BMWClub: Care sunt diferentele la motoarele de pe: - BMWClub

Jump to content

  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Care sunt diferentele la motoarele de pe: 320d nFL 136CP vs 318D FL 116CP vs 320d fl 150cp

#21 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 14 February 2010 - 02:03

aha am inteles...eu is multumit ca am lamurit chestia cu 116cp -136cp am mai cautat ceva la cel de 116cp common rail si 150common rail sunt un pic in dubii...cred ca noaptea asta am sa verific,nush vazusem ca turbinele sunt deaceiasi marime,dar codurile la piese diferite...


deci am cautat...si am ramas total surprins 318d 116cp 1995cmc3 2004 common rail nu este delok identic cu un 320d 150cp 1995cmc3 2004 common rail...deci delok delok,un 318d nu va fi niciodata un 320d 150cp,pe cand 318d 116cp m47 1951cmc3 2002 este identic cu 320d 136cp m47 1951cmc3 2001, 318d 116cp m47n 2004 nu este deloc identic cu 320d 150cp 2004 m47n ....am ramas masca,chiar nu este,difera ffff multe chestii.....m-am inselat,m-0am aprins repede,va sfatuiesc sa nu va resoftati masinile cei cu 318d ,doar max maxim pana in 140cp de ce,uitativa mai jos>>>>

pompa de injectie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

radiator

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

diferente la ambreaj

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

diferente la transmisie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

gearshift diferente

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05

driveshaft diferente

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=26&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=26&fg=05

directie la fel

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10

diferente frane

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

si motoru difera,cel putin au alte coduri wow!

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

volanta ca marime nu difera dar difera la coduri

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

difera coduri la turbina,oare e diferita?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50


difera coduri la injectoare dar pretul e acelasi

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15


CONCLUZIA FINALA SI DEFINITIVA SI IREVOCABILA:

1. BMW 318D 2002 facelift motor M47, capacitate cilindrica 1951cmc3, 116cp identic cu BMW 320d 2001 non facelift,motor M47 ,1951cmc3,136cp


DAR UN MARE DAR!!!!!

2. BMW 318D 2003-2004 facelift motor M47N ,1995cmc3,116cp common rail

nu este si nici nu va fi vreodata ca un


BMW 320D 2004 facelift,motor M47N,1995cmc3, 150cp


asta e concluzia,o resoftare poate fi constatata safe referitor la modelele 318d catre a le duce spre 320d nu exista decat in cazul precizat mai sus intre modelele:

. BMW 318D 2002 facelift motor M47, capacitate cilindrica 1951cmc3, 116cp si BMW 320d 2001 non facelift,motor M47 ,1951cmc3,136cp

unde diferentele sunt la caroserie,tehnologie relativ noua in unele chestii sa zicem DSC in plus pt model facelift,or mai fi si altele,si mapa schimbata harta unde puterea motorului 320d este de 136cp si nu de 116cp oricand inc azul acesta se paote face o resoftare pana in 140cp si nu mai mult...


partea a 2a BMW 318D 2003-2004 facelift motor M47N ,1995cmc3,116cp common rail

nu este si nici nu va fi vreodata ca un


BMW 320D 2004 facelift,motor M47N,1995cmc3, 150cp

NU VA DEVENI VREODATA UN 320D DACA 318D VA FI RESOFTAT,BA DIMPOTRIVA PRIN ACEASTA INCERCARE,CONSIDER CA VA AFECTA MULT VIATA MOTORULUI SI UZURA VA FI MAI MARE DIN MULTE PUNCTE DE VEDERE....RISesc,pt cei care au asistat la topic,si m-au ajutat cu unele nelamuriri....
0

#22 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 14 February 2010 - 23:08

318d 116cp 2002 si 320d 136cp 2001

http://img718.imageshack.us/img718/8973/co...primaparte1.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/4640/co...tiepartea2a.jpg

http://img705.imageshack.us/img705/286/com...tiepartea3a.jpg
0

#23 User is offline   sorynvl 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 170
  • Joined: 28-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Rm Valcea, Italia
  • Interests:BMW

