Jump to content

"Sughituri" relanti "pe rece" - e90/m47


13NCU

Recommended Posts

Alea care baga prea mult sunt defecte.

La mine clapetele mi le-a scos fostul propietar, mi le-a dat la vanzarea masinii nu le-am pus.

Eu zic cauta baieti care fac diagnoza,gasesti anunturi.Vezi sa aiba tester original daca e posibil nu copii chinezesti de pe vapor.

 

Eu am pus techron de 2 ori ptr curatat instalatia, am mers extraurban cu cate un plin de rezervor dupa care am schimbat uleiul. Nu am simtit nimic, deci poate placebo nu am habar.

Egr e curatat si turbo la fel la tine?

dar debitmetru

 

engine flush la cat timp se face? eu fac la fiecare schimb cate 2-3,sa fiu sigur ca curat motoru

ultima oara am folosit ulei m40 8 lei litrul

Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stai sa o luam metodic.

 

Eu stiu asa:

 

Presupunand ca intreg injectorul e in regula si e functional, banuiesc ca marea majoritate a defectiunilor apar de la duze ...si aici ma gandesc ca apar 2 situatii:

 

- duze partial infundate

- duze decalibrate (largite)

 

La duze partial infundate ma gandesc ca iti da pe retur o cant mai mare de motorina / la cele largite, prea putin. Adica asa ma duce logica pe mine.

 

In plus, ma gandesc ca duzele partial infundate se curata (ultrasunete) ...cele largite cred ca se inlocuiesc ca nu sta nimeni sa-si bata capu cu ele.

 

Nu stiu daca ce am scris pana aici e corect.

 

Daca as sti ca la mine doar e vorba de duze partial infundate, pai am rezolvat problema ! Le dau jos, le demontez bucati si am la serviciu acces la masina curatat cu ultrasunete profesionala si aia e.

 

Daca insa e vorba de duze largite sau alte defectiuni pe injector atunci cred ca ma impotmolesc.

 

....

- EGR-ul l-am facut bec acum vreo 2 luni cred, la fel sita electrovalva, map, oringuri intercooler si EGR, furtunase vacum noi, etc

 

- turbina din cat am vazut palele admisie erau curate (in mod normal, la o exploatare corecta ar trebui sa intre singura intr-un proces de autocuratare), are ceva joc ax dar vad ca "coafura rezista", foarte putin ulei pe tubulatura (cateva picaturi) , in intercooler nu am gasit decat vapori fini (l-am demontat pt verificare).

Mai nou ma surprind ca imi place uneori sa fac schimbarea de treapta dupa 3000 spre 4... :)

 

- am folosit si eu candva (la alte marci) tot felul de "zemuri" de curatare injectoare, admisie, aditivi de nu stiu care - greu de facut o delimitare intre "real" si "placebo".

 

Parca se simtea o imbunatatire dar oricum, cu placebo sau fara, in maxim 2 saptamani masina revenea la starea initiala. Am renuntat.

 

Singurul fapt "real" era ca banii pe astfel de produse se mutau de la mine la casierițĂŁ :)

 

- nu folosesc solutii de tip "engine flush" si nici nu am de gand sa folosesc.

 

M40 ? Mai exista inca M40 ?

Pai eu inteleg asa - ca dupa fiecare schimb tie iti ramane in motor vreo 200ml ulei m40 (care e un mineral facut din pamant din gradina) contaminat cu mici urme de solutie curatat peste care pui uleiul nou.

 

E doar o constatare personala, nu te critic, la masina ta tu "esti la butoane".

Ca sugestie doar - vezi ca e chiar ieftin si uleiul GM si mi se pare o alternativa mai buna decat M40.

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

uite,ulei ca acesta

http://www.pieseautozone.ro/ulei-si-lichide/ulei-motor/ulei-motor-diesel-m40-1l-1324.html

am luat alta marca,ieftin la bidon de 1 litru de la magazine de piese de cartier 8 lei

 

am vazut ca iese negru uleiu cu flush,deduc ca spala circuitul de ungere,desi la diesel se inegreste repede uleiul. Observ ca dupa flush am curat intre 1000-1500km pe joja.

 

pe retur nu trebuie sa vina multa motorina,trebuie sa pise jet drept fara sincope gen mult putin. Care dau mult pe retur sunt defecte si se schimba diuzele.

 

si eu observ ca dupa curatari se fac la loc,asa e motoarele lucreaza murdar.

 

daca nu iti arunca mult ulei pe admisie sau nu baga pe evacuare de iti da fum pe toba de esapament ai turbo in stare buna.

