Jump to content

DIY: Upgrade de frane seria 3, E46


Nick

Recommended Posts

Imi plac discurile de frana perforate la nebunie si am decis, de ce nu, sa-mi fac si eu unele, asa ca am cumparat un set de discuri normale de calitate mai buna (ATE), pe care le-am transformat in discuri perforate. Dupa ce am studiat un pic problema, am stabilit si planul de atac.

 

Pasi sunt urmatorii: se traseaza pe suprafata discului cu creionul,(stiti ca el are o vopsea de protectie cand este nou), ceea ce face mult mai usoara trasarea, linii corespunzatoare cu fantele de racire de la interior pentru a nu risca sa dai din greseala o gaura prin ele.

Pasul doi, se stabileste cu ce dimensiune de spiral doresti sa dai gaura, in cazul meu l-am ales pe cel de 5,5 mm.

Pasul trei, se imparte suprafata discului cea de contact cu placuta in functie de spiralul ales, in mod egal, astfel incat fiecare gaura sa o preia pe cealalta pentru a nu face santuri pe placuta. In cazul meu a trebuit sa impart discul in cinci cercuri concentrice (este vorba de discuri de spate pt un 320d FL).

Pasul patru, stabileste-ti in prealabil gaurile pe care urmeaza sa le dai prin cherneruire. Cate o singura gaura pe suprafata rezultata dintre doua fante de racire, pentru a nu slabi rezistenta materialului. Ordinea este urmatoarea: linia 1-3-5, dupa care linia 2 si 4, iar ciclul se reia.

O sa atasez pozele in ordinea in care le-am descris.

Spor la treaba.

 

Dupa cum se stie forta de franare pe spate este mai mica decat cea de pe fata......

Daca as face chestia asta si pentru frana fata,,,, nu stiu,,,, ma mai gandesc.

 

BMW for life :thumbsup:

post-48-0-98978100-1299234554_thumb.jpg

post-48-0-11081600-1299234632_thumb.jpg

post-48-0-38632500-1299234966_thumb.jpg

post-48-0-50038100-1299234989_thumb.jpg

post-48-0-87171100-1299235115_thumb.jpg

post-48-0-73673600-1299235649_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos a iesit.Felicitari.

Si mie imi plac alea perforate foarte mult.

Eu ma gandeam sa pun un set de Zimmermann direct perforate cand se vor uza ale mele,dar sunt cam scumpe alea perforate.Cat ai platit pe discuri ATE neperforate ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eu as pune ca perforarea discului scade calitatea pocesului de franare, suprafata de contact dintre placute si discuri e mai mica deci eficienta scazuta... sincer nu-i vad sensul mai ales ca exista posibilitatea uzarii neuniforme a placutelor de frana!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
asta e din ciclul nu faceti ca el,ar trebui infiintata o noua rubrica. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla daca la o franare de urgenta crapa un disc;sfatul meu este sa iti cumperi alte discuri,pui in pericol viata ta si a celorlalti participanti la trafic.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

asta e din ciclul nu faceti ca el,ar trebui infiintata o noua rubrica. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla daca la o franare de urgenta crapa un disc;sfatul meu este sa iti cumperi alte discuri,pui in pericol viata ta si a celorlalti participanti la trafic.

+1...acum ca ai vazu cum e cu discuri perforate..da fuguta si ia unele perforate din fabrica...ce ai facut tu acolo ar trebui sa ramana doar in faza de testare...cum sa dai gauri..atat...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
nici eu nu as fi riscat sa fac asha ceva...mai bine imi luam gata perforate...nu ma pricep eu prea mult la randamentul si efectele asupra modificarilor aduse asupra lor (improvizatii) ... cred k ele sunt scoase din fabrica sa aiba randament maxim asa cum sunt... oricum ... sper sa nu ai surprize neplacute...macar ai testat? franezi mai repede acum? distantza de franare cum e? mai mare sau mai mica? :hyper: Edited by Tunin6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pai voi credeti ca cele cumparate gata perforate sunt diferite? Nu tot asa sunt gaurite?

Tot asa sunt gaurite ca doar nu sunt turnate cu gauri... marea diferenta e ca sunt echilibrate DUPA perforare.

 

 

... totusi eu unu nu mi-as face gauri in discurile abia cumparate

Nici eu n-as face asta si multi altii ca noi... oricum il felicit pentru indrazneala :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Imi plac discurile de frana perforate la nebunie si am decis, de ce nu, sa-mi fac si eu unele, asa ca am cumparat un set de discuri normale de calitate mai buna (ATE), pe care le-am transformat in discuri perforate. Dupa ce am studiat un pic problema, am stabilit si planul de atac.

