Jump to content

DIY: Instalare volan MFL


.Bogdan

Recommended Posts

daca ne spui si ce masina ai, poate o sa primesti un raspuns precis si complet

 

 

- la modelele fara acceleratie electronica (de regula la motoarele M43), mai sunt necesare si alte piese: actuator, corp acceleratie cu prindere dubla, switch ambreiaj, modul comanda, fire cu pini, etc...

am toate piesele.poti sa-mi trimiti si mie schema de montaj.bineinteles daca o mai ai ca din 2010 a trecut ceva timp.

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

nu exista o schema propriu-zisa, cel mult indicatii de instalare (pt M43 e destul de mult de explicat si nu cred ca scrie nimeni atata)

 

1. schimbi corpul de acceleratie cu cel pt pilot automat

2. instalezi actuatorul si cablul de acceleratie

3. instalezi modulul de control, in compartimentul special, in spatele torpedoului

4. instalezi switch-ul deasupra pedalei de ambreiaj

5. tranzitezi cu cablajele pe fiecare conector, prin tubul special conceput situat sub plansa de bord, deasupra mochetei, respectiv prin firewall-ul ce separa habitaclul de compartimentul motor

6. faci conexiunile electrice in cutiuta cu conectori de deasupra panoului de sigurante

7. pui fiecare conector in pozitia fixa.

8. proba pe loc, proba in mers.

9. montajul in ordine inversa a tuturor pieselor demontate anterior (capace, panouri, torpedo, etc.)

 

recomandare: daca nu ai mai vazut cum se face/facut niciodata asa ceva, este prea riscant sa te apuci de unul singur... :excl:

Link to comment
Share on other sites

sal All! am o intrebare. vreau sa imi schimb volanul. Al meu este modelul in 4 spite masina (316I e46 an 2000)

si vreau sa pun alt volan tot in 4 spite de pe un bmw 320d touring an 2004 care este dual stage.

Vreau sa stiu daca potate face operatiunea doar sa il dau jos si sa il montez, sau necesita si ceva setari la computerul de bord???

Link to comment
Share on other sites

De fapt Gabi dorea sa stie daca la masina lui NFL poate pune un volan tot simplu fara comenzi,4 spite, de pe o masina FL airbag dual stage...

Era interesat de volanul meu (ramas dupa ce mi-am pus multifunctional) si nefiind sigur daca se potriveste (sa functioneaze si airbagul nou) i-am recomandat sa intrebe pe forum sau tel pe XXL care m-a ajutat si pe mine. Poate nu e topicul potrivit dar poate primim un sfat

Edited by daniel sandu
Link to comment
Share on other sites

sal , am vazut discutia voastra in leg tura cu pilotul automat si va rog sa ma documentati si pe mine cu cateva lucruri , detin un 520i M52 din 97 fara pilot automat si fara comenzi pe volan , idea este ca sunt interesat sa imi montez pilot automat si nu stiu de ce piese si componente imi trebuiesc ca sa montez pe masina asa ceva va multumesc .
Link to comment
Share on other sites

De fapt Gabi dorea sa stie daca la masina lui NFL poate pune un volan tot simplu fara comenzi,4 spite, de pe o masina FL airbag dual stage...

Era interesat de volanul meu (ramas dupa ce mi-am pus multifunctional) si nefiind sigur daca se potriveste (sa functioneaze si airbagul nou) i-am recomandat sa intrebe pe forum sau tel pe XXL care m-a ajutat si pe mine. Poate nu e topicul potrivit dar poate primim un sfat

il poate monta

 

sal , am vazut discutia voastra in leg tura cu pilotul automat si va rog sa ma documentati si pe mine cu cateva lucruri , detin un 520i M52 din 97 fara pilot automat si fara comenzi pe volan , idea este ca sunt interesat sa imi montez pilot automat si nu stiu de ce piese si componente imi trebuiesc ca sa montez pe masina asa ceva va multumesc .

vezi la sectiunea Seria 5, este DIY si acolo...

