Jump to content

Cum verific masina in Germania ?


MaQ

Recommended Posts

Cumperi o masina de la cineva din Germania; poate ai noroc sa o iei de la un particular, sa eviti pe cat posibil o eventuala teapa din partea vreunui turc, sau din partea vreunui romanas ce lucreaza printr-un ahtohaus. Inainte sa ii dai banii omului, ai vrea sa verifici masina pe un stand, sa ii faci un test complet, sa fii sigur ca are km reali, sa afli consumul, daca are alte probleme pe care nu le poti vedea cu ochiul liber, samd Cat te costa un test din asta? Unde poti sa il faci? In eventualitatea in care iei masina de la un autohaus, sunt vanzatorii de acord sa ii faci masinii un test la un service BMW? Orice alta informatie este binevenita.
Link to comment
Share on other sites

aia de la autohosu-uri nu te prea lasa, te lasa acolo in curte sa dai 2-3 ture cu ea si gata,deobicei masinile nu au revizile facute la zi pt ca neamtu atunci si-o vinde la autohaus cand se apropie revizia tehnica,doar nu e prost sa de-a 500 euro pe revizie si eventuale reparatii si dupa aia sa o vanda urmatoarea zi, ulei,filtre, o busca, un brat,un telescop,tot nu scapi :blink:
Link to comment
Share on other sites

Cred ca in principiu ar trebui sa intrebi persoana de la care cumperi masina...

 

Faza e ca o verificare completa in Germania e f scumpa... iar daca tu te hotarashti sa nu cumperi masina, cine plateste verificarea?

 

Lucrurile astea cu km reali nu le poti verifica decat dupa cartea tehnica sau daca te duci la bmw sa pui masina pe tester shi sa le cer expre verificarea km.

 

Problema e ca shi km se poate shmenui mai nou... shi din cheie, shi de la bord, shi din calculatorul masinii shi de peste tot de unde vrei tu. Singurul martor obiectiv in cazul acesta ar fi cartea service. Din pacate shi aia se shmenuieshte mai nou...

 

Eu zic sa nu iti faci probleme de catzi km are masina. Oricum daca vezi discrepante flagrante intre starea interiorului masinii (volan, pedale, husa schimbator, nuca schimbator) shi cei 70.000 km de la bord, e clar ca treaba miroase... Problema e ca sunt masini de 200.000 de km care au fost intretinute, shi merg ca si o masina la 80.000 km, shi invers. Eu zic sa te duci cu cineva care shtie cat de cat despre masini si sa te bazezi pe experienta persoanei respective.

 

Cateva sfaturi...

 

 

uita-te la vopseaua masinii la lumina... trebuie sa fie uniforma, sa nu faca valuri.

 

Uita-te la vopseaua de sub capota, de pe contra-aripi, din jurul motorului. Vopseaua aia ar trebui sa fie mata, deci sa nu luceasca ca shi masina.

 

atentie la liniile masinii... spatiul dintre aripa shi capota, dintre aripa shi marginea anterioara a portierei fatza, dintre portbagaj shi aripa spate, shi in principiu toate spatile intre diferitele componente ale caroseriei masinii. Acestea ar trebui sa fie egale daca te uiti comparativ stanga-dreapta.

 

uita-te cu o lanterna pe la motor. uita-te pe scut shi vezi daca sunt urme de ulei. La fel shi in jurul motorului. Vezi sa nu ai scurgeri de ulei pe undeva. Urmele de antigel scurs apar ca nishte pete alb-verzui pe acolo pe unde nu ar trebui sa fie :blink:

 

Verifica daca ti se aprind toate becurile la bord. in special CHECK ENGINE, AIRBAG shi ABS. Sunt masini la care baietii le scot becurile ca sa nu apara un check engine aprins de ex. Astea toate ar trebui sa se aprinda cand porneshti masina shi apoi sa se stinga.

 

ai grija la carcasa farurilor... sa nu fie crapata.

 

vezi telescoapele sa nu fie curse...

 

vezi daca bate ceva pe la masina cand o conduci.

 

uita-te la discurile de frana sa vezi cat sunt de uzate...

 

In principiu sunt multe de verifiat la o masina... E foarte putin probabil sa gasesti o masina in stare perfecta. Daca insa ai sa stii la ce sa te uiti, ai sa reusesti sa reduci costurile ce te asteapta in tzara la prima revizie a masinii...

 

cam asta :)

 

Later Edit: Damn cat am mai scris

Edited by deathrow
Link to comment
Share on other sites

Shi inca ceva... fereste-te cat poti de rusi, turci... sau in fine... daca vezi o masina care iti place la o natie de astea, uita-te la ea cu MARE ATENTIE!

 

Arabii mai merg, dar daca poti, ia-ti masina de la un neamtz... E vb de caracterul persoanei care iti vinde masina.

Link to comment
Share on other sites

Sunt cateva firme care ofera exact asta: verificari tehnice la cumpararea masinii. Totul este sa te intelegi cu proprietarulsa fie de acord cu o astfel de verificare.

 

Poti cauta aici:

 

www.adac.de

www.atu.de

www.dekra.de

 

http://www.dekra.de/dekra/content/show.php...44&_language=en

 

Si cel mai frumos este ca sunt la pretz fix.

