-
Posts
2610 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
24
RaYn3 last won the day on May 26
RaYn3 had the most liked content!
About RaYn3

Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Timisoara
-
Interests
F1, CS
Previous Fields
-
Masina
BMW 525d xDrive F10 Imperial Blau Metalic
Recent Profile Visitors
20886 profile views
RaYn3's Achievements
-
Asta da surpriza majora, desi erau suficiente semne ca Horner nu va mai rezista mult, in ciuda celor 20 de ani ca si Team Principal, totusi cred ca a luat pe majoritatea prin surprindere. Cel mai probabil vor urma si alte modificari majore o data cu debarcarea lui Horner. In primul rand, cel mai probabil Max va ajunge totusi la Merc, Toto Wolff si-l doreste de multa vreme si cel mai probabil au ajuns la un acord. Doi, Horner il va inlocui pe Vasseur la Ferrari, iar trei, Russel va merge le Red Bull in locul lui Verstapen. Estimez ca cel putin pentru urmatorii ani, Red Bull va ajunge o echipa de pluton sub noul management, plus ca o data cu schimbarea regulamentului de anul viitor, indeosebi cel pt power train-uri, impreuna cu Ford nu cred ca vor face mare lucru. Pe acest lucru cred ca se bazeaza si Verstapenii, cu siguranta au suficiente date sa compare cu motorul Mercedes. Sincer, nu-mi amintesc in era moderna sa vina brusc un motorist nou in F1 si chiar din primul an sa rupa gura targului. Dimpotriva, Honda este un exemplu f elocvent in 2015 atunci cand au avut cel mai slab motor. Mi-e teama ca la fel va fi si cu cel Ford, dar si Cadillac-ul. Ai nevoie de experienta, de ani ca sa te bati cu alde Mercedes sau Ferrari.
-
My BMW 540i xdrive mild hybrid 2021 - Primul BMW
RaYn3 replied to CosminMihaita's topic in Masina mea
Multi km fara incidente. Legat de faruri, poate doar semnaturile luminoase pt DRL denota cumva faptul ca nu sunt modelul de top, altfel cele laser sunt mai mult marketing. Asta pt ca ele vor fi active doar pe high beam, pe low-beam fiind tot cu LED. La G60 au renuntat la laser din considerente de legislatie, sunt scumpe rau diodele laser, plus ca diodele LED au atins deja un nivel de brightness ff ridicat. In prezent vorbim de sisteme matrix, gandeste-te la ce costuri astronomice s-ar fi ajuns sa plantezi zeci-sute de diode laser intr-un far, asta rezolvand complet problemele de legislatie cu care se confrunta cele laser. -
Scuze, dar nu m-am putut abtine. Eu zic doar ca exagerezi, intuiesc ca-i doar o frica mai profunda de-a ta. Diferenta consta in cantitatea de ulei pe care o mananca. Daca schimbi litri de ulei intre schimburi, atunci probabil ca-i uzura intr-adevar mult prea mare si atunci segmentii de ungere cu siguranta nu-si mai fac treaba. Chiar si in cazul asta, daca inlocuiesti acei segmenti de ungere, problema cu consumul de ulei cel mai probabil se diminueaza intr-o masura destul de mare. Pe de alta parte motoarele moderne sunt construite sa consume ulei atunci cand sunt folosite in plaje ridicate de turatii. Este si un fel de protectie as zice, desi acest lucru se intampla si din cauza uleiurilor cu vascozitatea tot mai scazuta care se utilizeaza in motoarele moderne. In manualele fiecarui vehicul, producatorii mentioneaza ca motoarele pot consuma ulei in exploatare. Stiu ca BMW avea o mentiune in trecut ca motoarele pot consuma pana la 0.7litri la 1000Km, iar Audi mergea chiar mai departe si dadea o cifra de 1litru la 1000Km. Evident ca si mie mi se par deplasate aceste valori, dar intuiesc ca este o si o masura de protejare in caz de garantie. Sunt atatea relatari de masini noi, diesel sau benzinare care consuma ulei inca de noi. Mai predispuse sunt si benzinarele, dar nici diesel-urile nu sunt excluse. In trecut am avut pt 5ani un 320d din 2007 si care consuma ulei, undeva la 0.3litri/1000Km si pana anul trecut am avut un F10, 525d care si asta consuma ceva ulei, dar mult mai putin, undeva la 0.3litri in 10 -12k Km, deci nesemnificativ. Acum am un G31, 530i cu B48 si desi ma asteptam sa consume ulei pt ca benzina, in 7000Km cat am facut cu ea, imi arata nivelul tot pe full. Consumul asta tine asadar de modul de exploatare, daca mergi sportiv si o tii sus in ture, atunci cel mai probabil va consuma ulei, e normal. 530i-ul recunosc ca-l conduc in mare tot ca pe un diesel in sensul ca rar o turez la peste 4000rpm-uri, desi red-line-ul incepe la 7000. Totusi pt un diesel 3000rpm-uri este o turatie destul de mare, iar la 4000 deja nu mai are vlaga.
