Jump to content

anania

Members
  • Posts

    82
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW 330i GT xDrive

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

anania's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

18

Reputation

  1. Ultima generatie de 4 cilindri benzina de la BMW e B48. Cat despre bujii, eu am motorul 30i (B48) pe seria 3 si de la reprezentanta mi-au zis ca planul de service spune ca schimbarea bujiilor se face la fiecare a doua revizie (unde revizia e calculata la 30,000km).
  2. Da, multumesc pentru sugestii, dar din pacate nu pare sa fie asta cazul la mine. Am dat jos aseara ambele bielete antiruliu si am mers putin fara ele prin curtea service-ului, sunetul a ramas acolo. Daca mai aveti alte idei, sunt binevenite. 🤔
  3. Multumesc pentru indicatii! Merg in seara asta sa testez ipoteza asta. Revin cu un update. Ar fi excelent sa fie asta problema!
  4. Adaug in jurnal prima problema tehnica pe care o intampin. Masina are EDC. Auzeam eu chiar de la bun inceput, de cand am luat masina si avea 40,000 km, un troncanit foarte usor pe puntea fata la denivelari mici sau drum mai "aspru". Ciudat este ca aud acel zgomot se aude doar la viteze de 5-10 km/h si doar la denivelari mici. Primul gand a fost ca se aude din amortizoare, dar mi se pare ciudat ca la gropi mai serioase nu aud nimic, iar acel zgomot apare mai degraba pe suprafete unde amortizoarele nu apuca sa se comprime/extinda prea mult. De exemplu, aud acele zgomot la trecerile de pe un petic de asfalt pe altul la viteza mica, dar nu-l aud la urcarea sau coborarea unei borduri. Se aude ca un 'clank'. Fiind in garantie masina, evident ca am incercat sa merg la reprezentanta si lucrurile au decurs asa: Vizita 1: masina nu are nimic, totul in regula. Vizita 2 (la 2 luni distanta): s-a gasit joc in caseta de directie, s-a inlocuit caseta cu una noua. Zgomotul persista. Vizita 3: masina testata pe stand de amortizoare, acolo nu se aude zgomotul respectiv, iar amortizoarele ies la test ca fiind ok conform reprezentantei. Intr-un final am renuntat la reprezentanta dat fiind ca a expirat garantia si oricum nu pareau ca ar mai avea vreo idee. La un service independent am verificat masina de orice joc pe puntea fata, dar totul pare in stare buna. Ulterior, am decis sa dau jos amortizoarele si sa verific flansele, suspectand ca ar putea fi ele responsabile. Intr-adevar, ambele flanse aveau niste jocuri si zgomote in plus cand le-am comparat cu cele noi. Am sperat ca rezolv schimband flansele, dar n-a fost cazul. Totodata, cu amortizorul dat jos de pe masina, am verificat daca are vreun joc vizibil sau face vreun zgomot. Jocuri nu am vazut, tot ce am auzit este un oarecare zgomot chiar la capatul lui de cursa, dar ma indoiesc ca pe suprafetele pe care aud eu zgomotul ajunge amortizorul la capat de cursa. In punctul asta, nu stiu ce altceva sa mai verific. Masina are acum 73k km si parca zgomotul a devenit mai pronuntat. Poate cineva de pe aici s-a mai confruntat cu vreo problema similara sau imi poate sugera ce altceva sa mai verific si, eventual, unde. Chiar si de o fi cazul sa schimb cu totul amortizoarele, as vrea sa evit sa schimb ceva destul de scump pe ghicite.
  5. Eu merg de vreo 4 ani la un mecanic care lucreaza pe cont propriu la propriul lui garaj, undeva in Canta. Il cheama Ionut si se ocupa preponderent de BMW-uri. Eu am facut la el si revizii si verificari si schimburi de amortizoare, revizii la cutie, etc. si n-am avut niciodata probleme cu el, mereu am fost multumit. 3 ani am mers cu un E84, acum merg cu un F34. Daca te intereseaza, iti pot da numarul in privat.