Posted 15 February 2010 - 00:12

foarte Bun acest topic, chiar ma gandeam sa pun aceste intrebari privitoare la diferente intre 318 vs 320.eu am 318d 1951 cm3,an 2002, si ma gandeam la o resoftare. Succes membrului initiator al topicului!
0

#24 User is offline   bogdan-cta 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 264
  • Joined: 26-December 06
  • Location:constanta

Posted 15 February 2010 - 02:11

Nu va lasati inselati de aparenta potrivire a codurilor de piese intre modele. E si firesc sa fie asa, ca doar nu se face cate un radiator separat pt fiecare model. Difera termocupla de ex. Nu se face o coloana de directie diferita, difera caseta. Nu se fac discuri, placute sau conducte de frana altfel pt fiecare model. Difera in schimb pompa. Si tot asa. Chiar daca aparent sunt piese interschimbabile intre modelele mentionate, componentele cheie sunt personalizate pe fiecare motorizare. Si motoarele care "par" identice, nu sunt. De ex 136cp de pe seria 3 apare identic cu 136cp de pe seria 5. Cine s-ar gandi ca ar fi diferente intre ele? Si totusi sunt. Componente interschimbabile exista in grupul VAG de la o marca la alta. Nu o sa lungesc acum, dar radiatoarele de ex se potrivesc de la skoda la audi, unele consumabile ( filtre de aer) se potrivesc de la skoda la audi si seat, etc. M-am interesat atunci cand am vrut sa ridic puterea motorului despre ce inseamna resoftare. In afara polemicilor si argumentelor minunate PRO date de cei care presteaza aceste servicii, am gasit o explicatie a unor "patiti" care ziceau cam asa. Niciodata o rescriere de soft, nu poate fi facuta la un nivel profi. Pentru ca nu au acces la codurile sursa si la parametrii de proiectare ai fabricii. Un exemplu simplu. O resoftare 'normala' la 320d 136cp il ridica la 166cp si 350Nm. Cum se poate dovedi asta? Pe Dino. Ok. Stiti si voi ca in timp, din cauza uzurii, a combustibilului, a uleiurilor nerecomandate si a utilizarii necorespunzatoare motoarele de bmw nu pica, dar pierd din puterea initiala. Este un proces fizic ce nu poate fi negat. M47 este un TDI clasic, fara pretentii si chiar simplu as spune. Asta se deduce si din fiabilitatea lui. Nu a avut nici pe departe problemele lui M47N common rail pe care probabil ca le cunoastem cu totii. Si atunci ce fac, in loc sa readuc motorul la parametrii initiali printr-o reparatie, il zapacesc cu un alt soft iar rezultatul este catastrofal. Daca cei care fac rescrierea dau garantie, e clar ca nu fac nimic. Va dau un exemplu simplu: dupa o rescriere de soft, ce fac supapele de comada turbo? Ce se intampla cu injectoarele 'fortate' sa lucreze la alti parametri? Si asta pentru 15-20cp in plus? Sincer nu cred ca merita. Adica ori mergi la Hamann sau la Hartge care iti tuneaza si ursuletul daca vrei, ori te dai pe mana "alor nostri" care sunt mai destepti decat inginerii de la bmw si te rogi sa ai noroc sa nu pateasca nimic motorul.
0

#25 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 15 February 2010 - 02:31

referitor la ce ai zis tu bogdan bmw 318d 116cp m47 2002 si bmw 320d 136cp m47 sunt chiar identice,oriunde te uiti,acelasi piese,marimi aceleasi....de abia vezi ceva care difera.... nu vb de cel de 136 de pe 5ar acolo e alta mancare de peste...pe seria 3 sunt chiar 2 motoare identice un MAPA,HARTA,E SCHIMBATA...din motive ale marketingului 318d a fost asa zis model economic care ste defapt mtoru de pe 320d redus soft ca putere...un facelift economic sa zicem..cam asta e povestea.... uite la 318d M47N 2003-2005 1995cmc3 este total diferit de 320d M47N 2004 1995cmc3 AMBELE FIIN common rail..deci trage concluzia...aici e alta mancare cu peste..chiar mi sa facut foame si somn..mai vb maine...
0

#26 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 15 February 2010 - 02:52

@Bogdan Cum cresi ca e mai simplu (de fapt mai ieftin)?
Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

Daca vrei sa te referi la diferenta de pret intre materiale atunci eu iti zic ca la ce ciclu de productie au masinile actuale nu iti scoti cheltuielile cu ce am scris mai sus din diferenta de pret (infima) a materialelor.

