Jump to content

Azot vs Aer in pneuri


mahabidi

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Tot azot am si eu si sunt extrem de multumit . Baga azot.

 

Pai de ce esti multumit?

 

Ai constatat vreo imbunatatire daca pui azot in loc de aer?

 

 

exact sunt si eu curios, merge mai bine masina, nu se mai aude zgomot de la caucuiucuri pe sosea? Si la chestia cu dezumflatul rotilor mai greu nu tine, adica nu as pune azot numai pentru asta si asa fac presiunea o data pe luna, si la un leu cat costa i-as face si in fiecare zi.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu azot, sunt multumit.

avand in vedere ca in aer e oricum 80% azot nu m-as stresa pt diferenta de 20%

 

 

hahaha ...tare faza

seu am avut la 307 azot timp de 6 luni,nu a fost necesar sa fac presiunea...acum la e46 am bagat aer ca ala era disponibil la respectiva vulcanizare si am facut presiunea dupa 2 luni si a ramas constanta la toate rotile....zic asta pt ca eu auzisem de la cineva ca azotul ,chiar si in cazul pierderii etanseizarii dintre anvelopa si janta nu s-ar pierde asa repede precum o face aerul...nu stiu daca e adevarat..

 

si am mai auzit ca cica ar fi diferenta la rulare ,in sensul ca rotile cu azot la rulare ar produce mai mic zgomot decat cele cu aer...sincer ambele teorii mi se par puerile.

Edited by robert77
Link to comment
Share on other sites

foarte puerile !!!

 

daca am fi la racing, ceea ce in Bucuresti si in Romania e exclus, poate ar fi cazul sa facem diferente...

ar fi o idee sa lansam concursul de pionieri "stiati ca?" cu tema azot vs. aer...

1. stiati ca nu e nicio diferenta intre azot si aer cand dai cu roata intr-o gura de canal, linie de tramvai etc. ? janta oricum se sparge/crapa/indoaie.

2. stiati ca nu se aude niciun zgomot de la roti cand sunt umflate cu azot? asa este, insa doar pt simplul fapt ca rotile nu se misca din cauza aglomeratiei! iar cand se invart, totusi, oricum nu se aude nimic de la pickhammere, claxoane si injuraturi...

3. presiunea anvelopei e mai constanta la azot decat la aer, pt ca atunci cand iei o sarma, surub, cui sau ti-o taie cineva, azotul rasufla mai incet decat aerul...

4. ...

 

continuam ?

 

Succes tuturor !

 

PS: sper ca nu radeti de postul asta, dar chiar nu vad nicio diferenta in a baga aer sau azot in pneuri, cu exceptia pretului, of course...

Link to comment
Share on other sites

Dca nu stii, mai bine nu vorbi!

 

Este mai bine sa bagi azot vara in pneuri, se incalzesc mai greu.....deci sanse mai mici de explozia ale pneurilor din cauza supraincalzirii

 

Plus ca azotul este un gaz inert, se pastreaza ami bine, are molecula mai mare , deci presiunea se pierde mai greu

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate stii cam ce valori ale caldurii specifice au moleculele de oxigen si de azot ? Diferenta e de maxim 10% si avand in vedere ca oxigenul e in proportie de ~16% in aer asta face aerul sa se incalzeasca / dilate cu un procent total nesemnificativ fata de azotul pur. Iar treaba cu dimensiunea moleculei e si mai irelevanta, si azotul si oxigenul au molecule extrem de mici cu valori apropiate (sunt elemente consecutive in tabelul periodic apropo, majoritatea proprietatilor fizice sunt asemanatoare).
Link to comment
Share on other sites

Dca nu stii, mai bine nu vorbi!

 

Este mai bine sa bagi azot vara in pneuri, se incalzesc mai greu.....deci sanse mai mici de explozia ale pneurilor din cauza supraincalzirii

 

Plus ca azotul este un gaz inert, se pastreaza ami bine, are molecula mai mare , deci presiunea se pierde mai greu

 

De unde stiti voi?? Ati masurat voi moleculele?? Si de unde atata siguranta ca ala baga in pneuri azot???

Oricum un cauciuc nu explodeaza din cauza temperaturii interioare- cel putin nu in zilele noastre.( mai degraba din cauza unor factori externi: ex. sarme, cuie etc)..

Parerea mea.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Dca nu stii, mai bine nu vorbi!

 

Este mai bine sa bagi azot vara in pneuri, se incalzesc mai greu.....deci sanse mai mici de explozia ale pneurilor din cauza supraincalzirii

 

Plus ca azotul este un gaz inert, se pastreaza ami bine, are molecula mai mare , deci presiunea se pierde mai greu

@Tien: tu ai citit postul meu ? sau te-ai aruncat asa, cu 2 septari ?

am spus foarte limpede ca nu ai ce face cu azot in pneuri in Bucuresti... dar am uitat ca tu esti din Ilfov, scuze!

daca tot ai adus vorba de diferente tu, du-te si baga-ti azot... lichid!

si sa vezi atunci distractie... chimica !

azotul e bun atata timp cat ai UNDE sa beneficiezi de avantajele lui, in Bucuresti in niciun caz...

aici e doar un mic moft, doar pt magulirea orgoliului propriu... care costa, nu foarte mult, dar parerea mea e ca nu renteaza!

la muritorii de rand ar merge si aer simplu, iti spun eu... nu ne spui si noua daca nu cumva poate la M3 scrie in cartea tehnica sa bagi neaparat azot in pneuri?

succes !

Link to comment
Share on other sites

Mai nene, tu sa nu iti bagi niciodata azot, ca , Doamne Fereste, poate strica!

