Jump to content

motorul se incalzeste greu


Recommended Posts

Daca toata instalatia de racire si climatizare a masinii functioneaza corect atunci ar trebui ca in orice conditii (vara sau iarna)temperatura lichidului de racire sa fie mentinuta in parametri normali . Nu ar trebui ca prin dechiderea inchiderea climatizarii sa observam modificari majore in temperatura lichidului de racire . Referitor la "obturarea" prin diferite metode (carton) a grilei de ventilatie (nari) o facem atunci cand ceva in sistemul masinii nu mai functioneaza corect si temperatura lichidului de racire se mentine constant sub nivelul recomamdat dar ...pe riscul nostru acest lucru putand duce la supraincalzirea motorului in anumite conditii . Va pot spune cu certitudine ca in noaptea de revelion am circulat cu masina aproximativ 170 km la temperaturi care au ajuns pe indicatorul de bord si la -24 grade in anumite zone si pe portiuni destul de mari (pana in 7-8 km chiar am monitorizat)cu viteze de 110 120 km/h iar temeperatura lichidului de racire a ramas batuta in cuie clima in auto fiind setata la +21 grade (temperatura localitatilor de plecare si sosire aflate la distanta de aprox 80 km intre ele a fost de -21 respectiv -23 grade pe bord). Din punctul meu de vedere masina s-a comportat normal consumul de combustibil indicat de computerul de bord a fost unul normal pentru acel traseu .Singura problema pe care am constatat-o a fost inghetarea usoara pe interior a geamurilor portierelor din spate in masina fiind 4 ocupanti acest lucru intamplandu-se numai pe timpul deplasarii (cat timp masina a fost lasata in parcare 1 ora si jumatate in aer liber la aproape -23 grade la trecerea intre ani acestea s-au dezghetat (dezaburit) sa zicem.)
Link to comment
Share on other sites

salutare colegilor, am o problema mare cu caldura. e posibil ca in vreo 70-80 de km sa nu imi creasca apa mai mult de 75-80 de grade?? maxim 80..

acum 2 zile am plecat de acasa in 4 persoane si 3 bagaje, am parcurs vreo 35-40 de km dupa care m-am intros singur acasa. iar temperatura apei nu a vrut sa creasca nici in ruptul capului. pana sa ajung acasa inainte cu cativa km am decuplat DSC-ul si m-am "tras" pe zapada pe o portiune de vreo 300-350 de metri dupa care am mers in masalier aceea distanta ... deabea atunci am vazut si eu pentru prima data in aceasta toamna-iarna(de cand am masina) acul pe verticala la 90 de grade. ma gandesc sa ii schimb temostatele, dar nu am idee cu care sa incep. am citit mai sus ca unii dintre voi a-ti schimbat pe cel de pe teava de la EGR(ala mic) si a-ti scapat de probleme. ideea e ca la mine nici pe loc daca stau cu motorul pornit nu creste la 90 de grade. ce a ce ma face sa cred ca termostatul mare e problema, e blocat pe deschis. are cineva vreo idee?? vreo sugestie!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Revin cu un update: am inlocuit termostatul de la pompa. Am pus cel mai ieftin (Facet) deoarece e clar ca nici cel OEM nu e proiectat f bine (cade dupa mai mult de 10 ani, probabil producatorii nu considera o problema). Deci nu am o garantie ca daca pun unul OEM cu 50% mai scump, scap definitiv de problema, iar daca cel aftermarket tine mai mult de 6 ani, sunt multumit.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Salutare colegi. poate sa imi explice si mie cineva principul de functionare al incalziri auxiliare sau cum ii zice. astazi dupa un drum de 250 km am desfacut motorasele astea 2 si am constat ca unu(cel mare) are plaleti ca o pompa de apa iar celalalt(cel mic) are o supapa gen egr la masinile pe benzina care inchide si deschide. la momentul respectiv temperatura apei era de aproape 90 grade iar odata ce am conectat mufa cel mic si-a facut treaba(a inchis si ulterior deschis cand i-am scos mufa) in schimb la pompa de circulare a apei cand am conectat mufa nu a facut nimic. ma gandesc ca poate din cauza ca motorul era cald, temeratura apei ridicate. o sa-l probez mai tarziu sau maine sa imi dau seama ce face mai exact. e posibil ca acea pompa sa nu functioneze si din aceasta cauza sa nu se incalzeasaca apa din motor. va salut o zi buna

post-69698-0-68426000-1458491776_thumb.jpg

post-69698-0-24532900-1458491788_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio treaba cele 2 , electrovalva variabila ,motorasul si cu temperatura motorului, reglajul temperaturii in interiorul masinii ca sa nu ingheti actioneaza direct asupra electrovalvei variabile (cel mic), probabil celalalt e cel care impinge apa calda spre caloriferul din interiorul masinii, asta vezi tu, termostatul de pe motor e cel care ar trebui sa-si faca treba si sa ridice temperatura motorului si sa o stabilizeze cat de cat la 90C.( descrierea este doar pentru tine)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare. Astazi am schimbat termostatul de pe motor si am avut neplacuta surpriza sa constat ca termostatul cumparat de mine marca STC era acolo decat pe post de capac la pomapa de apa :laugh: :hyper: :laugh: ... Am montat un termostat OM BMW de la un prieten care mi-a garantat ca e bun. atasez o poza sa va lamuriti. In rest o seara buna.

P.S. nu da-ti banii pe marci de piese no name.

post-69698-0-94177100-1459626696_thumb.jpeg

Edited by Cosmin Andrei
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Salut, nu am schimbat nici unul... masina am achizitionat-o recent. Ca si nr de km, sa zic 5-6, dimineata pana la munca. In weekend am umblat mai mult, 30-40 de km prin oras. Bine, intreb (cred) ca prostul, dupa ce am postat aseara m-am uitat pe net la ce temperatura inseamna acul la "jumate" , adica fix pe mijlocul termometrului... 90 de grade... E adevarat? Merci.
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu am schimbat nici unul... masina am achizitionat-o recent. Ca si nr de km, sa zic 5-6, dimineata pana la munca. In weekend am umblat mai mult, 30-40 de km prin oras. Bine, intreb (cred) ca prostul, dupa ce am postat aseara m-am uitat pe net la ce temperatura inseamna acul la "jumate" , adica fix pe mijlocul termometrului... 90 de grade... E adevarat? Merci.

 

eu zic ca e termostatul general....! cel de la egr poti sa verifici si singur sa vezi daca e defect!!! bafta

Link to comment
Share on other sites

Deci pot sta linistit... Caldura baga oricum, deci nu e asta problema. Citisem topicul si in nestiinta de cauza am crezut ca daca sta "la jumate" inseamna 65-70 de grade. 90 e ok din toate punctele de vedere. Multumesc pentru lamuriri.

Offtopic... Cand pornesc, deobicei pana trece de albastru tin inchisa caldura, si de cateva zile dupa ce ii dau drumul dau pe recirculare, am observat ca baga cald mai repede. Ati observat si voi acelasi lucru?

Link to comment
Share on other sites

 

Offtopic... Cand pornesc, deobicei pana trece de albastru tin inchisa caldura, si de cateva zile dupa ce ii dau drumul dau pe recirculare, am observat ca baga cald mai repede. Ati observat si voi acelasi lucru?

E normal sa se incalzeasca mai repede pe recirculare, pentru ca asta se si intampla: recirculare a aerului din habitaclu fara a permite aerul rece din afara sa fie incalzit, acesta fiind bine-nteles mai rece fata de cel dinauntru.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.