Uneori ajuta mersul pe firul evenimentelor inapoi in trecut si reamintit cu ce ocazie au aparut simptomele. De altfel, vibratii si oscilatii rapide in volan eu le-as pune tot pe seama ansamblului disc/janta/anvelopa ...pt ca in rest, orice uzuri si dereglari geometrice ai avea s-ar manifesta cu "trage intr-o parte", fluieraturi, manevrabilitate greoaie, etc. Pe e90 din cate stiu sunt cerinte la jante de ET/IS 34 pe butuc de 72,5 (scriu din amintiri, corectati-ma daca gresesc) Ok, am folosit pe alte masini si diferente de ET de 15 mm si poate ca mi-a fost afectata manevrabilitatea volanului cat si demarajul dar n-am avut probleme de vibratii si tremuraturi de volan. Totusi e mai "safe" in limita a 4 mm ET diferenta. De verificat (daca folosesti) inele de centrare (nu ma refer la distantiere) si vazut daca nu sunt uzate lasand jocuri de compensare. Adica inelul trebuie sa intre la fix atat pe butuc cat si in janta. Ca sugestie (daca e cazul de inele centrare) cauta un strungar priceput sa ti le confectioneze din aluminiu cu un "joc" de 1-2 zecimi de mm. In plus ar mai fi 2 chestii ce le-am intalnit si eu si pt care nu am o explicatie tehnica: - chiar la momentul achizitiei masinii cand eram in proba pe sosea cu proprietarul, am sesizat ca in accelerare mai brutala masina vibra toata desi volanul ramanea stabil (simteam vibratii in el dar nu avea miscari st-dr rapide) M-am obisnuit cu ea pe principiul ca "asa face ea" pana am umblat la motor (curatare EGR, inlocuire furtunase vacum, etc) si fenomenul a disparut. Probabil era dezechilibrat mersul motorului si se manifesta prin suporti motor/cutie catre caroserie. - eu am caseta directie full-electric (nu am sistem hidraulic cu ulei) si volanul il poate manevra in parcare stand pe loc si un bebelus de 4 luni ...dar am observat o treaba (si aici vreau sa ajung). Daca merg pe drum pietruit, bolovanos, pe campuri, daca cu o roata nimeresc un bolovan volanul are tendinta de "a copia" miscarea rotii ce e impinsa fortat in lateral din fata obstacolului insa instant ceva il opreste si ramane fix si ferm si totul se rezuma doar la o tendinta fina. Nu ma pricep la casete directie dar presupun ca acestea au un sistem de a impiedica volanul sa copieze miscarea rotii provocata de relieful drumului. In prezent am jante aliaj BMW cu ET 31/72,5 (am ciupit 3 mm de la STAS) si totul e in regula. Nu e o postare de tip "rezolvare" dar macar incerc sa expun niste puncte de plecare. Tot la ansamblul disc/janta/anvelopa raman ca idee de inceput. e90/320d/2007 Succes !