Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dezamagire ...

Am schimbat piesa si nu am obtinut mare lucru: doar o pornire la prima cheie, fara sa se mai opreasca (sa vedem cat tine si asta). Bataielile, pana scade relantiul, sunt tot acolo. La fel si oscilatiile. Nu mai am idei. Si nici nervi, o las asa.

 

Dar, ca sa ma mentin in forma, s-a fisurat vasul de expansiune. Probabil fiindca doar lichidul de racire ramasese neinlocuit (:)). Am comandat azi vas de expansiune Metzger si antigel bmw. Si, dupa cum se pare, rontaielile sunt de la alternator, reconditionat in vara (rotor si rulmenti). Minunat.

 

In schimb, cadou de Craciun pentru fii-miu, masina a primit, deocamdata, volan m, praguri m si pedalier m. Mai urmeaza nuca de la schimbator si covorase din mocheta, tot m.

Link to comment
Share on other sites

Atat cat ma pricep, e ok, arcul bun, fara jocuri. Ce vreau sa schimb la ea este garnitura, am vorbit la piese auto, de asemenea si garnitura ca un dop in care intra regulatorul de relanti. Asta, asa, ca sa nu am pierderi de aer absolut deloc.

Am facut un test cu fum si fff putin scapa pe la acea garnitura. Nu de acolo oscileaza.

Frustrant este ca are momente cand nu oscileaza deloc, deloc.

Link to comment
Share on other sites

Uite un tutoria ajutator pt a verifica valva DISA, dupa minutul 2 o sa vezi cum o testeaza:

 

 

Ai reusit sa filmezi comportamentul relantiului oscilant?

 

Merita sa vezi si filmul de mai jos, poate iti ofera o perspectiva nou in ceea ce priveste parte de vacuum cu problemele asociate ce triggereaza P0171 & P0174

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am un film mai vechi, destul de elocvent, daca am timp diseara, il incarc.

Ca si manifestare ar fi cam asa: merg cu ea, totul este ok, daca ma apropii, de ex. de un semafor, de la o anumita turatie, 1500, 2000, 2500, etc, nu conteaza, daca o las pe liber, scade turatia, evident, si incepe dansul: 5-600 - 9-1000. Poate sa aiba 3,4 oscilatii si se potoleste sau, mai multe. Uneori, mai ales pe gaz (unde este mai sensibila), se poate mari intervalul (3-400 - 1300), caz in care, daca nu apuc sa o trec pe benzina, sau sa-i dau un sprit, se opreste (turatia minima, prea mica, mi se pare ca sub 300 se opreste automat). Daca, in timpul oscilatiilor, bag a-1-a si o prind cand scade turatia, cade in bot sau se opreste. Ca urmare, o tin un pic din ambreiaj.

 

Si, ca sa nu fie dubii, face aproape la fel si pe benzina si pe gaz, indiferent de situatie (pot merge zile la rand pe benzina si nu se imbunatateste, deci nu e de la gaz, :)). Practic, gazul exclude unele lucruri (alimentare cu benzina, injectoare, etc) avand legatura doar cu lucrurile comune celor doua tipuri de carburant (aer, electric si ce o mai fi).

 

O singura data am masurat turatia de relanti in scurta perioada cand au disparut oscilatiile si era de 800. Daca opream ventilatia scadea la 700 si tot asa. Insa a fost un caz izolat, nu in cele 8 zile de functionare perfecta, consecutiv (unde nu pot spune cat era turatia ci doar ca scadea normal si ingheta pe pozitie).

Link to comment
Share on other sites

 

Cam asa face dar nu asa de rau.

 

Da, are doi.

 

Asta seara, daca vin piesele, ma ocup de inlocuire vas de expansiune.

 

App, lichidul de racire este foarte murdar, un maro, tulbure, am comandat un tub cu solutie de spalare circuit de racire de la Liqui Moly, este ok sau risc ceva?

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am gandit la asta, insa nu pare ulei, pe acolo, doar un antigel murdar, tulbure. In plus, pana acum, nu am observat nimic suspect, nici pe ulei, nici pe antigel. Vasul sigur este fisurat, foarte fin, nu curge decat cand se deschide termostatul, probabil urmeaza o fisura mai mare, masina am tras-o pe dreapta.

 

Ce ar trebui sa mai verific pentru garnitura?

 

Fac poze diseara.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

presiune in vasul de expansiune antigel in ulei si invers

 

Da, de cand am schimbat zilele trecute busonul, se aude un fasait, cand il deschid.

 

vasul de expansiune e fisurat ....

