Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/11/19 in Posts

  1. catre asta ne indreptam pentru ca asta se doreste, sa nu mai detinem nimic, de la orice mizilic gen frigider sau aragaz pana la masini si case, sa platim lunar abonamente la ele, in felul asta ai un ciclu asigurat al economiei si nu mai risti spike-uri mari, totul e mult mai previzibil. Singura conditie este sa pedalezi acolo la job, ca daca il pierzi vine si iti ia fierbatorul si toate cele ca nu ti-ai platit abonamentul . Si tot asa consumul de resurse se va tot mari, ca oricum lumea vrea mereu chestii cat mai noi chiar daca si cele vechi sunt suficiente, dar trebuie sa se invarta roata si sa duduie economia.
    5 points
  2. Company car se practica in toate tarile, inclusiv in Romania, si se poate folosi si in interes personal. Probabil ai avut de ales intre cash allowance si company car, si ai un buget pe care ti-l pune compania la dispozitie, si ce vrei peste platesti tu. De regula in politica companiilor se spune ce branduri poti alege, si ce nivel de eligibilitate ai (in functie de asta se stabileste si bugetul/ modelul de referinta la care ai dreptul). Probabil compania ta are contract cu LeasePlan, Arval, ALD sau Alphabet. Nu de alta, dar din asta imi castig painea.
    3 points
  3. Ca sa clarificam niste aspecte, ca altfel se intelege gresit...masina o iau prin firma la care lucrez. E practic company car, dar in Germania o poti folosi si in interes personal absolut oricat doresti, atata timp cat platesti statului un impozit (se considera beneficiu material deci se impoziteaza, evident ) Schema de calcul e destul de complexa, insa valorile date de mine este practic partea mea de plata din buzunar, nu rata de leasing primita de companie...deci e irelevanta orice comparatie cu alte tari. Nu am avans si nici rata reziduala, nici limita de km, oricati fac in plus, va plati firma suplimentar nu eu. La 3 ani se schimba masina, o dau inapoi si comand una noua. Nu pot lua din niciun stoc, trebuie sa fie BTO, deci orice discount de la dealeri nu ma afecteaza cu nimic...la mine se calculeaza la list price. Avantajul e ca o pot configura cum vreau eu, dezavantajul e ca platesc impozit pe list price, deci o suma marisoara. Nu ma intereseaza cum arata masina la finalul leasingului, are full CASCO si se poate remedia orice (platit tot de firma). Deasemenea in oferta sunt incluse anvelope iarna/vara nelimitat, adica oricand se tocesc sub nivelul acceptat, se schimba cu unele noi fara niciun cost suplimentar. Deasemenea nu platesc eu impozitul pentru masina, deci marimea motorului nu ma afecteaza personal...si cardurile de motorina sunt no limit :frantics:
    3 points
  4. Corect, la 10 mii trebuie sa aiba pachet m, automata, vopsea originala impecabila.
    3 points
  5. Vulpea...strugurii,ce sa mai zici... toți ne dorim sĂŁ conducem ultimul model,configurat dupĂŁ propria dorințĂŁ,la care sĂŁ nu avem cheltuieli de ĂŽntreținere, sĂŁ nu dai bani pe combustibil,și tu vii și spui "offf,ce nașpa cĂŁ nu poți schimba suspensiile" Cred cĂŁ Adi e invidios cĂŁ nu are un E39 la care sĂŁ poatĂŁ face retrofituri ĂŽn tihnĂŁ.