-
745e sunet ciudat cand merge motorul termic
RaYn3 replied to Andru19's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 7
Probabil e din cauza compresorului de clima acum ca e cald afara si lucreaza mai tare. Inclusiv la ralanti, motorul sta putin mai turat cand sufla tare ventilatorul aer rece, spre exemplu atunci cand te urci prima oara in masina la pranz si e f cald in interior. Eu am un 530i si daca inteleg bine problema ta, sa spun ca si la mine se aude un sunet mai ascutit indeosebi la ralanti ori turatii reduse prin oras. Dar tin minte ca si la fostul 525d in zilele calduroase de vara tot cam la fel se auzea, deci as zice ca n-ai de ce sa te ingrijorezi. -
Cu siguranta se pot face retrofit-uri, nu e ceva f complicat, inclusiv digital-cluster-ul. Nu stiu daca esti pe grupurile de fb de BMW G20, G30, dar sunt multi care se ocupa cu retofituri, in functie de orasul din care esti. Un cluster full-digital pe G30, unul "re-virginizat" costa undeva intre 500 si 600Euro, iar unul complet nou 1000Euro.
-
Nu stiu daca pozele pe care le-ai atasat mai sus sunt de pe masina ta, doar ca acel instrument cluster este cel basic, nicidecum cel digital. La G20 nu stiu daca sunt trei versiuni, dar la G30 exista trei intr-adevar. Cel basic, similar cu cel din poza de mai sus, cel semi-digital, optiune 6WA si cel full-digital, 6WB, iar din 2019 s-a pus acel digital cockpit parca ii zice in locul celui de dinainte denumit full-digital. E urat rau de tot ala basic, mai bine puneau ceasuri full-analogice.
-
Cel de 286CP NU are doua turbine. Pentru ca este TwinScroll, nu inseamna ca are doua turbine. S-a tot discutat aspectul asta. Cel de 286CP are si o componenta electrica fata de cel de 265CP, este Mild-Hybrid. Motorizarile 40d sunt cu doua turbine. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
-
Daca stai la bloc si mergi preponderent in oras, atunci alegerea cea mai buna este benzina, motorizarea de 30i fiind cea mai potrivita. As fugi de diesel exploatat in oras, mai ales cu motor de 3litri. Ar merge si varianta 30e, dar daca stai la casa si ai posibilitatea sa o incarci zilnic. Sunt mai accesibile ca si pret si asta pt ca s-au terminat perioadele de leasing pt flotele de masini din companii. Prin urmare piata e inundata de aceste modele, de aici si preturile mai reduse. Eu totusi n-as alege una din asta chiar daca as putea sa o incarc zilnic si asta pt ca vorbim de un powertrain de tip 2 in 1. Adica un powertrain complex care functioneaza in tandem motorul ICE cu cel electric. De aici rezulta complicatii si batai de cap in cazul in care unul are ceva probleme. Posibil ca daca are un rulaj mai mic, undeva la 50k Km sa nu fie chiar problematice, dar mai tarziu dupa 100k Km cand bateria se degradeaza, problemele sa inceapa sa apara tot mai des.
-
Seria 3 g20 problema cutie
RaYn3 replied to George233's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
Stai linistit, e comportamentul obisnuit al cutiei ZF 8HP, cel putin din cele relatate de tine si tinand cont ca ai 200k Km. La acest rulaj, ar fii indicat sa ii faci un schimb de ulei si filtru in cutie. -
Dap, asa fac toate Reprezinta indicatorul luminos al alarmei, faptul ca este armata. Din trecut cand am avut alarma AM, de la Viper cred, si asta avea un LED mic albastru pe care l-am scos undeva la baza parbrizului. Tot la fel si asta licarea. Oricum consumul lor este insignifiant.