Cateva dovezi ca BMW foloseste aceasta strategie ne-o dau, indirect, chiar ei - au facut motoarele in asa fel incat piesele sa se potriveasc chiar si de la unu de 2 la unu de 3l , (cel putin la diesel E46) cum sunt pistoanele de exemplu. E si normal - fiind aprox aceeasi putere / cilindru (e chiar mai mica la 3l decat la 2l) - pistoanele suporta aceleasi eforturi.

Pentru mine cea mai clara dovada este ca la acelasi motor folosesc aceleasi supape pt admisie si evacuare (la al meu asa e), ori despre asta stie si cel mai incepator pasionat de motoare care a inteles cum functioneaza motorul ca solicitarile sunt foarte diferite ca valoare si in mod normal nu se justifica sa folosesti supape asa bune pe admisie, deci e clar pentru ei e mai rentabil asa.

This post has been edited by lucian81v: 15 February 2010 - 02:54

0

#27 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 15 February 2010 - 09:21

View Postlucian81v, on 15/Feb/2010, 02:52, said:

@Bogdan Cum cresi ca e mai simplu (de fapt mai ieftin)?
Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

Daca vrei sa te referi la diferenta de pret intre materiale atunci eu iti zic ca la ce ciclu de productie au masinile actuale nu iti scoti cheltuielile cu ce am scris mai sus din diferenta de pret (infima) a materialelor.

Cateva dovezi ca BMW foloseste aceasta strategie ne-o dau, indirect, chiar ei - au facut motoarele in asa fel incat piesele sa se potriveasc chiar si de la unu de 2 la unu de 3l , (cel putin la diesel E46) cum sunt pistoanele de exemplu. E si normal - fiind aprox aceeasi putere / cilindru (e chiar mai mica la 3l decat la 2l) - pistoanele suporta aceleasi eforturi.

Pentru mine cea mai clara dovada este ca la acelasi motor folosesc aceleasi supape pt admisie si evacuare (la al meu asa e), ori despre asta stie si cel mai incepator pasionat de motoare care a inteles cum functioneaza motorul ca solicitarile sunt foarte diferite ca valoare si in mod normal nu se justifica sa folosesti supape asa bune pe admisie, deci e clar pentru ei e mai rentabil asa.




SEFU iar nu intelegi tu,daca tu crezi ca e adevarata afirmatia ta,ca tu ce crezi,ca arata acolo clar ca e identica,sunt piese care se potrivesc si au coduri diferite,si sunt piese care nu se potrivesc si logic e sa nu aibe coduri diferite.... in cazul acesta>>>> 318d M47N si 320d M47N daca vrei sa iti desenez o sa incerc,au aceleasi motoare,dar codurile la piese difera fapt pt care afirmatia ta e e zero>>>> Sa ai 2 linii de productie diferite, cu 2 linii de utilaje diferite deci si intretinere dubla, cu 2 randuri de salariati, de 2ori mai mult spatiu de 2 ori mai mult curent, sa platesti de 2 ori proiectarea etc, etc sau sa ai o singura linie?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05


alta chestie...ce nu o intelegi tu..

aici,volanta aceleasi marimi ,oare de ce au coduri de piese diferite,ca nu ai inteles tu,chiar au 2 mase de productie,bineinteles unele ele se potrivesc...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20


si aici difera....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20


nu difere la biela manivela si la piston... modelele astea commkon rail,par asemanatoare dar nu sunt,pe cand motoarele M47 318d si respectiv 320d sunt identice + ca se vede,au aceleasi marimi aceleasi coduri,daca era sa fie altfel adika ca mai sus in linkuri,unde se vede clar,aceleasi marimi dar coduri diferita,oare de ce?..de frumusete?...mai verifica,n-am nimic cu tine, dar o sa ajungi la concluzia ca intre un 318d 116cp M47 2002 FL si 320d 136cp M47 nFL 2001 nu difera doar bucata de metal de pe exterior,si un soft...
0

