Jump to content

Probleme golire baterie bmw e61 525d


Recommended Posts

Nu. Si nici echipamente instalate ulterior. Zgomotul vine dupa parerea mea de la clapeta din fata egr-ului.

 

Salut,

Cand opresti motorul oprirea se face lin sau se zguduie masina?

Verifica clapeta cu contactul pus, trebuie sa fie fixa sa nu poti sa invarti cu mana de arc, altfel e dusa.

E posibil sa fie in scurtcircuit si sa consume aiurea curent din baterie.

Deconecteaza mufa eventual, si vezi apoi daca mai ai consum sau totul intra in standby.

 

Succes.

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Cand opresti motorul oprirea se face lin sau se zguduie masina?

Verifica clapeta cu contactul pus, trebuie sa fie fixa sa nu poti sa invarti cu mana de arc, altfel e dusa.

E posibil sa fie in scurtcircuit si sa consume aiurea curent din baterie.

Deconecteaza mufa eventual, si vezi apoi daca mai ai consum sau totul intra in standby.

 

Succes.

Salut! Merci de indrumare. Oprierea nu este chiar lina. Am avut-o si ca eroare in ista dar imi spune ca nu este prezenta momentan. Am sa incerc sa o testez manual sa vad daca o pot misca.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bine macar ca ai identificat unde anume e problema. Ma gandesc ca orice mecanic va stii ce sa caute daca ii arati video si ii explici.

Pai tocmai ca nu am identificat. Urmeaza test de sigurante cu ampermentru si daca nu gasesc nici acolo nimic voi deconecta alternatorul si voi masura dupa 2r de ore curentul din baterie sa vad daca ramane constant.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Urmeaza test de sigurante cu ampermentru si daca nu gasesc nici acolo nimic voi deconecta alternatorul si voi masura dupa 2r de ore curentul din baterie sa vad daca ramane constant.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

De ce ar fi alternatorul consumator de curent dupa ce inchizi masina!?

 

Mai plauzibila e metoda cu (multimetru pus pe amperi.. domeniu - zeci mA sau chiar Amperi) Ampermetru inseriat pe borna de MINUS a bateriei.

Daca da consum dupa un timp, iei pe rand module la deconectat-asteptat-confirmat-reconectat-verificat; deconectat-asteptat-(in)confirmat-reconectat-verificat..

Link to comment
Share on other sites

(Adica aproape intre 1/2A si aproape 1A.

Poate zeci de miliamperi nu sute de miliamperi; 0,4A= 400mA)

 

Nu ti se pare cam mult?

Ai ceva documentatie sa sustii afirmatia de mai sus?

 

(Ai pus de curozitate un bec de 20W pe o baterie sa vezi cat curent trage dintr-o baterie? O "pune jos" intr-o zi-jumate..)

 

Scuze am gresit, eu este intre 0,04 si 0,08 A

Am gasit in documentatia de la E60

Link to comment
Share on other sites

 

O dioda defecta ce permite curentului sa se intoarca in alternator. S-au mai intalnit cazuri...

 

Pai, alternatorul baga de nebun curent in baterie; nu este si el izolat/..invitat de vreun releu cand sa bage curent si cand se abtina...???

Aadica, vroiam sa spun, trebuie sa fie acolo vreun modul de control al incarcarii, gen closed-loop.., in sensul de a permite incarcarea... sau nu.

Dar si acesta nu este nevoie sa fie activ decat cand functioneaza motorul pentru ca numai atunci alternatorul functioneaza, implicand si diodele de care vorbesti, pentru ca vorba aceea ele convertesc curentul AC in DC, nu?

Inteleg ca INCARCAREA poate avea de suferit, diode impuscate, bla-bla-bla..

Dar NU DESCARCAREA bateriei cand masina trebuie sa adoarma... iar altenatorul nu se invarte..

 

 

VAD totusi ca tu te referi la o "dioda ce permite sa se intoarca curentul in alternator"!?

Vrei sa detaliezi? Eventual cu o sursa..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai, alternatorul baga de nebun curent in baterie; nu este si el izolat/..invitat de vreun releu cand sa bage curent si cand se abtina...???

Aadica, vroiam sa spun, trebuie sa fie acolo vreun modul de control al incarcarii, gen closed-loop.., in sensul de a permite incarcarea... sau nu.

