Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/11/19 in all areas
-
L-am gĂŁsit pânĂŁ la urmĂŁ. Era cĂŁzut sub scaunul șoferului, pe dupĂŁ fire. Abia se vedea. Nu au oamenii nicio vinĂŁ, poate doar cĂŁ n-au fost atenți și au dat peste el. Deci pot sĂŁ mĂŁ declar mulțumit de lucrare.3 points
-
In sfarsit a ajuns masina - dupa cateva saptamani bune de asteptare. Acum este la instalat pachet exterior M (bara fata era sparta, farul stanga spart, capota putin indoita, si bara spate destul de julita - motivul principal pt care pretul de achizitie a fost foarte bun); reparatia ma costa cam 1500 euro, sa instalez pachet M ma costa oricum 1000 euro. Are cam toate dotarile pe care mi le-am dorit, mai putin climatizarea si scaune piele full electrice (are clima simpla si scaune de panza dar macar sunt sport si incalzite; in realitate arata mai bine decat ma asteptam). Masina a avut un singur proprietar, vanduta de dealer oficial BMW. Motorul e o bijuterie, se aude foarte frumos, si trage si mai frumos; am mers doar cativa km cu ea, abia astept sa ies din Bucuresti. TypeCode 8H31 340I xdrive (EUR) Series F31 (MUE) bodyType touring Engine B58M displacement 3.00 power 240kw (326cp) Drive allrad Transmission sport-automatic Color SCHWARZ 2 (668) Upholstery stoff corner anthrazit akzent grau (CCL1) ProdDate 2016-11-10 Dotari relevante S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S2DWA BMW LA wheel, star spoke 393 S2TBA Sport automatic gearbox S2VBA Tyre pressure display S2VLA Variable sport steering S248A Steering wheel heater S255A Sports leather steering wheel S3ACA Trailer coupling S3AGA Reversing camera S302A Alarm system S481A Sports seat S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S5ACA High-beam assistant S5A1A LED Fog lights S507A Park Distance Control (PDC), rear S544A Cruise control with brake function S552A Adaptive LED headlight S563A Light package S6AKA Connected Drive Services S6NWA Telephony with wireless charging S6WAA Instrument panel with extended scope S6WDA WLAN Hotspot S609A Navigation system Professional (NBT EVO ID6) S610A Head-up display S7DYA Service Inclusive Plus 3/200 P7LCA Modell Advantage P7R7A Innovation package P7XPA Navigation package Connected Drive S8THA Road sign detection L801A National version Germany S879A On-board literature, German S4CGA Interior trim strips "satin-silber" matt S851A Language version German Ce imi propun sa fac in primul an, dar fara sa ma grabesc: - pachet M exterior - pt moment bare M originale (inclusiv prinderile + canalele de aer); peste cateva saptamani urmeaza pragurile + ornamentele shadow line - tipsuri carbon M, grile duble negre (deja luate) - sonorizare: acum are basic; am deja componentele (set complet de boxe Bang&Olufsen de pe un seria 6 F06 + amp&DSP Helix pe care le-am avut pe F11); incerc sa le instalez singur, impreuna cu insonorizare usi - instrument cluster: imi place foarte mult 6WB de F30 - volan M3 (sau macar de M paket) - display 10.25" de F15 (am inteles ca se poate adapta si cel G30, dar cred ca arata mai ciudat) - diverse nimicuri (iluminat ambiental in 2 culori, becuri interior led, semnalizare secventiala oglinzi, etc) - la primavara: jante style 441 / 403 / 404 / 405; aici inca nu sunt hotarat, nici macar la dimensiune (18" runflat sau 19" non-runflat ?) - apoi in functie de tinuta de drum, ma gandesc daca pun un kit complet suspensie Mtech sau Bilstein - alte posibile modificari: interior individual deschis & plafon shadow line (mai degraba nu, m-ar costa vreo 1200 euro plus montaj); climatizare dual zone (cam 700 eur, nu stiu daca merita efortul) - poate pachet exterior M peformance (cam scumpe elementele)2 points
-
1 point
-
poate au dat cu parfum pe langa rulment si au uitat sa-l puna la loc da, foarte neplacut faptul ca fac asemenea fapte, si mai neplacut ca managementul Bavaria le tolereaza1 point
-
Refacerea geometriei se face de fapt, de cate ori umbli la suruburile de reglaj ale geometriei daca stii, sau realizezi care sunt(...) sau mecanicul (stie) si iti spune ca trebuie dusa acolo > la reglaj. Da, verificare, in a te asigura ca inca e ok, se poate face cum spui tu, corect..1 point
-
1 point
-
In sfarsit, am reusit sa repar si eu masina. A primit - 4 anvelope noi, GoodYear Asymetric Eagle 3 RFT - Jante noi pe dreapta - Torpedou mic nou - Camera frontala 360 - Jaluzea spate dreapta noua Abia ieri au ajuns anvelopele toate, motiv pentru care a intarziat atat reparatia. La prima vedere, anvelopele sunt mai silentioase decat cele vechi, desi erau acelasi model. Parca nu se simt asa de violent ca sunt RFT.1 point