 

nu imi bat capul cu ce ramane ulei putin m40 sau ce gasesc cel mai ieftin in anul ala,ca uleiurile se pot amesteca.Cantitatea ramasa cred ca este mica nu am dat importanta.

 

Se foloseste borcane mici de nes brasero si furtune de perfuzie,asa a verificat la mine la motor un coleg de serviciu care se pricepe la mecanica.Stau ok si nu m-am atins de ele sa le dau jos.

Vezi pe olx anunturi cu baieti care fac diagnoze,poate gasesti. Sa vina acasa cand e motorul nepornit de 24 ore.

Eu schimb treptele pe la 3000-3500rpm. Cand sunt grabit o calc mai tare pe coada.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mama nicu cat scrii :)).

 

Chiar si dupĂŁ 2 minute de la pornite testul nu mai este asa concludent, ideea este sa vezi valorile din momentul pornirii, pentru ca ar trebui sa fie sub 1.0 chiar si la pornire, daca sare vreunul de 1.0, cel puțin la ala trebuie umblat.

 

Ala de la Zalau mi a zis ca daca nu le fac pe toate el nu garanteazĂŁ ca dispar problemele, le am fĂŁcut pe toate , oricum cam toate erau duse la mine ĂŽnsĂŁ la E70 ala am fĂŁcut doar un injector din 6 ca doar ala sarea din valori la rece, dupĂŁ ce l a recondiționat doar pe ala, au dispĂŁrut problemele. Ideea este ca se poate recondiționa si un singur injector daca doar ala sare din valori.

 

Nu știu cum se recondiționeazĂŁ, ĂŽnsĂŁ se schimba niste componente din injector la M47 si se si regleazĂŁ. Uita te pe YouTube cum se curata/regleazĂŁ pe banc, e vorba de cum arunca motorina.

 

Nu recomand soluții de curĂŁțat alimentare, admisie, motor, etc. Daca nu exista o problema la vreo piesa, motorul ala merge la fel de bine si fĂŁrĂŁ vreo decontaminare sau curĂŁțare.

Link to comment
Share on other sites

cauta pe publi24,olx,okazii,farcebook anunturi de diagnoza bmw pentru masina ta :)

apropo de ce ai dat honda civic? ce probleme avea

 

Eu am pus toate amortizoarele Kyb, recomand. Ale mele toate erau terminate nu se mai ridica deloc amortizorul daca era impins.

Am pastrat arcurile masinii stock,nu erau rupte .Nu mai aveam buget sa le inlocuiesc.

Am inlocuit discuri si placute am mers pe Textar, lichid de frana Ate

Am inlocuit articulatiile uzate si bucsele. Recomand prese,eu am folosit sa scot bucse tije filetate cu piulite si saibe.Se indoiau si se strica filetul nu mai fac asa niciodata.

Vezi sa ai 2 prese de arcuri,eu am luat cele mai ieftine 40lei de pe olx noi china noname.

Am pus garnituri noi la etrieri. Am luat furtune de frana metalice fata-spate Goodridge de la o firma din Cluj,la mine pe fata unul era crapat asa ca le-am inlocuit pe toate.

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru aerisit frana inlocuit lichid de frana am inlocuit din vas lichidul,am infasurat un capac de la aparatul de schimbat,am pus restul de lichid in vasul aparatului si am cuplat furtunul de aer la roata de rezerva. Vezi sa respecti 1,4bar eu nu am respectat ce scrie in instructiuni si mi-a aruncat mult lichid de frana pe la busonul care se infileteaza pe vasul de lichid de frana.

https://www.okazii.ro/aparat-pentru-aerisit-sistemul-de-frana-a205052342

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu ce sa zic de kyb, am pus eu kyb acun 3-4 ani si 60.000 km. Deja s a scurs unul, nu bate, nu face nicicum, doar ca trebuie schimbat la un moment dat ĂŽmpreuna cu celĂŁlalt, cred ca voi pune sachs cum a avut de fabrica.

 

Sachs a ținut aproape 200.000 km si era de aluminiu, foarte usor, fata de kyb care e greu fiind din fier.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

O.T.

Intreb si eu asa, ce treaba au amortizoarele cu sughiturile la rece ale unui motor? Adevarul e ca la cat se scrie aici in topicul asta, ce mai conteaza despre ce se scrie? Parca regulile forumului spun sa ramanem in topic.. Daca vrem sa spunem ce am pus pe masina noastra si ce recomandam, putem face un topic pe "masina mea" si acolo putem tine un adevarat jurnal si daca careva are ceva de completat la ce face respectivul masinii sale, adauga.. sfatuieste, bla,bla,bla
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@WIN60 ...scriu mult ? :) Nu mi se pare...