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/110209-diy-instalare-volan-mfl/

Link to comment
Share on other sites

salutare. eu am un e46 din 2000 cu volan in 3 spite. ca sa trec la volanul acesta am nevoie de volan,airbag si cablul acela? intrebarea mea este : cablul acela imi trebuie neaparat? al meu nu merge ? daca imi trebuie cablul trebuie sa il iau de la cel ce vinde volanul?sa mi-l dea la pachet? Edited by bmw 328 i
Link to comment
Share on other sites

fii putin ma concis:

- "e46 din 2000" am inteles, dar ce motorizare ? e f.important :excl:

- despre ce cablu vorbesti ?

 

daca e cel pt retrofit, pe-ala nu ti-l va da nimeni, se cumpara (din reprezentanta = cca 100 lei - fara manopera de montaj) sau se confectioneaza de catre cineva priceput care cel mai probabil iti va face si montajul volanului in caz ca tu nu te descurci ...

 

daca esti din Bucuresti, te pot ajuta chiar eu :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Salut . am un bmw e46 318d din 2004 . Pe masina am un volan in 4 spite fara comenzi . Vreau sa montez unul in 4 spite cu comenzi . Ce imi trebuie sa imi mearga comenzile audio ? ce mufa mai exact ? si pilotul automat este vreo sansa sa mearga ? mersi mult Edited by pyttbull
Link to comment
Share on other sites

Azi am instalat si eu volanul cu prea minunatele comenzi, fara cablu cumparat, doar 3 cabluri cu pini la ambele capete.

nu la ambele capete, doar unul are asa ceva, 2 sunt cu pin doar la un singur capat (celalalt se sertizeaza cu 3M)

 

Cu putina indemanare si atentie o puteti rezolva in 2 ore.

pentru inceput e ok :thumbsup:

 

Merci XXL pentru suport.

cu placere :hi:

 

[...] fara cablu cumparat[...]

Salut cristian. nu ai mai cumparat cablul ? :frantics: cum ai facut ? iti merge si pilotul ?

nu l-a mai cumparat din reprezentanta, dar asta nu inseamna ca nu si l-a montat... si l-a confectionat singur, nu e mare chestie

 

ai AICI un pdf cu tot ce trebuie

 

sau mergi pe schita de mai jos, daca in rest stii ce ai de facut :D

retrofit volan MFL E46.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pe e46 din 99 (banuiesc ca am airbag single stage) se poate monta volan sport de FL si sa imi functioneze airbagul? Adica sa functioneze in caz de accident.

Stiu ca si pe unele nfl sunt airbaguri dual stage. Stie cineva exact de cand sunt dual stage pe nfl? Parca stiam 2000 in sus dar nu sunt foarte sigur.

Link to comment
Share on other sites

salut,am si eu un bmw 318d fl 2002 motor 1951cm,85kw,am avut volan simplu in 4 spite fara comenzi si l-am schimbat cu un volan tot in 4 spite dar cu comenzi.am montat acel cablu retrofit pentru functionarea pilotului si nu merge decat se activeaza pilotul si se dezactiveaza cand apas butonul 0/1.e posibil sa nu am acceleratie electronica?in bord nu se aprinde nici un martor EML.din ce am citit pe forum am vzt k toate modelele fl au acceleratia electronica.
Link to comment
Share on other sites

salut,am si eu un bmw 318d fl 2002 motor 1951cm,85kw,am avut volan simplu in 4 spite fara comenzi si l-am schimbat cu un volan tot in 4 spite dar cu comenzi.am montat acel cablu retrofit pentru functionarea pilotului si nu merge decat se activeaza pilotul si se dezactiveaza cand apas butonul 0/1.e posibil sa nu am acceleratie electronica?in bord nu se aprinde nici un martor EML.din ce am citit pe forum am vzt k toate modelele fl au acceleratia electronica.

merge doar de la viteza >40 km/h

sistemul se initiaza din butonul I/O

setarea vitezei de croaziera se face din butonul +

 

asa ai procedat si tu?

daca da, e posibil sa nu fi conectat corect cablul retrofit

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.