-
Azi ,sâmbãtã se stã in garage ca oameni :) Aveam tavita din cotiera cumparata asa azi am remuntat la telefonul inutil in favoarea spatiului de depozitare . Inviato dal mio SM-G955F utilizzando Tapatalk1 point
-
1 point
-
M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele. Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici. Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate. -o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil. Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii.. Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning. Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare. -uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF. -uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km. -daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro. -costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original. Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei. Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu. -cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita. -Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare. La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta. Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa. Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte.. O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare. O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime. In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa. UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta. Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei. O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW. Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ? Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua. O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent. Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga. Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme. L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature. Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii. Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga. Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor. lista cutii bmw si ulei View attachment: applicationhuiletrans.pdf View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF http://www.motul.com....pdf?1290086772 Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60.. http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41 Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente. http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad. L.E. Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare: Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista. http://www.reparatiicutiiautomate.ro/ De astia am auzit experiente pozitive. SC GEAR TRANS REP SRL Cod unic de inregistrare: RO 13878276 Nr.ord.reg.com./an: J40/4700/2001 Sediul: B-dul Basarabia 256, sect 3 Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni. http://reparatiicutiiviteza.ro/ De astia nu stiu nimic. Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact. Contributori : DSF Click here to view the articol1 point
-
-1 points
-
POZE Daniel...eu am facut si mai si ca tine..am stricat idrive-ul ))). Mi-a ajuns o chestie aproape identica, doar ca eu am dat 15 dolari (pe care am primit refound la final). In anunt scria ca si pentru seria E, insa doar la F-uri merge. Deci acele modele care le-ai luat si tu de pe China se potrivesc decat la F-uri, dupa cum se vede si in pozele tale si in ale mele nu se poate clipsa partea de sus in idrive... Eu m-am apucat sa desfac idrive-ul fara nici-o cunostinta ca acel buton nu se scoate...dupa ce am desurubat si surubul cel mic din mijloc am tras de el in sus.........si nu au mai mers comenzile de "ok" stanga-dreapta fata-spate, mergea decat rotita sa invarti... Am cumparat alt idrive, dar munca a fost aia grea... ca sa scoti idrive-ul trebuie sa desfaci consola centrala cu totul. Dupa mi-a venit ideea de a poliza interiorul de la capac si lipi cu superglue cele 2 bucati sa fie ca o bucata si efectiv acum se baga peste butonul vechi fara sa se mai desfaca nimnic, intra fortat deoarece butonul original are pe margine cauciuc si sta fix. Iar cu bluetooth ul cu 4 dolari, mi-a luat si mie un prieten si spune ca inclusiv de pe youtube se poate asculta muzica, mi se pare extraordinar sincer, insa nu cred asta cu youtube pana nu vad, singura problema ca bluetooth ul respectiv trebuie sa fie incarcat ca are acumulator.-1 points
-
-4 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00