    2 points
  6. Multumim de explicatii! PS: nu se fac angajari unde lucrezi ?)
    2 points
  7. Salut ,am vazut o lipsa acuta de manuale in limba romana la seria 5 ! Eu am facut rost de ele si m-am gindit sa le postez poate mai sunt utilizatori ce au nevoie de ele! Arhiva contine manual de utilizare pentru : -BMW M5 (cu CIC RUKO) -BMW M5 (SEDAN ,TOURING) -BMW SERIA 5 (CU CIC RUKO) -BMW SERIA 5 (SEDAN,TOURING) Manuale
    1 point
  8. asa este si in Romania, daca masina este folosita in interes personal, se pot deduce doar jumatate din cheltuielile cu masina. pt a demonstra ca nu este folosita in interes personal, trebuie sa ai foi de parcurs. unii folosesc masina in inters (mai mult) personal, nu completeaza foi de parcurs nici macar fictive in care sa se arate fie si la modul mincinos ca masina a fost folosita exclusiv in interesul firmei, iar la contabilitate oamenii stau intr-un stres perpetuu de frica unui control.
    1 point
  9. Mai degraba pompa de inalte .
    1 point
  10. In plus, de cand cu GDPR si nu numai, nu mai risca nimeni sa permita inteparea bazelor de date pentru divulgarea unor informatii sensibile, decat cu acordul clientului bineinteles, vezi gen cazurile masinilor raportate furate, cu acordul tau masina ta ajunge intr-o baza de date comuna si poate aparea pe rapoartele minune carverticaliene.
    1 point
  11. am verificat si eu o masina la care stiam clar daunele (care erau oficiale si prezente in istoricul bmw) si pot sa spun ca sunt bani aruncati...pe site concluzia a fost ca nu are daune si nici inscrisuri la asigurari...fals...singurul lucru util este istoricul km de-a lungul timpului, in rest doar info pe care le gasesti gratis sau total inutile, din punctul meu de vedere raportul carVertical este inutil si mult prea scump pt ce date ofera... concluzie, nu folositi carVertical asta, e jenant...
    1 point
  12. Eu am anvelope *normale* si mi-am cumparat roata de rezerva de dimensiuni reduse pe 18. Am avut Continental contisport contact 5 SSR si erau oribile din punct de vedere al comfortului. Le-am tinut un sezon, pt ca asa am luat masina, apoi le-am schimbat cu Dunlop sport maxx rt2 si e incomparabil. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  13. vin.report - VIN LITE BMW WBAAY71020KC01116.pdf
    1 point
  14. Nu e obligatoriu ca anvelopele sa fie aceeasi latime daca respecti cu strictete indicatiile producatorului, in ideea ca circumferinta rotii sa aibe diferente minime fata-spate, mai ales ca ai 4x4. Daca ti se par comfortabile rotile actuale, poti lua doar anvelope pentru jantele pe care deja le ai si poti alege 225/40 fata-spate pentru un cost mai mic, altfel poate gasesti roti cu totul pe 17 cu jante si anvelope de iarna,ideea cu rotile mai mici iarna e relativa, important e sa ai anvelope cat mai noi si cat mai bune.
    1 point
  15. Da si nu...masina este inmatriculata pe numele meu. Daca vreau sa ii schimb jantele, o pot face fara probleme, dar pe banii mei si nu prea imi convine. Retrofituri nu ai cum sa faci oricum la o masina noua, in garantie, indiferent daca e prin companie sau private buy. In plus, nu vad de ce as face retrofituri cand am posibilitatea sa o configurez fix cu ce vreau eu, din fabrica
    1 point
  16. xDrive, 4Motion, Quattro sau 4Matic sunt sisteme de tractiune integrala AWD automate - adica fara selector! 4x4 este tot un sistem de tractiune integrala asupra caruia intervine soferul din selector! AWD, 4WD, 4x4, toate sunt sisteme te tractiune intergrala sau 4x4 dar difera modul de functionare.
