Jump to content

probleme electrica soclu lampa spate


cornel320

Recommended Posts

de ceva vreme ( cam de 2-3 luni ) pe bord a inceput sa mi se aprinda eroare pe stopul stanga spate la masina ( e46 2004 Diesel), nu am dat atentie ..ba se stingea ba se aprindea , si am zis si eu sa verific sa vad ce are de tot se aprinde si stinge ..cand am dat soclu de la lampa si am scos mufa , firul masa era tot prajit cam 3 cm si mufa era topita de jur imprejur si 2 fire invecinate cu acel fir si mufa de la soclu unde intra firul era carbonizata ( unde intra papucul firului), mai are cineva aceasta problema , defect de fabricatie sau ceva mai grav , ca am tot intrebat pe la dezmembrari sa iau soclu si toti miau zis ca multi intreaba de soclu pe aceeasi problema , si apropo masina unui prieten pt o eroare pe far care avea ( i se stingea i se aprindea eroarea ) a 2 a zis sa trezit cu masina in flacari ( tot ce era de cauciuc in fata la motor sa carbonizat ) <_< :) :bashwall: :unsure: , un sfat pt cei care au eroare pe partea electrica in bord sa verifice firele , astept comentari legate pe aceasta problema si cine a mai avut aceasta problema
Link to comment
Share on other sites

si eu am avut probleme cu mufele. erau oxidate si nu cred ca faceau perfect contact. le-am curatat, le-am mai strans putin ca sa intre fortat si...nu mai am probleme. evident ca am dat si cu niste spray de curatare...
Link to comment
Share on other sites

de ceva vreme ( cam de 2-3 luni ) pe bord a inceput sa mi se aprinda eroare pe stopul stanga spate la masina ( e46 2004 Diesel), nu am dat atentie ..ba se stingea ba se aprindea , si am zis si eu sa verific sa vad ce are de tot se aprinde si stinge ..cand am dat soclu de la lampa si am scos mufa , firul masa era tot prajit cam 3 cm si mufa era topita de jur imprejur si 2 fire invecinate cu acel fir si mufa de la soclu unde intra firul era carbonizata ( unde intra papucul firului), mai are cineva aceasta problema , defect de fabricatie sau ceva mai grav , ca am tot intrebat pe la dezmembrari sa iau soclu si toti miau zis ca multi intreaba de soclu pe aceeasi problema , si apropo masina unui prieten pt o eroare pe far care avea ( i se stingea i se aprindea eroarea ) a 2 a zis sa trezit cu masina in flacari ( tot ce era de cauciuc in fata la motor sa carbonizat ) <_< :) :bashwall: :unsure: , un sfat pt cei care au eroare pe partea electrica in bord sa verifice firele , astept comentari legate pe aceasta problema si cine a mai avut aceasta problema

 

 

eu am avut problema asta cam acum o luna. un contact din soclu era topit si mufa la fel. eu am cumparat toata partea aia cu socluri si mufa de la Bavaria, a costat 180 ron. Mi-a inlocuit-o un coleg, dar oricum nu e operatiune foarte complicata, iti notezi pe o hartie locul firelor in mufa si dupa aia le legi. nu stiu daca exista si o varianta mai ieftina, dar am zis sa nu umblu cu "carpaceli" ca, dupa cum spuneai de prietenul caruia ia luat foc masina....bafta

 

LE: am gasit si topicul

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=51975&hl=

Edited by Mika D
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

 

Nu pot spune ca am avut aceeasi problema. Din fericire la mine inca nu a apucat sa se topeasca firul de masa sau conectorul. Singura problema stresanta era ca imi aparea in bord martorul de probleme la lumini dreapta spate aprins. Dupa ce am verificat toate becurile si am curatat toate conexiunile, acelasi semnal de "avarie" in bord. In urma "investigatiilor" facute pe tot felul de site-uri si forumuri am aflat si eu ce probabil unii dintre colegii de pe acest forum stiu deja si anume ca modelul E46 de la BMW a avut un "bug de fabricatie" ca sa ma exprim asa, ce consta in slaba dimensionare a circuitelor electrice pentru stopurile spate. Problema insa ar fi la nivel de conector insa (acesta este mult prea subtire pentru consumul care-l solicita) ceea ce determina uneori si topirea conectorului si induce in acelasi timp erorile din panoul de control.

Rezolvarea acestei probleme pleca de la schimbarea unei parti din circuitul electric ce costa, potrivit celor ce au postat cateva sute de Lire, pana la un DIY ce nu costa nimic (daca ai prin casa 10 cm de cablu si un papuc).

Ideea acestui DIY, pe care o sa incerc sa-l postez la sectiunea dedicata, consta in legarea unui fir de masa, sarind peste conector, direct pe cablajul stopului spate.