  6. As zice ca nu e regula generala. Eu mi-am verificat masina de 2 ori. Prima data am verificat-o la 40k km, cand am cumparat-o din Germania. Tot atunci am obtinut si istoricul masinii de la BMW. CarVertical stia de toate intrarile masinii in service (doar revizii in cazul meu), nu lipsea nicio intrare din raport. De cand am luat masina, i-am mai facut si eu 2 revizii la reprezentanta si am facut si o vizita separata pentru o verificare. Cand am cerut din nou raport CarVertical acum 2 saptamani, de curiozitate, apareau si aceste 3 intrari facute la reprezentanta in Romania. Deci as zice ca o sincronizare intre BMW si CarVertical este, totusi.
  7. Multumesc pentru raspunsuri! Am mers destul de putin si incet cu masina din momentul in care am primit avertizarea in bord de presiune scazuta (undeva la maxim 4 km cu viteza nu mai mare de 50 km/h). Din fericire, cei de la vulcanizare au zis ca anvelopa nu pare afectata si e okay sa o repar, asa ca am reparat-o. Am parcurs ieri, dupa reparatie, vreo 150 de km si totul pare in regula deocamdata. Inca ma gandesc daca sa schimb anvelopele sau nu. Ma indoiesc ca asigurarea ar fi de acord sa imi deconteze schimbul a 4 anvelope ca sa protejez cutia de transfer pentru o singura anvelopa afectata.
  8. Adaug la jurnalul de bord de data asta un eveniment mai putin placut. Tocmai am facut pana. A fost un surub intrat in roata dreapta fata. Din fericire, anvelopele sunt run-flat si eram la 2 km distanta de casa, deci am ajuns acasa. Intrebarea mea este, se poate "repara" cumva anvelopa si sa fie exploatata in continuare in siguranta sau trebuie schimbata (si implicit trebuie schimbate toate pt ca xDrive)? Surubul a intrat pe suprafata de rulare, nu in vreo margine, ci chiar pe mijlocul benzii de rulare si chiar in zona cea mai groasa a anvelopei, nu in vreun canal. Dat fiind ca sunt roti pe 19 in doua dimensiuni si au undeva la 10,000 de km rulati, as fi extrem de bucuros sa nu schimb toate 4 rotile. Am sa incerc dimineata la prima ora sa merg la ceva vulcanizari, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Aveam planificat un drum de vreo 150 de km maine.
  9. Daca am inteles bine din comentarii, sunt anvelope diferite pe cele 2 punti? (de iarna pe fata si de vara pe spate). Daca masina este xDrive, nu ar putea fi si asta o posibila cauza pentru uzura anvelopelor de pe spate? (lasand la o parte ce uzura ar insemna anvelope diferite pe punti pentru xDrive in sine). Poate stie vreun coleg de forum sa raspunda mai precis.
  10. Eu am abonament la 9695. Nu am folosit niciodata serviciile lor, dar am avut vara trecuta un eveniment cand am fost la un pas sa o fac. Mi s-a stricat alternatorul la 200m de un service in Fagaras, vineri la 2 dupa pranz. Am fost norocos, l-am reparat pe loc. Pana sa il repar, am sunat la 9695 si asta am primit ca optiuni din partea lor: - pot trimite o platforma sa incerce sa repare masina pe loc daca e posibil si, daca nu, sa o aduca intr-un service autorizat fie in cel mai apropiat oras (Brasov in cazul ala), fie in orasul de domiciliu. - nu imi pot oferi din banii lor masina la schimb pana cand nu obtin confirmarea din partea unui service autorizat ca masina mea nu se mai putea deplasa. Pt ca asta se intampla vineri la 2, probabil abia luni as fi primit confirmarea si masina de schimb. Mi-au spus ca pot inchiria eu masina din banii mei si, dupa ce ei primesc confirmarea ca masina mea nu se mai putea deplasa, imi deconteaza inchirierea. Daca imi amintesc bine, se oferisera si sa imi intermedieze ei inchirierea masinii de schimb si transportul ei pana la mine. - ca experienta, am dat repede de un operator cu care sa discut, n-am asteptat prea mult la telefon. Cam asta e toata experienta mea cu ei, poate te ajuta sa iti faci o idee.