    1 point
  17. 2 situatii posibile pot fi: 1. valva pcv (nu mai recircula gazele corect si uleiul din acestea ajunge in admisie => consum de ulei) => solutia: inlocuire valva pcv (cost, 300 lei valva pe OEM si vreo 400 furtunele daca nu pot fi recuperate) 2. segmentii (dupa M52, la M54 BMW s-a gandit sa foloseasca segmenti de ungere low tension, care in unele cazuri se uzeaza foarte rapid (am gasit multe cazuri dupa 80k de km) iar gap-ul intre capete este considerabil, 1.4 mm in cazul meu vs 0.5 maxim acceptat) => solutia: segmentare (cu tot cu semering supape, 2 randuri de segmenti AM (m54 + m52-doar cei de ungere-), cuzineti biela daca tot ii dati jos, etc etc) piesele costa cam 20 de mil + manopera cam 14. Restul, uleiuri, o2 pilot mode, can collector =>> apa de ploaie. Am facut eu operatiunea si nu mai mananca excesiv, intre schimburi nu completez. Deci nu va mai amagiti ca pierdeti timp si bani degeaba.
    1 point
  18. @chitsro @calinus68 multumesc Masina e 320d 184cp. Distributia nu a fost schimbata, proprietarul mi-a dat un dosar cu toate schimburile si investitiile pe care le-a facut in masina, si in principal au fost doar consumabile si cauciucuri. Cutia imi place, desi are o mica vibratie (mult mai mica fata de altele cu cutie manuala pe care le-am vazut ca la alti proprietari), nu mi se pare deranjanta deloc. Ambreiajul si volanta par in stare buna si ele. Acuma no, am trecut de la golf 4 deci nu prea avea cum sa nu imi placa, schimbarea e cam mare ). Masina a venit cu 2 seturi de jante cu cauciucuri. Cele din poza sunt de iarna, iar cele de vara sunt pe 18, ca acestea. Atunci probabil urmeaza sa fac schimburile de ulei si filtre, iar la distributie ma mai gandesc. Chestia e ca am auzit si de cazuri cu distributie rupta si fara sa se auda sunetul specific, si de aceea ma gandeam sa nu risc.
    1 point
  19. Felicitari pentru achzitie! In prima faza schimba uleiul cu toate filtrele, la 1,5 ani e uzat moral, dupa aceea vezi ce mai e de facut, cum suna cu noul ulei plus altele.
    1 point
  20. Contractul este pe 3 ani, cu 30.000km anual inclusi, iar la finalul contractului dai masina inapoi pur si simplu Momentan balanta inclina spre 330d M-Pack, mi-e tare dor de un motor in 6 cilindri cu 0-100 in 5.5s :frantics:
    1 point
  21. Mi se par fabulos de mici ratele acestea. De curiozitate, cat e avansul, pe cate luni este contractul, cati km se poate rula maxim anual, si cum se intampla la sfarsitul contractului? O rata majorata+penalitati enorme pentru semnele de uzura?
    1 point
  22. Nu ai probleme cu garda la sol. Eu am seria 4 gc cu pachet m si suspensie sport si nu am intampinat probleme. Poate pentru ca e xdrive e putin mai inalt dar pe unde mergeam cu f10, merg si cu seria 4 fara probleme. Usile se comporta bine si iarna. Eventual cand stii ca ai spalat masina si urmeaza sa inghete poti sa dai seara cu un spray anti-inghet. La baterie nu m-am gandit. Esti foarte prevazator.
    1 point
  23. Tu ai inteles ce scrie in linkul postat de coleg? In primul post ai spus ca ai o eroare de tow bar, apoi mai sus spui ca nu ai avut "trailer tow bar electrics fault".. iti sugerez sa incepi cu tow bar-ul, daca incerci sa gasesti cauza descarcarii bateriei. Dupa cum ai vazut carligul de remorcare POATE descarca o baterie, in mers sau stationat. Din nou, in linkul de mai sus, sunt date doua solutii. Le-ai inteles?