 

Felicitari, arata frumos...se vede ca esti pasionat de design si mai putin de partea tehnica a lucrurilor astora....Si unde este acel UPGRADE....Asta este DOWNGRADE maestre...oricum iau DYI asta ca pe o gluma proasta :popcorn:

Nu cumva acum dupa ce le-ai perforat, riscul de a se sparge a crescut cumva scazandu-le rezistenta? Ma gandesc ca in cazul in care ar fi fost posibil, producatorul le-ar fi gaurit el. Mai bine roaga un Mod sa-ti stearga imbecilitatea asta de DYI ca se poate intampla ca unii sa incerce sa te copieze in prostia ta, iar in caz de ceva aiurea, ei saracii nu au nici o vina. Posibil sa inceapa sa gaureasca discurile lor deja uzate si atunci sa vezi....

Esti un pericol in trafic stimate coleg...De ce puii mei nu ai cumparat unele deja perforate ?

Acum ia si niste capace de etrier Brembo de la Vitan sau de pe Okazii si sa vezi admiratie ...

 

Este totusi posibil ca un Mod responsabil sa curme aceasta ineptie?

Edited by CodeZILLA
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Felicitari, arata frumos...se vede ca esti pasionat de design si mai putin de partea tehnica a lucrurilor astora....Si unde este acel UPGRADE....Asta este DOWNGRADE maestre...oricum iau DYI asta ca pe o gluma proasta :popcorn:

Nu cumva acum dupa ce le-ai perforat, riscul de a se sparge a crescut cumva scazandu-le rezistenta? Ma gandesc ca in cazul in care ar fi fost posibil, producatorul le-ar fi gaurit el. Mai bine roaga un Mod sa-ti stearga imbecilitatea asta de DYI ca se poate intampla ca unii sa incerce sa te copieze in prostia ta, iar in caz de ceva aiurea, ei saracii nu au nici o vina. Posibil sa inceapa sa gaureasca discurile lor deja uzate si atunci sa vezi....

Esti un pericol in trafic stimate coleg...De ce puii mei nu ai cumparat unele deja perforate ?

Acum ia si niste capace de etrier Brembo de la Vitan sau de pe Okazii si sa vezi admiratie ...

 

Este totusi posibil ca un Mod responsabil sa curme aceasta ineptie?

+1...mai e trecut si la "important" si mai grav, deja a capatat "adepti" :o

Link to comment
Share on other sites

Nu va mai panicati degeaba ca e putin probabil sa fisureze niste discuri noi - chiar si gaurite. Eu nu vad nici un risc in acest moment. E clar ca nu mai pot fi folosite pana la grosimea minima data de producator - care nu a luat in calcul ca cineva le va gauri.

 

Nu as face atata manopera pe de alta parte nici sa ma bati :ninja:

 

Un disc de frana omologat care arata si bine costa 279 lei

My link

 

Unul perforat e 989 lei (mult mai scump)

My link

 

Ai mare grija ca discurile perforate (chiar si de mare performate cu continut ridicat de carbon - gen ZIMMERMANN) trebuie schimbate mult mai devreme comparativ cu cele clasice: Au 22mm de noi si ZIMMERMANN recomanda schimbarea lor la 20.4 mm

Discurile "pline" pot fi schimbate la 19.6 mm.

 

Eu nu as tine discurile respective pana la 19.6 mm ; Daca stau bine sa ma gandesc nici macar pana la 20.4 :download:

 

Sunt de acord in schimb ca este mai mult un downgrade. E posibil sa prinda un pic mai bine (este discutabil insa) dar vor toci placutele mai repede si vei schimba si discurile mai repede. Ce nu face baba pentru frumusete !

Estetic arata bine!

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Nuva mai panicati degeaba ca e putin probabil sa fisureze niste discurinoi - chiar si gaurite. Eu nu vad nici un risc in acest moment. E clarca nu mai pot fi folosite pana la grosimea minima data de producator -care nu a luat in calcul ca cineva le va gauri.

Pe ce te bazezi cand spui asta? Apropo, mai sunt echilibrate discurile dupa gaurire (banuiesc ca nu sunt date pe vreun cap divizor)? Daca tu nu vezi nici un risc, asta nu inseamna ca el nu exista si baniesc ca nu esti nici macar calificat sa sustii asta. Cred totusi ca glumesti..:rolleyes:

Posibilitatea ca cineva din exces sa-si gaureasca discurile deja ajunse la o grosime minima acceptabila, totusi exista, iar in acest caz, numai de bine nu este..

Edited by CodeZILLA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.