Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/11/24 in all areas

  1. Cu motorul ajuns la temperatura normala de funcționare trebuie sa ai minim 1,3 bari la ralanti și 4-6 bari în turatie.
    2 points
  2. Sa-ti traiasca limitatorul Ma mai prostesc uneori când nu prea sunt mașini. Dar 90% din timp conduc in Comfort sau Eco prin București. Oricum stau in trafic, chill, pun un pic de muzica pentru atmosfera faină și savurez. Am pus extensiile de la Maxton Design, și sunt foarte mulțumit de ele.
    1 point
  3. Salutare. După un an pot sa spun ca sunt FOARTE mulțumit cu aceasta mașina. Eu am cumpărat-o noua din salon, respectiv probleme cu motorul și cu mașina nu am avut încă. O conduc zilnic, prin oraș merg cu ECO PRO și Comfort, și se comporta absolut genial. Când sunt singur evident ca o bag in Sport Individual (Motor sport + suspensie comfort) si ma distrez un pic. La drum lung, deobicei conduc in Eco Pro și am consum foarte bun (8-9L), o mai pun și in Sport Plus și merg ca Nebunu cu 260. Am mai pus pe ea niste chestii de la Maxton Design și am făcut-o mai agresiva și mai frumoasă. Daca ești interesat in așa mașina și ești prin București, dă-mi un semn, putem sa ne vedem și îți povestesc mai multe despre mașina.
    1 point
  4. Am înțeles băieți….o să schimb pompa…nu am ce face altceva! Mulțumesc frumos! O să revin cu info dacă se schimbă ceva.
    1 point
  5. Bateriile au ajuns la $50/kwh în China. https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2024-07-09/china-s-batteries-are-now-cheap-enough-to-power-huge-shifts
    1 point
  6. Intr-un final, am reusit sa am facut si retrofitul de camere 360. Mai urmeaza sa aflu toate part numbers pentru retrofitul la portbagajul cu inchidere electrica si ma apuc si de acela.
    1 point
  7. @Viper05 Ai auzit probabil de Toma Necredinciosul; cred imi este o ruda nu foarte indepartata. In poza de mai sus, mentionata de tine, despre care inteleg ca este a unui G30 Hybrid cu motor B48, eu vad un consum mediu de 8,3 l/100Km si unul instantaneu de 11,9 l/100Km. Nu am informatii despre momentul in care a fost resetat consumul mediu si nici despre ritmul de condus incepand cu acel moment. Dar atat timp cat e Hybrid, nu comparam mere cu mere; energia necesara accelerarilor o ia preponderent din cea recuperata la decelerari / franari. In clipul de la link-ul de mai jos, un sofer testeaza un G20 420i pe autostrada in Germania. Banuiesc ca nu e un Hybird - dar nu sunt sigur. Filmul dureaza 13 minute si mi se pare relevant intrucat circula in regim de autostrada, in spiritul bine enuntat mai sus de @edit. a plecat cu masina avand o medie de consum 10.7 l/100Km, iar dupa cele 13 minute media a ajuns la 10.9 l/100Km. Iarasi, nu stim cand a resetat, dar se poate concluziona ca media pe test a trecut sensibil de 11 l/100Km; intre min. 4:12 si 4:33, o tine relativ constant in jurul a 160-163 Km/h, pe un drum neinclinat. Consumul instant variaza in functie de cum se joaca cu acceleratia, dar este evident ca incearca sa o tina stabilizata, pentru ca soferul se concentreaza sa butoneze ceva. Pe acel segment, consumul trece de 10 l/100Km; intre min. 2:38 si 3:00, merge relativ constant cu 235+ Km/h (si pare a fi un pic in vale), iar consumul per segment este in zona a 17 l/100km; pe parcursul testului a mers si cu peste 235 Km/h, dar si cu cca. 110 Km/h in zonele cu restrictie. Din pacate, la prostiile de borduri digitale nu stiu unde sa citesc (daca afiseaza) rulajul total sau jurnalier, sa pot calcula viteza medie in test, dar ma astept sa nu fie foarte departe de 180 Km/h. https://www.youtube.com/watch?v=vsWwzQ7Aqgk Nu vreau sa afirm ca e imposibil ca un BMW non-Hybrid cu B48 sa consume mai putin de 10 l/100Km, condus in regim de autostrada in jurul vitezei de 180 Km/h. Nu am o astfel de masina si nu pot vorbi din proprie experienta. Totodata insa, am inca motive sa fiu sceptic.
    1 point
  8. Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.