Dar si acesta nu este nevoie sa fie activ decat cand functioneaza motorul pentru ca numai atunci alternatorul functioneaza, implicand si diodele de care vorbesti, pentru ca vorba aceea ele convertesc curentul AC in DC, nu?

Inteleg ca INCARCAREA poate avea de suferit, diode impuscate, bla-bla-bla..

Dar NU DESCARCAREA bateriei cand masina trebuie sa adoarma... iar altenatorul nu se invarte..

 

 

VAD totusi ca tu te referi la o "dioda ce permite sa se intoarca curentul in alternator"!?

Vrei sa detaliezi? Eventual cu o sursa..

https://www.knowyourparts.com/technical-resources/starting-and-charging/starters-and-alternators-common-misdiagnosis/

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Extras din TIS:

 

"BSD interface to alternator

The alternator with its BSD interface supports active communications with the engine-management control unit. The alternator is not directly connected to the charge-indicator lamp, but rather to the engine-management control unit. The alternator can detect various defects and malfunctions.

Function

For the alternator with BSD interface, the following functions are implemented in the engine-management control unit:

 

- Alternator activation and deactivation based on parameters defined in the application

 

- Definition of the maximum approved load factor for the alternator

 

- Control of the alternator's response to demand spikes (Load Response)

 

- Calculates alternator torque based on the proportion of total capacity being used

 

- Diagnosis of the data wire between the alternator and the engine-management control unit

 

- Stores alternator faults in the fault memory

 

- Activates the charge indicator lamp in the instrument cluster via CAN

 

Use of an alternator equipped with a BSD interface does not change the charge indicator lamp's display concept relative to that employed with earlier alternators.

 

The system ensures that the alternator continues to discharge its primary function even if communications between the alternator and the engine-management control unit are interrupted.

 

 

Potential malfunctions

The following possible defects and malfunctions can be identified based on DTC entries:

 

- Controlled load reduction at high temperatures: The alternator is overloaded and the alternator voltage is reduced as a precautionary measure; it remains at a reduced level until the alternator has cooled. The charge indicator lamp does not light up

 

- Mechanical fault: The alternator is physically seized or the belt drive is no longer operational.

 

- Electrical fault: Defective field diodes, interruption in generation of field current, overvoltage.

 

- Communications failure: Defect in wiring between engine-managament control unit and alternator.

 

The following cannot be detected: Open winding or short circuit

 

 

Charge indicator light

The signal activating the charge indicator lamp is transferred to the instrument cluster on the CAN. The charge indicator lamp comes on in response to mechanical and electrical faults (see above).

Identification

The above-cited calculation of an alternator's torque and of the proportion of this alternator's capacity being used display substantial variations according to the type (output) and manufacturer.

 

This is why the engine-management control unit receives these data from the alternator. The engine-management control unit adapts its calculations and operational specifications to the precise type.

 

 

Objective

Precise caculation of alternator torque draw and control of the load-response function support a good engine idle

 

Controlling alternator voltage based on setpoint data from the engine-management control unit allows the system to maintain a satisfactory charge balance for the battery."

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zeronoo, probabil din orgoliu ai cautat ceva detalii despre rolul alternatorului ca sa incerci sa ma convingi ca stii ce spui.

Te invit sa imi arati un singur paragraf din linkurile puse care face referire la descarcarea bateriei dupa oprirea motorului (cu intrarea masinii in sleep mode..) si atunci o sa imi dai si mie voie sa analizez.

Am citit in mare ce ai pus, dar nu am gasit. Poate un detaliu care mi-a scapat, ma va convinge de eventuala neatentie..

Pana atunci.. nu sunt convins.

 

Sau, poate autorul topicului gaseste contrar a ce am sustinut eu problema provenind de la alternator si atunci, e si mai grav! ;)

 

(Mi-ai ridicat putin "mingea la fileu" in TIS spune clar:

Potential malfunctions

 

The following possible defects and malfunctions can be identified based on DTC entries:

(Pozitia a 3-a)

- Electrical fault: Defective field diodes, interruption in generation of field current, overvoltage."

 

Sistemul BSD e prevazut sa detecteze diodele de camp (diodele redresoare).. e relativ simplu electronic sa detectezi lipsa unei alternante si sa o semnalizezi, fie vorba intre noi..