 

Vasul e fisurat de 1 saptamana, inainte de a schimba busonul

 

pornire urata

 

Nu. Pornea si se oprea la prima cheie, dupa schimbarea icv, porneste normal la rece, iar la cald perfect, tot timpul

 

bujii afumate

 

Nu

 

mers inegal

 

Daca te referi cum se comporta in mers - atunci raspunsul este: foarte bine, mai ales dupa curatare si inlocuire icv

 

lipsa presiune pe cilindrii cu problema

 

Nu stiu

 

 

Forja, 6000 ture mai primeste din cand in cand dar scurt timp

Link to comment
Share on other sites

Bag diseara o spalare, sa vedem ce iese.

 

Acu, daca o fi si garnitura, ce mai conteaza pe langa celelalte. In schimb, am o presimtire legata de anul viitor si de un seria 5 de prin 2015, 2016 ... si de un cotet de pasari pe la tara.

 

Mai glumim. Totusi, in ianuarie, cand face 1 an in batatura la mine, trag linie si adun cheltuielile cu reparatiile si investitiile. Deja sunt peste 2000 euro bagati in ea, nu doar in reparatii, e adevarat.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca sunt ghinionist la masini (prima reparatie la passat, dupa 7k km a fost de 1k euro si au urmat si altele) dar nici chiar asa. Masina asta m-a spart, efectiv.

Totusi, ma fascineaza si pe mine si pe baiatul meu, nu stiu de ce dar tot timpul vreau sa merg cu ea. Desi nu stau deloc confortabil in scaunul soferului, culmea. Are un farmec al ei.

Link to comment
Share on other sites

tot benzinar ha?

 

Toti mecanicii din Craiova, chiar si cei cativa foarte buni stiu sa repare, ghici?, diesel, nu benzina. Asa ca am devenit mecanic, ca tot visam la un service.

Piese la dezmembrari de care gasesti, ghici?, tot diesel, benzina mai putin, 2,5 si mai putin, spre deloc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt optimist Silviu, sigur o rezolvi :) Intradevar e greu sa mai gasesti un mecanic cu experienta pe un astfel de motor.

De vreo 15 ani parca am fost "vrajiti" pe continentul european de mirajul motorului diesel si am uitat ce inseamna placerea de a conduce un benzinar cu 6 in linie.

 

Revenind, eu personal nu cred ca e garnitura de chiulasa din ce ai relatat de la incepturi, de asemenea exclud bujiile, bobinele si injectoarele.

Sondele lamba le-ai schimbat deja, valva de relanti ICV iarasi e noua, verifica si DISA respectiv CCV sa nu ai pierderi de vacuum. Din ce am mai citit pe net si servofrana poate sa duca la pierderi de vacuum si implicit un relanti defectuos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tx pentru sfaturi si incurajari. Uneori, chiar am nevoie.

 

Acum am intrat in casa, lemn sunt si ud.

 

Am schimbat vasul de expansiune, nu chiar ca pe yt, l-am desfacut cu tot cu partea de jos, in care mai intra un furtun (cea cu siguranta), era cam intepenita.

Am facut si o spalare. Ce nu mi-e clar este de ce au curs doar vreo 4 litri si nu 8. In plus, cum vazusem pe yt, am mai desfacut un surub din plastic, negru si nu a curs nimic pe acolo, credeam ca e de la radiator (intuneric, cu lanterna, fara capre).

Golirile (vreo 3 la nr. le-am facut pe la surubul de la vas, cel verde.

 

 

Ce gresesc aici si cum fac aerisirea? Am lasat-o fara nimic pana maine dupa masa cand vreau sa pun antigelul.

 

Daca am pierderi de vacuum, de ce uneori merge mai bine sau perfect si uneori nu?

 

Ok, la sfarsit de saptamana sau cand intru in co, ma ocup mai atent de pierderile de vacuum.

 

 

Pana atunci, voi verifica disa ca in videoclip, nu am facut asa pana acum, doar integritatea ei.

 

Cum fac mai departe cu antigelul si aerisirea, Help, am gresit ceva pe acolo? Multumesc.

 

 

A, inca ceva: era tulbure antigelul dar fara urme de ulei sau macar de miros de ulei. Asta nu inseamna ca nu ar fi o problema cu garnitura.

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi probabil a rĂŁmas ĂŽn blocul motor antigel, acesta fiind su motivul pentru care nu a curs 8 L.

Ati incercat sa conectați la unul din furtunele de sus ale radiatorului furtun cu apa sub presiune pentru a curata, ĂŽncercați cateva cicluri dr acest fel apoi suflati cu aer in instalație sa scoata toata apa.

Aerisirea se face pe la surubelul de sus ĂŽnsĂŁ aveti grija sa nu se rupĂŁ.

Probabil antigelul era murdar deoarece nu a avut soluția corecta fiind mai multa apa au existat depuneri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.