#28 User is offline   bogdan-cta 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 264
  • Joined: 26-December 06
  • Location:constanta

Posted 15 February 2010 - 13:22

@Lucian, tind sa fiu mai mult de acord cu maLaKay. Este mai logic ce spune el. Tu, ca si mine, si ca orice pasionat de masini si in special de BMW care trebuie sa recunoastem e o "specie" aparte la care aspira aproape oricine, am mai citit prin reviste, pe internet, samd, despre motoare, producatori, strategii de marketing etc. Multe din ideile si parerile pe care le ai, ti-au fost induse. De cei care se ocupa cu asta. ( deviez putin de la topic) Mie de exemplu, inainte de a avea bmw, nu suportam ideea de a avea o masina cu tractiune pe spate. Vedeam ursuletii ramasi pe loc la 1cm de zapada, vedeam norul de fum pe care il scoate bmw pe esapament, auzeam uruitul motoarelor turate de bmw si ma zgaria neplacut pe ureche, in fine, nimic care sa ma faca sa-mi doresc o masina ca asta. Pe vremea aia aveam un saab 9.5T de 2,3 si iti dai seama de unde pornirile astea. Si sa mai fie si diesel? Adica trage cu spatele si e diesel; in mintea mea era o gluma mai mult decat sinistra. Asta pana cand m-am hotarat sa-mi schimb masina, si am fost la nemti sa-mi iau alta. Nu o lungesc acum, dar s-a intamplat ca intre doua autohouse-uri sa vad un bmw in fata unei curti cu hartiile specifice vanzarii in geam. Diesel :)) Ma uit cu curiozitate si putina admiratie - E46 e o caroserie reusita- ma urc la volan, ma intorc dupa 3 minute si o cumpar. Ti-am spus povestea asta apropos de ideile induse. Daewoo de ex, avea 4 linii la Craiova, cate una pt fiecare model. BMW are linii separate pt fiecare serie. De ex, seria 5 se asambleaza pe o singura linie indiferent de motorizare, 3 la fel, etc. Audi stii ca in SUA ofera intretinere gratuita timp de 3 ani? Adica iti cumperi masina si in afara de combustibil nu te costa nimic. Asta din cauza problemelor pe care le-au avut acolo, iar americanii sunt ceva mai protejati de lege decat noi. Stii povestea probabil: Audi au avut niste probleme grave de noi. Le-au retras, iar problema a fost rezolvata, dar au pierdut cam 85% din cota de piata. Adica pe romaneste au intrat in ........ singuri; iar acum cine cumpara audi, nu plateste intretinere 3 ani. Deci nu-mi spune de eficientizare si costuri de productie. Stii cat il costa pe Renault sa faca un Logan? 3000 de euro cu totul. profitul la vanzare e de peste 100%. Inchipuie-ti bmw ce profit are, in conditiile in care si-a dovedit fiabilitatea si si-a format un nume. Deci sa nu discutam despre cat de pagubos ar fi pt o uzina ca bmw sa plateasca 20 de salariati in plus. Saracii, sa le mai si plangem de mila.
0

#29 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 15 February 2010 - 14:19

o sa revin cu niste filmulete si poze interesante....
0

#30 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 15 February 2010 - 15:46

si dupa cum am promis.....

http://www.youtube.c...h?v=v2otBhknrnU

http://www.youtube.c...h?v=RdCXUao8QGg

vizionare placuta...si sper ca am incheiat capitolul asta,sa discutat cam ce era de discutat referitor la modelele astea....M47
0

#31 User is offline   mirceacj 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 484
  • Joined: 01-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-napoca
  • Interests:arta foto<br />explorari pesteri ... &quot;neamenajate&quot;<br />IT

Posted 16 February 2010 - 13:43

daca ridici capota la un 318d si un 320d de 1995 cmc
instant se poate observa inclusiv tubul care intra in egr ca e diferit
la 320 e o teava alba parca e metalica
la 318d e furtun de cauciuc si are in capat o bucatica de teava neagra
si asa e la toate
fac poze si adaug aici daca trebuie
salutari
0