 

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Insa tu sa nu iti bagi, ca nu ai ce face cu el in Buc :twoup: :twoup: , in conceptia ta.....aiurita de altfel..insa ce sa ii faci, e a ta , trebuie sa o respectam... :D

Edited by Tien
Link to comment
Share on other sites

Mai nene, tu sa nu iti bagi niciodata azot, ca , Doamne Fereste, poate strica!

 

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Insa tu sa nu iti bagi, ca nu ai ce face cu el in Buc :twoup: :twoup: , in conceptia ta.....aiurita de altfel..insa ce sa ii faci, e a ta , trebuie sa o respectam... :D

serios?

ei uite ca iar constatam ca n-ai inteles limba romana... am spus doar ca NU poti simti diferenta dintre aer si azot in nebunia asta de trafic din Bucuresti!

mai citeste si tu, reciteste daca n-ai priceput si apoi posteaza, asa ar fi normal...

nu ca n-ar exista performante, avantaje sau ca se "strica" ceva, asta se intampla numai in visele tale, doar ca aici, la oras, pe asfalt, nu prea conteaza daca ai aer sau azot...

ca are molecula mai mare si mai desteapta, ori ca are nu stiu ce densitate relativa, oricum nu va mai conta cand vei lua un cui, sarma sau vreo lamela de linie de tramvai si se duce dracu' si azotul pe care il ai tu in rotile alea minunate, capisci ?

daca te simti mai bine sa stii ca ai azot in pneuri, felicitari...

pe mine ma lasa rece... normal, doar e azot, nu?!

 

PS: azotul este recomandat in special pentru pneurile runflat, care sunt mult mai groase... asta daca tot e sa intram in detalii tehnice...

Link to comment
Share on other sites

Mai nene, tu sa nu iti bagi niciodata azot, ca , Doamne Fereste, poate strica!

 

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Insa tu sa nu iti bagi, ca nu ai ce face cu el in Buc :twoup: :twoup: , in conceptia ta.....aiurita de altfel..insa ce sa ii faci, e a ta , trebuie sa o respectam... :D

 

Se pare ca nu sunt.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pentru oamenii orbi nu sunt......... :twoup:

 

Revin: sa nu va bagati niciodata azot in pneuri, poate se strica gumele! :twoup: :D

nu-i confunda pe orbi cu cei care poarta ochelari de soare!

"gumele" cum le zici tu la pneuri, se strica din orice, dar ar fi a nu stiu cata oara cand iti repet asta...

in fine, deja ai bagat orgoliul tau de M3 la inaintare, azotul tau e unic si minunat, iar aerele celorlalti sunt mult prea comune ca deh, nu la orice vulcanizare bagi azot, nu?!

a-propos, la vulcanizarea ta preferata de unde iti "alimentezi" tu gumele cu azot, esti 100% sigur ca nu ti se "administreaza" aer simplu?

sau mai exact cum deosebesti tu azotul de aer? faci chestia aia cu molecula: care-i mai mare, care-i mai mica?

hai ca o lungim aiurea...

bucura-te de azotul tau, iar cand vei face vreodata o pana si vei baga aer simplu, o sa vezi atunci ca nu simti diferente mari...

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Ce avantaje ar exista?

Si eu am aceeasi intrebare.Avand in vedere ca am tot auzit si eu de asta.Dar nimeni pana acum nu m-a lamurit exact.Si nici din topicu` acesta nu m-am lamurit.

Link to comment
Share on other sites

Dca nu stii, mai bine nu vorbi!

 

 

Plus ca azotul este un gaz inert, se pastreaza ami bine, are molecula mai mare , deci presiunea se pierde mai greu

 

:twoup:

 

Inert inseamna ca nu este activ din punct de vedere chimic.

 

 

 

 

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Ce avantaje ar exista?

Si eu am aceeasi intrebare.Avand in vedere ca am tot auzit si eu de asta.Dar nimeni pana acum nu m-a lamurit exact.Si nici din topicu` acesta nu m-am lamurit.

 

 

Intrebarea pusa lui Tien era retorica oricum. :twoup:

Revenind la intrebarea ta, din cate stiu eu BMW-ul nu recomanda folosirea azotului, nu exista nici un beneficiu pentru o masina "de strada".

In alta ordine de idei, cauciucurile aprobate de BMW NU sunt testate cu azot .

 

Pentru efectul "cool" probabil ca are avantaje, pe langa neonul verde de sub masina. :D

Link to comment
Share on other sites

Dca nu stii, mai bine nu vorbi!

 

 

Plus ca azotul este un gaz inert, se pastreaza ami bine, are molecula mai mare , deci presiunea se pierde mai greu

 

:twoup:

 

Inert inseamna ca nu este activ din punct de vedere chimic.

 

 

 

 

Eu prefer sa am azot in pneuri, de stricat nu strica, iar avantajele sunt evidente.....

 

Ce avantaje ar exista?

Si eu am aceeasi intrebare.Avand in vedere ca am tot auzit si eu de asta.Dar nimeni pana acum nu m-a lamurit exact.Si nici din topicu` acesta nu m-am lamurit.

 

 

Intrebarea pusa lui Tien era retorica oricum. :twoup:

Revenind la intrebarea ta, din cate stiu eu BMW-ul nu recomanda folosirea azotului, nu exista nici un beneficiu pentru o masina "de strada".

In alta ordine de idei, cauciucurile aprobate de BMW NU sunt testate cu azot .

 

Pentru efectul "cool" probabil ca are avantaje, pe langa neonul verde de sub masina. :D

Ma gandeam ca poate chiar exista.Neoane nu am si nici nu am sa pun vreodata :D , deci in consecinta sunt bine mersi cu aer.Si mai ieftin pe langa :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.