Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/14/23 in Posts

  1. Probabil va fi ca embargoul impus Rusiei. Adică o mică vrăjeală,pe românește.
    3 points
  2. Nu ! Egr ,dpf și maf au fost puse pe mașina la mișto ,că să facă mașina mai grea și să consume mai mult !
    2 points
  3. Fac si eu off topic aici: nu inteleg algoritmul BMW, deoarece ma uitam la actualele masini: un opel astra turbo benzina 2019, cand faceam multa autostrada, condus legal, normal, nu cred ca as fi reusit nici daca voiam sa mentin procentajul de viata al uleiului mai mult de 16.000 km (in carte este trecut 20.000/25.000); masina a ajuns la sotie, care o foloseste mai mult urban, acum cred ca undeva la 11.000 km maxim s-ar face inainte ca indicatorul sa indice schimbarea uleiului. Eu mi-am cumparat acum doi aniceva din gama vag, benzina,acelasi fenomen, pana anul trecut mergeam mult pe autostrada, viata uleiului/intervalul de revizie avansa intr-un mod, mai nou folosesc masina mai putin si cam prin oras, se vede o schimbare in parametrii. Eu cred ca este si vorba de faptul ca foarte multe masini se vand in leasing operational (procentajul e superior celor cumparate ), cu service inclus, asa ca producatorii/vanatorii fac eforturi sa maximizeze profitul, stiind ca dupa 3/4 ani masinile respective, iesite din garantie, ajung la licitatii unde le iau multi cu ochii inchisi ca pe niste virgine cu service in reprezentanta.
    2 points
  4. Alex, cred ca ai dreptate: proiectarea "la limita" (care uneori duce si la erori de proiectare), parte a conceputlui planned obsolescence, este o cauza a fiabilitatii precare pe care o intalnim atat de frecvent la automobilele moderne. Totusi, trebuie sa recunosc, producatorii se pricep al dracului de bine sa puna acest concept in practica: fiabilitatea este - cu rare exceptii - mai mult decat rezonabila pe perioada garantiei. Abia dupa aceea incepe dansul. In ceea ce priveste intervalul de schimb de ulei, la BMW-urile "clasice" cu indicator de service cu LED-uri (5 verzi, 1 galben, 1 sau 3 rosii), formula de calcul la motoarele cu benzina era urmatoarea: Dc= Dr(1 + T + Frpm) Dc -> distanta parcursa dupa aplicarea factorilor de corectie; Dr -> distanta parcursa in mod real; T -> parametru cu valoarea T=1 daca temperatura motorului este sub temperatura normala de functionare, altfel T=0; Frpm -> parametru cu valoarea Frpm=0.5 daca turatia motorului trece de 4500rpm, altfel Frpm=0; De exemplu, daca parcurgeai 8 Km cu motorul sub regimul termic normal si la o turatie > 4500 rpm, acestia erau contorizati drept 20 Km // = 8 x (1 + 1 + 0.5) // din parcursul standard pentru un schimb de ulei. Din observatiile empirice pe care le-am facut la un F31 cu motor N47, tind sa cred ca, la BMW-urile mai noi, influenta factorilor de corectie este mult diminuata. Desi masina mentionata parcurgea frecvent drumuri scurte in oras, cu motorul evident rece, dupa cca. 10.000 Km parcursi in mod real distanta "corectata" era de cca. 11.000 Km. Extrapoland, tind sa cred ca motorul ar trebui sa fie destul de abuzat ca indicatorul de bord sa reduca durata unui schimb de 30.000 Km la o valoare de 25.000 Km sau mai putin. Ori, pentru un motor chinuit, este tardiv un schimb de ulei chiar si la un interval de 15.000 Km. Daca cineva are o experienta contrarie, il rog sa ne informeze.
    2 points
  5. Eh mie asta nu mi plac cu “M”, imi aduc aminte de toate tiganiile cu M care si le pun toți pe toate cazanele :)). Dar tie sa îți placa
    2 points
  6. E ca la televizor, cu cat scoti mai multe piese merge mai bine si consuma mai putin. Mari prosti si fabricantii astia de masini, se afla in treaba.....
