Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/03/11 in all areas

  1. Nu e chiar asa!! Daca ne referim STRIcT la BMW, un "benzinar" turbo bate dieselul fara drept de apel!! Un 335i cu 400 cp si 500 nm (din "fabrica"!!) nu se compara cu 335 d!! Sa fim seriosi! L-as lua cu ochii inchisi! (daca s-ar pune problema sa-l IAU si nu sa-l....CUMPAR!!! )
    1 point
  2. In prima faza, anul trecut prin vara, vroiam sa fac niste cursuri de defensive driving tocmai pentru a-mi stapani mai bine si mai eficient herghelia cat-ului. In aceeasi perioada, am inceput treptat sa ma apropii de lumea curselor, mai intai ca spectator la diverse etape de Slalom Paralel, apoi etapa de raliu de la Iasi, inca un Rally Show, unde l-am cunoscut pe Octavian Popa, cel care s-a ocupat in ultimele luni de pregatirea mea. Tin minte prima "evaluare": un drum Sibiu - Paltinis, prin toamna, la volanul unui Mitsubishi Evo, cand el s-a urcat in drepta, cu un clipboard in mana, si mi-a zis ceva de genul "mergi cum crezi tu ca e mai bine". Eu crezand, la vremea aia, ca "bine" inseamna "tare".... si dupa cateva viraje, am vazut ca scrie de zor pe hartie ce am de invatat/corectat. Ideea era ca, la sfarsit, se stransera vreo 2 foi... ) Dupa aia a mai urmat un fel de testare a capacitatii de invatare pe circuitul de slalom, unde intram pentru prima oara pe macadam... si dupa vreo jumatate de zi, timp in care am invatat sa nu-mi mai fie frica de derapaje, am inceput sa prind gustul libertatii infinite pe care ti-o ofera macadamul. treci de 10 ori prin acelasi loc si niciodata la fel... si dupa ce l-am dus pe mitsu la spalat, l-am rugat pe tavi sa-mi spuna verde in fata daca am vreo sansa sa ma apuc de sportul asta. daca am abilitati, daca pot invata, daca ma pot perfectiona. iar el mi-a raspuns:" daca vrei, poti orice". si uite-asa, dintr-o nebunie, a devenit o chestie serioasa... in perioada urmatoare au urmat antrenamente cu mitsu pe asfalt, pe macadam, inclusiv pe zapada - la un moment dat vremea a impiedicat antrenamentele si circuitul de slalom devenise impracticabil, asa ca am gasit tot felul de locuri unde sa pot merge pe zapada. Am facut antrenamente in fiecare weekend liber pe care l-am avut, pentru ca vorbind despre timp, antrenamentele au fost fie la sibiu, fie la arad - pe circuitul de karturi, fie la covasna, pe zapada. In functie de concentrare si stare fizica, pregatirea a durat de la 2 ore pana la maxim 8 (plecasem la arad special pentru asta, se inchiriase un logan de curse si deja erau angrenati o multime de oameni asa ca trebuia profitat la maximum de timpul respectiv). Doar ca dupa 8 ore de antrenament intens, m-am resimtit o saptamana!!! Ideal, ar fi un antrenament de 4-5 ore in fiecare saptamana, insa de cele mai multe ori, ajunge sa fie la 10 zile sau la 2 saptamani. cel putin deocamdata, cat inca mai am o multime de lucruri de facut prin bucuresti. sper ca din vara sa rezerv mai mult timp liber pregatirii... pe langa partea practica exista si una teoretica pe care ar trebui s-o stiu foarte bine pentru a aplica corect principiile de baza atunci cand vine vorba de pilotatul efectiv. Doar ca acolo stau mai prost pentru ca doar am frunzarit ce-aveam de citit... sper sa reusesc sa le invat pana la urmatoarea etapa de slalom, de la inceputul lui iunie. si ar mai fi si pregatirea fizica, si ea e foarte importanta... pana n-am simtit-o pe pielea mea, n-am stiut cam ce efort fizic depui cand te lupti efectiv cu volanul pentru a mentine masina pe trasa. Si pe-acolo sunt inca la inceput, mai ales ca nu prea stau bine la capitolul forta in brate. cat despre preturi... hmmm... in general automobilismul, cu tot ce presupune el este un sport costisitor. mai ales cand nu se pune problema de sponsori