#32 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 16 February 2010 - 16:51

Nici la 320d 2002 fcl si 320d 2004 nu e fix la fel :)

Marketingul functioneaza! :lol:
Atat explica-mi te rog, ca sa inteleg si eu: de ce folosesc fix aceleasi supape inlet/exhaust ?
Crede-ma ca practic se strica orzul (material rezistent) pe gaste (supape de admisie)

Asa ca o intrebare retorica: ai idee cata munca ( a se citi "bani") se depune la proiectarea unei piese, cat se cheltuie pentru testarea ei si cat de mica e diferenta intre costurile de fabricare a 2 piese atat de apropiate ca solicitari?
Ai idee cat te costa sa incepi productia unei noi piese?
Poate crezi ca ai dar eu nu cred.
Pot sa-ti zic un pic doar despre proiectare:
In anul 5 am avut de proiectat arborele cotit al unui motor cu regim FIX de functionare am avut de calculat DOAR SOLICITARI dinamice, fara forte de frecari, fara alte chestii

Este incredibil cat de mult este de calculat, parca a avut vreo 80 de pagini, nu mai stiusigur, dar foarte mult.
Mai tine cont ca noi practic am lucrat pe "sablon", adica mersul de calcul era facut si caracteristicile materialelor definite intre niste limite clare.
Practic nu am proiectat, am adaptat mersul de calcul la dimensiunile motorului nostru.
Am colaborat mai multi colegi si nu sunt sigur daca la sfarsit ne-a iesit la vreo unu dintre noi la fel cu ce ne propusesem la inceput. Stii ce inseamna asta? Ca trebuia sa o luam apropae de la capat.

Daca te intrebi cumva, totul a fost in mathcad si tot un calvar ni s-a parut.

Daca adug ca motorul auto numai in regim fix nu lucreaza si de aici o gramada de variabile, ma apuca groaza numai cand vine vorba de gramada de regimuri constante, nu mai zic de cele tranzitorii.

Hai sa luam ca exemplu un piston: costa, echipat, in jurul a 150 de euro la client, probabil nu este macar 50 pretul de productie, acum estimeaza tu cat este investitia pentru a face un nou produs si in cat timp iti recuperezi acea investitie prin diferenta de pret, cred ca dupa 100.000 de masini nu scoti nici banii pe proiectare.
Eu zic ca de departe e mai iefin sa-l produci in continuare tot pe ala si sa-l botezi altfel.

Bogdane nu le plang de mila. Dar n-are sens sa investesti mai mult pentru o masina mai ieftina, cand poti sa cheltui la fel, atat zic.


P.S. Probabil ca afost lung si plictisitor postul dar asa vrea un raspuns cat de cat logic:

De ce nu l-au facut mai mic?

De ce sunt acelaeasi supape pe evacuare si admisie?
E oficial, nu banuiala

This post has been edited by lucian81v: 16 February 2010 - 17:08

0

#33 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 16 February 2010 - 17:46

Acelesi supape se folosesc de la 58 cp/ litru pana la 95Cp/litru adica de la e46 318d pana e 90 335d :)

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

Probabil ca sunt prea ieftine si prea fiabile ca sa merite deranju`...
0

#34 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 16 February 2010 - 19:06

E o mica mare (a se citi "enorma") diferenta intre solicitarile la care supusa o supapa de admisie la 58cp/l si cele de la una de evacuare pe 95cp/l, sau admisie 29cp/cilindru si evacuare 48 cp/cilindru.

E o mica mare (a se citi "enorma") diferenta intre solicitarile la care supusa o supapa de admisie la 58cp/l si cele de la una de evacuare pe 95cp/l, sau admisie 29cp/cilindru si evacuare 48 cp/cilindru.
0

#35 User is offline   RobyS 

  • ecuhex
  • Group: Contributors
  • Posts: 5598
  • Joined: 06-February 08
  • Gender:Male
  • Location:West

Posted 18 February 2010 - 17:41

DEOARECE AM VAZUT IN 1000 de TOPICURI ACEASTA INTREBARE :
diferentele dintre E46 318d si 320d (ambele 2004) sunt mai multe :