    1 point
  7. Iti multumesc pentru informatie. Constat ca este un progres fata de generatia de platforme "F", ceea ce este o veste buna.
    1 point
  8. Dimpotriva, l-au facut mai bun la noile generatii. Pot da exemplu la seria 8 G15. Dupa revizia de ulei si filtru, resetat arata 25.000km pana la urmatorul schimb. In bord masina avea 30.005 km. La 38.000 km in bord, CB arata 13.000km pana la urmatorul schimb. Am schimbat uleiul in regim propriu, fara sa resetez in bord. La 46.000 km in bord, CB arata 1.500km pana la schimbul de ulei. Facut programare la reprezentanta si schimbat uleiul cand aveam 46.500km in bord si pe CB 1000 km pana la schimb. Facand un calcul simplu, cei 25.000 km estimati in CB, au fost 16.500 km efectivi “la roata”. Nu este rau deloc dpmdv! La F10 530xd 258hp, CB arata 30.000 km pana la schimb iar cand faceam drumuri multe pe afara, regim normal autostrada, ajungeam la roata sa parcurg 25.000-27.000 km. A nu se intelege ca atunci schimbam uleiul, ci tot timpul faceam schimb intermediar la jumatatea perioadei din CB, fara sa resetez. Inca ceva! Dupa ce am facut update de soft la F10, s-au schimbat algoritmii si imi scadeau mult mai rpd km pana la revizie, semn ca au facut ceva modificari In bine.
    1 point
  9. Stratul ala de vopsea ar trebui curatat cu un smirghel fin sau cu o perie de sarma pe ambele parti ale discului si apoi montate pe masina. Asa nu se mai depune vopseaua de pe discuri pe placute! 10-20 minute in plus petrecute curantand vopsea nu mai esti pericol public!
    1 point
  10. 1 point
  11. Nu vreau sa te alarmez prea tare. Am avut aceeasi masina, acelasi motor, doar ca fara soft. Cam la 1 an dupa ce incepuse sa consume putin ulei (gen 1L la 3-4k km), au picat cuzinetii. Nu stiu daca e relevant dar incepuse sa consume cand am schimbat uleiul. Cat am avut BMW OE, nu consuma. Dupa, am bagat Motul X Clean+ 8100 un schimb, apoi Liqui Moly Top Tec 4200 2 schimburi, la al doilea a picat. Rezolvare, alt motor iar in acesta am bagat doar BMW OE, nu consuma deloc ulei dupa 50.000 km si 4 schimburi.
    1 point
  12. Update. Reparatia a fost un succes. Singurul lucru nefunctional a ramas incalzirea in luneta. Acolo trebuie sa verific firele care ajung sub ornamentul de la al treilea stop de frana.
    1 point
  13. Mai zic de el pe aici , merge saracu pornește la "sfert" adică după ce învârte 2 sec,baga caldura ca nebunul, toba atinge pe în fusta spate și pe la unele bumpere dacă le iau mai tare. Dacă se aliniază stelele prin martie mă pun pe el , schimb ulei cutie și diferențial autoblocant și sa văd ce mai e pe acolo.Ma rog și mai caut pe cineva sa fac trapa funcțională.
    1 point
  14. Detailing am facut la "Cosmetizari Auto Alexandria" asa il gasesti pe farcebook. E un prieten bun la care mi-am facut toate masinile. Urmeaza sa-i refac stratul de protectie ceramica si urmeaza sa-i dau un sealant cu efect hidrofob la exterior.
    1 point
  15. Acelas motor si la fratele meu, n57 258 cp euro 6 ajunsase sa consume 2-3 l de ulei la 10 mii pana intr o zi cu soare cand dintr o data a inceput sa bata motorul, s au dus cuzinetii. Motorul avea 300 de mii. Motorul a fost desfacut, avea dusi segmentii de ungere si semeringurile la supape de aici consumul. S a strambat pana si arborele cotit, nu stiu din ce cauza, cert este ca motorul este praf. Sfatul meu este sa scapi de ea. Masina a avut schimburile in Belgia pana la 180 de mii la 30-35 de mii, in Romania la 15 mii.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.