si de oameni dispusi sa te ajute. o scoala de pilotaj, in functie de pilotul unde faci scoala, poate costa intre 800 si 1200 de euro. si dupa aia sa zicem ca ai obtinut licenta de pilot. de-acolo se aduna alte costuri legate de inchirierea masinii, cea mai ieftina fiind loganul, pe care il poti inchiria per zi de antrenament/cursa impreuna sau fara asistenta tehnica. Dupa care vin consumabilele, cauciucuri, benzina, etc, si tot ceea ce tine de deplasarea efectiva (platforma, cazare, masa). Din pacate, nefiind foarte popularizat - ca fotbalul de exemplu - sunt tot mai putini oameni dispusi sa investeasca in tine ca pilot chiar daca ai niste rezultate remarcabile. sunt o multime de piloti care au un real talent si totusi de-abia reusesc sa stranga banii necesari de la o etapa la alta. mai ales ca, dupa ce ai obtinut niste performante, nu te sprijina nimeni sa mergi mai departe, nu te stimuleaza nici macar cu aprecierea pe care o meriti, fara sa mai vorbim de bani si de sponsorizari. eu cred ca suntem la inceputuri in materie de cultura automobilistica si ca va mai curge muuuulta apa pe Dunare pana cand o sa ajungem si noi sa putem incuraja oamenii sa se apuce de acest sport pentru ca le putem facilita performanta.
    1 point
  3. Daca ar fi sa aleg intre cele doua masini (presupunand ca sunt noi sau le stiu istoricul), as alege diesel automata pentru ca: - merge mai bine ca benzinara. Conduci mai relaxat, depasesti mai usor, e mai putin zgomotoasa la viteza de autostrada (constatat de mine personal) - cutia automata e mult mai eficienta decat omul la tinutul dieselului in zona de cuplu, sau respectiv sub ea daca vrei sa mergi incet - in final, consuma mai putin Eu am acum un 320d, si nu l-as da pe un benzinar. Am mers cam cu toate motorizarile bmw de pe generatia curenta, si parerea mea e ca dieselul bate de departe (nu vorbim aici de M).
    1 point
  4. benzinar am,si cu el raman.
    1 point
  5. Covorasele fac toata treaba :frantics:
    1 point
  6. Vorba asta din engleza e pentru fraierit pacalicii care muncesc la multinationale. Nu pot sa cred ca ai putut scoate aberatia asta din tine. Geniu, talent nu au ce cauta in conjuctie cu perfectiune. Arta este dincolo de perfectiune tocmai prin imperfectiunea ei care ne socheaza. Perfectiunea e apanajul muncitorilor, seriosilor, a roboteilor cum le spun eu. A celor care muncesc si nu gandesc. Doar respecta dumnezeieste ceea ce trebuie sa faca. Vaileiiii, taci. Auzi, un pictor munceste. Dar ce bre, e pe banda rulanta? Habar nu ai ce e aia munca, arta, transpiratie, inspiratie, geniu si alte alea. Le amesteci aiurea.
    1 point
  7. Normal. @d-rive: Treaba e că nemţii şi japonezii au în sânge munca, seriozitatea. Sunt meticuloşi, muncitori, serioşi. Au o scară de valori, ştiu ce înseamnă respectul şi onoarea.
    1 point
  8. Ciupa. Zici ca ne victimizam. Uite, eu cred ca daca am face invers si am proceda precum nemtii, plecand inca de la imn, chiar si prostii ar ajunge sa creada ca suntem superiori si osul la munca si nu la victimizare. Germany, Germany above all, Above all in the world, When, for protection and defence, it always takes a brotherly stand together. From the Meuse to the Memel, From the Adige to the Belt, |: Germany, Germany above everything, Above everything in the world! :| Pana mea, restul de versuri nu le mai pun ca dupa aia ma enervez cand imi aduc aminte cum au fost ei peste toti de-au facut din unii manusi si sapun. Asadar, daca as pune alaturi si versurile imnului Romaniei, normal ca ne apuca plansu. Insasi din imn doar ne lamentam si imploram la desteptarea natiei... Buna desteptarea asta dar nu zice nimeni cand si cum... asa ca amanam la infinit momentul cand sa ne trezim si noi la realitate.