Ieri rasfoiam forumul si am gasit o postare de-a ta recenta si nu chiar micuțĂŁ ! :) Recunosc, te poti face usor inteles si scri bine si in acest caz nu mai conteaza "lungimea".

Multa sanatate !

 

@Popescu 76... am remarcat si eu cum treci precum acceleratul prin toate sistemele unei masini, initial am crezut ca "bati" undeva unde mie poate mi-a scapat ceva la capitolul "sughituri" (engine flush, aditivi, subst. curatitoare) ...apoi am renuntat la dialog.

 

Oricum (nu am timp acum sa vin cu argumente desi am facut niste cercetari) sunt aproape convins ca "ne cunoastem virtual" si nu de ieri, alaltaieri... :)

 

@bimmer ...corect !

 

PS - azi a fost nasol, sughiturile s-au unit desi azi-dimineata erau total absente!

Am plecat de la serviciu, pornit masina, imi faceam nu stiu ce de lucru in interior pana am remarcat ca sughiturile "vin" la gramada unite cate 2-3 - practic, tot la cateva secunde masina cadea intr-un fel de "bĂŽrĂŽit" .

Chiar imi ziceam - "sa vezi ca asta imediat moare" dar in final s-a stabilizat.

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mi-a scapat mie sau tu ai pus deja un film sau ceva aidioa cu felul cum face motorul?

Si daca nu, de ce nu?

Pune pe cineva sa tina camera in zina unde se aude cel mai bine zgomotul la rece sa putem auzi si eventual da cu parerea.

 

Presimtirea mea e ca dupa ce rectifici injectoare ai nu isi revine presimt ca e ceva intern in motor. Pe acolo sunt tot felul de chetii mecanice menite sa contrabalanseze arbore sau ceva de gen.. au inceput sau cel putin si

stiu sigur ca si M47 ca si N47 au contra-balansuri...

Link to comment
Share on other sites

Zgomote nu am, daca aveam stiam inspre ce sa ma indrept.

 

Nu am filmari desi am incercat dar camera telefonului imi stabilizeaza imaginea eliminind trepidatii si sughituri.

 

La asta cu presimtirea m-ai omorat ! Pai nu erai tu tipul ala riguros stintific si cu dovezi tehnice ...si acum imi spui de presimtiri ?

 

Defineste-mi te rog acele "chestii mecanice" care contrabalanseaza arborele, cel putin eu aud prima oara asta. Nu fac pe desteptu', posibil sa existe tehnologii mai noi despre care eu sa nu fi auzit.

 

Prin cate motoare mi-am bagat manutele eu n-am gasit decat fulia din fata vilbrochenului care uneori e prevazuta cu amortizare trepidatii (rezonanta, cum spunem popular / M47 de ex) ...un volant (masa simpla sau dubla) situat in capatul opus al vilbrochenului cate are rol de inmagazinare si uniformizare a energiei cinetice (energiei de rotatie) ...si 2 cuzineti axiali situati la mijlocul arborelui fixati in niste fante din bloc pt a controla miscarea arborelui "inainte/inapoi".

 

In plus arborele vine din fabrica gata centrat si echilibrat (de aceea vedem uneori in peretii grosi alaturati unui fus palier ca sunt executate gauri (adica s-a luat din material prin gaurire pt compensari de echilibrare)

...cum sa echilibrezi mai mult un arbore ?

 

Da, posibil sa apara uzuri pe cuzineti arbore si implicit jocuri dar atunci apar si "batai" + pierdere de presiune ulei (bec ulei ce palpaie sau ramane aprins) si daca "se insista" se poate ajunge la ruperea arborelui.

Deocamdata ma misc pe un 5W30 si nimic din bord nu-mi arata ca as avea scapari de presiune ulei sub limitele admise.

 

Nu am desfacut inca un M47 dar presupun la o adica ca nu voi gasi in el "chestii" la care sa ma uit nedumerit intrebandu-ma ca "ce naiba is astea ?" Sunt totusi motoare nascute in 1999 deci prea mari surprize nu ma astept sa se fi pus in ele.

 

Revenind la "sughituri" ...azi de ex masina s-a comportat exemplar ! Nu am avut nici cel mai mic repros !

A pornit instant, nici un sughit, nimic ...motorul torcea rotund si cu un sound placut ...in sarcina rula de mai mare dragu', lag zero ...parca iti ghicea intentia si cum schimbam treapta aveam pedala "pregatita" ... Pacat ca maine nu se stie.

