Posibil Alex sa fie ceva banal... XXL - sunetul ala de franare, de tambur blocat parca provenea din partea de jos a motorului dar se auzea la fel de intens pe ambele parti. Prostia a fost ca masina era flancata de alte autoturisme pe laterale si sunetul rezona in toate partile. Motorul se invarte, cureaua accesorii e la loc, directia e fullelectric, nu stiu... Am vrut acum sa mai fac o incercare avand in vedere ca sunt afara +3° dar a murit bateria. A dat o invartitura anemica si apoi somn. Ok, din 2 variante de a incarca bateria, adica imprumut curent de la alta masina macar pana pornesc sau dus bateria in casa si pusa pe redresor - am ales-o pe cea mai idioata ! Flescaiala si mizerie pe jos, de sus pica enervant ploaie/lapovita, am decuplat borna minus si apoi am cazut pe ganduri pt ca nu reuseam sa pricep cum naiba se declipseaza chestia aia rosie cu multe fire de pe borna plus (cred ca e un fel de distribuitor) sa pot desface borna plus. Cand am fost tot ud pe spate si plin de nervi de incercari nereusite, a sarit si prostia aia singura - cred ca s-a declipsat din mila fata de mine. Scoaterea bateriei a fost de poveste ! Normal ca bornele "se baga" fix unde nu vrei intepenindu-ti miscarea de extragere, cu o mana tineam de distribuitor, cu cealalta tremuram de efort (clar, bateria are 2 tone, fara discutie) ...simteam ca mai tine ceva dar nu vedeam ce, mai ales ca am demontat si clema fixare baterie pe podea. Am mai suplimentat efortul cu 2 celule musculare si mda ...am auzit un "plici" discret. Bateria avea un furtunas (probabil colector gaze in urma reactiilor din ea) ce era conectat la o mica țeava din caroserie. Ok, verificat daca usile au ramas incuiate, pipait cheia (mecanica) portbagaj in buzunar, trantit portbagajul si am dus tonajul ala de acumulator la etj.4. Ciudat, arata 12,2 V, nu stiu ce sa zic... Cum pot afla data fabricatiei acumulatorului ? Daca as sti ca are peste 4/5 ani, nu mi-as mai bate capu' cu ea ci merg sa cumpar una noua. Am spalat-o, am pipait-o, am urmarit cu lumina tel mm cu mm din suprafata ei, si am gasit urmatoarele: Pe eticheta Matador 595 402 080 12V 95Ah 800A(EN) Punctat pe plasticul carcasei C9C 160051 0284 533017 XC5E Nu-i cam mare bateria asta pt e90, 320d ? Mare in sensul ca alternatorul nu reuseste sa o mentina 100% incarcata ...dar nu stiu nici ce putere are alternatorul meu. Presupun ca trece de 100A. PS - imi zicea cineva ieri ca mi s-a rupt axul la turbina. No da-l in mĂŁsa de ax, nu prea imi vine sa cred. As fi vrut sa scot azi tubulatura sa-mi bag degetele la palele turbinei dar sunt prea inghetat si prea ud sa mai stau afara.