-
F01 2013 N57 Imi creste temperatura uleiului
RaYn3 replied to Ronaldo oancea's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 7
Salutare. Cum zice si colegul branevl iti recomand sa incepi cu curatarea radiatoarelor. Se cunoaste faptul ca se imbacsesc de la mizerie si atunci racirea este afectata. -
Da, da, putem incerca Am monoposturile lui Hamilton, cel din 2008 si cel din 2009 la scara 1:18, am avut o perioada atunci cand mi-am achizitionat ceva materiale, inclusiv tricouri, sepci, etc.
-
Nu ma asteptam sincer sa se discute topicuri de F1 pe bmwclub, dar so be it. Eu urmaresc F1 si sunt prin urmare fan McLaren de prin anii 90, 91 daca mai tin bine minte, de pe vremurile cand Senna era pilotul lor si a dominat acei ani. Ulterior dupa moartea lui prematura din 94 am luat o pauza si am inceput sa urmaresc din nou prin 99 cand am stat in camera de camin cu un tip cu care am ramas si prieten si care el pe vremea aceea era mare fan Schumacher. Evident ca eu am ramas fan McLaren pe atunci si la fel sunt si in prezent, inclusiv in anii 2015-2017 cand au decis sa mearga pe motoare Honda, toti acei ani, dar nu numai, fiind niste ani f dificili pentru oricare fan al acestei echipe. Asta ca si paranteza. Eu urmaresc cu placere cam fiecare sesiune de antrenamente pe langa curse si calificari, am abonament F1-TV de ceva ani si pot spune ca pe langa competitie, eu urmaresc acest sport si pt ingineria din spate, iar asta o spun ca si inginer-proiectant in domeniul automotive de mai mult de 20 de ani. Legat de asa zisul trick al celor de la McLaren, va pot spune din toate analizele pe care le-am urmarit, dar si declaratiile celor de la FIA, ca tot acel sistem de cooling de sub "drum-ul" rotilor spate este unul perfect legal. Este unul inovativ si nu-i vorba despre nici un fel de silver-bullet in spate, este optimizat in concordanta cu tot conceptul aerodinamic al masinii. Din cauza asta le va fii aproape imposibil celorlalte echipe sa-l replice. Deja sunt analize despre modul cum functioneaza, deci se stie cu siguranta si de echipele tehnice ale celorlalti. Nu-i nimic ilegal asa cum zice plangaciosul de Horner. McLaren s-a concentrat inca de anul trecut pe acest topic, solutia de anul acesta fiind una optimizata, dar pe care au introdus-o abia anul asta. Red Bull s-au obisnuit sa castige doar ei, din cauza asta macane intr-una. Incearca pe de alta parte sa distraga atentia de la problemele lor, de la faptul ca li s-a cam dezintegrat echipa tehnica, echipa care da, a fost una dintre cele mai bune in ultimii ani. Doar ca uite, Newey, Marshall, Weathley, etc o sumedenie de oameni grei din echipa lor tehnica au tot plecat in ultimii ani. Mercedes pe de alta parte, desi au castigat atatia ani, nu-i vezi sa se planga intr-una de altii care o fac poate in defavoarea lor. Sunt multe de zis si tot timpul au fost zgomote din astea, altele de multe ori pe buna dreptate. Red Bull nicidecum nu pot vorbi din postura de "fata mare". Sunt ultimii care pot acuza pe altii.
-
Nu functioneaza incalzirea in scaun sofer f10
RaYn3 replied to dmandrei's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Cel mai probabil s-a intrerupt/rupt plasa de incalzire din scaun. Cred ca e o problema destul de comuna la F10. Am patit si eu in trecut tot la F10 si tot la scaunul soferului. Doar sezutul s-a supraincalzit la un moment dat, dupa care n-a mai functionat deloc. Spatarul si aripioara din fata au continuat sa functioneze. La fel, scaunul din dreapta mergea fara nici o problema. E destul de costisitor de inlocuit. -
Dpdv a calitatii, n-ai prins intr-adevar cea mai buna generatie. Mai ales la G60, au venit cu multe masuri de DesignToCost. In acelasi timp, preturile au crescut, dar calitatea si inclusiv anumite feature-uri au fost eliminate sau regandite.