Edited by bogmw
Link to comment
Share on other sites

cel mai bun test este verificarea TUV care costa 70 de euro (exista in orice orasel mai decent). Daca nu trece TUV-ul masina nu poate fi inmatriculata in germania si drept urmare vanzatorul nu o poate vinde pana nu rezolva problemele pe care ti le scriu aia pe foaia de inspectie. A doua verificare e 8E (se uita numai daca s-au rezolvat problemele)

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

cel mai bun test este verificarea TUV care costa 70 de euro (exista in orice orasel mai decent). Daca nu trece TUV-ul masina nu poate fi inmatriculata in germania si drept urmare vanzatorul nu o poate vinde pana nu rezolva problemele pe care ti le scriu aia  pe foaia de inspectie. A doua verificare e 8E (se uita numai daca s-au rezolvat problemele)

 

Succes!

76146[/snapback]

 

Ai idee in ce consta verificarea TUV? Cam ce teste include? Nu mai stiu unde am citit (tot printr-un forum): cineva zicea ca a facut o verificare "completa" (nu stiu ce insemna exact "completa" - nu dadea detalii) a masinii la un service BMW si toata afacerea a costat vreo 90-100 euro. E posibil asa ceva? Ar fi o solutie, indiferent daca cumperi sau nu masina, sa platesti ptr un test din asta. Dai un ban, dar macar dormi un pic mai linistit.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca in principiu ar trebui sa intrebi persoana de la care cumperi masina...

 

Faza e ca o verificare completa in Germania e f scumpa... iar daca tu te hotarashti sa nu cumperi masina, cine plateste verificarea?

 

Lucrurile astea cu km reali nu le poti verifica decat dupa cartea tehnica sau daca te duci la bmw sa pui masina pe tester shi sa le cer expre verificarea km.

 

Problema e ca shi km se poate shmenui mai nou... shi din cheie, shi de la bord, shi din calculatorul masinii shi de peste tot de unde vrei tu. Singurul martor obiectiv in cazul acesta ar fi cartea service. Din pacate shi aia se shmenuieshte mai nou...

 

Eu zic sa nu iti faci probleme de catzi km are masina. Oricum daca vezi discrepante flagrante intre starea interiorului masinii (volan, pedale, husa schimbator, nuca schimbator) shi cei 70.000 km de la bord, e clar ca treaba miroase... Problema e ca sunt masini de 200.000 de km care au fost intretinute, shi merg ca si o masina la 80.000 km, shi invers. Eu zic sa te duci cu cineva care shtie cat de cat despre masini si sa te bazezi pe experienta persoanei respective.

 

Cateva sfaturi...

uita-te la vopseaua masinii la lumina... trebuie sa fie uniforma, sa nu faca valuri.

 

Uita-te la vopseaua de sub capota, de pe contra-aripi, din jurul motorului. Vopseaua aia ar trebui sa fie mata, deci sa nu luceasca ca shi masina.

 

atentie la liniile masinii... spatiul dintre aripa shi capota, dintre aripa shi marginea anterioara a portierei fatza, dintre portbagaj shi aripa spate, shi in principiu toate spatile intre diferitele componente ale caroseriei masinii. Acestea ar trebui sa fie egale daca te uiti comparativ stanga-dreapta.

 

uita-te cu o lanterna pe la motor. uita-te pe scut shi vezi daca sunt urme de ulei. La fel shi in jurul motorului. Vezi sa nu ai scurgeri de ulei  pe undeva. Urmele de antigel scurs apar ca nishte pete alb-verzui pe acolo pe unde nu ar trebui sa fie :blink:

 

Verifica daca ti se aprind toate becurile la bord. in special CHECK ENGINE, AIRBAG shi ABS. Sunt masini la care baietii le scot becurile ca sa nu apara un check engine aprins de ex. Astea toate ar trebui sa se aprinda cand porneshti masina shi apoi sa se stinga.

 

ai grija la carcasa farurilor... sa nu fie crapata.

 

vezi telescoapele sa nu fie curse...

 

vezi daca bate ceva pe la masina cand o conduci.

 

uita-te la discurile de frana sa vezi cat sunt de uzate...

 

In principiu sunt multe de verifiat la o masina... E foarte putin probabil sa gasesti o masina in stare perfecta. Daca insa ai sa stii la ce sa te uiti,  ai sa reusesti sa reduci costurile ce te asteapta in tzara la prima revizie a masinii...

 

cam asta :)

 

Later Edit: Damn cat am mai scris

75848[/snapback]

 

 

Multumesc pentru efort! Am aflat o gramada de lucruri folositoare !

Link to comment
Share on other sites

Ai idee in ce consta verificarea TUV? Cam ce teste include? Nu mai stiu unde am citit (tot printr-un forum): cineva zicea ca a facut o verificare "completa" (nu stiu ce insemna exact "completa" - nu dadea detalii) a masinii la un service BMW si toata afacerea a costat vreo 90-100 euro. E posibil asa ceva? Ar fi o solutie, indiferent daca cumperi sau nu masina, sa platesti ptr un test din asta. Dai un ban, dar macar dormi un pic mai linistit.

76513[/snapback]

 

Am zis, 70 euro costa. Foarte probabil ca la BMW sa fie 90-100. Nu stiu exact in ce consta TUV-ul (n-am avut voie sa stau in service) dar sigur iti verifica: directie, frane, suspensii, becuri (inclusiv cele din bord), se uita pe dedesupt dupa componente uzate peste o anumita limita, etc. Mie mi-a gasit o saiba fisurata la cardan (foarte mica fisura) si un bec din bord ars si nu mi-a dat certificatul. Le-am rezolvat si a doua verificare a costat doar 8 euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.