Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/24/21 in all areas

  1. Posibil Alex sa fie ceva banal... XXL - sunetul ala de franare, de tambur blocat parca provenea din partea de jos a motorului dar se auzea la fel de intens pe ambele parti. Prostia a fost ca masina era flancata de alte autoturisme pe laterale si sunetul rezona in toate partile. Motorul se invarte, cureaua accesorii e la loc, directia e fullelectric, nu stiu... Am vrut acum sa mai fac o incercare avand in vedere ca sunt afara +3° dar a murit bateria. A dat o invartitura anemica si apoi somn. Ok, din 2 variante de a incarca bateria, adica imprumut curent de la alta masina macar pana pornesc sau dus bateria in casa si pusa pe redresor - am ales-o pe cea mai idioata ! Flescaiala si mizerie pe jos, de sus pica enervant ploaie/lapovita, am decuplat borna minus si apoi am cazut pe ganduri pt ca nu reuseam sa pricep cum naiba se declipseaza chestia aia rosie cu multe fire de pe borna plus (cred ca e un fel de distribuitor) sa pot desface borna plus. Cand am fost tot ud pe spate si plin de nervi de incercari nereusite, a sarit si prostia aia singura - cred ca s-a declipsat din mila fata de mine. Scoaterea bateriei a fost de poveste ! Normal ca bornele "se baga" fix unde nu vrei intepenindu-ti miscarea de extragere, cu o mana tineam de distribuitor, cu cealalta tremuram de efort (clar, bateria are 2 tone, fara discutie) ...simteam ca mai tine ceva dar nu vedeam ce, mai ales ca am demontat si clema fixare baterie pe podea. Am mai suplimentat efortul cu 2 celule musculare si mda ...am auzit un "plici" discret. Bateria avea un furtunas (probabil colector gaze in urma reactiilor din ea) ce era conectat la o mica țeava din caroserie. Ok, verificat daca usile au ramas incuiate, pipait cheia (mecanica) portbagaj in buzunar, trantit portbagajul si am dus tonajul ala de acumulator la etj.4. Ciudat, arata 12,2 V, nu stiu ce sa zic... Cum pot afla data fabricatiei acumulatorului ? Daca as sti ca are peste 4/5 ani, nu mi-as mai bate capu' cu ea ci merg sa cumpar una noua. Am spalat-o, am pipait-o, am urmarit cu lumina tel mm cu mm din suprafata ei, si am gasit urmatoarele: Pe eticheta Matador 595 402 080 12V 95Ah 800A(EN) Punctat pe plasticul carcasei C9C 160051 0284 533017 XC5E Nu-i cam mare bateria asta pt e90, 320d ? Mare in sensul ca alternatorul nu reuseste sa o mentina 100% incarcata ...dar nu stiu nici ce putere are alternatorul meu. Presupun ca trece de 100A. PS - imi zicea cineva ieri ca mi s-a rupt axul la turbina. No da-l in mĂŁsa de ax, nu prea imi vine sa cred. As fi vrut sa scot azi tubulatura sa-mi bag degetele la palele turbinei dar sunt prea inghetat si prea ud sa mai stau afara.
    2 points
  2. Hai ca nu e greu ! Ulei si filte la 10-12 mii km Lichid de frana la 2-3 ani ca sa ai frane bune ! Antigel la 3-4 ani ( unge pompa de apa ! ) Ulei grup la 100 mii km Ulei cutie la 100 mii km automata sau manuala Admisia curatata pe la 100 mii km mai ales daca mergi mult in oras Bujiile incandescente eu zic ca trebuie schimbate o data la 6-7 ani cu unele originale si o data cu ele si releul Nu strica si o verificare cu un tester sa vezi ce erori ai o data la 2-3 ani chiar daca nu ai probleme ( original NU multimarca , adica ISTA ) Placute si discuri de caliate ! sa o opresti cand ai nevoie ! Anvelope decente ... o marca ok ... NU china turcia rusia sau si mai rau ... reconditionate/resapate !! .. adica pune fulda , dunlop , continental , nokian etc ... sunt destule .... Bucsi pivoti amortizoare cand are nevoie Geometrie cand are nevoie ( adica daca fuge stanga dreapta sau uzeaza anvelopele pe margine ) Curea accesorii role si fulie motor verificate/schimbate Verificare freon AC macar la 3-4 ani Verificare / inlocuire termostate , verificat daca motorul se ingalzeste ok ( pe tester sau in meniul secret ) Tinut sub observatie filtrul de perticule ! , verificat cu ISTA o data la 2 ani daca mergi putin in oras si foarte mult pe autostrada sau la 1 an daca mergi mult in oras ... are un senzor de presiune care mai pica ... recomand doar original ! Distributia ascultata / inlocuita , nu pot sa spun cand ... este un topic mare care trebuie citit macar o parte din el ! Daca crezi ca sunt prea multe de facut la masina ... mergi cu ea pana crapa si pe urma bagi cateva mii de euro si aia e ! ... cam atat am in cap ce trebuie facut ... eu asa procedez cu ale mele si nu am probleme , felicitari pt achizitie si multi km fara probleme !
    1 point
  3. Recomandam sa nu "ti se urce la cap", sa respecti ceilalti participanti la trafic chiar daca isi fac treaba cu un Logan sau Passat obosit, sa semnalizezi, sa nu circuli cu lumini de ceata in August la 38°C, sa nu depasesti doar de dragul manevrei pt ca "BMW", si sa nu arunci mizerii pe geam la semafor. Manele poti asculta ! O buna exploatare ? Boss, ti-ai luat un autoturism nu o nava cosmica ! ...adica vezi schimburi ulei, filtre, fi atent la zgomote suspecte, da-i motorina de calitate, nu o batjocorii in forje, dar nici sa nu devii sclavul masinii. In fond e tot un autoturism, nimic mai mult asa ca admir-o, bibileste-o dar adu-ti aminte pt ce ai cumparat-o de fapt. Cand ai raspunsul la intrebarea asta, vei sti si cum sa o exploatezi ! Felicitari pt achizitie !
    1 point
  4. La ce-ti trebuie 375 de cai ? mergi cu ea pe Nurburgring ??
    -1 points
  5. e mult mai sigur,confortabil si manevrabil decat o Dacie
    -1 points
  6. Minusurile primite de tine arata calitatea exceptionala a oamenilor de pe forum
    -1 points
  7. Asta si gata, promit. Priceless Nimic mai corect, numai ca nu despra asta vorbeam aici. Il intrebam cat are exact in treapta 4 la 5k? Dar daca au urmat a 5a, a 6a? Si deci cuantumul impozitului stabileste cat din lege ni se aplica? In fine, am fost rautacios cu asta, dar nu stiu cum a venit vorba de bani aici. Din nou, nu stiu despre ce vorbim. Desi "cu greu", ti-ai vazut greseala si cred ca pentru asta e nevoie sa te tina bracinarii. Atat am avut de zis. Spor la cipat.
    -1 points
  8. Pentru un track day car, desigur. Sa fac eforturi sustinute in directia asta pentru o masina de strada, pentru mine e inutil. De fapt cred ca e frustrant, sa stiu ca am jdemii de cai si nu ii pot folosi.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.