    1 point
  9. Adica, ĂŽn mod tipic, nu suntem noi de vinĂŁ pentru nimic, suntem victimele ĂŽmprejurĂŁrilor nefaste. Am mai auzit chestia asta de atâtea ori ĂŽncât mĂŁ enerveazĂŁ doar când mĂŁ gândesc. Caracterul este dat de fapte. Cum sĂŁ nu se schimbe? AdicĂŁ, dupĂŁ tine, caracterul poporului român e dat de dacii de pe vremea lui Burebista sau de locuitorii Moldovei sub ÂŞtefan Cel Mare? Una dintre cele mai mari probleme pe care le are românul este tocmai aceastĂŁ victimizare. NiciodatĂŁ nu este de vinĂŁ pentru nimic, este cel mai deÂştept, cel mai priceput, cel mai cunoscĂŁtor, ĂŽnsĂŁ cumva se ĂŽntâmplĂŁ lucrurile ĂŽncât ĂŽi sunt potrivnice Âşi ceilalĂži din jur, desi sunt 100% mai proÂşti, le merge treaba mai bine, sunt cu câteva zeci de ani ĂŽn faÞã. Ca sĂŁ ai de unde sĂŁ porneÂşti, trebui sĂŁ ĂŽncepi prin a te analiza ĂŽntr-un mod obiectiv ca sĂŁ Âştii unde eÂşti de fapt. DacĂŁ o sĂŁ continuĂŁm sĂŁ nu spunem niciodatĂŁ nimic negativ de noi ca popor sub eticheta unui fals patriotism, de fapt vom continua sĂŁ ne ĂŽnvârtim ĂŽn acest cerc vicios ĂŽn care nimeni nu e de vinĂŁ. Asumarea responsabilitĂŁĂžii a fost Âşi este extrem de dificilĂŁ pentru români. La fotbal e de vinĂŁ arbitrul sau terenul prost de parcĂŁ adversarii n-ar juca pe acelaÂşi teren, ĂŽntotdeauna suntem furaĂži, nedreptĂŁĂžiĂži, timoraĂži. Un exemplu din istoria BMW e foarte grĂŁitor. DupĂŁ ce Germania a pierdut rĂŁzboiul, fabrica BMW din Munchen era programata pentru demolare de cĂŁtre aliaĂži. Muncitorii de la BMW AG, ĂŽmpreunĂŁ cu conducerea, au realizat faptul cĂŁ asta ar ĂŽnsemna sfârÂşitul mĂŁrcii, aÂşa cĂŁ s-au mobilizat Âşi au ĂŽnceput sĂŁ fabrice oale, tigĂŁi Âşi alte obiecte simple de uz caznic pentru a-i convine pe aliaĂži sĂŁ nu dĂŁrâme fabrica. DacĂŁ erau români, cu siguranÞã ar fi aÂşteptat sĂŁ fie ajutaĂži, ajutorul n-ar fi ajuns, la fel ca-n reclamĂŁ "a murit americanu'". Nu numai cĂŁ n-ar fi ĂŽncercat sĂŁ facĂŁ altceva ca sĂŁ schimbe situaĂžia, ci ar fi furat tot ceea ce s-ar fi putut fura, inclusiv cĂŁrĂŁmidĂŁ, fier, cupru, gardurile, iar când treaba ar fi fost terminatĂŁ, micii ar fi sfârâit pe grĂŁtare, totul s-ar fi udat cu bere Âşi lumea ar fi fost fericitĂŁ o vreme. Deci problema e de mentalitate Âşi caracter, Âşi nu e deloc o problemĂŁ nouĂŁ. Totul este sĂŁ bĂŁgĂŁm asta la cap Âşi sĂŁ nu ne mai victimizĂŁm. PriveÂşti problema greÂşit. O societate este formatĂŁ din mai mulĂži indivizi. DacĂŁ foarte mulĂži