La mine a functionat si am scapat si de eroarea din panoul de control. Fara acest mic artificiu chiar daca vei schimba conectorul, datorita proastei dimensionari a prizei de conectare ai toate "sansele" sa se prajeasca din nou conectorul.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
[...]

Rezolvarea acestei probleme pleca de la schimbarea unei parti din circuitul electric ce costa, potrivit celor ce au postat cateva sute de Lire, pana la un DIY ce nu costa nimic (daca ai prin casa 10 cm de cablu si un papuc).

Ideea acestui DIY, pe care o sa incerc sa-l postez la sectiunea dedicata, consta in legarea unui fir de masa, sarind peste conector, direct pe cablajul stopului spate.

[...]

 

Salut!

 

Ma interesa si pe mine problema aceasta. Daca ai timp, te-as ruga sa ne impartasesti si noua cunostintele pomenite mai sus.

 

Multumesc anticipat si vesnica recunostinta!

Link to comment
Share on other sites

faci o punte intre firul ala care s-a topit (maro parca) si lamela lui.

 

Cred ca la mine e mai serioasa, caci nu functioneaza doar cu legatura directa. Am sa merg la un electrician, caci nu ma prea pricep si nu vreau sa fac cine-stie-ce. Intre timp, am deconectat tot sa n-am surprize.

 

Intr-adevar, firul de masa era impuscat, mufa topita in dreptul conectorului respectiv, imi functioneaza totul, mai putin lampa frana, insa se incalzeste f tare... Cred ca am sa schimb papucii aia cu ceva "made in russia", am vazut ca se potrivesc cei mici, ca de la firul telefonic. Probabil voi renunta la mufa si...de vazut ce mai trebuie inlocuit pe la cabluri.

Link to comment
Share on other sites

E mai sigur la electrician si oricum nu cred sa-ti ia prea mult pt 3 lipituri.

 

ai avut dreptate. a fost gratis... iar in ce priveste problema cu lampa de frana... trebuia schimbata, desi nu era arsa.

 

sambata trec la schimbat basculele si placutele frana.

 

multam pentru "atentie"!

Edited by L3D_Z3PP
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

mie mi.au ramas stopurile aprinse pe frana ... si in bord imi arata ca am eroare ...de bec ars ...pe spate ... imi stau toate ca si cum am frana calcata mereu ...

am schimbat senzorul de la pedala de frana , dar nimic ....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am si eu aceasta problema des intalnita la E46 cu firul de masa de la stopuri...

Insa mirarea mea e alta, as vrea sa schimb si becul de pe frana/pozitie, acela cu 2 filamente, si nu gasesc nici unul care sa se potriveasca.

Sunt acele ghidaje metalice de pe lateralul becului care nu se potrivesc in ghidajele de pe soclul becului.

Am luat un bec no-name si unul General Electrics si nu merge nici unul.

E absurd, daca se arde sa nu poti gasi oriunde bec.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu aceasta problema des intalnita la E46 cu firul de masa de la stopuri...

Insa mirarea mea e alta, as vrea sa schimb si becul de pe frana/pozitie, acela cu 2 filamente, si nu gasesc nici unul care sa se potriveasca.

Sunt acele ghidaje metalice de pe lateralul becului care nu se potrivesc in ghidajele de pe soclul becului.

Am luat un bec no-name si unul General Electrics si nu merge nici unul.

E absurd, daca se arde sa nu poti gasi oriunde bec.

 

Pai aici e o smecherie: BMW-ul foloseste toate becurile cu un singur filament, de aia nu vei reusi niciodata sa bagi bec cu doua filamente in soclul respectiv... intensitatea luminii este data si controlata de calculatorul de lumini.

Link to comment
Share on other sites

la mine in manual si ca si pe ambalajul becurilor de regula scrie ca se schimba in pereche, ca altfel risti sa iti dea erori in bord, sunt voltaje, puteri usor diferite, naiba sa le ea, o tampenie..

Am avut probleme la greu la un moment dat o luasem rara, nu mai stiam ce se intampla .. (am e34)

De atunci asa fac si nu mai am probleme. se arde unul, cumpar 2 identice si sanatate..Bine macar ca se ard destul de rar.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Imposibil. Sau poate cineva a facut ceva modificari.

 

Nu e imposibil -> http://www.bimmerwerkz.com/forum/faqs-diys/complete-diy-updating-e46-tail-lamps-61705.html

http://i143.photobucket.com/albums/r158/olaf2046/pre-faceliftlightingscheme.jpg astea sunt stopurile

 

"Both the bottom portion is use as the running lights and brake lights. When braking, the light bulbs illuminate brighter because they are dual filaments bulbs. The bottom portion of the trunk light is only use a rear fog lights (see my DIY for PRE-FACELIFT rear fog lightretrofit)"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.