 

Nu fac aici roman foileton dar am cam inteles ca reconditionatul unui injector e minim 300 lei - x4 = 1200 lei. Nu-s bani ...dar is bani.

Nu mai pun șaibe noi, curier, risc sa nimeresti sa trimiti injectoarele la un patiser, manopera mea, etc...

 

Daca ma mai iau si dupa presimtirea ta, ma demoralizez cu totul...

Edited by 13NCU
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Nu am facut decat o presupunere peste ceea ce simti tu aceasta fiind o impresie probabil reala.

Ceva nu merge cum trebuie si probabil nu e de la accesoriile motorului.

E de inteles sa cauti raspunsul; asa ca oricat ai astepta tu un raspuns precis, plecand de la o ipoteza dupa cum e exprimata, nu am cum sa inteleg mai mult decat sa exprimand o presimtire.

Si pana la urma daca schimbul injectoarelor pe care daca le gasesti uzate probabil iesi mai ieftin daca le si rectifici.

 

Apoi, eu m-as increde mult mai mult in testul cu eprubete pe retur decat un tester.

Calculatorul compenseaza destul de rapid chiar si la rece (dar mai relevant intr-adevar tot le rece se vede ce si cum..) si probabil numai un injector vizibil uzat este aratat clar in ISTA.

Sau cel mai bine faci ambele verificari pentru confirmare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Este arbore echilibrator ,am vazut la un motor de subaru 3 cilindri pe carburatie,an 1985. Nu cred ca este de acolo problema lui 13NCU.

Sa faci testul pe retur cu eprubete la injectoare si vezi cum stai.

Edited by 51BFF
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Contrabalansoarele alea sunt pentru vibratiile motorului, când am vândut blocul motor de la fostul motor, cineva cãuta un bloc cu contrabalansoarele fãrã joc deloc, i am zis ca nu au cum sa nu aibã deloc joc, mai ales cu motorul desfãcut la mana. A zis ca ale mele oricum erau mai bune ca ale lui Însã el cauta sa fie impecabil a zis.

 

Chiar am ĂŽncercat sa le scot in momentul când am fĂŁcut motorul vechi bucĂŁți, nu am reușit de nici o culoare, sunt puși cu ceva presa acolo.

 

Oricum nu are treaba problema lui ncu cu contra balansoarele.

Link to comment
Share on other sites

M-am hotarat intre timp ...pt ca sesizez o agravare a situatiei - voi face un test retur injectoare, stil "eprubete".

 

Am luat legatura acum cateva zile cu cineva de pe Olx pt diagnoza, totul stabilit, totul frumos, planificat ...nu a venit. Baga-mi-as ... mah, nu ma consider urat, dar chiar asa ?

 

Asa ca azi am mers la un "metalo" pt furtunase siliconice pt retur injectoare, am cumparat 4 m dar in masina am constatat ca parca is cam largi.

Ok, am mai oprit la o farmacie, am cerut furtunase perfuzie, am luat 4 seturi ...si in masina am constatat ca parca sunt prea subtiri !

 

In fine, le adaptez eu cumva ...

Revin.

Link to comment
Share on other sites

cu perfuzie am fĂŁcut eu, cu borcane mici de 100 grame de nes brassero, patentul unui amic de birou care repara pasionat masina lui, la noi a mers asa.

oricum nu lași multe minute pe retur fac fata furtunele de perfuzie, spor la treaba

 

vezi ca furtunele siliconice le strangi cu sarma subțire și patent, era o vorba la Dacia 1310 ca dacĂŁ ai sarma și patent repari masina :))

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

M-am hotarat intre timp ...pt ca sesizez o agravare a situatiei - voi face un test retur injectoare, stil "eprubete".

 

Am luat legatura acum cateva zile cu cineva de pe Olx pt diagnoza, totul stabilit, totul frumos, planificat ...nu a venit. Baga-mi-as ... mah, nu ma consider urat, dar chiar asa ?

 

Asa ca azi am mers la un "metalo" pt furtunase siliconice pt retur injectoare, am cumparat 4 m dar in masina am constatat ca parca is cam largi.

Ok, am mai oprit la o farmacie, am cerut furtunase perfuzie, am luat 4 seturi ...si in masina am constatat ca parca sunt prea subtiri !

 

In fine, le adaptez eu cumva ...

Revin.

aveti noutati? ce ati rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Inaintez incet.