  11. Jurnal de bord la 11,000 km de la achizitia masinii: - zgomotul in interior la viteze peste 100 km/h e destul de pronuntat, ma asteptam sa fie putin mai bine, dar nu e tragic. - motorul suna frumos in turatii mari (cel putin pentru urechea mea), mai ales in modul Sport, si trage bine pe toata plaja de turatie. Nu prea am mai condus alte motoare de 2.0 benzina, deci nu prea am termen de comparatie totusi in ce priveste performanta. Pot spune insa ca nu l-am simtit niciodata ca fiind prea slab pentru caroseria asta. - in 10,000 km a consumat cam 750 ml de ulei, dar nu l-am menajat. Incantat fiind de cum trage si cum suna, se mai intampla sa dau cutia pe manual si sa merg doar in treptele 2-3, osciland in jurul vitezei de 100 km/h. Acum nu stiu daca ar trebui sa ma ingrijoreze consumul asta de ulei sau e normal dat fiind felul in care am condus. Stiti ceva despre asta? - am vazut ca pe tevile de esapament este un strat negru de funingine. E normal sa fie asa la un motor pe benzina? Din ce am citit eu pana acum, nu m-am lamurit daca e normal si de ce e normal. Daca este vreo problema, as vrea sa stiu ca sa o pot remedia cat mai curand, eventual pe garantie. - consumul in oras (in Iasi) sta undeva intre 12 - 15, in functie de conditiile de trafic, asta la un condus normal. Extra-urban am vazut cel mai putin un 7.2 si poate sa se duca pana spre 11, in functie de cum conduc. La un condus normal, nici batraneste nici voiniceste, sta undeva pe la 8.5-9. In concluzie, 2 intrebari pentru voi: 1. E normal sa fie un strat negru pe tevile de esapamanet? 2. E normal consumul ala de 750ml de ulei in 10,000 km sau e ceva ce ar trebui sa ma ingrijoreze?
  12. Las aici un site care explica mai multe concepte din automobilism si care are si un articol pe tema topic-ului astuia: https://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/49-senzor-detonatie.html , poate il gasiti util.
  13. Nu stiu daca mai e de actualitate discutia asta, dar adaug aici cum a evoluat la mine situatia pentru oricine ar mai pune aceeasi intrebare in viitor. Eu nu am mai investigat problema respectiva, am mers asa si masina a facut la mine 270,000 de km fara vreo problema la motor (schimb de ulei la 10,000km si motorina de calitate). Nu stiu daca zgomotoul ala e normal sau nu, dar pe mine nu m-a afectat. Ce se va mai intampla cu motorul ala dupa 270,000 nu o sa mai pot spune pt ca am dat masina.
  14. Am o intrebare pentru cei cu frameless doors. Voi cum procedati iarna? Dati cu ceva solutie pe geamuri/chedere? Iarna asta cred ca am deschis masina la -12 grade cel mai putin. S-a deschis portiera, dar nu pot sa zic ca a sunat prea frumos cand a coborat geamul inghetat. Ba am patit o data sa coboare geamul dar nu cat trebuia ca sa se deschida portiera normal, a iesit cam fortat din cheder.
  15. N-as sti sa raspund la asta. Masina a fost luata de la BMW AG NIEDERLASSUNG Dreieich. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca lucreaza cu EuroPlus si sunt ok, deci ma astept sa ma ajute si tipul asta de garantie daca o sa fie nevoie. Diferenta majora ar fi ca tine doar 1 an, nu 2.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.