din sistem sunt ĂŽnapoiaĂži Âşi n-au o scare de valori, trĂŁiesc pentru a bea o bere la 2 litri seara Âşi pentru a sparge seminĂže uitându-se la diverse dejecĂžii la TV, chestia asta te trage ĂŽn jos indiferent cĂŁ vrei sau nu. Eu n-am spus cĂŁ aÂş vrea sĂŁ fie o ĂžarĂŁ de genii sau de oameni extraordinar de inteligenĂži. ĂnsĂŁ noi ca popor suntem ĂŽnapoiaĂži din prea multe puncte de vedere, inclusiv ĂŽn domenii primitive, ca igiena. Suntem printre popoarele europene care folosesc foarte puĂžinĂŁ pastĂŁ de dinĂži. ÂŞi e clar cĂŁ nu e vorba de rĂŁutatea altor popoare, chestia asta e adevĂŁratĂŁ Âşi poate fi probatĂŁ cu o cĂŁlĂŁtorie cu mijloacele de transport ĂŽn comun. DacĂŁ trĂŁim gândindu-ne doar la noi ĂŽnÂşiÂşi, poate cĂŁ lucrurile nu vor fi neapĂŁrat proaste, ĂŽnsĂŁ pasivitatea e o parte a problemei. MĂŁcar putem face un efort de a marginaliza prostia, incultura, snobismul Âşi restul comportamentelor ĂŽnrudite. Din pĂŁcate, atunci când eÂşti guvernat de urĂŁ oarbĂŁ, nici memoria nu te mai ajutĂŁ. Eu am spus cĂŁ n-aÂş mai folosi o lunĂŁ ĂŽntreagĂŁ maÂşina dacĂŁ Âşi alĂžii ar face acelaÂşi lucru. ĂnsĂŁ când am zis acest lucru, unii s-au gândit sĂŁ spunĂŁ cĂŁ oamenii care ar protesta astfel nu ar face acest lucru pentru binele comun ci pentru cĂŁ le-a ajuns foamea la maĂž Âşi oricum nu mai au bani de benzinĂŁ. Ăn condiĂžiile astea, ar trebui sĂŁ fiu prea prost sĂŁ-mi sacrific confortul meu personal Âşi pentru alĂžii care debiteazĂŁ asemenea cretinisme. DacĂŁ unii gĂŁsesc potrivit sĂŁ te ia la miÂşto atunci când vrei sĂŁ faci un protest real, nu sĂŁ te maimuÞãreÂşti televizat prin benzinĂŁrii plĂŁtind inutil cu monede, iar ĂŽn rest oricum sĂŁ consumi aceeaÂşi cantitate de combustibil pe care o consumi ĂŽn general, ĂŽn acest caz le doresc sĂŁ le ajungĂŁ cuĂžitul la os Âşi sĂŁ urle de foame Âşi de ofticĂŁ pe stradĂŁ pânĂŁ când vor ĂŽnĂželege cĂŁ nu are rost sĂŁ-Ăži baĂži joc de unii care vor sĂŁ schimbe ceva Âşi sunt gata sĂŁ sacrifice ceva pentru asta. AÂşa cĂŁ nu vĂŁd nimic gresit ĂŽn mentalitatea mea, pur Âşi simplu nu sunt prost Âşi cred ĂŽn reciprocitate. La fel ca respectul, toatĂŁ treaba e pe bazĂŁ de reciprocitate. ĂnseamnĂŁ cĂŁ ai o existenÞã tristĂŁ, poate chiar foarte tristĂŁ. DacĂŁ aÂşa mult contez pentru tine, ĂŽĂži trimit Âşi o pozĂŁ cu autograf sĂŁ arunci cu sĂŁgeĂži ĂŽn ea, aÂş vrea sĂŁ-Ăži fac Âşi eu viaĂža mai frumoasĂŁ. :console:
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.