat.

 

Ceva pe topic se poate adauga? NU PE PERSOANA FIZICA!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.