    1 point
  24. daca nu ai inteles idea, iti explic mai pe limba ta: sfatul meu era sa nu cumpere chei clonate (de la baieti "indemanatici") ci doar cheie originala noua de la BMW care vine pe seria de sasiu si este urmatoarea cheie in lista de chei din CAS ul masinii (considerand ca nu au fost comandate toate cheile, caz in care trebuie comandat al cas+set 2 chei) in concluzie ceea ce sugerezi tu este ilegal si periculos. multi s au trezit ca masinile lor "au facut pasi" inexplicabil dupa ce si au facut chei clonate si nu le au mai dat de urma. asta ar fi doar unul din cel mai rele lucruri care se poate intampla atunci cand iti lasi securitatea (cheile+CAS ul) masinii pe mainile unor baieti "indemanatici"!
    1 point
  25. Pt. iarna sunt recomandate anvelopele mai putin late.. adica 205 60 r16..singura problema este ca nu arata asa frumos pe masina ca 225 45 18
    1 point
  26. Ce dimensiune ce pret ce sezon? Fiecare o sa cam recomande ce are sau a avut si o sa ai 1000 de recomandari. Eu am pe F15 run-flat vara Pirelli Scorpion Verde si iarna normale, Goodyear Ultragrip XL. Destul de multumit de ambele.
    0 points
  27. Stiam eu ceva )) Ideea e ca nu poti sa ii aduci modificari, ca ar trebui sa o dai inapoi in forma in care a fost. Nu stiu, folii, niste suspensii care nu se pot pune de fabrica, sau ma rog, ma refer in general la orice ar face un pasionat. E doar un bun de consum, fara prea multe discutii. O iei, te plimbi cu ea, o dai inapoi. Si ne mai scrii aici impresiile.
    0 points
  28. E o practica des intalnita in Germania, firmele ofera acest beneficiu petru a-si mentine angajatii fideli (bineinteles sa ai un job dinamic, care necesita cateva deplasari). Dar practic masina nu e a ta, nu poti sa ii aduci nicio modificare, niciun retrofit, nu jante, nu nimic. Doar o iei si o folosesti ca in chirie. Doar proprietarul de drept poate sa faca modificari, adica dupa vanzarea masinii dupa cei 3 ani.
    0 points
  29. in principiu, mikken spune de leasing operational, care nu implica un avans. in germania preturile sunt f mici pt operational. stiu pe cineva cu A6 de 80k euro care platea vreo 750. companiile de leasing operational primesc discounturi bune de la producator, ei tranzactionand mii de masini anual. probabil acel C200d este luat de compania de leasing de la mercedes cu aproape 40% discount(pt muritori discountul pe C klasse este acum 17% fiind un model vechi de 7 ani care va fi inlocuit). rezulta o valoare neta pt masina aia la vreo 20.000 euro plus tva, din care mikken plateste 9000 plus tva in 3 ani. ulterior masina este inchiriata timp de vreo 2 ani la alti clienti pt termene scurte etc. la final, cand masina are 5 ani, este cumparata de samsarii turci cu 8000 plus tva si o vand romanilor cu 10.000 sa fie si ei smecheri la ei in tara
    0 points
  30. As avea emotii sa las filtru de motorina peste 60k km. Daca intra motorul in Limp Mode, asta e unul din motive.
    0 points
  31. Dute inapoi la mecanic si spune-i sa-ti puna injectorul inapoi si sa schimbe bobina.
    -1 points
  32. Corect, xDrive e AWD nu 4WD. Sent from my iPad using Tapatalk
    -1 points
  33. De astia stiu ca sunt cei mai buni, carVertical. Am gasit pe site-ul asta si reducere la carVertical https://verificare-vin.ro/
    -1 points
  34. N-am spus-o cu rautate sau sa creez discutii offtopic. Faci o gramada de chestii la masina si e pacat sa nu fie curata. Nu vreau sa imi imaginez cei care au dat minus cum au in masina. In fine...spor la modificari in continuare.
    -2 points
  35. Grija mare, de la Golf 4 trecerea e brusca, invata bine masina ca e nervoasa, tractiunea spate, in rest sa ai bafta de ea.
    -3 points
  36. XDrive nu este tractiune integrala si nici 4x4.
    -3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.