 

- am confectionat "dispozitivul" din seringi de 60ml (nu am gasit mai mari la veterinara / de fapt gradatia e pana la 60 dar mai e volum negradat aprox. pana la 80-90ml)

 

- au potrivit foarte bine furtunasele perfuzie (2 lei un set complet la farmacie umana / am eliminat acul, opritorul si alte chestii ce ma cam speriau)

 

...si abia acum seara, la lumina telefonului am demontat ornamentul plastic motor sa vad despre ce e vorba mai exact...

 

Pai pe fiecare injector am un T plasic asigurat cu o siguranta si nu stiu, cred ca ar fi mai simplu sa nu scot T-ul ci sa conectez furtunasul la o iesire si cealalta iesire sa o blochez cu un furtunas obturat (asta la fiecare injector)

Daca as scoate T-ul evident ca mi-ar ramane o gaura si mi-ar fi dificil sa gasesc 4 chestii care sa-mi potriveasca acolo "la fix" si fara pierderi de motorina.

 

Intre timp sughiturile au devenit nelipsite, acum face la fiecare pornire "la rece" , pornirea s-a lungit putin (5-6 invartiri) si incep sa sesizez un lag ciudat in mers chiar si la cald - calc pedala, 1 secunda simt masina "ca ar vrea" dar ceva o tine si apoi brusc țașnește de iti rupe capu'.

 

PS - am o nelamurire

 

In acest clip

 

 

...baiatu asta introduce furtunasele retur demontate intr-un bidon (aprox de la min 6) si in bidon incepe sa i se stranga motorina. De unde, din moment ce returul injectoarelor e conectat la "eprubete" ??

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

 

PS - am o nelamurire

 

In acest clip

 

 

...baiatu asta introduce furtunasele retur demontate intr-un bidon (aprox de la min 6) si in bidon incepe sa i se stranga motorina. De unde, din moment ce returul injectoarelor e conectat la "eprubete" ??

Oare ce se intoarce inapoi in rezervor este doar ce iese pe returul injectoarelor?

Foarte probabil, nu.

Pompa insasi trimite motorina inapoi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Inaintez incet.

 

- am confectionat "dispozitivul" din seringi de 60ml (nu am gasit mai mari la veterinara / de fapt gradatia e pana la 60 dar mai e volum negradat aprox. pana la 80-90ml)

 

- au potrivit foarte bine furtunasele perfuzie (2 lei un set complet la farmacie umana / am eliminat acul, opritorul si alte chestii ce ma cam speriau)

 

...si abia acum seara, la lumina telefonului am demontat ornamentul plastic motor sa vad despre ce e vorba mai exact...

 

Pai pe fiecare injector am un T plasic asigurat cu o siguranta si nu stiu, cred ca ar fi mai simplu sa nu scot T-ul ci sa conectez furtunasul la o iesire si cealalta iesire sa o blochez cu un furtunas obturat (asta la fiecare injector)

Daca as scoate T-ul evident ca mi-ar ramane o gaura si mi-ar fi dificil sa gasesc 4 chestii care sa-mi potriveasca acolo "la fix" si fara pierderi de motorina.

 

Intre timp sughiturile au devenit nelipsite, acum face la fiecare pornire "la rece" , pornirea s-a lungit putin (5-6 invartiri) si incep sa sesizez un lag ciudat in mers chiar si la cald - calc pedala, 1 secunda simt masina "ca ar vrea" dar ceva o tine si apoi brusc țașnește de iti rupe capu'.

 

PS - am o nelamurire

 

In acest clip

 

 

...baiatu asta introduce furtunasele retur demontate intr-un bidon (aprox de la min 6) si in bidon incepe sa i se stranga motorina. De unde, din moment ce returul injectoarelor e conectat la "eprubete" ??

pai si care injector ti-a dat cel mai mult pe retur?

 

on topic : liqui moly are o soluție care se leaga la tur si retur pompa de injecție pentru a curata injectoare

sau mai poti folosi wynns diesel System purge

sau acesta, folosit in serviceuri de cartier Renault 7711577499 .

Edited by Popescu 76
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai si care injector ti-a dat cel mai mult pe retur?

 

on topic : liqui moly are o soluție care se leaga la tur si retur pompa de injecție pentru a curata injectoare

sau mai poti folosi wynns diesel System purge

sau acesta, folosit in serviceuri de cartier Renault 7711577499 .

Lasa mai Popescu, ca lui nu o sa-i iasa injectoarele .. pot paria.. pentru ca e unul din aceia care baga ulei 2T..

 

Popescu, vezi nu investi in testul asta cu eprubete.. ca la piezo nu se poate sau probabil nu e conclusiv.

O zice fabricantul nu eu.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.