Functie buna si utila, nimic de zis.)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

nu am cautat ceva, postul meu s-a referit strict la:

"Pai, alternatorul baga de nebun curent in baterie; nu este si el izolat/..invitat de vreun releu cand sa bage curent si cand se abtina...???Aadica, vroiam sa spun, trebuie sa fie acolo vreun modul de control al incarcarii, gen closed-loop.., in sensul de a permite incarcarea... sau nu.<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">Dar si acesta nu este nevoie sa fie activ decat cand functioneaza motorul pentru ca numai atunci alternatorul functioneaza, implicand si diodele de care vorbesti, pentru ca vorba aceea ele convertesc curentul AC in DC, nu?":

restul e cancan...

p.s.

1. traducerea ta e departe de adevar...BSD nu e un sistem ci un semnal prin care DDE comunica (printre altele) cu alternatorul: rolul semnalului este de a comanda curentul de incarcare in functie de necesitati si de regimul motorului

2. in cazul de fata sunt aproape convins ca problema e in alta parte, repet: postul meu a fost strict la afirmatia ca nimeni nu controleaza incarcarea...

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Bun. Deci pana la urma nu este de la alternator. Am stat cu navigatia deconectata, bluetooth deconectat, sistemul de tractare deconectat, pdc deconectat, amplificatorul audio deconectat (sigurantele scoase de la fiecare sistem pe rand) si tot la fel face. Mentionez ca luminile pe spate motorasul de la haion totul merge deci nu cred ca sunt firele intrerupte la acesta. IBS nou montat imi mai arunca uneori, cand o pornesc cu cabluri, mesaj de "high rate of battery discharge"... dar nu mereu, deci presupun ca e ok noul IBS. Chiar nu mai am idei... ðŸËâ

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bun. Deci pana la urma nu este de la alternator. Am stat cu navigatia deconectata, bluetooth deconectat, sistemul de tractare deconectat, pdc deconectat, amplificatorul audio deconectat (sigurantele scoase de la fiecare sistem pe rand) si tot la fel face. Mentionez ca luminile pe spate motorasul de la haion totul merge deci nu cred ca sunt firele intrerupte la acesta. IBS nou montat imi mai arunca uneori, cand o pornesc cu cabluri, mesaj de "high rate of battery discharge"... dar nu mereu, deci presupun ca e ok noul IBS. Chiar nu mai am idei... ðŸËâ

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Cum ai deconectat bluetooth-ul?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Scoaterea sigurantelor corespunzatoare

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

S-ar putea ca de acolo sa fie problema ta. Trebuie sa scoti mufa dreptunghiulara alba din modulul bluetooth aflat in portbagaj. Am avut aceeasi masina, aceeasi problema si asa am rezolvat. Poti cauta pe forum ca am mai sfatuit pe cineva sa faca asta si cam asta a fost rezolvarea.

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea ca de acolo sa fie problema ta. Trebuie sa scoti mufa dreptunghiulara alba din modulul bluetooth aflat in portbagaj. Am avut aceeasi masina, aceeasi problema si asa am rezolvat. Poti cauta pe forum ca am mai sfatuit pe cineva sa faca asta si cam asta a fost rezolvarea.

Ok. Multumesc! Am sa incerc. Deci scoaterea sigurantelor nu ajuta trebuie deconectat fizic.

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pai nu ai zis ca se aude constant un bazait de sub capota? Nu aia trebuia sa cauti? Bazaitul ala chiar nu e ok, dupa 4 ore dupa ce ai incuiat masina. Ai servo electronic? Vezi aia, nu stiu...

 

 

Dar coborand sa masor curentul seara dupa ce am scos sigurantele de clima am auzit un sunet in compartimentul motor un bazait electric intermitent (se auzea 30 de secunde 1 minut dupa care se oprea la cateva minute se auzea iar) cand masina trebuie sa fie in sleep mode... led-ul la cutie era stins cel de la geamuri aprins, era incuiata de mai bine de 4 ore...

Link to comment
Share on other sites

Bazaitul este de la faptul ca masina se trezeste constant si porneste clapeta de la egr... ca si cum as fi descuiat masina. Am deconectat clapeta si chiar daca bazaitul nu se mai auzea, tot am ramas fara baterie. :(

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Si dupa aceea ai facut loop la fibra?

 

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Da. Am cumparat un conector bypass fibra optica si l-am conectat in locul modulului bluetooth. Gasesti pe Olx, Aliexpress etc

Exact asa arata.

c9d78837fa5b74ed573b95cb14bdec74.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.