- softul (calibrarile DDE - nu si softul de calcul)
- injectoarele
- turbina (difera doar turbina ca piesa, nu si sistemul de prindere)
- ambreiajul
- volanta
- discurile frana fata/spate
- crankshaful
- 320d are un sistem de echilibrare in plus la motor (Crankshaft drive mass compensator)
- sistemul de lubrifiere/ungere (inclusiv pompa de ulei)
- 318d are un colier in plus la iesirea din termostatul de EGR cooling (smile.gif beton are si 318 ceva in plus fata de 320)
- ECU-ul (doar la masinile 318d cu euro4 DDE-ul este un model mai nou decat pe toate 320d - versiunea 5.02 fata de 5.0. Doar pe 320d acea versiune speciala cu 120 si ceva de cai - nu 150, exista un DDE mai nou 5.03) -> in principiu toate contin acelasi SOFT de calcul difera doar zona de calibrari care este remapata de unii
- cutia de viteze si suspensia/suportul acestei cutii (la 320d - 6 viteze , la 318d - 5 viteze)
- cardanul (drive shaft) (la 320d din 2 bucati, la 318d din 3 bucati din cauza diferentei cutiei de viteze)

Sursa : BMWfans.info and realoem.com
0

#36 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 19 February 2010 - 03:02

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"
Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.
Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.
0

#37 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 19 February 2010 - 07:40

Pompa de inalta este aceeasi, cel putin in EU
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

This post has been edited by lucian81v: 19 February 2010 - 07:41

0

#38 User is offline   emitzu 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 504
  • Joined: 15-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Posted 23 February 2010 - 17:03

View Postlucian81v, on 19/Feb/2010, 03:02, said:

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"
Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.
Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .
Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.
Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.
Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.
Bafta!!
0

#39 User is offline   maLaKay 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 486
  • Joined: 30-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Posted 23 February 2010 - 23:15

View Postemitzu, on 23/Feb/2010, 17:03, said:

View Postlucian81v, on 19/Feb/2010, 03:02, said:

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"
Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.
Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .
Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.
Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.
Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.
Bafta!!


un 318d 2002 facelift motor m47 cu injectie clasica 1951cmc3 116cp vs un 320d 2004 motor m47n common rail 1995cmc3 150cp ,320d intradevar e mult mai silentios... si intradevar ce zici tu de marimi la discuri,sau cu rotile de 15 ca nu intra la 320d dar...
dar un 318d 2002 facelift m47 injectie clasica 1951cmc 116cp vs 320d 2001 motor m47 injectie clasica 1951cmc3 136cp suna la fel si poti sa verifici ca merg jante de 15 pe modelul acesta de 320d non facelift.. sunt la fel..dar arata diferit ...
0

#40 User is offline   RobyS 

  • ecuhex
  • Group: Contributors
  • Posts: 5598
  • Joined: 06-February 08
  • Gender:Male
  • Location:West

Posted 23 February 2010 - 23:23

View Postemitzu, on 23/Feb/2010, 17:03, said:

View Postlucian81v, on 19/Feb/2010, 03:02, said:

Singurul lucru ciudat care mi se pare mie - ca nu are "Crankshaft drive mass compensator"
Pentru cine nu stie: e un asmablu de contragreutati angrenate de 2 ori mai repede decat arborele cotit si care au rolul de a anula a doua armonica a vibratiilor acestuia.
Este si pe unele modele otto si nu este la un diesel?

Ti s-a parut ca un 320 are mai putine zgomote/vibratii, te intreb ca sa vad daca merita sau nu.

Mie mi se pare mai silentios un 320d decat un 318d .
Si de afara daca ai ureche si esti posesor de 318d iti dai seama ca suna altfel un motor de 320 d, plus ca difera o gramada de piese inclusiv sistemul de franare.
Ex. La 318d poti sa ti pui jante pe 15 pe cand la un 320d(face lift) nu poti sa ti pui pt ca nu intra roata, etc.
Si nicodata nu se va compara ca [utere un 320d fata de un 318d chiar daca ii pui soft.
Bafta!!


in ce carti de canasta ai citit tu prostiile astea ? puteai macar sa citesti postul de inaintea acestuia care l-ai postat si te lamureai.
0

Share this topic:


  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro